[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
A két gép hajtóműve sem azonos.
A főbb harcászati elektronika sem, mert IRST is van az E-ben, más radar.

Kb. annyi hasonlóság lehet egy C és E Gripen között, mint F-16 Block 50 és egy Block 70 között...

Sem a hajtómű, sem az elektronika nem fogyóeszköz szerintem. :)

Nem, nincsenek felesleges legyártott új C / D gépek.
Amik vannak azok a Svéd légierőben repülnek.
Amikor a Svédek azt mondják hogy "új" az tényleg új gyártást takar.
Talán annyi hogy vannak legyártott részegységek amiket fel lehet használni, de nem állnak új, màr összeszerelt gépek a gyárudvaron várva hogy valaki megvegye őket.

De akkor hogy akarják ezeket a nem létező, amúgy lekonzervált gépeket eladni Horvátországnak?
 
M

molnibalage

Guest
A két gép hajtóműve sem azonos.
A főbb harcászati elektronika sem, mert IRST is van az E-ben, más radar.

Kb. annyi hasonlóság lehet egy C és E Gripen között, mint F-16 Block 50 és egy Block 70 között...
Bocsánat, pontatlan hasonlat volt. Mint a Block 52 és Block 70. Mert a 32/42/52 szériának van PW hajtóműve és 30/40/50-nek GE F110.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Nem, nincsenek felesleges legyártott új C / D gépek.
Amik vannak azok a Svéd légierőben repülnek.
Amikor a Svédek azt mondják hogy "új" az tényleg új gyártást takar.
Talán annyi hogy vannak legyártott részegységek amiket fel lehet használni, de nem állnak új, màr összeszerelt gépek a gyárudvaron várva hogy valaki megvegye őket.
:):D
 
K

kamm

Guest
A látszat ellenére az E egy teljesen új gép.
Egy 2 százados légierő két külònböző típussal...?? Teljesen felesleges.
A C / D ket némi befektetéssel olyan szintre lehet hozni hogy még 20 - 30 évig a térségünkben abszolút elfogadhatóak - és megfizethetőek !!! - maradnak.

Ugyan, dehogy. Fogalmatlan-tudatlan marhasag. Mar eleve, ha most veszel hasznalt, 10-15 eves C/D-t, az max masik 10-15 evet repul, akkor ugye megint fu aron veszel uj gepeket.
Namarmost ha nem lenne penzunk uj E/F-re, akkor ertenem ezt a falusi ciganykodos, szarago logikat - de nem ez a helyzet.
Masreszt @pocshuszar szamai rohejesen kozel vannak egy fel HX finn
ajanlat szamaihoz, amikor is minimum matematimabol retardaltnak kell lennie ennek a rudi gyereknek ahhoz, hogy mellette erveljen.

A "teljesen mas gepek" meg végképp a legocskabb, legszarabb hazudozos rudi-style (kb amikor osszevissza hazudozik repogepek kapcsan, lehagyja a relevans reszeket, amelyek afolbak a hulyesegeit stb.)
A svedek kinosan ugyelnek arra, hogy az E/F is Gripen maradjon, a filozofia ugyanaz, a maintenance ugyanugy van szerveze es igy tovabb. Nem veletlenul tovabbra sem kell az idiota 10x akkora foldi infra mint az amerikai gepekhez stb.
 
K

kamm

Guest
A két gép hajtóműve sem azonos.
A főbb harcászati elektronika sem, mert IRST is van az E-ben, más radar.

Kb. annyi hasonlóság lehet egy C és E Gripen között, mint F-16 Block 50 és egy Block 70 között...

Okorseg a kobon, de meg ehhez kepest is F-16 es F-16 (=C/D es E/F) kozott joval kisebb a kulonbseg, mint F-16 meg F-35 kozott, Gripen meg F-35 kozott mar nem is emlitve...
 
K

kamm

Guest
Persze, aztán egy újabb függesztési pont ugrik. Így sincs elég. Rakják fel a gerincre, mint az F-16-nak.



