[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Elég ránézni a 25. dandárra. Harmadik lovézszászlóalj ott egyszeruen nincsen. Pedig már a tuzérek és harckocsizók is szét vannak vállasztva és feltoltésre várnak. Ha a Z2026 belul tervezve lenne harmadik zászlóalj, az már most legalább papíron létezne.

A jovoben nemet mintat kovetunk, csak kicsiben, emlekezz. Hogy mi lesz, az mar biztosan eldolt, csak (helyesen) nem kotik a mi orrunkra.
Az en logikam egyszeru: kell egy nehez- es egy kozepesdandar, ugye. Elsobe minimum ketto, de inkabb harom lesz - a nemeteknel van kerekes jager battalion is, szerintem az nem lesz meg 2026-ra hacsak nem rendeleik meg jovore avagy nem gyartja le Gyor majd. Az utobbiba meg biztosan kell ketto legalabb - feltetelezve, hogy addigra lesz melle kerekes.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Szerintem azért mondja mindenki a Rábát, mert már együttműködik az RM-el, meg van neki egy üres csarnoka ami miatt hamarbb elkezdődhet a Lynx összeszerelése.
Van infrastruktúrája, de ettől még fel kell szerszámozi a gyárat, szóval végül is akár zöldmezős is lehetne. Csak minek, ha egyszer a Rábánál mindenhez van kiindulási alap, míg máshol nulláról kellene kezdeni!
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 311
14 054
113
A jovoben nemet mintat kovetunk, csak kicsiben, emlekezz. Hogy mi lesz, az mar biztosan eldolt, csak (helyesen) nem kotik a mi orrunkra.
Az en logikam egyszeru: kell egy nehez- es egy kozepesdandar, ugye. Elsobe minimum ketto, de inkabb harom lesz - a nemeteknel van kerekes jager battalion is, szerintem az nem lesz meg 2026-ra hacsak nem rendeleik meg jovore avagy nem gyartja le Gyor majd. Az utobbiba meg biztosan kell ketto legalabb - feltetelezve, hogy addigra lesz melle kerekes.
Ahogyan nézem, úgy nézem, a német páncélos dandároknak három aktív harcoló zaszlóaljuk van, egy MBT és két IFV/APC. Plusz egy inaktív. Ennél tobb harcoló alegysége csak a Kiképzo Páncélos Dandárnak van: https://de.wikipedia.org/wiki/Gliederung_des_Heeres_(Bundeswehr,_Heer_2011)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 055
30 516
113
Van infrastruktúrája, de ettől még fel kell szerszámozi a gyárat, szóval végül is akár zöldmezős is lehetne. Csak minek, ha egyszer a Rábánál mindenhez van kiindulási alap, míg máshol nulláról kellene kezdeni!
Az új gyárat is fel kell szerszámozni. Szerintem nem sok értelme van építeni egy új gyárat, ha már van egy meglévő ami kihasználatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 388
8 957
113
Van infrastruktúrája, de ettől még fel kell szerszámozi a gyárat, szóval végül is akár zöldmezős is lehetne. Csak minek, ha egyszer a Rábánál mindenhez van kiindulási alap, míg máshol nulláról kellene kezdeni!

Az új gyárat is fel kell szerszámozni. Szerintem nem sok értelme van építeni egy új gyárat, ha már van egy meglévő ami kihasználatlan.

Azért valljuk meg a cikk nem "vállalt" túl sok kockázatot. Amit én valószínűsítettem eddig is:

- Lynx gyár Győrben lesz. Amennyiben lesz több helyszínen is, akkor legalább az összeszerelés itt lesz (mivel első lépésben leginkább csak összeszerelés lesz itt ezért adja magát). Ennek oka a várhatóan nagyarányú cseh és e mellett német beszállítók. Továbbá a civil autóipari beszállítók sincsenek ide messze ... Én Lynx (és egyéb harcjármű, ha esetleg lenne később) összeszerelő üzemet zöldmezős beruházásként képzelem el. A Rába -nak a meglevő infrastruktúrájával egyelőre nem túl sok hozzáadott értékét látom,
- Akkor mi lehet a szerepe a Rába -nak? Pláne olyan amihez lehet is némi tapasztalata, megjelenhet beszállítóként is (pl. féltengely) illetve amihez bármilyen infrastruktúrája lehet? Ráadásul olyan amit a Rheinmetall főnök is szívesen emleget, mint jövőbeni "big biznisz" (és ezt kőkeményen szokták emlegetni más országoknál is - csak néhol pofára esnek, mint pl. a románoknál ezzel kapcsolatban)? Hát nem a MAN teherautó biznisz? :) Bizony ez egyfelől Rheinmetall érdekeltség (MAN Military) - másfelől ilyesmivel foglalkozott már a Rába korábban ...

