Akkor legrészletesebb infóval, háttérrel is legyen itt valami.
Link
Valóban csak airframe, azonban ne felejtsük el, hogy én mindezt azért tetem be mert Rudi azt állította, hogy majd jól beröffentik a C/D gyártósort a horvátok új gépei miatt.
Hát nagyon nem!
Az, hogy nincsen benne hajtómű, meg mondjuk radar, vagy a pilótafülke berendezése, az gyakorlatilag lényegtelen.
Azokat úgy is a legutolsó design szerint fogják beletenni. Ennek egy része ma is gyártás alatt van, vagy le van tárolva belőle tartalék a Svéd Légierő számára.
De a legnagyobb meló, a törzs a szárnyak meg a farok, már sosem fognak C/D-t gyártani. Kizárólag E-t.
Az airframe felöltöztetéséhez nem kell gyártósor!
Egy repülőgép legyártása 4 fő, részben egymással párhuzamos ütemben/szakaszban történik:
1. Szerkezeti elemek gyártása: törzskeretek, hossztartók, főtartók, bordák, merevítők, borítás nyers gyártása, az eredmény egy kupac felületvédelmezett durál, kompozit és acél nyers-gyártmány, alkatrész, ezek kerülnek majd a gyártósor elejére
2. A gyártósor első részén a gép fő részeinek (törzs-szekciók, szárnyak, vezérsíkok) szerkezeti megépítése a fenti alkatrészekből geológiai pontossággal beszintezett gyártósablonokban szegecseléssel, csavarozással, az eredmény az üres, kopasz sárkány-szerkezet
3. A fentiekkel párhuzamosan a beszállító külső cégek legyártják a gép fedélzeti berendezéseit, csöveket, kábeleket, szivattyúkat, szelepeket, munkahengereket, hajtóművet, radart és egyéb elektronikát, légkondi-berendezéseket, oxigén-rendszert, sűrített-levegős berendezéseket, futóműveket, stb.
4. A gyártósor második része a végszerelő-hangár, ahová az elején begurítják az üres sárkányszerkezeti részeket, beérkeznek a fedélzeti berendezések a beszállítóktól (dobozban, ládában, konténerben), és elvégzik azok beszerelését a sárkányszerkezetbe. Ezután lehet tesztelni, beszabályozni a gép rendszereit, és ha minden oké akkor lehet kigurítani a kész gépet teszt-repülésre.
Szóval a gyártósornak része a végszerelés is, nemcsak a szerkezeti gyártás ...