Nem reális. Még a lengyelek is csak kb. 40 Borsukot lesznek képesek gyártani évente, pedig nekik nagyon sok kellene és szerintem a Borsuk valamive ehm ... "igényteleneb", mind a Lynx. Egy komoly modern IFV gyártására enyi kell. Ha sikerul úgy átlag 35-re felturbózni az évi darabszámot, jók lesztek. A két tatai záslóalj (tobre nincsen katona !!!), specializált Lynx-alapú jármuvekkel egyut, így kb. négy év alat lenne átfegyverkezve, ami pont belefér a Z2026-ba.
Én nem vagyok benne bizos, hogy 30-40 a teteje. Persze ez a megrendelésektől is függ. Ha a cseh buli összejön, az 30-40es évi kapával 10 év. Nagyon karcsú.Dehogy!
Nálunk csak egy gyár fogja csinálni.
Nálunk sem fog 30-40-nél több készülni, még csúcsra járatva sem.
Az elején meg jó, ha 10-15 összejön.
Szerintem a 200 környéki darabszám csak az első induló rendelésnek kell lennie, mert 7 évre biztosan nem telepítenek gyárat ide.
Ok, hogy később a nagyjavítások is ott fognak menni, de azt szerintem nem 7 év múlva fogják megkezdeni.
Abban lehet perspektíva, hogy a RÁBA majd az új kovácsüzem segítségével fog tudni pl. lánctalp elemeket, és egyéb futómű elemeket gyártani másnak is, de ez még a jövő zenéje. A nagyobb buli abban van, ha más RM típusokba is be tudnának szállni beszállítóként.
És Katarra ki gondol?
![Big Grin :D :D](/data/assets/smilies/biggrin.png)
Én álmodnék nagyot és 60ra feltornáznám az évi gyártást.
Azt értem, hogy a németeknél csak 30 gyáranként, de a költségek is nagyobbak és mást is gyártanak.
7 - 8 év alatt, mire lepörög a cseh és magyar kereslet, tuti lesz még új vevő. Tehát ennél az új terméknél alsó hangon, 15 éves kihasználtság simán lenne. Az meg bőven visszahozza a befektetést.
De alapvetően kis tuninggal 30 évig fog lejönni még Hiúz. Utána meg jöhet a Hiuz 2.
Sztem úgy kell kalkulálni, higy ez a gyár a KKE-i térséget ellássa, néhány arab megrendeléssel.