A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Csak halkan mondom nem csak a Nasams tudja indítani az Amraam-ot nagy kártyázás van a háttérben

En errol vizionalok itt hetek ota, miota a bajorok feje itt jart es olyan nyiltan magyarazta, hogy "ezt egyutt kell megoldanunk, ezt egyutt kell vegigjarnunk, ezt az utat" a legvedelmi raketarendszer kapcsan... esetleg az MDBA cuccaira feszitik ra majd az AMRAAMot (kb reverse TLVS, ahol az IRIS-en dolgoznak)?
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and vasszekely

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 258
33 561
113
na akkor lehetne venni technológiát, ha tényleg komolyan gondolja a kormányzat a hadiipar építést!
néhány búr mérnöknek lehetne adni akár gyorsítottban állampolgárságot :)

...például az usából? :D

azt olvastam hogy moszkva ide szólt hogy nekünk inkább buszgyártással kéne foglalkoznunk. ezért nem lett 8x8 magyar pszh :((
kicsit összetettebb.
KGST keretében megnyertük a buszgyártást,és kellett ara a gyártási kapacitás.
A PSZH-2 családelvben a D566 teherautóra épült.Ami maga is egy teherautó család volt,de az 564 és 588 csak prototipus szintig jutott.Rendkivűl modern konstrukciók voltak (korszerű motorral még ma is az lenne-1968ban készült a protoja!),de drága.3 Zil131est lehetett kapni az árán.élettartam költsége ugyan már sokkal jobb volt,de a kommunizmus nem az előrelátásárol hires.Ahoz,hogy kijöjjön a konstrukcióban rejlő gazdasági előny,a teljes családot be kellett volna vezetni (plusz a polgári változatok,távlati tervként még Dutra utód traktort is akartak csinálni az alkatrészbázison,de még fantáziarajzig se jutott) és nagy sorozatban gyártani.De kellett a kapacitás a buszgyártásra,a Zil(meg a az akkor még csak benzines Ural,IFA) és az MTZ meg olcsóbb volt.Végül a Csepelt átállitották busz alvázak gyártására,a teherautó gyártása lecsökkent.Pár ezret gyártott az 566bol,de leálltak a fejlesztésével.Még a gyerekbetegségeit se javitották ki.Találkoztam vele anno a seregben,volt 1 EZFes kocsink belőle.Sofőrök szerették,mert mindenütt elment.Szerelők meg rühelték,mert nyűgös volt szerelni.Műhelyfőnök félbehagyott csodának hivta.Merthogy baromi jó konstrució,de a csapatpróba után ki kellett volna javitani azt a ményküsok bosszantó apró hibáját.De addigra inkább már a buszgyártással foglalkoztak.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 336
113
Úgy látszik a Rheinmetal rugalmasabb volt mint a KWM a helyi gyártás tekintetében mindenesetre én a Pumát éreztem picivel esélyesebbnek most már csak a mennyiség a kérdés.
Pontosan így gondolom én is. Nem vagyok csalódott, mert pöpec 'tekknikánk' lesz, de itt szemmel láthatóan a gazdasági/politikai érdek sokat nyomott a latba. Nagy gratula, hogy így lezsírozták a dolgot...
A LynxHU után viszont a KC-val 'kockázatos' meg 'kiforratlan' típusként riogatni elég vicces lesz... :)