Kitolható. A svéd gépek sincsenek szétrepülve.



Egyelőre ez az egyetlen század is éppen csak hogy van.
Két század is komoly kihívás lenne.



Mert legyártottak pár darabot előre. Ezt akarták eladni.



Viszont a logisztikai vonal azonos. És nem hiszem, hogy a fogyóeszközök is mind eltérőek lennének.

Errol van szo. Toolsets, consumables, training etc. Persze ezt a fotelbol nehez felmerni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Errol van szo. Toolsets, consumables, training etc. Persze ezt a fotelbol nehez felmerni.
Jaj de nagyon okos lettél harcigép-technikában és üzemeltetésben, te talán a katapultülésből, vagy egy vadászezred üzemeltető főnöki székéből írod a szövegeidet, és hülyézed ilyen gátlástalanul a másikat??!! :mad: Jó lehetnél kicsit szerényebben is ...

"A "teljesen mas gepek" meg végképp a legocskabb, legszarabb hazudozos rudi-style (kb amikor osszevissza hazudozik repogepek kapcsan, lehagyja a relevans reszeket, amelyek afolbak a hulyesegeit stb.)"

Csak úgy FYI, jó lenne ha tudnád hogy az új Gripennek teljesen új, más a törzse, más benne a hajtómű és ez miatt más méretű a szívócsatorna, más a radar, mások a futóművek - hogy csak néhány alapvető eltérést említsek, ami a fentiek szerint neked újdonságnak számít. ;):p
 
M

molnibalage

Guest
Ugyan, dehogy. Fogalmatlan-tudatlan marhasag. Mar eleve, ha most veszel hasznalt, 10-15 eves C/D-t, az max masik 10-15 evet repul, akkor ugye megint fu aron veszel uj gepeket.
Namarmost ha nem lenne penzunk uj E/F-re, akkor ertenem ezt a falusi ciganykodos, szarago logikat - de nem ez a helyzet.
Masreszt @pocshuszar szamai rohejesen kozel vannak egy fel HX finn
ajanlat szamaihoz, amikor is minimum matematimabol retardaltnak kell lennie en
Jaj de nagyon okos lettél harcigép-technikában és üzemeltetésben, te talán a katapultülésből, vagy egy vadászezred üzemeltető főnöki székéből írod a szövegeidet, és hülyézed ilyen gátlástalanul a másikat??!! :mad: Jó lehetnél kicsit szerényebben is ...

"A "teljesen mas gepek" meg végképp a legocskabb, legszarabb hazudozos rudi-style (kb amikor osszevissza hazudozik repogepek kapcsan, lehagyja a relevans reszeket, amelyek afolbak a hulyesegeit stb.)"

Csak úgy FYI, jó lenne ha tudnád hogy az új Gripennek teljesen új, más a törzse, más benne a hajtómű és ez miatt más méretű a szívócsatorna, más a radar, mások a futóművek - hogy csak néhány alapvető eltérést említsek, ami a fentiek szerint neked újdonságnak számít. ;):p

nek a rudi gyereknek ahhoz, hogy mellette erveljen.

A "teljesen mas gepek" meg végképp a legocskabb, legszarabb hazudozos rudi-style (kb amikor osszevissza hazudozik repogepek kapcsan, lehagyja a relevans reszeket, amelyek afolbak a hulyesegeit stb.)
A svedek kinosan ugyelnek arra, hogy az E/F is Gripen maradjon, a filozofia ugyanaz, a maintenance ugyanugy van szerveze es igy tovabb. Nem veletlenul tovabbra sem kell az idiota 10x akkora foldi infra mint az amerikai gepekhez stb.
Szerintem kicsit visszavehetnél kamm az arcból annyi marhaság után amit korábban ÉS most is összehordasz.

