A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szeretik más f@szával verni a csalánt amikor balhéba kell sodródni, hidd el, a mi költségünkön(hiszen a mi neházdandárunk, mi ajánlottuk fel) szívesen fogják az egészet megmozgatni, főleg hogy a tervezett lynxeikhez megszerezzék a tapasztalatainkat és kialakíthassák a működésüket.



Mások cicaharcába ajánlva építjük a főerőt.
Akkor úgy mondom, hogy vannak bizonyos szabályzók a készültség fenntartásáról amik meghatározzák, hogy mennyi és milyen erőnek kell itthon lenni és milyen készültségeket fenntartani. Ez hacsak nem tör ki harmadik világháború nem teszi lehetővé bármelyik teljes dandár bárhova mozgatását.
 
Ahogy mindig mondtam, remélem, hogy egész járműcsaládunk és mindenünk lesz lynxen. Baromira legyen így. Csak ezt a haderőt, legalábbis a legütőképesebb részét nato felajánlásba építjük bevallottan és azt hiszem, hogy a többi is inkább ebbe az irányba fog mozogni. Jönni fognak mindenféle amerikai diplomaták és attasék és tábornokok és megmondják, hogy az elkövetkezendő x időben melyik ország melyik sarkában fog állomásozni az erő, mi meg integetünk utánuk és a következő román temetőgyalázás után meghallgatjuk, hogy törekednünk kell a kiegyensúlyozott kapcsolatokra és építenünk kell a diplomácia útján a baráti együttműködést...Szóval csak keresem, hogy mi van a környezetünkben, amit kiszámolósdiban, mégha az "alkotmányos költségekkel" nem is számoltam, elméletben legalábbis bizonyítottan ésszerű áron tudnánk felmutatni. Nem hiszem, hogy csak néha gyakorlatozni fog a nehézdandárunk, hanem bizony menni fog fokozni a feszkót az oroszokkal. Ahogy a nap novicsokos hülyesége is mutatja, hogy mennyire folyamatban van a bajuszhúzgálás.

Szerintem ettől ne félj ezt a nehézdandárt nem lehet csak ide oda rángatni a NATO felajánlás nem ezt jelenti.
 
Szerinted az Andok magashegyvidéken biztosan tuti nyerő a nehézharckocsi?

Erre a svájciak már megadták a választ,hogy vajon miért Leopard 2 vannak rendszeresítve a svájci hadseregbe,

"Igaz, hogy a svájci hadsereg nem mindegyik páncélozott járműve rendelkezik jó "emelkedési "sebességgel a hegyekben, de az igazán lényeges dolog az, hogy ha valaki a hegyek tetejére landol,akkor onnan egy nap le kell jönnie ..." És ott már egyértelműen leopárdok uralkodnak.:)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Erre a svájciak már megadták a választ,hogy vajon miért Leopard 2 vannak rendszeresítve a svájci hadseregbe,

"Igaz, hogy a svájci hadsereg nem mindegyik páncélozott járműve rendelkezik jó "emelkedési "sebességgel a hegyekben, de az igazán lényeges dolog az, hogy ha valaki a hegyek tetejére landol,akkor onnan egy nap le kell jönnie ..." És ott már egyértelműen leopárdok uralkodnak.:)
Ha a chileiek megpróbálnák lenyomni a szomszédaikat, át kellene kelniük az Andokon, ilyenkor nem praktikus.
Ha őket támadják meg, és betörtek a völgyekbe, az egy más helyzet. ;)
 
Szeretik más f@szával verni a csalánt amikor balhéba kell sodródni, hidd el, a mi költségünkön(hiszen a mi neházdandárunk, mi ajánlottuk fel) szívesen fogják az egészet megmozgatni, főleg hogy a tervezett lynxeikhez megszerezzék a tapasztalatainkat és kialakíthassák a működésüket.
"Be kell vallaniuk, hogy melyik űrhajóval jöttek ide a földre..."
 
