Ki más mondhatta volna!Elmondta: könnyű típusú
Ezt a fordulatot előszeretettel alkalmazza Benkő papa. Szóljon má' valaki neki!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ki más mondhatta volna!Elmondta: könnyű típusú
Szerinted az Andok magashegyvidéken biztosan tuti nyerő a nehézharckocsi?
Ha a chileiek megpróbálnák lenyomni a szomszédaikat, át kellene kelniük az Andokon, ilyenkor nem praktikus.Erre a svájciak már megadták a választ,hogy vajon miért Leopard 2 vannak rendszeresítve a svájci hadseregbe,
"Igaz, hogy a svájci hadsereg nem mindegyik páncélozott járműve rendelkezik jó "emelkedési "sebességgel a hegyekben, de az igazán lényeges dolog az, hogy ha valaki a hegyek tetejére landol,akkor onnan egy nap le kell jönnie ..." És ott már egyértelműen leopárdok uralkodnak.
"Be kell vallaniuk, hogy melyik űrhajóval jöttek ide a földre..."Szeretik más f@szával verni a csalánt amikor balhéba kell sodródni, hidd el, a mi költségünkön(hiszen a mi neházdandárunk, mi ajánlottuk fel) szívesen fogják az egészet megmozgatni, főleg hogy a tervezett lynxeikhez megszerezzék a tapasztalatainkat és kialakíthassák a működésüket.
"Be kell vallaniuk, hogy melyik űrhajóval jöttek ide a földre..."
Nem szeretném!Bocs, de már este van, nem fog az agyam. Segíts légyszíves értelmezni...
Ha a chileiek megpróbálnák lenyomni a szomszédaikat, át kellene kelniük az Andokon, ilyenkor nem praktikus.
Ha őket támadják meg, és betörtek a völgyekbe, az egy más helyzet.
Dehogynem.Se Peru se Argentina megtámadásához nem kell nekik átkelni nekik magashegységen.
Addig rugdaltuk míg az egyik bepattant.Off
Nem merünk gólt lőni a törököknek csak a kapufát rugdaljuk. Félnek hogy felmegy a kebabos kocsi ára!
Dehogynem.
Addig rugdaltuk míg az egyik bepattant.
Néz már meg azt a térképetNézd meg Peru fele van egy vékony part menti sáv Argentínában az Andokot pedig délről tűzföld felől megtudják kerülni.
Néz már meg azt a térképet
Google maps is hegyvidéki terepet adott.Megnéztem de nem madártávlatbólGoogle maps közelíts rá
Csak hogy vilagos legyen:
"Elmondta: könnyű típusú, többcélú Airbus H145M-es helikopterből 20-at rendeltek, ebből 9 már megérkezett, ebben az évben még várnak 7-et. Közepes méretű, többfunkciós helikopterből 16-ot rendeltek, 2023 és 2025 között kell hadrendbe állniuk a Magyar Honvédségben. Kitért arra, hogy az új helikopterek érkezéséig a Mi-17-es szállító helikoptereket és a Mi-24-es harci helikoptereket feljavíttatják, hogy addig is biztosított legyen a képesség."
Magyaran a Hind kuka, ahogy @krisss irta, amint az ujak atvehetik a guided missile csapasmero kepesseget.
Nem veletlenul nem koltenek ra mar semmi komolyat tovabb - igy mar ertheto. En is kedvelem a tipust, mert egeszen kulonleges design volt ez a hibrid, de ez van, ezt el kell engedni es az ujakbol kell meg venni ill kipimpelni oket mindennel.
"Benkő Tibor szólt arról, hogy még ebben az évben szerződést akarnak kötni azokra a repülőgépekre, amelyek majd tudják biztosítani a technikai eszközök szállítását, a légi desszantolási feladatok végrehajtását, és amelyeknél elvárás, hogy legyenek alkalmasak a légi utántöltési feladatok végrehajtására is."
Azt hiszem, ennel vilagosabban nem lehet megmondani, hogy iden megrendelik a rampas multirole szallitgepeket.
Nos, ki mit gondol ezek utan, KC-390 vagy Atlas?