  1. Semmiféle 10-szeres infra eltérés nincs. Vagy akkor kérlek magyarázd meg a Gripen lízing árait akkor, ha szerinted a svédé 10-szer kisebb.
  2. Vagy akkor kérlek vessed össze már forrásokkal egy teljes Gripen század és egy F-16 század létszámát, hogy fajlagosan lássuk egy gépre hány ember jut.
  3. Az Gripen E és C között csak annyi azonosság van, mint egy Super Hornet és egy 80-as évekbeli F/A-18C között. Az ötlet.

Szóval ilyen visszatérő és rendszeres személyeskedés és trollkodás után remélem megkapod, ami jár.
És mész vissza oda, ahová való vagy. Ignoreba. Kár volt levenni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Bocsánat, pontatlan hasonlat volt. Mint a Block 52 és Block 70. Mert a 32/42/52 szériának van PW hajtóműve és 30/40/50-nek GE F110.
Nem, nem volt pontatlan hasonlat. A PW és a GE hajtóművek közt az F-16-os esetében nincs akkora teljesítménybeli eltérés, mint ami az F-15E sárkányoknál a szabályozható szívócsatorna miatt az F100PW229 ellenében az F110GE129C javára jelentkezett.
Ez a két hajtómű az F-16C sárkányokban is eltérő dinamikus karakterisztikát mutat és még a szívócsatornájuk is más, pedig statikusan szinte kg-ra ugyanakkora tolóerőre képesek.
Dinamikusan már a GE a komolyabb, az F-15-ösöknél meg a még komolyabb versenyző.
Csak nehezebb is egyúttal, így a statikailag stabil F-15-ösöknél a súlypont eredeti helyen tartásához a GE hajtóműves F-15E sárkányok orrába is plusz ballaszt kellett.

Az F-16 block 70 hajtóműve egyátalán nincs definiálva, de úgy néz ki, hogy marad a C/D gépek F110GE129C vagy F100PW229-es típus.

Ha a JAS-39C/D vs JAS-39E/F gépekre akarunk F-16-os analógiát találni, akkor az leginkább a korai F-16C/D block 32/42 F100PW200-as hajtóművekkel vs a jóval nehezebb F-16I Sufa gépek. Ez utóbbiakban az F-16C/D gépek 25 százalékkal erősebb F100PW229-ese van, de a gép szerkezeti tömege a szintén igencsak elnehezült, hasonló tömegű UAE F-16E/F block 60 Desert Falcon-jaival azonos.
Csakhogy ezeket a Viper-dinamizmus megtartása végett a minden másnál lényegesen erősebb F110GE132-ese repíti.

Magyarán, ha az E/F Gripen-t (először a típuscsalád életében) legalább a klasszikus Viper repülési teljesítmény szintjére akarnánk felhozni, az RM-12-esnél vagy 30 százalékkal erősebb F414-39G hajtómű helyett a közel 50 százalékkal(!) erősebb F414EPE hajtóművet kellett volna választani és -39G szerint átalakítani (megerősített belépő keresztmetszet, segédberendezések részleges redundanciája, stb).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
M

molnibalage

Guest
Nem, nem volt pontatlan hasonlat. A PW és a GE hajtóművek közt az F-16-os esetében nincs akkora teljesítménybeli eltérés, mint ami az F-15E sárkányoknál a szabályozható szívócsatorna miatt az F100PW229 ellenében az F110GE129C javára jelentkezett.
Ez a két hajtómű az F-16C sárkányokban is eltérő dinamikus karakterisztikát mutat és még a szívócsatornájuk is más, pedig statikusan szinte kg-ra ugyanakkora tolóerőre képesek.
Dinamikusan már a GE a komolyabb, az F-15-ösöknél meg a még komolyabb versenyző.
Csak nehezebb is egyúttal, így a statikailag stabil F-15-ösöknél a súlypont eredeti helyen tartásához a GE hajtóműves F-15E sárkányok orrába is plusz ballaszt kellett.

Az F-16 block 70 hajtóműve egyátalán nincs definiálva, de úgy néz ki, hogy marad a C/D gépek F110GE129C vagy F100PW229-es típus.

