Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
De az ezt követő agyvérzés az magyar lenne....Nah a vegen lesz 2 szazad Rafale Mekkora huzas lenne Foldi cuccok nemet vonal, legi cuccok francia
Igen ez tűnik logikus választásnak, főleg ha a szomszédok F-16-ig mennek. 2 százados légierőt a jelenlegi tervekből ki lehet alakítani és 2%-os GDP-ből fent lehet tartani.Mi a Gripen-nel kicsit beszorultunk a sarokba.
Túl azon, hogy még a mi változatunkban is van avionikai fejlesztési potenciál (mert más már nemigen), innen túlajdonképpen csak az E Gripen irányába tudunk továbblépni.
Az F-16V nem hozna sok újat, de az átállás sokba kerülne, a Rafale hozna új képességeket, de még mindig túl sok téren izolált, egyedien francia rendszer és még drága is, az F-35-ös meg igazi előrelépés lenne, de drága és itt is teljesen az alapoktól kéne kezdeni. Illetve az összes esetben (talán itt is csak a Rafale a kivétel) a szerény fegyverzeti csomagunk az, ami átmenthető lenne.
Én molnibalage-val értek egyet, egyelőre, belátható ideig a JAS-39EBS-HU (JAS-39C/D) gépeinkkel kellene elmenni úgymond a falig és amit lehet, ezekből kellene kihozni.
Igen ez tűnik logikus választásnak, főleg ha a szomszédok F-16-ig mennek. 2 százados légierőt a jelenlegi tervekből ki lehet alakítani és 2%-os GDP-ből fent lehet tartani.
Ez logikusan max. 12-14 további Gripen E-t jelentene és kihasználni a meglévő lehetőségeket a C upgradehez.
Beszerezni, használni hozzá, amit lehetne de nem költöttünk eddig erre.
Amellett beszállhatunk akár az új európai vadászgéprogiba.
@molnibalage
F-35 beszerzés anyagi korlátairól. Mivel 4 milliárd dollárból kb. 24 gép és a megfelelő szokásos support kijönne, ezért nem sci-fi csak politikai döntés kérdése. Ezt évek alatt kellene kicsengetni. Az ellenzéki kiszivárogtatás szerint át is ment egy hasonló kaliberű engedély a honvédelmi bizottságon.
De döntés nincs, csak tárgyalás, viszont minden lehetőség nyitott. Van rá még laza 2 évük.
Teljesen sci-fi...F-35 beszerzés anyagi korlátairól. Mivel 4 milliárd dollárból kb. 24 gép és a megfelelő szokásos support kijönne, ezért nem sci-fi
Ez 2012-es adat, valahol olvastam nemrég aktuálisat, de nem találom.Teljesen sci-fi...
Az F-35 öt nem csak megvenni kéne hanem üzemeltetni is.
A repóra költsége sokkal magasabb minden minden más technikánál.
2 F-35 század üzemeltetési költsége, erős jóindulattal viseltetve az F35 felé, annyiba kerülne mint 8 Gripen századé
Jaj, ne már. Rudi, ezt a szutyok diagramot tőled nem vártam volna.Teljesen sci-fi...
Az F-35 öt nem csak megvenni kéne hanem üzemeltetni is.
A repóra költsége sokkal magasabb minden minden más technikánál.
2 F-35 század üzemeltetési költsége, erős jóindulattal viseltetve az F35 felé, annyiba kerülne mint 8 Gripen századé
Az említett 1.500 mrd-os tételből simán kijönne 2 század, ha a svájci F-35 ajánlattal arányosítjuk.
A 2 századnak semmi realitása.2 F-35 század
Ez 2012-es adat, valahol olvastam nemrég aktuálisat, de nem találom.
Mert nem olvastad a grafikon mögött a Janes elemzést....Jaj, ne már. Rudi, ezt a szutyok diagramot tőled nem vártam volna.
SegítségMert nem olvastad a grafikon mögött a Janes elemzést....
Tedd meg!
A Gripen FAQ mellé tett árakat (egy már sajnos) halott linkről szedtem le, de a RAND egész metódusa is oda van téve.Az arányok 2012 óta nem változtak érdemben.
Annyi hogy az F35A esetében a $21 ezer / óra egy elérendő célként volt meghatározva aminek nem sok realitása volt / van.
2018 ban a NYT szerint ez az érték inkább $44 ezer / óra volt
Mert nem olvastad a grafikon mögött a Janes elemzést....
Tedd meg!
Ha gondolod írj egy hasonló mélységű, forrásokkal alátámasztott munkát, de addig én inkább őket tekintem hitelesnek
Mennyiért reptetjük évente a jelenlegi gépeinket? Hogy legyen vmi bázis.Az arányok 2012 óta nem változtak érdemben.
Annyi hogy az F35A esetében a $21 ezer / óra egy elérendő célként volt meghatározva aminek nem sok realitása volt / van.
2018 ban a NYT szerint ez az érték inkább $44 ezer / óra volt
Mert nem olvastad a grafikon mögött a Janes elemzést....
Tedd meg!
Ha gondolod írj egy hasonló mélységű, forrásokkal alátámasztott munkát, de addig én inkább őket tekintem hitelesnek
Gondilom a költségvetés egyik sorát vetted adatnak, de ebből nem igazán derül ki hogy ebből mennyi volt a gépek tényleges repült óra klts.e mondjuk a Jane's tematikájának megfelelően (értsd: alkatrész, üzemanyag, javítási klts.ek)Mennyiért reptetjük évente a jelenlegi gépeinket? Hogy legyen vmi bázis.
Tavaly 25 milliárdba fájt a Gripen század. De ebben lizing, minden venne van.
Számomra a repül óra költség az összes kiadás / repóra.Gondilom a költségvetés egyik sorát vetted adatnak, de ebből nem igazán derül ki hogy ebből mennyi volt a gépek tényleges repült óra klts.e mondjuk a Jane's tematikájának megfelelően (értsd: alkatrész, üzemanyag, javítási klts.ek)
Primitív megközelítés aminek az az eredménye hogy semmit nem fogsz tudni semmivel összehasonlítani.Számomra a repül óra költség az összes kiadás / repóra.
Pont.
Mert ezt kell elkölteni a gépre.
Az, hogy ebből masszív tételeket lehúzva parádéznak egyesek nevetséges számokkal engem röhögésre késztet.
Keró-költség is benne van? Ráadásul hiába tudnánk minden fillért, tudjuk az évi össz rep-órát?Mennyiért reptetjük évente a jelenlegi gépeinket? Hogy legyen vmi bázis.
Tavaly 25 milliárdba fájt a Gripen század. De ebben lizing, minden venne van.
Igen onnan, csak az aprót, pár százmillió, felfelé kerekítettem. Igen, ebben minden xar benne van ezért nem releváns adat. Bár ha az éves lizingdíjat vki tudja és azt ebből a tételből kivonjuk, akkor lehet ez megközelítően jó adat lenne.Gondilom a költségvetés egyik sorát vetted adatnak, de ebből nem igazán derül ki hogy ebből mennyi volt a gépek tényleges repült óra klts.e mondjuk a Jane's tematikájának megfelelően (értsd: alkatrész, üzemanyag, javítási klts.ek)