Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Már ebben a topicban is vagy 5x leírtuk, hogy az Agilis kimondottan a románok felségterülete. A tervek a Román Államéi. Így készült a megállapodás a Rheinmetallal. Magát a tervek elkészítését nagyobb részben a Román Állam finanszírozta. Na szerinted gyárthatnánk? Vagy úgy egyáltalán, akarnánk?Más: ha az oláhok elkotródnak a RM környékéről, szerintetek lehet szó az RM Agilis gyártásáról is? Az lenne jobb nekünk vagy a Boxer?
Oké, bár számomra továbbra is hihetetlen, hogy ez inkább román fejlesztés és nem az RM tudásán élősködnek.Már ebben a topicban is vagy 5x leírtuk, hogy az Agilis kimondottan a románok felségterülete. A tervek a Román Államéi. Így készült a megállapodás a Rheinmetallal. Magát a tervek elkészítését nagyobb részben a Román Állam finanszírozta. Na szerinted gyárthatnánk? Vagy úgy egyáltalán, akarnánk?
Sztem 200 körül lesz mint a cseheké. A RM vezetője utalt rá, hogy hasonló volumenű darabszám van ide is tervezve.Legyen úgy, ahogy a lengyel lap írja! Legyünk közép-európai központ!
Bár csak két zl Lynx-ről ír az csak összesen kb. 120 gép kiszolgáló gépekkel együtt. Mi lesz Debrecenben?
Más: ha az oláhok elkotródnak a RM környékéről, szerintetek lehet szó az RM Agilis gyártásáról is? Az lenne jobb nekünk vagy a Boxer?
Passz, erre válaszoljon valaki szakavatott...Sztem 200 körül lesz mint a cseheké. A RM vezetője utalt rá, hogy hasonló volumenű darabszám van ide is tervezve.
Viszont hány darab egy ilyen gyár átlagos éves termelése a német Puma tapasztalatok alapján?
400 körüli megrendelés mennyi időre fedi le a kapát?
Valószínűleg akkor 2x (3x) 44 Tatán, 2x44 Debrecenben (?).Sztem 200 körül lesz mint a cseheké. A RM vezetője utalt rá, hogy hasonló volumenű darabszám van ide is tervezve.
Viszont hány darab egy ilyen gyár átlagos éves termelése a német Puma tapasztalatok alapján?
400 körüli megrendelés mennyi időre fedi le a kapát?
A PUMA-t évi nagyjából (+- 1-2 db) 30-30-as példányszámban gyártotta a KMW és a Rheinmetall 1-1 üzeme.Viszont hány darab egy ilyen gyár átlagos éves termelése a német Puma tapasztalatok alapján?
Akkor egy éves 60db-os kapát kéne hozni Győrnek. Ez sztem reális, mivel a német üzemekben más is készül. 6-7 év lefedettség lenne + Katar. Ha jól emlékszem 2027 volt a cseh szállítási határidő, úgy saccperkábé ki is jöhet, a miénk meg előtte jön.A PUMA-t évi nagyjából (+- 1-2 db) 30-30-as példányszámban gyártotta a KMW és a Rheinmetall 1-1 üzeme.
Nem reális. Még a lengyelek is csak kb. 40 Borsukot lesznek képesek gyártani évente, pedig nekik nagyon sok kellene és szerintem a Borsuk valamive ehm ... "igényteleneb", mind a Lynx. Egy komoly modern IFV gyártására enyi kell. Ha sikerul úgy átlag 35-re felturbózni az évi darabszámot, jók lesztek. A két tatai záslóalj (tobre nincsen katona !!!), specializált Lynx-alapú jármuvekkel egyut, így kb. négy év alat lenne átfegyverkezve, ami pont belefér a Z2026-ba.Akkor egy éves 60db-os kapát kéne hozni Győrnek.
Dehogy!Akkor egy éves 60db-os kapát kéne hozni Győrnek. Ez sztem reális, mivel a német üzemekben más is készül. 6-7 év lefedettség lenne + Katar. Ha jól emlékszem 2027 volt a cseh szállítási határidő, úgy saccperkábé ki is jöhet, a miénk meg előtte jön.
Nekem tetszik!
Nagyjából. De ne feledd el, hogy viszonylag gyorsan már a németeknél elkezdődik a gyártás. Úgy meg lazán össze fog jönni még '26-ra is a 3 zászlóalj.Nem reális. Még a lengyelek is csak kb. 40 Borsukot lesznek képesek gyártani évente, pedig nekik nagyon sok kellene és szerintem a Borsuk valamive ehm ... "igényteleneb", mind a Lynx. Egy komoly modern IFV gyártására enyi kell. Ha sikerul úgy átlag 35-re felturbózni az évi darabszámot, jók lesztek. A két tatai záslóalj (tobre nincsen katona !!!), specializált Lynx-alapú jármuvekkel egyut, így kb. négy év alat lenne átfegyverkezve, ami pont belefér a Z2026-ba.
