Van infrastruktúrája, de ettől még fel kell szerszámozi a gyárat, szóval végül is akár zöldmezős is lehetne. Csak minek, ha egyszer a Rábánál mindenhez van kiindulási alap, míg máshol nulláról kellene kezdeni!
Az új gyárat is fel kell szerszámozni. Szerintem nem sok értelme van építeni egy új gyárat, ha már van egy meglévő ami kihasználatlan.
Azért valljuk meg a cikk nem "vállalt" túl sok kockázatot. Amit én valószínűsítettem eddig is:
- Lynx gyár Győrben lesz. Amennyiben lesz több helyszínen is, akkor legalább az összeszerelés itt lesz (mivel első lépésben leginkább csak összeszerelés lesz itt ezért adja magát). Ennek oka a várhatóan nagyarányú cseh és e mellett német beszállítók. Továbbá a civil autóipari beszállítók sincsenek ide messze ... Én Lynx (és egyéb harcjármű, ha esetleg lenne később) összeszerelő üzemet
zöldmezős beruházásként képzelem el. A Rába -nak a meglevő infrastruktúrájával egyelőre nem túl sok hozzáadott értékét látom,
- Akkor mi lehet a szerepe a Rába -nak? Pláne olyan amihez lehet is némi tapasztalata, megjelenhet beszállítóként is (pl. féltengely) illetve amihez bármilyen infrastruktúrája lehet? Ráadásul olyan amit a Rheinmetall főnök is szívesen emleget, mint
jövőbeni "big biznisz" (és ezt kőkeményen szokták emlegetni más országoknál is - csak néhol pofára esnek, mint pl. a románoknál ezzel kapcsolatban)? Hát nem a MAN teherautó biznisz?
Bizony ez egyfelől Rheinmetall érdekeltség (MAN Military) - másfelől ilyesmivel foglalkozott már a Rába korábban ...
Igen, érdekes, hogy a teherautót nem emlegeti senki mostanában - pedig egyfelől tudjuk, hogy ez egy hadsereg legfontosabb járműve, másfelől igen csak aktuális lenne a mostani adag cseréjében gondolkodni illetve megkezdeni a váltás gyártását is (ugye ez egy szép hosszú projekt lenne).