T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Glide kit nincs hozzá? A nagy probléma, hogy kevés gép, a kis veszteség is súlyos. Ezzel meg igencsak be kell repülni a HMZ-be. Mozgó célok ellen ennek is folyamatos adatkapcsolat kell, amit a TGP-s célkövetés vagy a SAR radar tud adni, de inkább az előbbi. Akkor már inkább SDB I, ha képes az mozgó célokat elcsapni. Számomra soha nem volt világos, hogy tudja-e ezt. Elvileg kéne.Ebből gyorsan pár száz db-ot a Gripenekhez...
Én speciel CAS feladatokra tartanám ezt a fajta bombát...Glide kit nincs hozzá? A nagy probléma, hogy kevés gép, a kis veszteség is súlyos. Ezzel meg igencsak be kell repülni a HMZ-be. Mozgó célok ellen ennek is folyamatos adatkapcsolat kell, amit a TGP-s célkövetés vagy a SAR radar tud adni, de inkább az előbbi. Akkor már inkább SDB I, ha képes az mozgó célokat elcsapni. Számomra soha nem volt világos, hogy tudja-e ezt. Elvileg kéne.
Az SDB II-t sajnos a Gripen nem képes használni, mert az lenne a legjobb. Mivel végfázis IR van, azzal ahány bomba, annyi célcsatorna és egy időben is.
A hatóerő szerintem teljesen jó.Én speciel CAS feladatokra tartanám ezt a fajta bombát...
Az állítható yield effect (majd valaki találjon ki erre egy jó magyar kifejezést - pl.: hatóerő?) komoly előny lehet ilyen feladatoknál.
Hm.Oláhok 5 vb századot szeretnének középtávon,és abbol az egyiket F35-tel képzelik el.(hogy pénzük lesz e rá,az más kérdés)Tegyuk fel hogy lesz masodik szazad es ezzel egyutt ~30 gep. Ez kb. hany darab F-35-nek felel meg ami a harcerteket illeti? Tudom hulye a kerdes, magyar viszonylatban erdekel ahol valoszinuleg meg nagyon sokaig nem F-22 szintu gep lesz az ellenfel. A bevethetoseget is figyelembe veve persze, hiaba tudna 5 db F-35 levadaszni 30 Gripen-t, nyilvan ez a mennyiseg orszagvedelmi szempontbol semmit se jelentene.
5 század? Pénzük nincs rá. A 21LanceR-rel nem finanszíroztak 3-nál többet soha, ami végül 2 is alig volt.Hm.Oláhok 5 vb századot szeretnének középtávon,és abbol az egyiket F35-tel képzelik el.(hogy pénzük lesz e rá,az más kérdés)
A lopakodó és általánosságban az 5,generációs technika,meg a puszta méretkülönbség miatt az F35 elsöprő fölényben van a Gripennel szemben.
Azonba ezen túl a vb harci gép vs légvédelem tekintetében is iszonyú nagy a különbség.A gripent a radarhorizont felett a lehetséges hatótávuk határáig felderithetik és követésbe vehetik a lokátorok.A nagy hatósugarú légvédelmi rendszerek meg tüzet vezethetnek reá.Ez azt jelenti,hogy a Patriot/FR-3 100km távbol képes lehet lelőni.Jelenleg nincs is olyan fegyverzete a gépeinknek,amivel a légvédelmi rendszerek hatótávján kivűlről tudna harcolni.F35 viszont a felfedezés veszélye nélkül jóval közelebb mehet,ahonnan már képes csapást mérni.
Eredetileg 100körüli LanceR volt.5 század? Pénzük nincs rá. A 21LanceR-rel nem finanszíroztak 3-nál többet soha, ami végül 2 is alig volt.
Tudom. Amiből 2007 táján 40 se volt üzemképes. 2012-13 táján úgy kb. 25-28, ha repült.Eredetileg 100körüli LanceR volt.
A sereg 5századot szeretne.Hogy ebböl mennyi lesz,az már nem tőlük függ.Ha kapnak rá pénzt,lesz,ha meg nem lesz rá pénz,nem lesz.Jelenleg inkább csak vágyálomnak tűnik a dolog,örülnek ha az 1század F16MLU beüzemelését fizetni tudják.
Jakérem,ha nem kerül rá pénz....Tudom. Amiből 2007 táján 40 se volt üzemképes. 2012-13 táján úgy kb. 25-28, ha repült.
A 21-es ahhoz képest kb. gombokból üzemeltethető. És még azt sem költötték rájuk...Jakérem,ha nem kerül rá pénz....
Másutt is igy van ez.Magad irtál a magyar MiG29ek sanyarú sorsárol,ami semmivel se jobb történet.
De még a gombok is pénzbe kerülnek.Ha nem arra költik,akkor még gombok sincsenekA 21-es ahhoz képest kb. gombokból üzemeltethető. És még azt sem költötték rájuk...
Ezek azok a gépek lesznek, amiket csak azért gyártottak le, hogy ne kelljen szétzavarni a munkásokat az E gyártásáig."..Svédország Gripen harci gépeket.kínál Horvátországnak
(Forrás: Saab; kiadva: 2020. szeptember 9.)
Ma Svédország hivatalos javaslatott tett 12 új Gripen C / D vadászrepülőgép eladásáról Horvátországbnak
A Svéd Védelmi Anyagigazgatás (FMV) és a horvátországi svéd nagykövetség képviselői 12 új Gripen C / D vadászrepülő eladásáról nyújtattak javaslatot a horvát hatóságoknak.
Svédország javaslatával párhuzamosan a Saab személyre szabott stratégiai együttműködési csomagot kínál, amely fellendheti a horvát védelmi ipart, és a horvát biztonság javát szolgálja hosszú távú partnerség kiépítésével a stratégiai ágazatokkal.
„Svédország és a Saab átfogó és hosszú távú megoldást kínál a horvát belbiztonságra, amely az elkövetkező évtizedekben megvédi Horvátország népét és határait. Ha Horvátország a Gripent választja, a Saab készen áll a know-how és a technológia átadására, valamint egy Regionális Repülési és Támogatási Szolgáltató Központ létrehozására Horvátországban. Ez hosszú távú együttműködést fejlesztene a helyi védelmi iparral és az akadémiai szektorral, mintegy 500 csúcstechnológiai munkahelyet teremtve ”- mondja Jonas Hjelm, a Saab Aeronautics üzletágának vezető alelnöke..."
Bla,bla,bla...
- új gyártású Gripen C/D !
- Regionális Repülési és Támogatási Szolgáltató Központ ( Regional Aeronautical & Support Service Centre ) ??
Miért maradjunk meg a C-nél? Mennyivel többé fájhat az E?Ezek azok a gépek lesznek, amiket csak azért gyártottak le, hogy ne kelljen szétzavarni a munkásokat az E gyártásáig.
Nekünk is ezekre kellett volna rátenni a mancsunkat!
Volt már erről szó.Miért maradjunk meg a C-nél? Mennyivel többé fájhat az E?
Addig ne is gondolkodjunk új vadászgépszázadokban, amíg a ballisztikus rakéták elleni védelmet meg nem oldottuk.
C/D gyártása tudtommal leállt, ezért nincs új ára. Anno az elveszett gépet kb. 30M USD-ért pótolták. 9,5 mrd HUF volt.Volt már erről szó.
Mert:
- Jelenleg is olyanokat hajtunk, és ezzel lehetne leggyorsabban és legolcsóbban 2.-3. századunk.
- Én tippre valahol 40-50M USD-re tippelném a C-D-k árát (szerintem a vadi új sem lehet több mint 50M) az E-k valahol 70-80-90M körül lehetnek.
Alapvetően mi a búbánatért akarsz kb. 2500 órát sem repült gépeket kidobni...? Élettartamuk 1/3-ánál sincsenek. Korszerűsíteni kell és csá. Kapjon AESA radart, MAWS-ot, Meteort és SDB II-őt.Miért maradjunk meg a C-nél? Mennyivel többé fájhat az E?
Ha olvastad, a horvátok vadi új gépekre kaptak ajánlatot.C/D gyártása tudtommal leállt, ezért nincs új ára. Anno az elveszett gépet kb. 30M USD-ért pótolták. 9,5 mrd HUF volt.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..