A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Csak halkan mondom nem csak a Nasams tudja indítani az Amraam-ot nagy kártyázás van a háttérben

En errol vizionalok itt hetek ota, miota a bajorok feje itt jart es olyan nyiltan magyarazta, hogy "ezt egyutt kell megoldanunk, ezt egyutt kell vegigjarnunk, ezt az utat" a legvedelmi raketarendszer kapcsan... esetleg az MDBA cuccaira feszitik ra majd az AMRAAMot (kb reverse TLVS, ahol az IRIS-en dolgoznak)?
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and vasszekely
na akkor lehetne venni technológiát, ha tényleg komolyan gondolja a kormányzat a hadiipar építést!
néhány búr mérnöknek lehetne adni akár gyorsítottban állampolgárságot :)

...például az usából? :D

azt olvastam hogy moszkva ide szólt hogy nekünk inkább buszgyártással kéne foglalkoznunk. ezért nem lett 8x8 magyar pszh :((
kicsit összetettebb.
KGST keretében megnyertük a buszgyártást,és kellett ara a gyártási kapacitás.
A PSZH-2 családelvben a D566 teherautóra épült.Ami maga is egy teherautó család volt,de az 564 és 588 csak prototipus szintig jutott.Rendkivűl modern konstrukciók voltak (korszerű motorral még ma is az lenne-1968ban készült a protoja!),de drága.3 Zil131est lehetett kapni az árán.élettartam költsége ugyan már sokkal jobb volt,de a kommunizmus nem az előrelátásárol hires.Ahoz,hogy kijöjjön a konstrukcióban rejlő gazdasági előny,a teljes családot be kellett volna vezetni (plusz a polgári változatok,távlati tervként még Dutra utód traktort is akartak csinálni az alkatrészbázison,de még fantáziarajzig se jutott) és nagy sorozatban gyártani.De kellett a kapacitás a buszgyártásra,a Zil(meg a az akkor még csak benzines Ural,IFA) és az MTZ meg olcsóbb volt.Végül a Csepelt átállitották busz alvázak gyártására,a teherautó gyártása lecsökkent.Pár ezret gyártott az 566bol,de leálltak a fejlesztésével.Még a gyerekbetegségeit se javitották ki.Találkoztam vele anno a seregben,volt 1 EZFes kocsink belőle.Sofőrök szerették,mert mindenütt elment.Szerelők meg rühelték,mert nyűgös volt szerelni.Műhelyfőnök félbehagyott csodának hivta.Merthogy baromi jó konstrució,de a csapatpróba után ki kellett volna javitani azt a ményküsok bosszantó apró hibáját.De addigra inkább már a buszgyártással foglalkoztak.
 
Úgy látszik a Rheinmetal rugalmasabb volt mint a KWM a helyi gyártás tekintetében mindenesetre én a Pumát éreztem picivel esélyesebbnek most már csak a mennyiség a kérdés.
Pontosan így gondolom én is. Nem vagyok csalódott, mert pöpec 'tekknikánk' lesz, de itt szemmel láthatóan a gazdasági/politikai érdek sokat nyomott a latba. Nagy gratula, hogy így lezsírozták a dolgot...
A LynxHU után viszont a KC-val 'kockázatos' meg 'kiforratlan' típusként riogatni elég vicces lesz... :)