[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Megemlítették a lengyel cikkben a Spike-ot is nekünk, az nagyon jó hír. Remélem, egységes fegyverzetben gondolkodunk és akkor járműre, helikopterre, lövésznek is Spike-ot adunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Más: ha az oláhok elkotródnak a RM környékéről, szerintetek lehet szó az RM Agilis gyártásáról is? Az lenne jobb nekünk vagy a Boxer?
Már ebben a topicban is vagy 5x leírtuk, hogy az Agilis kimondottan a románok felségterülete. A tervek a Román Államéi. Így készült a megállapodás a Rheinmetallal. Magát a tervek elkészítését nagyobb részben a Román Állam finanszírozta. Na szerinted gyárthatnánk? Vagy úgy egyáltalán, akarnánk? ;)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Már ebben a topicban is vagy 5x leírtuk, hogy az Agilis kimondottan a románok felségterülete. A tervek a Román Államéi. Így készült a megállapodás a Rheinmetallal. Magát a tervek elkészítését nagyobb részben a Román Állam finanszírozta. Na szerinted gyárthatnánk? Vagy úgy egyáltalán, akarnánk? ;)
Oké, bár számomra továbbra is hihetetlen, hogy ez inkább román fejlesztés és nem az RM tudásán élősködnek. :)
Akkor ez nem játszik :)
 
Legyen úgy, ahogy a lengyel lap írja! Legyünk közép-európai központ!
Bár csak két zl Lynx-ről ír :( az csak összesen kb. 120 gép kiszolgáló gépekkel együtt. Mi lesz Debrecenben?
Más: ha az oláhok elkotródnak a RM környékéről, szerintetek lehet szó az RM Agilis gyártásáról is? Az lenne jobb nekünk vagy a Boxer?
Sztem 200 körül lesz mint a cseheké. A RM vezetője utalt rá, hogy hasonló volumenű darabszám van ide is tervezve.
Viszont hány darab egy ilyen gyár átlagos éves termelése a német Puma tapasztalatok alapján?
400 körüli megrendelés mennyi időre fedi le a kapát?
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Sztem 200 körül lesz mint a cseheké. A RM vezetője utalt rá, hogy hasonló volumenű darabszám van ide is tervezve.
Viszont hány darab egy ilyen gyár átlagos éves termelése a német Puma tapasztalatok alapján?
400 körüli megrendelés mennyi időre fedi le a kapát?
Passz, erre válaszoljon valaki szakavatott...
 
Sztem 200 körül lesz mint a cseheké. A RM vezetője utalt rá, hogy hasonló volumenű darabszám van ide is tervezve.
Viszont hány darab egy ilyen gyár átlagos éves termelése a német Puma tapasztalatok alapján?
400 körüli megrendelés mennyi időre fedi le a kapát?
Valószínűleg akkor 2x (3x) 44 Tatán, 2x44 Debrecenben (?).
 
A PUMA-t évi nagyjából (+- 1-2 db) 30-30-as példányszámban gyártotta a KMW és a Rheinmetall 1-1 üzeme.
Akkor egy éves 60db-os kapát kéne hozni Győrnek. Ez sztem reális, mivel a német üzemekben más is készül. 6-7 év lefedettség lenne + Katar. Ha jól emlékszem 2027 volt a cseh szállítási határidő, úgy saccperkábé ki is jöhet, a miénk meg előtte jön.

Nekem tetszik! :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Akkor egy éves 60db-os kapát kéne hozni Győrnek.
Nem reális. Még a lengyelek is csak kb. 40 Borsukot lesznek képesek gyártani évente, pedig nekik nagyon sok kellene és szerintem a Borsuk valamive ehm ... "igényteleneb", mind a Lynx. Egy komoly modern IFV gyártására enyi kell. Ha sikerul úgy átlag 35-re felturbózni az évi darabszámot, jók lesztek. A két tatai záslóalj (tobre nincsen katona !!!), specializált Lynx-alapú jármuvekkel egyut, így kb. négy év alat lenne átfegyverkezve, ami pont belefér a Z2026-ba.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Akkor egy éves 60db-os kapát kéne hozni Győrnek. Ez sztem reális, mivel a német üzemekben más is készül. 6-7 év lefedettség lenne + Katar. Ha jól emlékszem 2027 volt a cseh szállítási határidő, úgy saccperkábé ki is jöhet, a miénk meg előtte jön.

