A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A brazilok hogy állnak most a kínaiakkal? Ugye, ha ott lesz egy kenyértörés az USA -val, akkor az alkatrészeknek is agyő (mármint nemcsak nekünk - hanem a braziloknak is). Ez egy kicsit veszélyes üzlet (ugye ezeket is szeretnénk "egy darabig" üzemeltetni). Persze lehetne alkudni a beszállítósdival egyebekkel, de nem nagyon néz ki úgy, hogy pl. Európában vagy máshol rendszeresítenék. Pedig tetszene a gép.

Az Atlas A400M -el meg az a "baj", hogy annyi felesleg van Európában, mint a szemét. Tényleg ki volt kötve, hogy csak új gép lehet a rámpás multirole (ugye szereztünk már be használt gépeket)? Ugye most szeptemberben indul Lechfeld -en (Dél-Bajorország) a német-magyar kétnemzeti (később akár többnemzeti) légiszállítási egység mely A400M -et fog használni (azaz szeretnének a németek azért túladni a kihasználatlan repórákon). Ugye ide a "német-felesleg" lesz bedobva - deklaráltan. Itt szempont lesz a légi-utántöltési lehetőség biztosítása is. Ami érdekes volt annak idején böngészgetni ennek leírását, hogy pl. a pilóták terén is tervezik a többnemzetiséget is akár a kezdetektől (namost egy most még két-nemzeti egységnél lehet tippelgetni, hogy mi lenne a másik).

Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.

A légi utántöltésre visszatérve még egy gondolat erejéig. Az Atlas A400M -el ugye nemcsak Gripen -eket lehet légi utántölteni, hanem a beszerzett Airbus helikoptereket is. Akár ezek civil verzióit is - azaz nemcsak katonai helikoptereket. Egy db Atlas A400M egyidejüleg 2 db Airbus helikoptert tud a levegőben feltankolni. Vicces képeken nézni, de megy neki ... :)

A KC-390 hogy áll a légi utántöltéssel?

Cobham légi utántöltő rendszert kapott,amit gyorsan fellehet rá applikálni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
A brazilok hogy állnak most a kínaiakkal? Ugye, ha ott lesz egy kenyértörés az USA -val, akkor az alkatrészeknek is agyő (mármint nemcsak nekünk - hanem a braziloknak is). Ez egy kicsit veszélyes üzlet (ugye ezeket is szeretnénk "egy darabig" üzemeltetni). Persze lehetne alkudni a beszállítósdival egyebekkel, de nem nagyon néz ki úgy, hogy pl. Európában vagy máshol rendszeresítenék. Pedig tetszene a gép.

Az Atlas A400M -el meg az a "baj", hogy annyi felesleg van Európában, mint a szemét. Tényleg ki volt kötve, hogy csak új gép lehet a rámpás multirole (ugye szereztünk már be használt gépeket)? Ugye most szeptemberben indul Lechfeld -en (Dél-Bajorország) a német-magyar kétnemzeti (később akár többnemzeti) légiszállítási egység mely A400M -et fog használni (azaz szeretnének a németek azért túladni a kihasználatlan repórákon). Ugye ide a "német-felesleg" lesz bedobva - deklaráltan. Itt szempont lesz a légi-utántöltési lehetőség biztosítása is. Ami érdekes volt annak idején böngészgetni ennek leírását, hogy pl. a pilóták terén is tervezik a többnemzetiséget is akár a kezdetektől (namost egy most még két-nemzeti egységnél lehet tippelgetni, hogy mi lenne a másik).

Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.

A légi utántöltésre visszatérve még egy gondolat erejéig. Az Atlas A400M -el ugye nemcsak Gripen -eket lehet légi utántölteni, hanem a beszerzett Airbus helikoptereket is. Akár ezek civil verzióit is - azaz nemcsak katonai helikoptereket. Egy db Atlas A400M egyidejüleg 2 db Airbus helikoptert tud a levegőben feltankolni. Vicces képeken nézni, de megy neki ... :)

Hey, engem nem kell meggyoznod, hogy az Atlas az egyetlen, ami mindenben megfelel nekunk... :D

A KC-390 hogy áll a légi utántöltéssel?

