[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Akkor legrészletesebb infóval, háttérrel is legyen itt valami.
Link
Valóban csak airframe, azonban ne felejtsük el, hogy én mindezt azért tetem be mert Rudi azt állította, hogy majd jól beröffentik a C/D gyártósort a horvátok új gépei miatt.
Hát nagyon nem!
Az, hogy nincsen benne hajtómű, meg mondjuk radar, vagy a pilótafülke berendezése, az gyakorlatilag lényegtelen.
Azokat úgy is a legutolsó design szerint fogják beletenni. Ennek egy része ma is gyártás alatt van, vagy le van tárolva belőle tartalék a Svéd Légierő számára.
De a legnagyobb meló, a törzs a szárnyak meg a farok, már sosem fognak C/D-t gyártani. Kizárólag E-t.
Az airframe felöltöztetéséhez nem kell gyártósor!
Egy repülőgép legyártása 4 fő, részben egymással párhuzamos ütemben/szakaszban történik:
1. Szerkezeti elemek gyártása: törzskeretek, hossztartók, főtartók, bordák, merevítők, borítás nyers gyártása, az eredmény egy kupac felületvédelmezett durál, kompozit és acél nyers-gyártmány, alkatrész, ezek kerülnek majd a gyártósor elejére
2. A gyártósor első részén a gép fő részeinek (törzs-szekciók, szárnyak, vezérsíkok) szerkezeti megépítése a fenti alkatrészekből geológiai pontossággal beszintezett gyártósablonokban szegecseléssel, csavarozással, az eredmény az üres, kopasz sárkány-szerkezet
3. A fentiekkel párhuzamosan a beszállító külső cégek legyártják a gép fedélzeti berendezéseit, csöveket, kábeleket, szivattyúkat, szelepeket, munkahengereket, hajtóművet, radart és egyéb elektronikát, légkondi-berendezéseket, oxigén-rendszert, sűrített-levegős berendezéseket, futóműveket, stb.
4. A gyártósor második része a végszerelő-hangár, ahová az elején begurítják az üres sárkányszerkezeti részeket, beérkeznek a fedélzeti berendezések a beszállítóktól (dobozban, ládában, konténerben), és elvégzik azok beszerelését a sárkányszerkezetbe. Ezután lehet tesztelni, beszabályozni a gép rendszereit, és ha minden oké akkor lehet kigurítani a kész gépet teszt-repülésre.
Szóval a gyártósornak része a végszerelés is, nemcsak a szerkezeti gyártás ...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Miben különbözeted meg a depó szintű karbantartást, szerelést és upgrade-et a fenti kijelentéshez?

Ez egy F-15A modernizációja Warner Robins Air Logistics Center üzemében a MSIP alatt.
9XJBNI1.png


Ez meg a gyártás. Ha nem írnám oda, hogy melyik melyik, felismernéd a különbséget...?

ZqWRLgL.png
A nagyjavítás, D-check, depó-szintű karbantartás, upgrade/modernizálás az végszerelés-szintű munkákat jelent, csak itt előtte szét is kell szerelni, "ki kell üríteni" a gépet. ;)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 210
70 205
113
Mostanság már nem is ördögtől való, mi több, szinte trend, hogy a komolyabb nagyjavításokat maga a gyártó végzi el, egyszerűen az újgépes soron slotokat biztosítva.
Az új Szu-35Sz-ek között évek óta látni Szu-27SzM3-as modernizációkat, meg visszahívott korábbi Szu-35Sz-eket, mivel a nyitottabb architektúra miatt eleve sokkal többször kerül sor a dizájn módosítására, bulletinekre, de olyanokra, melyeket sokkal egyszerűbb és gazdaságosabb azon a színvonalú, szervezettségű és alkatrész ellátottságú soron elvégezni, ahol az új gépeket is gyártják. Egy helyre elég csak fókuszálni a beszállítást és jóformán egy lépésben, lokálisan lehet az új gépek mellé készletezett elemekkel azonos ütemben beszerzett alkatrészekkel elvégezni a javítást is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Tehát lényegében a gyártósor végén foglal el slotokat.
Vagy azzal párhuzamosan, attól függetlenül is működhet, akár máshol is. Nem véletlen hogy sokkal több a világban a javító-karbantartó, mint a repülőgépgyártó cég. A PG-ben se volt repülőgépgyártás, de volt és működött sok típusra nagyjavító kapacitás.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 455
8 754
113
Nem ez a lényeg.
Az F-35-nél is a LRIP alatti első gépek közül 100+ mennyiségben nem alkalmasak harci bevetésre. Azok átalakítását is azért napolták le, mert a gyártósorra mentek volna vissza.

Ennek fényében pöcsh. kijelentése minimum fejvakaros. A Gripenek hova mennek vissza D checkre? Hm...
Nem a gyártóüzembe lényegében...?
Maróth mai bejelentése alapján képzeljünk el egy Gripen gyártó (összeszerelő) üzemet a SAAB többségi tulajdonlásával;)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
T

Törölt tag

Guest
Maróth mai bejelentése alapján képzeljünk el egy Gripen gyártó (összeszerelő) üzemet a SAAB többségi tulajdonlásával;)
:D
Egyébként az a durva, hogy amiket bejelentettek, az alapján akármi lehet. És holnap csak úgy akármit vehetünk. És az akármit, azt úgy értem, hogy bármi. :D:D
Mindegy, hogy milyen drága, minden mindegy. :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 308
14 574
113
Általános vélemény, hogy kevés Gripenünk van. Ez igaz. Éppen ezért érdemesnek tartom megvizsgálni, hogy "csali-Gripen" eszközt is kellene beszereznie az MH-nak, lehetőleg olyat, ami olcsóbb mint a (közepes-/nagy-hatósugarú) rakéta amivel lelövik. :)
...az AV(repgép-gyárunk)-nak egy ilyen termék profilja tud lenni.
--vagy (rosszabb) esetben venni.
Bármelyik megoldás Gripent ment. Ellenséget/eszközt leköt, és jó sokba kerül neki időben is, pénzben is, eszközben is.

Ezek miatt szimpatikus ötlet nekem...


Pl. egy drón egyik alkalmazása több más mellett.
... drón, már megint ide lyukadtunk ki. :rolleyes:


Aero Vodochody / Hu : :hadonaszos:



U.i: Az előző hozzászólás teljesen igaz, a Covid válság nagyon nagy/jó üzletek lehetőségét is hozta !!!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Általános vélemény, hogy kevés Gripenünk van. Ez igaz. Éppen ezért érdemesnek tartom megvizsgálni, hogy "csali-Gripen" eszközt is kellene beszereznie az MH-nak, lehetőleg olyat, ami olcsóbb mint a (közepes-/nagy-hatósugarú) rakéta amivel lelövik. :)
...az AV(repgép-gyárunk)-nak egy ilyen termék profilja tud lenni.
--vagy (rosszabb) esetben venni.
Bármelyik megoldás Gripent ment. Ellenséget/eszközt leköt, és jó sokba kerül neki időben is, pénzben is, eszközben is.

Ezek miatt szimpatikus ötlet nekem...


Pl. egy drón egyik alkalmazása több más mellett.
... drón, már megint ide lyukadtunk ki. :rolleyes:


Aero Vodochody / Hu : :hadonaszos:

Elvileg igazad van, de egy ilyen csalinak azért a Gripen főbb paramétereit fel kell tudni mutatni, hogy a csúnya ellen el is higgye hogy valódi Gripent lát a radarján. Szóval hasonló radarkép, és legalább egy leterhelt Gripennek megfelelő repülési magasság és sebesség ... lehet tervezni a drónt, meg azt is hogy mi fogja hordozni, indítani.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 308
14 574
113
Elvileg igazad van, de egy ilyen csalinak azért a Gripen főbb paramétereit fel kell tudni mutatni, hogy a csúnya ellen el is higgye hogy valódi Gripent lát a radarján. Szóval hasonló radarkép, és legalább egy leterhelt Gripennek megfelelő repülési magasság és sebesség ... lehet tervezni a drónt, meg azt is hogy mi fogja hordozni, indítani.

...2-3 éve is, meg 2-3 hete is írtam, hogy kellene a Griff mellé egy Fegyver-hordozó/Apród(/Loyal Wingman klón).
Ennek úgyis kb tudnia kellene a Griff subszónikus tartományát repülni. A többi már visszevero-felületek kérdése.
Leírni persze egyszerűbb, mint megcsinálni, de éppen ezért más szép pénzt is fizetne érte.
Multifunkciós drón, piaci rés. AV : :hadonaszos:



U.i: ...van miből kiindulni; L-39NG(/Hu) ==>>Uni(versal)-dron

U.i. 2.0 : ...unom már a "kicsit álmodást" ! :hadonaszos: (...most, amikor akár meg is lehet csinálni ! ;) )
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 954
103 388
113
Miért? Mit jelentett be?
Ő semmit! :)

A portfolio.hu egy második Airbus gyárat.
De totál felélreértették az interjút.

Meghallgattam. A zalai Lynx gyár kapcsán mondta, hogy további hadiipari beruházásokról is tárgyalnak és a jövőbeli beszerzéseknél nagy súllyal esik latba.

De ha lesz 2. Század Gripen, akkor ilyen lehetőség sztem fog játszani.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 268
13 519
113
...2-3 éve is, meg 2-3 hete is írtam, hogy kellene a Griff mellé egy Fegyver-hordozó/Apród(/Loyal Wingman klón).
Ennek úgyis kb tudnia kellene a Griff subszónikus tartományát repülni. A többi már visszevero-felületek kérdése.
Leírni persze egyszerűbb, mint megcsinálni, de éppen ezért más szép pénzt is fizetne érte.
Multifunkciós drón, piaci rés. AV : :hadonaszos:



U.i: ...van miből kiindulni; L-39NG(/Hu) ==>>Uni(versal)-dron

U.i. 2.0 : ...unom már a "kicsit álmodást" ! :hadonaszos: (...most, amikor akár meg is lehet csinálni ! ;) )


Ember!
Először legyen normális fizetés, és legyenek feltöltve a meglévő alakulatok. Meg legalább egy olyan optikája meg éjjellátója legyen a katonának, mint egy tehetősebb vadásznak. Szó szerint ezrek hiányoznak a lövészalakulatoktól. Ezrek, érted?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 308
14 574
113
Ember! Először legyen normális fizetés, és legyenek feltöltve a meglévő alakulatok. Meg legalább egy olyan optikája meg éjjellátója legyen a katonának, mint egy tehetősebb vadásznak. Szó szerint ezrek hiányoznak a lövészalakulatoktól. Ezrek, érted?


Te ezt a fórumot olvasod ???
...mert 10+ szor írtam megoldásokat erre.


Ne engem b@szogass, hanem akik vakok a kérdés megoldására !!!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 435
113
Mostanság már nem is ördögtől való, mi több, szinte trend, hogy a komolyabb nagyjavításokat maga a gyártó végzi el, egyszerűen az újgépes soron slotokat biztosítva.
Az új Szu-35Sz-ek között évek óta látni Szu-27SzM3-as modernizációkat, meg visszahívott korábbi Szu-35Sz-eket, mivel a nyitottabb architektúra miatt eleve sokkal többször kerül sor a dizájn módosítására, bulletinekre, de olyanokra, melyeket sokkal egyszerűbb és gazdaságosabb azon a színvonalú, szervezettségű és alkatrész ellátottságú soron elvégezni, ahol az új gépeket is gyártják. Egy helyre elég csak fókuszálni a beszállítást és jóformán egy lépésben, lokálisan lehet az új gépek mellé készletezett elemekkel azonos ütemben beszerzett alkatrészekkel elvégezni a javítást is.




Itt mit jelent a nyitott architektúra?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 778
89 151
113
Itt mit jelent a nyitott architektúra?

Nagyon egyszerűen azt,hogy egy adott számítógéppel támogatott hardwer tulajdonságainak módosításához elég csak új programot(vagy csak javitást)feltölteni a szamítógépbe.Szóval ha javítani akarsz egy kicsit a hajtóművön nem a reszelőhöz nyúlsz hanem átírsz pár 1-est meg 0-át a FADEC programjában.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 435
113
És még ennél többet is. Nem csak a szoftver bővíthető, hanem a hardver is szabványosított es moduláris. Blokkonként bővíthető, fejleszthető.



A mai hajtóműveknél hogyan szabályozzák a befecskendezés mennyiségét, mint a dugattyús motoroknál, elektromágneses befecskendezo szeleppel, amit a számítógép vezérel?
Érdekelne valami ábra, vagy fotó, hogy hol helyezkednek el a porlasztók, és mennyi van belole.