A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Vettünk egy 330ast a Wizznek,adófizetői pénzen?
Jajdejó:confused:
Honvédségnek kellett volna megvenni,és átalakitani MRTT konfira.
...majd pedig az év nagy részén üresen keringett volna a Balcsi felett, hogy meglegyen a repült óra.
Ha meg a WIZZ szervez rá teherfuvart, akkor a hasznon osztoznak.
A WIZZ-nek is jó, mert nem kell a személyzetnek fizetni, az államnak is jó, mert bevételt jelent, miközben a pilóták folyamatosan repülhetnek.
Ha meg elkezdesz megint államszervezetváltásról hadoválni, szálanként tépem ki a szemöldökömet! :p:D
 
A román adófizetők pénzéből. :)
Én a Hiúz gyárra tuti tarhálnék EU pénzt. Van akkora troll... :cool:
A román vonal tetszik:-)
Komoly pénzzel támogatja az unió a hátrányos helyzetű térségek Informatikai fejlesztését ha pedig határokon átnyúló akkor még egy rakás eurót ad az Unió,úgy,hogy nincs más dolgunk mint az összes hazai gyártású Lynxet meg a Leokat is tele b........k wifivel aztán már indulhat a határokon átnyúló Informatikai EU projekt egészen Brassóig:-)
 
Rendben.
De ha nem kap MRTT kittet,akkor katonailag nekünk irreleváns.
Kapjon MRTT kittet,önvédelmi rendszereket.Kerüljön át a Légierőhöz,és utána még mindig csinálhat üzleti szállitásokat.
Majd ha 330MRTT lett belőle,örülni fogok.
Pont ez a lényeg, hogy ha az óóódalára felkerül, hogy Hungarian Air Force, akkor rimánkodhatsz a kínaiaknak, hogy engedjék be!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
csoda hogy nem kell senkinek?!
En mar evekkel ezelott irtam csak akkor az is jo lett volna es elnyomtak... :) ment hogy juujj de rossz dontest hoztak... Kozben meg nem is... A hasznalt leoknak nagy rizikolya hogy a korai szeriabol sokat legyartottak es sima hengerelt acel wolfram nelkul. Legalabbis nem annyival. Erreszoktak hogy dehat potoltak a szendvicsbe... Csak az nem ugyan az. Mert a magasabb wolframot tartalmazo acelobol keszult is kap a szendvicsbe+ba...
 
Ez viszont nem hasonló kategória, hanem egy kurv@ nagy bálna! :rolleyes:
Csak összehasonlításul:
Egy ilyen 2018-as ára 241M USD újkorában.
A 320neo meg valahol 110M körül.
Maga a képen szereplő gép meg elég friss (2014-es).
Mondjuk így Covid alatt, szerintem megkapjuk használtan annyiért, mint a 320neo-t.
Ha meg tényleg MRTT lesz belőle (ehhez ugye minimálisat kell rá költeni), akkor nagyjából senki nem fog a 320-as után sírni.
Ha tippelnem kellene, akkor ennek is kevés ideje van a nagyjavításig, de talán a Covid végéig kibírja. Utána meg kerülhetnek bele finomságok. Nedves pilonok, Cobham podok.
A palletizált belső modulokat meg csak le kell emelni a polcról. Ha meg kap pár plusz ablakot is, akkor még Szíjjártó is vidáman integethet az ablakból!
Az a jó, hogy ha ebből tényleg MRTT lesz, akkor majd a "kormánygépet" fogja a Honvédség az igények szerint használni.:rolleyes:

Az egész történet úgy indul, hogy a Qatar Cargo valamiért elkezdte lecserélni az A330-asait B777-esekre...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Egy Airbus A330-200F áruszállító repülőgépet vásárolt a magyar állam
https://airportal.hu/egy-airbus-a330-200f-aruszallito-repulogepet-vasarolt-a-magyar-allam/
Újonnan 73 milliárd körül van, de ez ugye 6 eves gep, tehát abszolut nem öreg.
Kíváncsi vagyok, a Covid-19 alatt mennyi volt akciósan. Persze a potenciális katari Hiúz export lehet felfelé tolt az áron.

"Az AIRportal.hu információi szerint az A7-AFF lajstromjelű, MSN 1578-as gyártási sorozatszámú példányt vásárolta meg a Külügyminisztérium.

Ez az Airbus A330-243F típusjelű repülőgép 2014-ben készült el az európai repülőgépgyártó Toulouse-ban működő üzemében, és azon év október 31-én hajtotta végre első felszállását.

A Rolls-Royce Trent 772B-60 típusú hajtóművekkel felszerelt példány tehát idén lesz hat éves, azaz nem egy kiöregedett utasszállítóból átalakított példány, hanem gyárilag áruszállítónak készült, és viszonylag.

A légitársaság 2014. november 24-én vette át, utoljára pedig 2020. július 15-én teljesítette a Qatar Cargo QR 8294-es számú áruszállító járatát Bázelből Dohába, ezt követően július 21-ig a katari főváros repülőterén működő karbantartóbázison állt, majd átvontatták a repülőtér egyik távolabbi szegletébe.

A repülőgépen augusztus végén karbantartást végeztek, majd augusztus 31-én egy körülbelül két órás tesztrepülést hajtott végre a dohai repülőtérről.

A gép jelenleg Dohában áll, azt egyelőre nem közölték, hogy mikor repülik át Budapestre. "
airbus-a330-200f-fedelzet-768x512.jpg

airbus-a330-200f-orrfuto-akna-768x768.jpg


A facebook oldalukon irtózatos fröcsögés megy, csak erős idegekkel ajánlott megtekinteni.
 
De még mindig jobban megéri a Wizzairnak pilótát képezni rá mint a külügynek főleg úgy,hogy főleg a Wizzair fogja használni.

Mit fog vele szállítani a Wizzair, aki eddig csak fapados utasokat szállított?
Ha nincs rá pilótája, akkor minek az egészbe a Wizzair?
Ki csinálja majd a földi kiszolgálást? Az Aeroplex, mint az A319-eseknél....
 
Volt azoknak minden baja amit el tudsz képzelni. Azt nem akarjátok megérteni, hogy van egy olyan dolog ezekben a felújításos játékokban, hogy ár/érték arány amit ki kell balanszírozni a nyert képességek és az ár és a további lehetséges maximális élettartam és esetleges további fejlesztési tartalékok közt, ebbe a képletbe jön még be mint változó, hogy a nemzetgazdaságnak mi a jobb egy új technika rendszeresítésével és beszállítói láncával csúcstechnológiát (mégha kisebb mértékű elektronikai és egyéb dolgok) bevinni a gazdaságba hosszú távon minél nagyobb hozzáadott magyar tudással vagy pedig egy régi felújításának esetleges itthoni megszervezésével mit lehet itthon nyerni. Mi éri meg jobban hosszú távon, mert itt ezek mentén forognak a dolgok, mivel az egyik cél, hogy modern hadiipar jöjjön létre ennek az egésznek a hozományaként itthon illetve, hogy a hazai ipar bekapcsolódjon a nagy európai haditechnikai cégek beszállítói láncaiba.


Kicsit bővebben is érdekelne a dolog, ha van időd/kedves hozzá, részletezhtnéd:)

Mert ugye a szovjet/orosz T-72B-k sem fiatalabbak, és mégis nagyban korszerűsítik őket.

Mit csináltak velük a spanyolok, hogy annyira lestrapálták őket?
 
Mit fog vele szállítani a Wizzair, aki eddig csak fapados utasokat szállított?
Ha nincs rá pilótája, akkor minek az egészbe a Wizzair?
Ki csinálja majd a földi kiszolgálást? Az Aeroplex, mint az A319-eseknél....
Mit fog vele szállítani a Wizzair, aki eddig csak fapados utasokat szállított?
Ha nincs rá pilótája, akkor minek az egészbe a Wizzair?
Ki csinálja majd a földi kiszolgálást? Az Aeroplex, mint az A319-eseknél....

És ha ezzel a géppel átvesszi részben a Katariaktól a Budapest Katar vonalat?
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
...majd pedig az év nagy részén üresen keringett volna a Balcsi felett, hogy meglegyen a repült óra.
Ha meg a WIZZ szervez rá teherfuvart, akkor a hasznon osztoznak.
A WIZZ-nek is jó, mert nem kell a személyzetnek fizetni, az államnak is jó, mert bevételt jelent, miközben a pilóták folyamatosan repülhetnek.
Ha meg elkezdesz megint államszervezetváltásról hadoválni, szálanként tépem ki a szemöldökömet! :p:D
Az államnak minek?
Közvetlen katonai célra meg igy átalakitani,mégis hogyan?
Pedig 330ra már kész MRTT kitt van,nem csak igéret
 
Attól, hogy mondjuk kap egy MRTT csomagot még repülhet civil lajstromban, egy állami tulajdonú cég tulajdonában! Az a jó ebben a gépben, hogy már eleve cargo, tehát lényegében csak a légi-utántöltő szet hiányzik belőle, meg az önvédelmi rendszerek! Lényegében most vettünk egy fél MRTT-t.
 
És ha ezzel a géppel átvesszi részben a Katariaktól a Budapest Katar vonalat?
Katarhoz még ennyit. A mai gép uzlet mellé délelőtt Szíjjártó
"évi egymilliárd köbméteres kapacitást foglalt le a horvátországi Krk LNG-termináljában, amely jövő év januárjában kezdi meg működését."
Ez a hazai szükséglet 10%-a.
Erre itt mit ír a kolléga??
'21 januárjára van tervezve a katari gázszállítás beindítása.

Szóval ez a mai szállítógép egy elég komplex üzlet kis része volt Én lassan biztosra veszem a katari Hiúz exportot. Az qrva nagy dobás lesz!!!
 
És ha ezzel a géppel átvesszi részben a Katariaktól a Budapest Katar vonalat?

Igen, ezt írtam én is. Valószínűleg ilyen szállításokat fog csinálni a keletre. Valószínűleg létrehoztak erre egy céget (xy kft, létszám 1 fő, alaptőke 3 millió Ft), a repülőgépvásárlást és költségeket a külügy fizette, a Wizzair adja a nevét és a szakértelmét (pilóták), a haszon pedig nem tudjuk hogy kié lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Wilson
Rendben.
De ha nem kap MRTT kittet,akkor katonailag nekünk irreleváns.
Kapjon MRTT kittet,önvédelmi rendszereket.Kerüljön át a Légierőhöz,és utána még mindig csinálhat üzleti szállitásokat.
Majd ha 330MRTT lett belőle,örülni fogok.
Még jó, hogy sikerült felfognod, hogy nem a honvédség vette hanem az állam. Mi lenne ha még ezt az egyszerű dolgot sem értenéd?
 
Igen, ezt írtam én is. Valószínűleg ilyen szállításokat fog csinálni a keletre. Valószínűleg létrehoztak erre egy céget (xy kft, létszám 1 fő, alaptőke 3 millió Ft), a repülőgépvásárlást és költségeket a külügy fizette, a Wizzair adja a nevét és a szakértelmét (pilóták), a haszon pedig nem tudjuk hogy kié lesz.

Szerintem is ez lenne a logikus felállás.
 
A facebook oldalukon irtózatos fröcsögés megy, csak erős idegekkel ajánlott megtekinteni.
Belenéztem. Hát nem kellett volna :)
Pedig 330ra már kész MRTT
Oszt honnét tudjuk hogy későbbiekben nem e lesz felszerelve MRTT képességgel is. Lehet hogy pont ezért is erre a típusra eset a választásuk. Az airbussal egyébként is úgy gondolom hogy jók lehetnek a gazdasági kapcsolataink. Egyébként nem kell mindenbe belekötni. Sztem a mostani környezetben egy jó vétel lehetett. Fiatal gép. Még bőven belefér neki 15-20 év üzemidő is. Egyébként meg jól csinálták hogy civil környezetbe értékesítik a szabad kapacitását. Nem mostban kell gondolkodni. Hanem évekre előre amikor ismét valószínűleg hiány lesz az áruforgalmazásra a kapacitás.
 
Mégegyszer megkérdem,minek a külügynek egy 330as teherszállitó?
Megjegyzés.Az MH az állam része.Ha nem tudnád....
Belefér Szíjjártó jachtja, a töke ki van, hogy mindig kocsival kell vontatni az Adriára.
.....
Ott volt zsé elkülönítve, ő irányítja ezt a komplex szerződéskötést Katarral, igazából nem mind1, melyik minisztérium vette, ezen minek lovagolni???