Elvileg tudja, Mar gyakoroltak is a sajat regi figtereikkel: https://www.airway1.com/c-390-millenium-also-known-as-kc-390-completes-aerial-refueling-tests/

Cobham légi utántöltő rendszert kapott,amit gyorsan fellehet rá applikálni.

Igen, ketlem, hogy ez problemas lenne, a Cobham 912E WARP module van hozza: https://www.cobhammissionsystems.co...ms/wing-air-refuelling-pods/kc-390-datasheet/

Flow rate
Up to 400 USgpm

Weight Up to
510kg dry

Delivery Pressure
Operator selectable up to 50psig

Hose Length
Up to 90ft trailed length

Operating Envelope
Fixed Wing 180 – 300 KEAS
Rotary Wing 100 – 140 KEAS
 
Ezt valahogy letoroltem...

Ezen gondolkodtam még ennek bejelentésekor, hogy gépekkel (akár a németektől átvéve) illetve pilótákkal is tervezzünk-e beszállást ebbe a buliba és akár egyéb pl. V4 -es országokat "megbolondítva" lenne egy ilyen közös légiszállítási egység? A légi-utántöltés lehetősége lehet egy plussz csábító lehetőség Nekik is talán ... Annál is inkább, mert a német védelmi miniszter-helyettes akkor prüntyögött olyat is, hogy Bajorország szeretne a V4 felé is erőteljesen nyitni (ugye Ő CSU politikus ...). Igaz, ezt már általánosságban mondta. Ugyanakkor a "bajor nyitás" felénk már a civil szektort is beleértve elég jól sikerült az elmúlt évtizedekben, de akár az elmúlt években is - pl. MediaMarkt, Audi, BMW, KMW, Airbus stb. stb.

Oh c'mon, szinte ugyanezt irtam egy-ket honapja, ez az egyik tippem jo egy eve, hogy vegul a nemetekkel kibulizunk valamit a felesleguk terhere. :P
 
Mikor tudunk meg valami ujat a Lynxrol? Szeptemberben meg valamikor?

Szeptember vegere az amerikaiakkal alairt LOI jar le - elvileg. Miota tudjuk, hogy csak a raketak jonnek az allamon keresztul, a tobbirol kozvetlenul a gyartoval alkudozunk, nincs igazan jelentosege annak sem.

A nemetek kapcsan asszem egy-ket honapot emlegettek...? Viszont ha ugy jar a vilag, mint tavasszal, akkor az alairashoz hasonloan ez is el fog huzodni szerintem...
 
Igazán üdítő volt azt olvasni,hogy már a latin-amerikai hadseregek is példakent kell,hogy szolgáljanak szamunkra a haderőfejlesztésben...

Ha a chilei hadsereg a szomszédban állomásozna, akkor mennyi nyál csorgott volna el az elmúlt évtizedben itthon az eszközeik miatt? :D

https://below-the-turret-ring.blogspot.com/2016/11/chile-to-upgrade-leopard-2-tanks.html

Ha belefognak a fejlesztésbe, akkor elég jót fognak kapni a végén, nem köpném le, csak mert Latin-Amerika.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Azonban a szerkezeti elemek öregedése okán már nem biztos, hogy megéri a modernizációt. Egy meggyengült, elöregedett acélszerkezett már nem fogja elbírni a rá aggatandó plusz 8-10 tonna súlyt.
És lehet, hogy statikusan menne neki, de mondjuk egy 50-60-as tempónál elnézett bukkanónál megroggyan a váz a határig terhelt járműben, akkor ott elég csúnya lesz a "kárbejelentő".
A Leo2-es támogató járművek viszont sokkal kisebb védettségűek, nincs rajtuk a torony, valamint kisebb a páncélozási igénye is a testben lévő 2-3 fős személyzetnek. Ugyan hatalmas terhelést kell elviselnie munka közben egy ilyen műszaki járműnek, azonban ezekre viszonylag egyszerűen lokálisan meg lehet erősíteni a szerkezetet.
Ha harckocsiként akarnánk modernizálni őket, akkor meg viszonylag egyenletesen kell elviselnie a brutális páncélzatot
Arról nem is beszélve, hogy egy Wiesent 2 nem a lándzsa hegyén lesz.
Kisebb példányszámban megoldható a modernizáció, ha nincs más opció, de hogy megvegyünk 150-200 A4-est és ezeket szakmányban modernizáljuk mástól megvett alkatrészekkel - már amelyiket lehet - az nem működik, mert tényleg megközelíti a végösszeg akár az új 2/3-át is elérheti.

Kérdés, hogy maga a váz ill. torony egy harckocsinál öregszik-e.

A többit úgyis cserélnék a modernizáció során.
 
Kérdés, hogy maga a váz ill. torony egy harckocsinál öregszik-e.

A többit úgyis cserélnék a modernizáció során.

Minden anyag öregszik, még akkor is ha nem használod. Ha meg használod akkor rázkódás (ugye minden anyagnak vannak bizonyos frekvenciák amire érzékeny) és kap ütődést is. Mikrorepedések tömkelege lesz rajtuk. Nincs örök életű anyag. Pláne hogy azzal kell számolnod, hogy meglövik. Mert a csatára kell számolnod, nem békeidőre.
 
Igazán üdítő volt azt olvasni,hogy már a latin-amerikai hadseregek is példakent kell,hogy szolgáljanak szamunkra a haderőfejlesztésben...

Ha a chilei hadsereg a szomszédban állomásozna, akkor mennyi nyál csorgott volna el az elmúlt évtizedben itthon az eszközeik miatt? :D

https://below-the-turret-ring.blogspot.com/2016/11/chile-to-upgrade-leopard-2-tanks.html

Ha belefognak a fejlesztésbe, akkor elég jót fognak kapni a végén, nem köpném le, csak mert Latin-Amerika.
A teljesség igénye nélkül: 170+ db Lepard 2A4, 280 db Marder 1A3, 275 db Piranha, 24+24 M109, 8 db LAR-160, Spike, CG M2...
46 db F16A/B/C/D, 1 AEW&C, 3-3 db KC 135 és KC 130, 3 db NASAMS stb,stb

@dudi ne mondd, hogy ha 5 évvel ezelőtt ezek hadrendben vannak nálunk, nem lettél volna elégedett!
 
Nem vitatkozni akarok es nem a regi technika felujitasa mellett kardoskodni vagy hasonlo csak megjegyzem hogy egy harcjarmure szerintem nem igen lehet akkora sulyt tenni amibe a test megrottyanna 60-70 nel egy bukkanon... Extrem peldak vannak de az fix hogy a futomu 100 x ta elobb adna meg magat a toblet suly miatt mint maga a panceltest. A tetolemez szokott ugye problemat okozni nagyobb torony eseten... De ott sem arra kell gondolni hogy beszakad azt mind mehghalunk hanem deformitast szenved es csalen all /mm ek csupan de ugye a torony egy precizios cucc./
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem vitatkozni akarok es nem a regi technika felujitasa mellett kardoskodni vagy hasonlo csak megjegyzem hogy egy harcjarmure szerintem nem igen lehet akkora sulyt tenni amibe a test megrottyanna 60-70 nel egy bukkanon... Extrem peldak vannak de az fix hogy a futomu 100 x ta elobb adna meg magat a toblet suly miatt mint maga a panceltest. A tetolemez szokott ugye problemat okozni nagyobb torony eseten... De ott sem arra kell gondolni hogy beszakad azt mind mehghalunk hanem deformitast szenved es csalen all /mm ek csupan de ugye a torony egy precizios cucc./

A test nem rottyanna, de földet éréskor hasrafeküdne, mert kiszakadna alólad a felfüggesztés. Ergo ugyanúgy mozgásképtelenné válsz.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Kérdés, hogy maga a váz ill. torony egy harckocsinál öregszik-e.

A többit úgyis cserélnék a modernizáció során.
Ha nekünk nincs is sok infónk a dologról itt laikusként (tisztelet a kivételnek) a kijelző előtt, indirekt módon azért kiderül.
Ha nem így lenne, akkor már régen nem rozsdásodnának a spanyol A4-ek a telepen.
De pl. a finnek sem mellőzték volna az A4-eik modernizálását. Pedig aztán ők mindent felhasználnak. A D30 még mindig aktív eleme a tüzérségüknek, és nagyon bírják az MT-LB-t is. Ehelyett inkább átépítik őket kevésbé védelemigényes kiegészítő eszközökké.