Nekem tetszik! :cool:
Dehogy!
Nálunk csak egy gyár fogja csinálni.
Nálunk sem fog 30-40-nél több készülni, még csúcsra járatva sem.
Az elején meg jó, ha 10-15 összejön.
Szerintem a 200 környéki darabszám csak az első induló rendelésnek kell lennie, mert 7 évre biztosan nem telepítenek gyárat ide.
Ok, hogy később a nagyjavítások is ott fognak menni, de azt szerintem nem 7 év múlva fogják megkezdeni.
Abban lehet perspektíva, hogy a RÁBA majd az új kovácsüzem segítségével fog tudni pl. lánctalp elemeket, és egyéb futómű elemeket gyártani másnak is, de ez még a jövő zenéje. A nagyobb buli abban van, ha más RM típusokba is be tudnának szállni beszállítóként.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Bálint
Nem reális. Még a lengyelek is csak kb. 40 Borsukot lesznek képesek gyártani évente, pedig nekik nagyon sok kellene és szerintem a Borsuk valamive ehm ... "igényteleneb", mind a Lynx. Egy komoly modern IFV gyártására enyi kell. Ha sikerul úgy átlag 35-re felturbózni az évi darabszámot, jók lesztek. A két tatai záslóalj (tobre nincsen katona !!!), specializált Lynx-alapú jármuvekkel egyut, így kb. négy év alat lenne átfegyverkezve, ami pont belefér a Z2026-ba.
Nagyjából. De ne feledd el, hogy viszonylag gyorsan már a németeknél elkezdődik a gyártás. Úgy meg lazán össze fog jönni még '26-ra is a 3 zászlóalj.
 
Szerintem a 200 környéki darabszám csak az első induló rendelésnek kell lennie, mert 7 évre biztosan nem telepítenek gyárat ide.
De nem csak magunknak gyártunk, ha jól értelmeztem. Illetve az is kiérződik, hogy kvázi a németek fognak lobbizni, hogy néhány környező országban is Lynx legyen az itthoni gyártási kapacitásra.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
De nem csak magunknak gyártunk, ha jól értelmeztem. Illetve az is kiérződik, hogy kvázi a németek fognak lobbizni, hogy néhány környező országban is Lynx legyen az itthoni gyártási kapacitásra.
Szerintem is akkor igazán gazdaságos, ha nem csak a hazai piacot látjuk el.
 
Hát,még azt sem tudjuk,hogy nekünk mennyi van betervezve,más meg még meg se rendelte.....
Egy összeszerelő üzem 1db csarnok.Nem egy nagy szuperkomplekszum.Kb mint a Rába H sorozat lassú ütemű szerelése,annyi az ipari kapacitásbeli vonzata.
Jó lenne ha dolgokat ne kezeljünk tényként.
 
Hát,még azt sem tudjuk,hogy nekünk mennyi van betervezve,más meg még meg se rendelte.....
Olvasd el a Magyar Nemzetes cikket, ott találsz nagyságrendi utalást.

Egy összeszerelő üzem 1db csarnok.Nem egy nagy szuperkomplekszum.Kb mint a Rába H sorozat lassú ütemű szerelése,annyi az ipari kapacitásbeli vonzata.
Szintén a cikkből kiderül, hogy keresik azokat a magyar cégeket (is), akik beszállítók lehetnek.
 
Olvasd el a Magyar Nemzetes cikket, ott találsz nagyságrendi utalást.


Szintén a cikkből kiderül, hogy keresik azokat a magyar cégeket (is), akik beszállítók lehetnek.
Elvileg releváns emberek nyilatkozatai sem érnek semmit,nem,hogy egy újságcikk...
Azon kivűl,hogy lesz,semmi konkrétum nincs (még)
 
Nem reális. Még a lengyelek is csak kb. 40 Borsukot lesznek képesek gyártani évente, pedig nekik nagyon sok kellene és szerintem a Borsuk valamive ehm ... "igényteleneb", mind a Lynx. Egy komoly modern IFV gyártására enyi kell. Ha sikerul úgy átlag 35-re felturbózni az évi darabszámot, jók lesztek. A két tatai záslóalj (tobre nincsen katona !!!), specializált Lynx-alapú jármuvekkel egyut, így kb. négy év alat lenne átfegyverkezve, ami pont belefér a Z2026-ba.
Dehogy!
Nálunk csak egy gyár fogja csinálni.
Nálunk sem fog 30-40-nél több készülni, még csúcsra járatva sem.
Az elején meg jó, ha 10-15 összejön.
Szerintem a 200 környéki darabszám csak az első induló rendelésnek kell lennie, mert 7 évre biztosan nem telepítenek gyárat ide.
Ok, hogy később a nagyjavítások is ott fognak menni, de azt szerintem nem 7 év múlva fogják megkezdeni.
Abban lehet perspektíva, hogy a RÁBA majd az új kovácsüzem segítségével fog tudni pl. lánctalp elemeket, és egyéb futómű elemeket gyártani másnak is, de ez még a jövő zenéje. A nagyobb buli abban van, ha más RM típusokba is be tudnának szállni beszállítóként.
Én nem vagyok benne bizos, hogy 30-40 a teteje. Persze ez a megrendelésektől is függ. Ha a cseh buli összejön, az 30-40es évi kapával 10 év. Nagyon karcsú.
És Katarra ki gondol? :D

Én álmodnék nagyot és 60ra feltornáznám az évi gyártást.
Azt értem, hogy a németeknél csak 30 gyáranként, de a költségek is nagyobbak és mást is gyártanak.
7 - 8 év alatt, mire lepörög a cseh és magyar kereslet, tuti lesz még új vevő. Tehát ennél az új terméknél alsó hangon, 15 éves kihasználtság simán lenne. Az meg bőven visszahozza a befektetést.
De alapvetően kis tuninggal 30 évig fog lejönni még Hiúz. Utána meg jöhet a Hiuz 2.

Sztem úgy kell kalkulálni, higy ez a gyár a KKE-i térséget ellássa, néhány arab megrendeléssel.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
"válaszolta a Rheinmetall Defence (RM) ügyvezető igazgatója, Oliver H. Mittelsdorf" -kicsit több, mint egy újságcikk. Persze, ettől még minden lehet és annak az ellenkezője is, még a ma biztosnak tűnő dolgok is megváltozhatnak, de valahonnan ki kell és ki lehet indulni.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Én nem vagyok benne bizos, hogy 30-40 a teteje. Persze ez a megrendelésektől is függ. Ha a cseh buli összejön, az 30-40es évi kapával 10 év. Nagyon karcsú.
És Katarra ki gondol? :D

Én álmodnék nagyot és 60ra feltornáznám az évi gyártást.
Azt értem, hogy a németeknél csak 30 gyáranként, de a költségek is nagyobbak és mást is gyártanak.
7 - 8 év alatt, mire lepörög a cseh és magyar kereslet, tuti lesz még új vevő. Tehát ennél az új terméknél alsó hangon, 15 éves kihasználtság simán lenne. Az meg bőven visszahozza a befektetést.
De alapvetően kis tuninggal 30 évig fog lejönni még Hiúz. Utána meg jöhet a Hiuz 2.

Sztem úgy kell kalkulálni, higy eza gyár a KKE-i térséget ellássa, néhány arab megrendeléssel.
Inkább lassabb ütemben, de hosszabban és biztosabban fenntartható módon készüljenek. Legalább fizetni is kisebb tételben kell. Munkahely is tovább fennáll. Mire kimegy a széria jöhet lassanként a karbantartás, fejlesztés. Annyira nem kell sietni, hogy nagyon számítson 7 év, vagy 10 év.