Idealis az Atlas lenne, de az Embraer kegyetlen anyagi helyzete miatt akar azt is el tudom kepzelni, hogy kicsikarnak egy botranyosan jo uzletet pl az Atlas aranak ($150-160M) feleert kapnak meg egy KC-390-et ($75-80M) azaz vesznek inkabb negyet, hogy ketto mindig repkepes legyen, no meg a szallitasi kapacitast potoljak...
A brazilok hogy állnak most a kínaiakkal? Ugye, ha ott lesz egy kenyértörés az USA -val, akkor az alkatrészeknek is agyő (mármint nemcsak nekünk - hanem a braziloknak is). Ez egy kicsit veszélyes üzlet (ugye ezeket is szeretnénk "egy darabig" üzemeltetni). Persze lehetne alkudni a beszállítósdival egyebekkel, de nem nagyon néz ki úgy, hogy pl. Európában vagy máshol rendszeresítenék. Pedig tetszene a gép.
Az Atlas A400M -el meg az a "baj", hogy annyi felesleg van Európában, mint a szemét. Tényleg ki volt kötve, hogy csak új gép lehet a rámpás multirole (ugye szereztünk már be használt gépeket)? Ugye most szeptemberben indul Lechfeld -en (Dél-Bajorország) a német-magyar kétnemzeti (később akár többnemzeti) légiszállítási egység mely A400M -et fog használni (azaz szeretnének a németek azért túladni a kihasználatlan repórákon). Ugye ide a "német-felesleg" lesz bedobva - deklaráltan. Itt szempont lesz a légi-utántöltési lehetőség biztosítása is. Ami érdekes volt annak idején böngészgetni ennek leírását, hogy pl. a pilóták terén is tervezik a többnemzetiséget is akár a kezdetektől (namost egy most még két-nemzeti egységnél lehet tippelgetni, hogy mi lenne a másik).
Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.
A légi utántöltésre visszatérve még egy gondolat erejéig. Az Atlas A400M -el ugye nemcsak Gripen -eket lehet légi utántölteni, hanem a beszerzett Airbus helikoptereket is. Akár ezek civil verzióit is - azaz nemcsak katonai helikoptereket. Egy db Atlas A400M egyidejüleg 2 db Airbus helikoptert tud a levegőben feltankolni. Vicces képeken nézni, de megy neki ...
A KC-390 hogy áll a légi utántöltéssel?
A brazilok hogy állnak most a kínaiakkal? Ugye, ha ott lesz egy kenyértörés az USA -val, akkor az alkatrészeknek is agyő (mármint nemcsak nekünk - hanem a braziloknak is). Ez egy kicsit veszélyes üzlet (ugye ezeket is szeretnénk "egy darabig" üzemeltetni). Persze lehetne alkudni a beszállítósdival egyebekkel, de nem nagyon néz ki úgy, hogy pl. Európában vagy máshol rendszeresítenék. Pedig tetszene a gép.
Az Atlas A400M -el meg az a "baj", hogy annyi felesleg van Európában, mint a szemét. Tényleg ki volt kötve, hogy csak új gép lehet a rámpás multirole (ugye szereztünk már be használt gépeket)? Ugye most szeptemberben indul Lechfeld -en (Dél-Bajorország) a német-magyar kétnemzeti (később akár többnemzeti) légiszállítási egység mely A400M -et fog használni (azaz szeretnének a németek azért túladni a kihasználatlan repórákon). Ugye ide a "német-felesleg" lesz bedobva - deklaráltan. Itt szempont lesz a légi-utántöltési lehetőség biztosítása is. Ami érdekes volt annak idején böngészgetni ennek leírását, hogy pl. a pilóták terén is tervezik a többnemzetiséget is akár a kezdetektől (namost egy most még két-nemzeti egységnél lehet tippelgetni, hogy mi lenne a másik).
Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.
A légi utántöltésre visszatérve még egy gondolat erejéig. Az Atlas A400M -el ugye nemcsak Gripen -eket lehet légi utántölteni, hanem a beszerzett Airbus helikoptereket is. Akár ezek civil verzióit is - azaz nemcsak katonai helikoptereket. Egy db Atlas A400M egyidejüleg 2 db Airbus helikoptert tud a levegőben feltankolni. Vicces képeken nézni, de megy neki ...
A KC-390 hogy áll a légi utántöltéssel?
Cobham légi utántöltő rendszert kapott,amit gyorsan fellehet rá applikálni.