Off
Nem merünk gólt lőni a törököknek csak a kapufát rugdaljuk. Félnek hogy felmegy a kebabos kocsi ára! :cool:
Addig rugdaltuk míg az egyik bepattant. :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Csak hogy vilagos legyen:

"Elmondta: könnyű típusú, többcélú Airbus H145M-es helikopterből 20-at rendeltek, ebből 9 már megérkezett, ebben az évben még várnak 7-et. Közepes méretű, többfunkciós helikopterből 16-ot rendeltek, 2023 és 2025 között kell hadrendbe állniuk a Magyar Honvédségben. Kitért arra, hogy az új helikopterek érkezéséig a Mi-17-es szállító helikoptereket és a Mi-24-es harci helikoptereket feljavíttatják, hogy addig is biztosított legyen a képesség."

Magyaran a Hind kuka, ahogy @krisss irta, amint az ujak atvehetik a guided missile csapasmero kepesseget.
Nem veletlenul nem koltenek ra mar semmi komolyat tovabb - igy mar ertheto. En is kedvelem a tipust, mert egeszen kulonleges design volt ez a hibrid, de ez van, ezt el kell engedni es az ujakbol kell meg venni ill kipimpelni oket mindennel.

"Benkő Tibor szólt arról, hogy még ebben az évben szerződést akarnak kötni azokra a repülőgépekre, amelyek majd tudják biztosítani a technikai eszközök szállítását, a légi desszantolási feladatok végrehajtását, és amelyeknél elvárás, hogy legyenek alkalmasak a légi utántöltési feladatok végrehajtására is."

Azt hiszem, ennel vilagosabban nem lehet megmondani, hogy iden megrendelik a rampas multirole szallitgepeket. :D
Nos, ki mit gondol ezek utan, KC-390 vagy Atlas?
Idealis az Atlas lenne, de az Embraer kegyetlen anyagi helyzete miatt akar azt is el tudom kepzelni, hogy kicsikarnak egy botranyosan jo uzletet pl az Atlas aranak ($150-160M) feleert kapnak meg egy KC-390-et ($75-80M) azaz vesznek inkabb negyet, hogy ketto mindig repkepes legyen, no meg a szallitasi kapacitast potoljak... :D

A brazilok hogy állnak most a kínaiakkal? Ugye, ha ott lesz egy kenyértörés az USA -val, akkor az alkatrészeknek is agyő (mármint nemcsak nekünk - hanem a braziloknak is). Ez egy kicsit veszélyes üzlet (ugye ezeket is szeretnénk "egy darabig" üzemeltetni). Persze lehetne alkudni a beszállítósdival egyebekkel, de nem nagyon néz ki úgy, hogy pl. Európában vagy máshol rendszeresítenék. Pedig tetszene a gép.

Az Atlas A400M -el meg az a "baj", hogy annyi felesleg van Európában, mint a szemét. Tényleg ki volt kötve, hogy csak új gép lehet a rámpás multirole (ugye szereztünk már be használt gépeket)? Ugye most szeptemberben indul Lechfeld -en (Dél-Bajorország) a német-magyar kétnemzeti (később akár többnemzeti) légiszállítási egység mely A400M -et fog használni (azaz szeretnének a németek azért túladni a kihasználatlan repórákon). Ugye ide a "német-felesleg" lesz bedobva - deklaráltan. Itt szempont lesz a légi-utántöltési lehetőség biztosítása is. Ami érdekes volt annak idején böngészgetni ennek leírását, hogy pl. a pilóták terén is tervezik a többnemzetiséget is akár a kezdetektől (namost egy most még két-nemzeti egységnél lehet tippelgetni, hogy mi lenne a másik).

Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.

A légi utántöltésre visszatérve még egy gondolat erejéig. Az Atlas A400M -el ugye nemcsak Gripen -eket lehet légi utántölteni, hanem a beszerzett Airbus helikoptereket is. Akár ezek civil verzióit is - azaz nemcsak katonai helikoptereket. Egy db Atlas A400M egyidejüleg 2 db Airbus helikoptert tud a levegőben feltankolni. Vicces képeken nézni, de megy neki ... :)

A KC-390 hogy áll a légi utántöltéssel?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm