A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Szerinted az Andok magashegyvidéken biztosan tuti nyerő a nehézharckocsi?

Erre a svájciak már megadták a választ,hogy vajon miért Leopard 2 vannak rendszeresítve a svájci hadseregbe,

"Igaz, hogy a svájci hadsereg nem mindegyik páncélozott járműve rendelkezik jó "emelkedési "sebességgel a hegyekben, de az igazán lényeges dolog az, hogy ha valaki a hegyek tetejére landol,akkor onnan egy nap le kell jönnie ..." És ott már egyértelműen leopárdok uralkodnak.:)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 909
8 979
113
Erre a svájciak már megadták a választ,hogy vajon miért Leopard 2 vannak rendszeresítve a svájci hadseregbe,

"Igaz, hogy a svájci hadsereg nem mindegyik páncélozott járműve rendelkezik jó "emelkedési "sebességgel a hegyekben, de az igazán lényeges dolog az, hogy ha valaki a hegyek tetejére landol,akkor onnan egy nap le kell jönnie ..." És ott már egyértelműen leopárdok uralkodnak.:)
Ha a chileiek megpróbálnák lenyomni a szomszédaikat, át kellene kelniük az Andokon, ilyenkor nem praktikus.
Ha őket támadják meg, és betörtek a völgyekbe, az egy más helyzet. ;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 830
47 170
113
Szeretik más f@szával verni a csalánt amikor balhéba kell sodródni, hidd el, a mi költségünkön(hiszen a mi neházdandárunk, mi ajánlottuk fel) szívesen fogják az egészet megmozgatni, főleg hogy a tervezett lynxeikhez megszerezzék a tapasztalatainkat és kialakíthassák a működésüket.
"Be kell vallaniuk, hogy melyik űrhajóval jöttek ide a földre..."
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Csak hogy vilagos legyen:

"Elmondta: könnyű típusú, többcélú Airbus H145M-es helikopterből 20-at rendeltek, ebből 9 már megérkezett, ebben az évben még várnak 7-et. Közepes méretű, többfunkciós helikopterből 16-ot rendeltek, 2023 és 2025 között kell hadrendbe állniuk a Magyar Honvédségben. Kitért arra, hogy az új helikopterek érkezéséig a Mi-17-es szállító helikoptereket és a Mi-24-es harci helikoptereket feljavíttatják, hogy addig is biztosított legyen a képesség."

Magyaran a Hind kuka, ahogy @krisss irta, amint az ujak atvehetik a guided missile csapasmero kepesseget.
Nem veletlenul nem koltenek ra mar semmi komolyat tovabb - igy mar ertheto. En is kedvelem a tipust, mert egeszen kulonleges design volt ez a hibrid, de ez van, ezt el kell engedni es az ujakbol kell meg venni ill kipimpelni oket mindennel.

"Benkő Tibor szólt arról, hogy még ebben az évben szerződést akarnak kötni azokra a repülőgépekre, amelyek majd tudják biztosítani a technikai eszközök szállítását, a légi desszantolási feladatok végrehajtását, és amelyeknél elvárás, hogy legyenek alkalmasak a légi utántöltési feladatok végrehajtására is."

Azt hiszem, ennel vilagosabban nem lehet megmondani, hogy iden megrendelik a rampas multirole szallitgepeket. :D
Nos, ki mit gondol ezek utan, KC-390 vagy Atlas?
Idealis az Atlas lenne, de az Embraer kegyetlen anyagi helyzete miatt akar azt is el tudom kepzelni, hogy kicsikarnak egy botranyosan jo uzletet pl az Atlas aranak ($150-160M) feleert kapnak meg egy KC-390-et ($75-80M) azaz vesznek inkabb negyet, hogy ketto mindig repkepes legyen, no meg a szallitasi kapacitast potoljak... :D

A brazilok hogy állnak most a kínaiakkal? Ugye, ha ott lesz egy kenyértörés az USA -val, akkor az alkatrészeknek is agyő (mármint nemcsak nekünk - hanem a braziloknak is). Ez egy kicsit veszélyes üzlet (ugye ezeket is szeretnénk "egy darabig" üzemeltetni). Persze lehetne alkudni a beszállítósdival egyebekkel, de nem nagyon néz ki úgy, hogy pl. Európában vagy máshol rendszeresítenék. Pedig tetszene a gép.

Az Atlas A400M -el meg az a "baj", hogy annyi felesleg van Európában, mint a szemét. Tényleg ki volt kötve, hogy csak új gép lehet a rámpás multirole (ugye szereztünk már be használt gépeket)? Ugye most szeptemberben indul Lechfeld -en (Dél-Bajorország) a német-magyar kétnemzeti (később akár többnemzeti) légiszállítási egység mely A400M -et fog használni (azaz szeretnének a németek azért túladni a kihasználatlan repórákon). Ugye ide a "német-felesleg" lesz bedobva - deklaráltan. Itt szempont lesz a légi-utántöltési lehetőség biztosítása is. Ami érdekes volt annak idején böngészgetni ennek leírását, hogy pl. a pilóták terén is tervezik a többnemzetiséget is akár a kezdetektől (namost egy most még két-nemzeti egységnél lehet tippelgetni, hogy mi lenne a másik).

Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.

A légi utántöltésre visszatérve még egy gondolat erejéig. Az Atlas A400M -el ugye nemcsak Gripen -eket lehet légi utántölteni, hanem a beszerzett Airbus helikoptereket is. Akár ezek civil verzióit is - azaz nemcsak katonai helikoptereket. Egy db Atlas A400M egyidejüleg 2 db Airbus helikoptert tud a levegőben feltankolni. Vicces képeken nézni, de megy neki ... :)

A KC-390 hogy áll a légi utántöltéssel?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
A brazilok hogy állnak most a kínaiakkal? Ugye, ha ott lesz egy kenyértörés az USA -val, akkor az alkatrészeknek is agyő (mármint nemcsak nekünk - hanem a braziloknak is). Ez egy kicsit veszélyes üzlet (ugye ezeket is szeretnénk "egy darabig" üzemeltetni). Persze lehetne alkudni a beszállítósdival egyebekkel, de nem nagyon néz ki úgy, hogy pl. Európában vagy máshol rendszeresítenék. Pedig tetszene a gép.

Az Atlas A400M -el meg az a "baj", hogy annyi felesleg van Európában, mint a szemét. Tényleg ki volt kötve, hogy csak új gép lehet a rámpás multirole (ugye szereztünk már be használt gépeket)? Ugye most szeptemberben indul Lechfeld -en (Dél-Bajorország) a német-magyar kétnemzeti (később akár többnemzeti) légiszállítási egység mely A400M -et fog használni (azaz szeretnének a németek azért túladni a kihasználatlan repórákon). Ugye ide a "német-felesleg" lesz bedobva - deklaráltan. Itt szempont lesz a légi-utántöltési lehetőség biztosítása is. Ami érdekes volt annak idején böngészgetni ennek leírását, hogy pl. a pilóták terén is tervezik a többnemzetiséget is akár a kezdetektől (namost egy most még két-nemzeti egységnél lehet tippelgetni, hogy mi lenne a másik).

Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.

A légi utántöltésre visszatérve még egy gondolat erejéig. Az Atlas A400M -el ugye nemcsak Gripen -eket lehet légi utántölteni, hanem a beszerzett Airbus helikoptereket is. Akár ezek civil verzióit is - azaz nemcsak katonai helikoptereket. Egy db Atlas A400M egyidejüleg 2 db Airbus helikoptert tud a levegőben feltankolni. Vicces képeken nézni, de megy neki ... :)

A KC-390 hogy áll a légi utántöltéssel?

Cobham légi utántöltő rendszert kapott,amit gyorsan fellehet rá applikálni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
A brazilok hogy állnak most a kínaiakkal? Ugye, ha ott lesz egy kenyértörés az USA -val, akkor az alkatrészeknek is agyő (mármint nemcsak nekünk - hanem a braziloknak is). Ez egy kicsit veszélyes üzlet (ugye ezeket is szeretnénk "egy darabig" üzemeltetni). Persze lehetne alkudni a beszállítósdival egyebekkel, de nem nagyon néz ki úgy, hogy pl. Európában vagy máshol rendszeresítenék. Pedig tetszene a gép.

Az Atlas A400M -el meg az a "baj", hogy annyi felesleg van Európában, mint a szemét. Tényleg ki volt kötve, hogy csak új gép lehet a rámpás multirole (ugye szereztünk már be használt gépeket)? Ugye most szeptemberben indul Lechfeld -en (Dél-Bajorország) a német-magyar kétnemzeti (később akár többnemzeti) légiszállítási egység mely A400M -et fog használni (azaz szeretnének a németek azért túladni a kihasználatlan repórákon). Ugye ide a "német-felesleg" lesz bedobva - deklaráltan. Itt szempont lesz a légi-utántöltési lehetőség biztosítása is. Ami érdekes volt annak idején böngészgetni ennek leírását, hogy pl. a pilóták terén is tervezik a többnemzetiséget is akár a kezdetektől (namost egy most még két-nemzeti egységnél lehet tippelgetni, hogy mi lenne a másik).

Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.

A légi utántöltésre visszatérve még egy gondolat erejéig. Az Atlas A400M -el ugye nemcsak Gripen -eket lehet légi utántölteni, hanem a beszerzett Airbus helikoptereket is. Akár ezek civil verzióit is - azaz nemcsak katonai helikoptereket. Egy db Atlas A400M egyidejüleg 2 db Airbus helikoptert tud a levegőben feltankolni. Vicces képeken nézni, de megy neki ... :)

Hey, engem nem kell meggyoznod, hogy az Atlas az egyetlen, ami mindenben megfelel nekunk... :D

A KC-390 hogy áll a légi utántöltéssel?

Elvileg tudja, Mar gyakoroltak is a sajat regi figtereikkel: https://www.airway1.com/c-390-millenium-also-known-as-kc-390-completes-aerial-refueling-tests/

Cobham légi utántöltő rendszert kapott,amit gyorsan fellehet rá applikálni.

Igen, ketlem, hogy ez problemas lenne, a Cobham 912E WARP module van hozza: https://www.cobhammissionsystems.co...ms/wing-air-refuelling-pods/kc-390-datasheet/

Flow rate
Up to 400 USgpm

Weight Up to
510kg dry

Delivery Pressure
Operator selectable up to 50psig

Hose Length
Up to 90ft trailed length

Operating Envelope
Fixed Wing 180 – 300 KEAS
Rotary Wing 100 – 140 KEAS