[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

A jovoben nemet mintat kovetunk, csak kicsiben, emlekezz. Hogy mi lesz, az mar biztosan eldolt, csak (helyesen) nem kotik a mi orrunkra.
Az en logikam egyszeru: kell egy nehez- es egy kozepesdandar, ugye. Elsobe minimum ketto, de inkabb harom lesz - a nemeteknel van kerekes jager battalion is, szerintem az nem lesz meg 2026-ra hacsak nem rendeleik meg jovore avagy nem gyartja le Gyor majd. Az utobbiba meg biztosan kell ketto legalabb - feltetelezve, hogy addigra lesz melle kerekes.
Ahogyan nézem, úgy nézem, a német páncélos dandároknak három aktív harcoló zaszlóaljuk van, egy MBT és két IFV/APC. Plusz egy inaktív. Ennél tobb harcoló alegysége csak a Kiképzo Páncélos Dandárnak van: https://de.wikipedia.org/wiki/Gliederung_des_Heeres_(Bundeswehr,_Heer_2011)
 
Van infrastruktúrája, de ettől még fel kell szerszámozi a gyárat, szóval végül is akár zöldmezős is lehetne. Csak minek, ha egyszer a Rábánál mindenhez van kiindulási alap, míg máshol nulláról kellene kezdeni!
Az új gyárat is fel kell szerszámozni. Szerintem nem sok értelme van építeni egy új gyárat, ha már van egy meglévő ami kihasználatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Van infrastruktúrája, de ettől még fel kell szerszámozi a gyárat, szóval végül is akár zöldmezős is lehetne. Csak minek, ha egyszer a Rábánál mindenhez van kiindulási alap, míg máshol nulláról kellene kezdeni!

Az új gyárat is fel kell szerszámozni. Szerintem nem sok értelme van építeni egy új gyárat, ha már van egy meglévő ami kihasználatlan.

Azért valljuk meg a cikk nem "vállalt" túl sok kockázatot. Amit én valószínűsítettem eddig is:

- Lynx gyár Győrben lesz. Amennyiben lesz több helyszínen is, akkor legalább az összeszerelés itt lesz (mivel első lépésben leginkább csak összeszerelés lesz itt ezért adja magát). Ennek oka a várhatóan nagyarányú cseh és e mellett német beszállítók. Továbbá a civil autóipari beszállítók sincsenek ide messze ... Én Lynx (és egyéb harcjármű, ha esetleg lenne később) összeszerelő üzemet zöldmezős beruházásként képzelem el. A Rába -nak a meglevő infrastruktúrájával egyelőre nem túl sok hozzáadott értékét látom,
- Akkor mi lehet a szerepe a Rába -nak? Pláne olyan amihez lehet is némi tapasztalata, megjelenhet beszállítóként is (pl. féltengely) illetve amihez bármilyen infrastruktúrája lehet? Ráadásul olyan amit a Rheinmetall főnök is szívesen emleget, mint jövőbeni "big biznisz" (és ezt kőkeményen szokták emlegetni más országoknál is - csak néhol pofára esnek, mint pl. a románoknál ezzel kapcsolatban)? Hát nem a MAN teherautó biznisz? :) Bizony ez egyfelől Rheinmetall érdekeltség (MAN Military) - másfelől ilyesmivel foglalkozott már a Rába korábban ...

Igen, érdekes, hogy a teherautót nem emlegeti senki mostanában - pedig egyfelől tudjuk, hogy ez egy hadsereg legfontosabb járműve, másfelől igen csak aktuális lenne a mostani adag cseréjében gondolkodni illetve megkezdeni a váltás gyártását is (ugye ez egy szép hosszú projekt lenne).
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and blogen
Az új gyárat is fel kell szerszámozni. Szerintem nem sok értelme van építeni egy új gyárat, ha már van egy meglévő ami kihasználatlan.
Hát azért elég változatos a Rába állapota....Én örülnék ha új csarnokot húznának fel. Nem egy egetrengető dolog.
Ha megnézed a tatai felújítások is bontással indultak.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Akkor ha nincs szaki, nincs csarnok, nincs szerszám, akkor ennyi erővel majdnem bárhol lehetne az országban. Nem? Vagy jó ez itt az amúgy is munkaerőhiányos környéken?
  • Állami tulajdon. Volt 1-2 beruházás is a közelmúltban.
  • Van a Rábán belül is szaki és tapasztalat is.
  • Az infrastruktura gyáron belül és a város körül mind vasúton, mind közúton jól kiépitett. (de még vizi úton is)
  • Van reptér.
  • Győr tele van németül beszélő műszaki emberrel. Nem csak felsőfokú, hanem középfokú szinten is. De az egyetem és a műszaki kozepiskolák is nyomják az utánpótlást az Audi révén.
  • Sok ipari beszállító van a környéken. Nem csak a magyar, hanem a pozsonyi részen is. Ha a csehekre gondolok, ahhoz is idealis helyen fekszik.
  • Tata és a bakonyi kiképző központ is közel van.
  • A munkaerőhiány nem a világ vége. Nem több ezer emberről beszélünk. Ez pénzkérdés. Egy német multi pikk-pakk megoldja.
 
Mondjuk úgy, hogy a teherautó összerakó részleg, 15 nyugdíjközeli alkesz bácsi, egy eléggé lepukkant csarnokban....

Akkor ha nincs szaki, nincs csarnok, nincs szerszám, akkor ennyi erővel majdnem bárhol lehetne az országban. Nem? Vagy jó ez itt az amúgy is munkaerőhiányos környéken?

Többször írtunk már a Rábáról.
Nemzetközi teherautógyárak alkatrész beszállítója (Scania), lánctalpas futóművekhez terveztek és gyártanak komplett meghajtást .(Claas)

4.+A+k%C3%B6z%C3%BAtij%C3%A1rm%C5%B1-program+%C3%A9s+ut%C3%B3%C3%A9lete%3A+FUT%C3%93M%C5%B0.jpg
 
Többször írtunk már a Rábáról.
Nemzetközi teherautógyárak alkatrész beszállítója (Scania), lánctalpas futóművekhez terveztek és gyártanak komplett meghajtást .(Claas)

4.+A+k%C3%B6z%C3%BAtij%C3%A1rm%C5%B1-program+%C3%A9s+ut%C3%B3%C3%A9lete%3A+FUT%C3%93M%C5%B0.jpg
A futómű más tészta. A teherautó gyártás sosem futott fel normálisan ezért olyan az üzem is amilyen. Azokat a volumeneket kevés szaki is össze tudta rakni amiket évente leszállítottak a MH-nek.
 
Ezen kívül hegesztett jármű vázakat gyártanak úthengerekhez
DSCF0006.jpg


Ez itt állítólag dömperek vázszerkezete.

P4240011.jpg


Tavaly megvették a Rekard Kft.-t, ami eddig is beszállítójuk volt, kardánhajtások, fogaskerék-hajtóművek területén.

_XpJ0UDipwFU7bPxC8o9inL4fiDhGKcRN5vGxoDeO4xC8-_ABTn3Jcb38GvGfW1Het0nIZuymMlOHUvfd1s


Van egy járműfejlesztő központjuk is, feltételezem némi fejlesztési kapacitással, mérnöki tudással, szoftverekkel.

A móri üzem a Skoda, VW és Szuzuki ülések alkatrész-beszállítója, gondolom megfelelő minőségbiztosítás mellett.
 
A Rába mellett a lehető legtöbb, szóba jöhető hazai céget be kell vonni a beszállítói körbe.
Ezt én görcsösen nem erőltetném, ahogy a csehek. Ha itt lesz az összeszerelés és lesz megfelelő darabszám, központi direktíva nélkül idetelepülnek a fontosabb beszállítók vagy ha van megfelelő minőségű, akkor helyi céggel automatikusan kiváltják.
Ez a felülről megmondjuk hány % hazai beszállító legyen, könnyen a minőség rovására mehet. De én itthon ilyen szándékot nem is látok. Az autóiparban megvan ennek a bejáratott útja, itt is ki fog évek alatt alakulni.
 
Ahogyan nézem, úgy nézem, a német páncélos dandároknak három aktív harcoló zaszlóaljuk van, egy MBT és két IFV/APC. Plusz egy inaktív. Ennél tobb harcoló alegysége csak a Kiképzo Páncélos Dandárnak van: https://de.wikipedia.org/wiki/Gliederung_des_Heeres_(Bundeswehr,_Heer_2011)

Jol nezed, de rosszul nezed :D

https://en.wikipedia.org/wiki/9th_Panzerlehr_Brigade_(Bundeswehr)#Current_structure

220px-9th_Panzerlehr_Brigade_Graphic.png
220px-9th_Panzerlehr_Brigade_Graphic.png


Mashol is igy van, max egy tartalek:
https://en.wikipedia.org/wiki/21st_Panzer_Brigade_(Bundeswehr)#Structure_May_2020

Kozepes dandarnak meg kb ok felelnek meg, szinten ket aktiv es egy tartalekos Puma z plusz a kerekes Jager zl: https://en.wikipedia.org/wiki/41st_Panzergrenadier_Brigade_(Bundeswehr)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Egy komoly modern IFV gyártására enyi kell.
Tudom hogy visz minket a lendület és én is örülök neki hogy modern eszközöket kapunk, de azt senki ne gondolja hogy 100%-ban mi fogjuk ezeket legyártani. Páncéllemezt évtizedek óta nem csináltunk, a kohászat/acélgyártás is döglődik és általános munkaerőhiány van.
Sokkal elképzelhetőbbnek tartom hogy a futóművet, váltót, motort mi csináljuk, esetleg a belső rendszerek nagy részét, de a tornyot és páncélzatot valószínűleg készen kapjuk.
Emellett remélem nagyjavítás szintig megoldott lesz itthon a karbantartás, esetleg más rendszeresítő országok részére is.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas