Magyarország ipara

https://m.origo.hu/gazdasag/2020072...ozasnak-a-jovore-indulo-allami-tamogatas.html
"A következő öt évben összesen mintegy 30 milliárd forintos vissza nem térítendő állami támogatás segítheti a környezetkímélő vasúti teherfuvarozás versenyképességének megerősítését – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), hozzátéve, hogy a kormány döntése alapján a szektor szereplői várhatóan 2021 nyarától igényelhetnek célzott hozzájárulást az úgynevezett egyeskocsi-szolgáltatás biztosításához."
 
Dunakeszin a MÁV-Start kocsijai
Az orosz tulajdonos jelentős fejlesztési tervekkel érkezett a patinás járműgyártóhoz

Amíg korábban a Dunakeszi Járműjavító vezetése azért dolgozott, hogy újabb megrendelésekkel és munkával lássa el a dolgozóit, most a bőség zavara állhat elő. A napokban jelentős összegű megrendelésről írtak alá szerződést a MÁV-csoport személyszállító cégével, a MÁV-Starttal. Lapértesülés szerint az összesen nettó 32 milliárd forintos, 48 hónapra szóló kontraktus értelmében a MÁV-Start által üzemeltetett, belföldi és nemzetközi forgalomban lévő vasúti személykocsik fővizsgáját, ellenőrzését, javítását végezhetik el. A nyílt közbeszerzést áprilisban írta ki a MÁV-Start, ám csak a dunakeszi cég adott be ajánlatot.

A két cég közti együttműködés hosszú évek óta folyamatos, a 2018-ban megkötött szerződés alapján jelenleg is zajlik közel 300 kocsi vizsgáztatása összesen csaknem tízmilliárd forint értékben.

Időközben azonban jelentős változás történt a járműjavító életében: idén májusban jelentette be a Gazdasági Versenyhivatalnak a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt., hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (a TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek kilencven százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól. A tranzakció révén a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. közvetett közös irányítást szerez a Dunakeszi Járműjavító Kft. felett.

A TMH-nak az a szándéka, hogy egy egymilliárd euró összértékű megrendelés keretében az Egyiptomnak gyártandó 1300 darab vasúti kocsi több mint felét Dunakeszin állítsák elő. Kirill Lipa, a holding vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, a dunakeszi gyárat úgy fogják továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen vonat kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig. Mint mondta, ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében. Mindezek azt mutatják, hogy a Dunakeszi Járműjavító előtt mozgalmas évek állnak.

Ráadásul az üzemnek van még egy jelentős megbízatása: korábbi elkötelezettsége alapján itt végzik el a Stadler KISS emeletes motorvonatok végszerelését és hatósági vizsgáit. Mint emlékezetes, a magyar vasúttársaság összesen 40 KISS emeletes motorvonat szállítását rendelte meg, és a szerződés alapján ezeknek a járműveknek a forgalomba helyezése a járműjavítóra vár. A korábbi tervek szerint mind a 40 emeletes motorvonat forgalomba kerül Magyarországon 2022 végéig.

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/dunakeszin-a-mav-start-kocsijai-8439696/
 
Azt látom, h kevés olyan fiatal van, aki bütyköl, érdeklődik és akarja. Nagyon sok olyan van, aki a családi cég átvételének kényszere miatt ül bent (ugye a rablóprivatizáció visszaüt). Pár éve egy teljes műszaki menedzser évfolyamból 1 tudta megmondani, h mit akar. Viszont technikusi szinten jobb a helyzet és olyan 10-30%-ból jó mérnök lesz. Ismét leírom; nincs annyi jó képességű gyerek (világon sehol), amennyi gimi és egyetemi férőhely van.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Azt látom, h kevés olyan fiatal van, aki bütyköl, érdeklődik és akarja. Nagyon sok olyan van, aki a családi cég átvételének kényszere miatt ül bent (ugye a rablóprivatizáció visszaüt). Pár éve egy teljes műszaki menedzser évfolyamból 1 tudta megmondani, h mit akar. Viszont technikusi szinten jobb a helyzet és olyan 10-30%-ból jó mérnök lesz. Ismét leírom; nincs annyi jó képességű gyerek (világon sehol), amennyi gimi és egyetemi férőhely van.
Pálinkás már régen jelezte a problémát a tanári és műszaki pályával kapcsolatban. Most kezd realizálódni.
 
Megnéztem az egyetemi évfolyam tablót, és a ~120 fő közül, akikkel együtt kezdtünk, 73-an végeztünk, ami 60%. Ráadásul sok külföldi volt közöttünk.
 
Pár éve egy teljes műszaki menedzser évfolyamból 1 tudta megmondani, h mit akar.
Azért a műszaki menedzserekből nem vonnék le következtetést... az a legalja...
( de legalább le lehet őket húzni, mert rajzokat készíteni nekik is kell... azt meg a legkevesebb szeret/képes közülük... viszont pénzt hajlandóak áldozni rá :) )
 
Pálinkás már régen jelezte a problémát a tanári és műszaki pályával kapcsolatban. Most kezd realizálódni.
Mikor már fizikatanár sincs, aki középiskolában el tudná magyarázni a dolgokat és bevonzani a fiatalok? Ha holnap születne gyerekem, komolyan ki fogja őt fizikára tanítani 14 év múlva? Mert jelen állás szerint úgy áll a történet, hogy a végén nekem kell majd...
 
Azért a műszaki menedzserekből nem vonnék le következtetést... az a legalja...
( de legalább le lehet őket húzni, mert rajzokat készíteni nekik is kell... azt meg a legkevesebb szeret/képes közülük... viszont pénzt hajlandóak áldozni rá :) )

Regen az is mernoki szak volt, nem is rossz, mert volt fogalmuk kozgazdasagtanrol.
 
Mikor már fizikatanár sincs, aki középiskolában el tudná magyarázni a dolgokat és bevonzani a fiatalok? Ha holnap születne gyerekem, komolyan ki fogja őt fizikára tanítani 14 év múlva? Mert jelen állás szerint úgy áll a történet, hogy a végén nekem kell majd...

Az kéne, hogy differenciáltan kellene fizetni a tanárokat, de akkor meg a bölcsésztanarak lennének kiakadva.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Az kéne, hogy differenciáltan kellene fizetni a tanárokat, de akkor meg a bölcsésztanarak lennének kiakadva.
Már tanítót is nehéz találni, de bármilyen szakos tanárból hiány van, bölcsészszakosból is.
Meg ez a diferenciált fizetés is tök jó, csak akkor mondjuk egy magyar tanárnak is ugyan úgy kijár, mert azok meg amennyit javítanak... meg a tanítónak, mert a gyerek írni-olvasni nem tanul meg, nem, hogy a fizikáig jusson; tehát nem egyszerű.
Középiskolába meg elmehetnének az olyan szakos végzettségűek, akik meg tudják oldani, hogy óraadó legyen; nekem is volt olyan közgaz. tanárom, aki a MÁV-nál dolgozott főállásban, de a szakmai tanárok nagy része is mellette maszekba nyomta a tervezést, kivitelezést; de akár szakmunkásban (vagy mi épp a neve) is sok olyan tanár van, aki mellette melózik. Én mindenkit bíztatok, hogy próbálja meg.