De nem csak magunknak gyártunk, ha jól értelmeztem. Illetve az is kiérződik, hogy kvázi a németek fognak lobbizni, hogy néhány környező országban is Lynx legyen az itthoni gyártási kapacitásra.Szerintem a 200 környéki darabszám csak az első induló rendelésnek kell lennie, mert 7 évre biztosan nem telepítenek gyárat ide.
Szerintem is akkor igazán gazdaságos, ha nem csak a hazai piacot látjuk el.De nem csak magunknak gyártunk, ha jól értelmeztem. Illetve az is kiérződik, hogy kvázi a németek fognak lobbizni, hogy néhány környező országban is Lynx legyen az itthoni gyártási kapacitásra.
Olvasd el a Magyar Nemzetes cikket, ott találsz nagyságrendi utalást.Hát,még azt sem tudjuk,hogy nekünk mennyi van betervezve,más meg még meg se rendelte.....
Szintén a cikkből kiderül, hogy keresik azokat a magyar cégeket (is), akik beszállítók lehetnek.Egy összeszerelő üzem 1db csarnok.Nem egy nagy szuperkomplekszum.Kb mint a Rába H sorozat lassú ütemű szerelése,annyi az ipari kapacitásbeli vonzata.
Elvileg releváns emberek nyilatkozatai sem érnek semmit,nem,hogy egy újságcikk...Olvasd el a Magyar Nemzetes cikket, ott találsz nagyságrendi utalást.
Szintén a cikkből kiderül, hogy keresik azokat a magyar cégeket (is), akik beszállítók lehetnek.
Nem reális. Még a lengyelek is csak kb. 40 Borsukot lesznek képesek gyártani évente, pedig nekik nagyon sok kellene és szerintem a Borsuk valamive ehm ... "igényteleneb", mind a Lynx. Egy komoly modern IFV gyártására enyi kell. Ha sikerul úgy átlag 35-re felturbózni az évi darabszámot, jók lesztek. A két tatai záslóalj (tobre nincsen katona !!!), specializált Lynx-alapú jármuvekkel egyut, így kb. négy év alat lenne átfegyverkezve, ami pont belefér a Z2026-ba.
Én nem vagyok benne bizos, hogy 30-40 a teteje. Persze ez a megrendelésektől is függ. Ha a cseh buli összejön, az 30-40es évi kapával 10 év. Nagyon karcsú.Dehogy!
Nálunk csak egy gyár fogja csinálni.
Nálunk sem fog 30-40-nél több készülni, még csúcsra járatva sem.
Az elején meg jó, ha 10-15 összejön.
Szerintem a 200 környéki darabszám csak az első induló rendelésnek kell lennie, mert 7 évre biztosan nem telepítenek gyárat ide.
Ok, hogy később a nagyjavítások is ott fognak menni, de azt szerintem nem 7 év múlva fogják megkezdeni.
Abban lehet perspektíva, hogy a RÁBA majd az új kovácsüzem segítségével fog tudni pl. lánctalp elemeket, és egyéb futómű elemeket gyártani másnak is, de ez még a jövő zenéje. A nagyobb buli abban van, ha más RM típusokba is be tudnának szállni beszállítóként.
"válaszolta a Rheinmetall Defence (RM) ügyvezető igazgatója, Oliver H. Mittelsdorf" -kicsit több, mint egy újságcikk. Persze, ettől még minden lehet és annak az ellenkezője is, még a ma biztosnak tűnő dolgok is megváltozhatnak, de valahonnan ki kell és ki lehet indulni.egy újságcikk
Az újságcikk az RM vezér nyilatkozatára hivatkozik. Nála komolpetensebb csak Maróth lenne,....Elvileg releváns emberek nyilatkozatai sem érnek semmit,nem,hogy egy újságcikk...
Azon kivűl,hogy lesz,semmi konkrétum nincs (még)
Inkább lassabb ütemben, de hosszabban és biztosabban fenntartható módon készüljenek. Legalább fizetni is kisebb tételben kell. Munkahely is tovább fennáll. Mire kimegy a széria jöhet lassanként a karbantartás, fejlesztés. Annyira nem kell sietni, hogy nagyon számítson 7 év, vagy 10 év.Én nem vagyok benne bizos, hogy 30-40 a teteje. Persze ez a megrendelésektől is függ. Ha a cseh buli összejön, az 30-40es évi kapával 10 év. Nagyon karcsú.
És Katarra ki gondol?
Én álmodnék nagyot és 60ra feltornáznám az évi gyártást.
Azt értem, hogy a németeknél csak 30 gyáranként, de a költségek is nagyobbak és mást is gyártanak.
7 - 8 év alatt, mire lepörög a cseh és magyar kereslet, tuti lesz még új vevő. Tehát ennél az új terméknél alsó hangon, 15 éves kihasználtság simán lenne. Az meg bőven visszahozza a befektetést.
De alapvetően kis tuninggal 30 évig fog lejönni még Hiúz. Utána meg jöhet a Hiuz 2.
Sztem úgy kell kalkulálni, higy eza gyár a KKE-i térséget ellássa, néhány arab megrendeléssel.