Igen, érdekes, hogy a teherautót nem emlegeti senki mostanában - pedig egyfelől tudjuk, hogy ez egy hadsereg legfontosabb járműve, másfelől igen csak aktuális lenne a mostani adag cseréjében gondolkodni illetve megkezdeni a váltás gyártását is (ugye ez egy szép hosszú projekt lenne).
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and blogen

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 521
93 777
113
Az új gyárat is fel kell szerszámozni. Szerintem nem sok értelme van építeni egy új gyárat, ha már van egy meglévő ami kihasználatlan.
Hát azért elég változatos a Rába állapota....Én örülnék ha új csarnokot húznának fel. Nem egy egetrengető dolog.
Ha megnézed a tatai felújítások is bontással indultak.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 521
93 777
113
Akkor ha nincs szaki, nincs csarnok, nincs szerszám, akkor ennyi erővel majdnem bárhol lehetne az országban. Nem? Vagy jó ez itt az amúgy is munkaerőhiányos környéken?
  • Állami tulajdon. Volt 1-2 beruházás is a közelmúltban.
  • Van a Rábán belül is szaki és tapasztalat is.
  • Az infrastruktura gyáron belül és a város körül mind vasúton, mind közúton jól kiépitett. (de még vizi úton is)
  • Van reptér.
  • Győr tele van németül beszélő műszaki emberrel. Nem csak felsőfokú, hanem középfokú szinten is. De az egyetem és a műszaki kozepiskolák is nyomják az utánpótlást az Audi révén.
  • Sok ipari beszállító van a környéken. Nem csak a magyar, hanem a pozsonyi részen is. Ha a csehekre gondolok, ahhoz is idealis helyen fekszik.
  • Tata és a bakonyi kiképző központ is közel van.
  • A munkaerőhiány nem a világ vége. Nem több ezer emberről beszélünk. Ez pénzkérdés. Egy német multi pikk-pakk megoldja.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 513
113
Mondjuk úgy, hogy a teherautó összerakó részleg, 15 nyugdíjközeli alkesz bácsi, egy eléggé lepukkant csarnokban....

Akkor ha nincs szaki, nincs csarnok, nincs szerszám, akkor ennyi erővel majdnem bárhol lehetne az országban. Nem? Vagy jó ez itt az amúgy is munkaerőhiányos környéken?

Többször írtunk már a Rábáról.
Nemzetközi teherautógyárak alkatrész beszállítója (Scania), lánctalpas futóművekhez terveztek és gyártanak komplett meghajtást .(Claas)

4.+A+k%C3%B6z%C3%BAtij%C3%A1rm%C5%B1-program+%C3%A9s+ut%C3%B3%C3%A9lete%3A+FUT%C3%93M%C5%B0.jpg
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 546
113
Többször írtunk már a Rábáról.
Nemzetközi teherautógyárak alkatrész beszállítója (Scania), lánctalpas futóművekhez terveztek és gyártanak komplett meghajtást .(Claas)

4.+A+k%C3%B6z%C3%BAtij%C3%A1rm%C5%B1-program+%C3%A9s+ut%C3%B3%C3%A9lete%3A+FUT%C3%93M%C5%B0.jpg
A futómű más tészta. A teherautó gyártás sosem futott fel normálisan ezért olyan az üzem is amilyen. Azokat a volumeneket kevés szaki is össze tudta rakni amiket évente leszállítottak a MH-nek.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 513
113
Ezen kívül hegesztett jármű vázakat gyártanak úthengerekhez
DSCF0006.jpg


Ez itt állítólag dömperek vázszerkezete.

P4240011.jpg


Tavaly megvették a Rekard Kft.-t, ami eddig is beszállítójuk volt, kardánhajtások, fogaskerék-hajtóművek területén.

_XpJ0UDipwFU7bPxC8o9inL4fiDhGKcRN5vGxoDeO4xC8-_ABTn3Jcb38GvGfW1Het0nIZuymMlOHUvfd1s


Van egy járműfejlesztő központjuk is, feltételezem némi fejlesztési kapacitással, mérnöki tudással, szoftverekkel.

A móri üzem a Skoda, VW és Szuzuki ülések alkatrész-beszállítója, gondolom megfelelő minőségbiztosítás mellett.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 521
93 777
113
A Rába mellett a lehető legtöbb, szóba jöhető hazai céget be kell vonni a beszállítói körbe.
Ezt én görcsösen nem erőltetném, ahogy a csehek. Ha itt lesz az összeszerelés és lesz megfelelő darabszám, központi direktíva nélkül idetelepülnek a fontosabb beszállítók vagy ha van megfelelő minőségű, akkor helyi céggel automatikusan kiváltják.
Ez a felülről megmondjuk hány % hazai beszállító legyen, könnyen a minőség rovására mehet. De én itthon ilyen szándékot nem is látok. Az autóiparban megvan ennek a bejáratott útja, itt is ki fog évek alatt alakulni.