Ha a JAS-39C/D vs JAS-39E/F gépekre akarunk F-16-os analógiát találni, akkor az leginkább a korai F-16C/D block 32/42 F100PW200-as hajtóművekkel vs a jóval nehezebb F-16I Sufa gépek. Ez utóbbiakban az F-16C/D gépek 25 százalékkal erősebb F100PW229-ese van, de a gép szerkezeti tömege a szintén igencsak elnehezült, hasonló tömegű UAE F-16E/F block 60 Desert Falcon-jaival azonos.
Csakhogy ezeket a Viper-dinamizmus megtartása végett a minden másnál lényegesen erősebb F110GE132-ese repíti.

Magyarán, ha az E/F Gripen-t (először a típuscsalád életében) legalább a klasszikus Viper repülési teljesítmény szintjére akarnánk felhozni, az RM-12-esnél vagy 30 százalékkal erősebb F414-39G hajtómű helyett a közel 50 százalékkal(!) erősebb F414EPE hajtóművet kellett volna választani és -39G szerint átalakítani (megerősített belépő keresztmetszet, segédberendezések részleges redundanciája, stb).
Van bármiféle fő közös eleme at F404 és F414 hajtóműnek? Ha nincs, akkor egy pw es ge eltérés számomra jobb analógia.
Aki meg Block 70 gepet f110 nélkül venne, az szerintem nincs magánál. A gep iszonyatos tömegehez és legellenallasa miatt kell a cft podok es más miatt
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Nem az a kérdés, hogy F110-nélkül, hanem, hogy melyik verzió? A GE129-es, vagy a 132-es? Mert a block 70-esnél nagyon nem mindegy.

Vissza a Gripenre. Az F404 (RM12) és az F414-es között nagyon sok a hasonló alkatrész, hiszen a 414-es a 404-esből fejlesztették ki közvetlenül. De ettől még igaz, hogy a levegőátfutás miatt nem lehetséges az 1:1-es csere egy olyan gépnél, ami csak F404-essel (F/A-18A/B/C/D) vagy RM12-essel (JAS-39) volt szerelve.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

kamm

Guest
Jaj de nagyon okos lettél harcigép-technikában és üzemeltetésben, te talán a katapultülésből, vagy egy vadászezred üzemeltető főnöki székéből írod a szövegeidet, és hülyézed ilyen gátlástalanul a másikat??!! :mad: Jó lehetnél kicsit szerényebben is ...

"A "teljesen mas gepek" meg végképp a legocskabb, legszarabb hazudozos rudi-style (kb amikor osszevissza hazudozik repogepek kapcsan, lehagyja a relevans reszeket, amelyek afolbak a hulyesegeit stb.)"

Csak úgy FYI, jó lenne ha tudnád hogy az új Gripennek teljesen új, más a törzse, más benne a hajtómű és ez miatt más méretű a szívócsatorna, más a radar, mások a futóművek - hogy csak néhány alapvető eltérést említsek, ami a fentiek szerint neked újdonságnak számít. ;):p

Ennek mi koze ahhoz, amit irtam? :D
Akkor megegyszer, ugyanaz az egesz mogott az uzmeltetesi filozofia, ugyanugy nem kell moge irdatlan (amerikai) infra, ugyanugy egy raj (!) barmikor ujratolti ill -fegyverzi stb. Ezt leirtak szazszor, elmondtak szazszor, nezegess pl HX tender videokat avagy brazil gyartassal kapcsolatos hosszu videokat.

Komolyan, mint valami fogyatekos osztalyban, le kell ujra es ujra irni ugyanazt, hatha megtapad valami belole, hatha vegiggondolja valaki...
 
K

kamm

Guest
Szerintem kicsit visszavehetnél kamm az arcból annyi marhaság után amit korábban ÉS most is összehordasz.

  1. Semmiféle 10-szeres infra eltérés nincs. Vagy akkor kérlek magyarázd meg a Gripen lízing árait akkor, ha szerinted a svédé 10-szer kisebb.

Huh? Egy F-35 meg egy Gripen infra igenye kozott? Mar te is nyiltan kamuzol?

Come again: hogyan is viszonyul a lizingaraknak a foldi stb infra igenyeihez (amit mi fizetunk anyway)...?

  1. Vagy akkor kérlek vessed össze már forrásokkal egy teljes Gripen század és egy F-16 század létszámát, hogy fajlagosan lássuk egy gépre hány ember jut.

F-35-rol volt szo. Mutass nekem egyetlen olyan squadront, ahol egy gepet barmilyen kihalt repteren egy rajnyi ember ujra felkeszit (es felejtsuk el a Gripen 10-15 perces idejet a konyebbseg kedveert.)

  1. Az Gripen E és C között csak annyi azonosság van, mint egy Super Hornet és egy 80-as évekbeli F/A-18C között. Az ötlet.

Meg az egesz filozofia, uzemeltetes, a megkozelites a tervezesnel stb. Ez mondjuk leforditodik a kotlsegekre is, ugye, meg a treningre is. Azaz ott vagyunk, hogy joval dragabb lenne masik gepekete melletenni az E/F helyett, mar csak az egyetlen gyarto es support miatt is, ugye.

Mondjuk ezt magyarazhatom, ha sosem uzemeltettel a sokeves asztali szamitogepeden kivul mast, de azert a logikajat belathatnad...

Szóval ilyen visszatérő és rendszeres személyeskedés és trollkodás után remélem megkapod, ami jár.
És mész vissza oda, ahová való vagy. Ignoreba. Kár volt levenni.

Oh, hat engem nagyon izgat, hogy angolul nem beszelo, osszevissza okoskodo gyerekek olvasnak-e vagy sem, sejted. :cool::D

Ha szemelyeskedni akarnek, akkor mostantol az osszes hajmereszto suletlensegedet attennem az aranykopesek koze, mintegy felveve a kesztyut, miutan angelsoullal ilyen igazi falusi stilusban probaltatok provokalni - akarod? :p
Gondolom nem - es en sem vagyok hive, mert ezzel csak a forumozasi kedvet tapossuk el ti a lenyeg, hogy nincs semmi abban, ha valaki teved, csak lassa be, ennyi. Szoval inkabb ugorj neki a keresesnek es hozd a peldaidat - en tenyekkel meggyozheto vagyok, ez kozismert. :)
 
K

kamm

Guest
Nem az a kérdés, hogy F110-nélkül, hanem, hogy melyik verzió? A GE129-es, vagy a 132-es? Mert a block 70-esnél nagyon nem mindegy.

Vissza a Gripenre. Az F404 (RM12) és az F414-es között nagyon sok a hasonló alkatrész, hiszen a 414-es a 404-esből fejlesztették ki közvetlenül. De ettől még igaz, hogy a levegőátfutás miatt nem lehetséges az 1:1-es csere egy olyan gépnél, ami csak F404-essel (F/A-18A/B/C/D) vagy RM12-essel (JAS-39) volt szerelve.

Nem is ez volt a kerdes, hanem hogy hulyeseg - es egyertelmuen kamu - rudi szovege, hogy a C/D melle E/F ugyanaz lenne, mint egy idegen gyarto gepe. Ez igy konkretan nem igaz es ezt azert nem nehez belatni.
 
M

molnibalage

Guest
Huh? Egy F-35 meg egy Gripen infra igenye kozott? Mar te is nyiltan kamuzol?

Come again: hogyan is viszonyul a lizingaraknak a foldi stb infra igenyeihez (amit mi fizetunk anyway)...?



F-35-rol volt szo. Mutass nekem egyetlen olyan squadront, ahol egy gepet barmilyen kihalt repteren egy rajnyi ember ujra felkeszit (es felejtsuk el a Gripen 10-15 perces idejet a konyebbseg kedveert.)



Meg az egesz filozofia, uzemeltetes, a megkozelites a tervezesnel stb. Ez mondjuk leforditodik a kotlsegekre is, ugye, meg a treningre is. Azaz ott vagyunk, hogy joval dragabb lenne masik gepekete melletenni az E/F helyett, mar csak az egyetlen gyarto es support miatt is, ugye.

Mondjuk ezt magyarazhatom, ha sosem uzemeltettel a sokeves asztali szamitogepeden kivul mast, de azert a logikajat belathatnad...



Oh, hat engem nagyon izgat, hogy angolul nem beszelo, osszevissza okoskodo gyerekek olvasnak-e vagy sem, sejted. :cool::D

Ha szemelyeskedni akarnek, akkor mostantol az osszes hajmereszto suletlensegedet attennem az aranykopesek koze, mintegy felveve a kesztyut, miutan angelsoullal ilyen igazi falusi stilusban probaltatok provokalni - akarod? :p
Gondolom nem - es en sem vagyok hive, mert ezzel csak a forumozasi kedvet tapossuk el ti a lenyeg, hogy nincs semmi abban, ha valaki teved, csak lassa be, ennyi. Szoval inkabb ugorj neki a keresesnek es hozd a peldaidat - en tenyekkel meggyozheto vagyok, ez kozismert. :)
Kisfiacskam...
  1. Nem emlitettel típust.
  2. Tovabbra is semmi forrás.
  3. Alig 2 hete linkeltem be, hogy egy batar F-15 gépet megfordit 20 perc alatt néhány ember.
 
K

kamm

Guest
Kisfiacskam...
  1. Nem emlitettel típust.
  2. Tovabbra is semmi forrás.
  3. Alig 2 hete linkeltem be, hogy egy batar F-15 gépet megfordit 20 perc alatt néhány ember.

Tudod, a fiam lehetnél (mar ha akartam volna egy couch potatoet csinalni huszas eveimben), szoval eleg vicces ez az erolkodes. :)

Milyen tipust? :)
Mar megint elvesztetted a fonalat avagy megjatszod, szokasodhoz hiven, amikor nincs mit valaszolnod...? :p
FYI rudi marhasagara reagaltam, amibe te beleokoskodtal, nezd vissza, mirol van szo.

Forras mire? Koztudomasu tenyeket soroltam fel a Gripenrol ill F-35-rol es az uzemeltetesrol, amit elvarnak, ha ezeket sem ismered, akkor inkabb ne is folytassuk...

F-15, oh nice! Miert nem egy Phantom rögtön? Végül is az volt az első értékelhető amerikai jet fighter, mindössze 60-70 éves design, biztosan eleri a mai Gripeneket gyors ujtoltesben... :D
 
T

Törölt tag 2361

Guest
F-35-rol volt szo. Mutass nekem egyetlen olyan squadront, ahol egy gepet barmilyen kihalt repteren egy rajnyi ember ujra felkeszit (es felejtsuk el a Gripen 10-15 perces idejet a konyebbseg kedveert.)



https://www.upi.com/Defense-News/20...efueling-operation-in-exercise/9301551461200/

https://www.f35.com/news/detail/f-35a-maintainers-special-ops-team-for-forward-refueling

ittvan... 12 ember + egy MC-130J .

ha nem tudsz valamit, inkabb halgass...

nem ertem ezt a gripen marhasagot, semmi extra nincs benne hogy miatta hulyet csinalj magadbol es reklamazd itt mindha aranybol lenne.
 
M

molnibalage

Guest


https://www.upi.com/Defense-News/20...efueling-operation-in-exercise/9301551461200/

https://www.f35.com/news/detail/f-35a-maintainers-special-ops-team-for-forward-refueling

ittvan... 12 ember + egy MC-130J .

ha nem tudsz valamit, inkabb halgass...

nem ertem ezt a gripen marhasagot, semmi extra nincs benne hogy miatta hulyet csinalj magadbol es reklamazd itt mindha aranybol lenne.
Kamm kéretlen (?) marketingese sok dolognak. Es benyel minden hülyeséget. Forrásokra és bizonyítékokra tojik. Mindenki buta és hülye, de ő elhozza a fényt az éjszakába...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz