[HUN] Vadászgépek beszerzése

Akkor legrészletesebb infóval, háttérrel is legyen itt valami.
Link
Valóban csak airframe, azonban ne felejtsük el, hogy én mindezt azért tetem be mert Rudi azt állította, hogy majd jól beröffentik a C/D gyártósort a horvátok új gépei miatt.
Hát nagyon nem!
Az, hogy nincsen benne hajtómű, meg mondjuk radar, vagy a pilótafülke berendezése, az gyakorlatilag lényegtelen.
Azokat úgy is a legutolsó design szerint fogják beletenni. Ennek egy része ma is gyártás alatt van, vagy le van tárolva belőle tartalék a Svéd Légierő számára.
De a legnagyobb meló, a törzs a szárnyak meg a farok, már sosem fognak C/D-t gyártani. Kizárólag E-t.
Az airframe felöltöztetéséhez nem kell gyártósor!
 
Az "airframe" az a csupasz sárkány,, messze nem röpképes gép.
A fő szerelési elemek:,szárnyak, törszközép, törzs hátsó rész, törzs első rész, vezérsíkok.
Ezeket gyártották le.

Ha ezeket végszerelik, raknak bele hajtóművet, elektronikát, stb...majd akkor lesz belőlük repülőgép.
De az is lehet hogy - mint ahogy erről is szól a hír - hogy sérült gépek fődarab cseréjéhez fogják felhasználni az elemeket.
Nyilván, akkor nem ezeket ajánlották fel a horvátoknak. :D:D:D
 
Az airframe felöltöztetéséhez nem kell gyártósor!
Miben különbözeted meg a depó szintű karbantartást, szerelést és upgrade-et a fenti kijelentéshez?

Ez egy F-15A modernizációja Warner Robins Air Logistics Center üzemében a MSIP alatt.
9XJBNI1.png


Ez meg a gyártás. Ha nem írnám oda, hogy melyik melyik, felismernéd a különbséget...?

ZqWRLgL.png
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Miben különbözeted meg a depó szintű karbantartást, szerelést és upgrade-et a fenti kijelentéshez?

Ez egy F-15A modernizációja Warner Robins Air Logistics Center üzemében a MSIP alatt.
9XJBNI1.png


Ez meg a gyártás. Ha nem írnám oda, hogy melyik melyik, felismernéd a különbséget...?

ZqWRLgL.png

A sárkányt akkor sem kell már kifaragják.
 
A sárkányt akkor sem kell már kifaragják.
Nem ez a lényeg.
Az F-35-nél is a LRIP alatti első gépek közül 100+ mennyiségben nem alkalmasak harci bevetésre. Azok átalakítását is azért napolták le, mert a gyártósorra mentek volna vissza.

Ennek fényében pöcsh. kijelentése minimum fejvakaros. A Gripenek hova mennek vissza D checkre? Hm...
Nem a gyártóüzembe lényegében...?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem ez a lényeg.
Az F-35-nél is a LRIP alatti első gépek közül 100+ mennyiségben nem alkalmasak harci bevetésre. Azok átalakítását is azért napolták le, mert a gyártósorra mentek volna vissza.

Ennek fényében pöcsh. kijelentése minimum fejvakaros. A Gripenek hova mennek vissza D checkre? Hm...
Nem a gyártóüzembe lényegében...?

Az F-35 esetéből "ne extraponálj a végtelenbe". ;)
Nyilván a gyár fogja befejezni a gépek építését, de azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy minimális alkatrészt kell legyártani hozzájuk már. Azaz nem a gyártósor indul be, hanem (össze)szerelő. Csak értelemszerűen nincs külön összeszerelő üzem. Itt már kész résegységeket raknak össze. Kb. mintha ládákban hozott gépekkel dolgozna a PG.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Az F-35 esetéből "ne extraponálj a végtelenbe". ;)
Nyilván a gyár fogja befejezni a gépek építését, de azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy minimális alkatrészt kell legyártani hozzájuk már. Azaz nem a gyártósor indul be, hanem (össze)szerelő. Csak értelemszerűen nincs külön összeszerelő üzem. Itt már kész résegységeket raknak össze. Kb. mintha ládákban hozott gépekkel dolgozna a PG.
Itt van egy kis félreértés szerintem. Amit egyesek "gyártósornak" hívnak, az valójában összeszerelő üzem. Szó nincs arról, hogy kisebb alkatrészéket leszámítva ott gyártsanak. A SAAB nem gyárt minden kis hülyeséget maga. Kiadja a specifikációt és legyártja neki a szacég azt a szivattyút, villanymotort és szárnyfőtartót és minden kis szart a szegecsektől a csavarokig és csövekig, ami kell és a SAAB összeszereli azt, amit megtervezett. De a SAAB-ak tudtommal nincs kovácsoló gépe, se kohója, se semmi.

A PG/DRG-ben is voltak tudtommal gépek kisebb elemekhez, de szó nem volt arról, hogy a fő elemek gyártása az ott történik, ahol a gépeket összerakják.

Az F-14 középső fő titán része sem a Grummannál készült, de Grumman rakta össze a gépet. De nem ő gyártotta a szó klasszikus értelmében. Ha jól értem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem ez a lényeg.
Az F-35-nél is a LRIP alatti első gépek közül 100+ mennyiségben nem alkalmasak harci bevetésre. Azok átalakítását is azért napolták le, mert a gyártósorra mentek volna vissza.

Ennek fényében pöcsh. kijelentése minimum fejvakaros. A Gripenek hova mennek vissza D checkre? Hm...
Nem a gyártóüzembe lényegében...?
Igen, térképileg ugyan oda, de csak gyártelep szinten.
Biztos lehetsz benne, hogy tök más csarnokban megy a karbantartás, és a gyártás.
Ha így lenne, akkor folyamatosan le kellett volna állítani a gyártási munkafolyamatokat.
Ugye pont ez volt ezekkel az airframe-ekkel, hogy ha C/D gép utángyártás kellene, akkor ne kelljen az E-k gyártását megállítani.
Tehát egy gyártósor nem olyan, hogy csak úgy leállítjuk, miközben a svéd, magyar, cseh, stb. légierő gépeit folyamatosan karban kellene tartani.
De mondok mást: Ezek a gépek szerintem úgy kerültek tárolásra, hogy a cseh karbantartó üzem is - kis rákészüléssel - készre tudja szerelni.
 
Igen, térképileg ugyan oda, de csak gyártelep szinten.
Biztos lehetsz benne, hogy tök más csarnokban megy a karbantartás, és a gyártás.
Ha így lenne, akkor folyamatosan le kellett volna állítani a gyártási munkafolyamatokat.
Ugye pont ez volt ezekkel az airframe-ekkel, hogy ha C/D gép utángyártás kellene, akkor ne kelljen az E-k gyártását megállítani.
Tehát egy gyártósor nem olyan, hogy csak úgy leállítjuk, miközben a svéd, magyar, cseh, stb. légierő gépeit folyamatosan karban kellene tartani.
De mondok mást: Ezek a gépek szerintem úgy kerültek tárolásra, hogy a cseh karbantartó üzem is - kis rákészüléssel - készre tudja szerelni.
Ha ismert a gyártási ütemterv és a szállított gépek repórája (amit látnak, hahó logisztikai rendszer ott is van), akkor a gyártást úgy ütemezik, hogy a visszatérő gépek beleférnek a ütembe.

Az F-35-nél ez borult, mert a kötbérek miatt elindult az LRIP és azzal szépen szét is csesztek mindent...
Nem akkor és nem azt kezdték gyártani, amit tervezek...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem igazán. Ugyanis a horvát ajánlatban új gépek szerepelnek. Tehát nem adhatnak el nekik használtat.
Az USA nem tudja megakadályozni az üzletet, mivel a Volvo RM-12 Svédországban készül, licence-szel.
Ha így lenne, akkor sem nekünk, sem a cseheknek nem lehetne Gripenünk, mert azt "megfúrta" volna az USA.
Egy üzlet mindig minimum kétoldalú, függ az eladótól is, de sokkal inkább a vevőtől. Ha a horvátok azt mondják, hogy nekik tulajdonképpen a Gripen kellene legjobban, dehát az új ára sajnálatosan túlnő a zsebükön, lehetne-e esetleg valami megoldás használtan olcsóbbra??!! Gondolod hogy a SAAB akkor ajtót mutat nekik az USA felé, ahelyett hogy a saját légierőnek minőségi cserét ajánlva megoldja a problémát?!!
A többi meg csak a licence-szerződés tartalmától függ, ha abban általános jogot kaptak a svédek bárhova/bármikor-exportra is akkor szabad az út, ha minden export-üzletet egyedi USA-engedélyhez kötöttek, akkor kétesélyes. Egyébként sokkal valószínűbb az utóbbi, de biztos csak a halál ...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Akkor legrészletesebb infóval, háttérrel is legyen itt valami.
Link
Valóban csak airframe, azonban ne felejtsük el, hogy én mindezt azért tetem be mert Rudi azt állította, hogy majd jól beröffentik a C/D gyártósort a horvátok új gépei miatt.
Hát nagyon nem!
Az, hogy nincsen benne hajtómű, meg mondjuk radar, vagy a pilótafülke berendezése, az gyakorlatilag lényegtelen.
Azokat úgy is a legutolsó design szerint fogják beletenni. Ennek egy része ma is gyártás alatt van, vagy le van tárolva belőle tartalék a Svéd Légierő számára.
De a legnagyobb meló, a törzs a szárnyak meg a farok, már sosem fognak C/D-t gyártani. Kizárólag E-t.
Az airframe felöltöztetéséhez nem kell gyártósor!
Egy repülőgép legyártása 4 fő, részben egymással párhuzamos ütemben/szakaszban történik:
1. Szerkezeti elemek gyártása: törzskeretek, hossztartók, főtartók, bordák, merevítők, borítás nyers gyártása, az eredmény egy kupac felületvédelmezett durál, kompozit és acél nyers-gyártmány, alkatrész, ezek kerülnek majd a gyártósor elejére
2. A gyártósor első részén a gép fő részeinek (törzs-szekciók, szárnyak, vezérsíkok) szerkezeti megépítése a fenti alkatrészekből geológiai pontossággal beszintezett gyártósablonokban szegecseléssel, csavarozással, az eredmény az üres, kopasz sárkány-szerkezet
3. A fentiekkel párhuzamosan a beszállító külső cégek legyártják a gép fedélzeti berendezéseit, csöveket, kábeleket, szivattyúkat, szelepeket, munkahengereket, hajtóművet, radart és egyéb elektronikát, légkondi-berendezéseket, oxigén-rendszert, sűrített-levegős berendezéseket, futóműveket, stb.
4. A gyártósor második része a végszerelő-hangár, ahová az elején begurítják az üres sárkányszerkezeti részeket, beérkeznek a fedélzeti berendezések a beszállítóktól (dobozban, ládában, konténerben), és elvégzik azok beszerelését a sárkányszerkezetbe. Ezután lehet tesztelni, beszabályozni a gép rendszereit, és ha minden oké akkor lehet kigurítani a kész gépet teszt-repülésre.
Szóval a gyártósornak része a végszerelés is, nemcsak a szerkezeti gyártás ...
 
Miben különbözeted meg a depó szintű karbantartást, szerelést és upgrade-et a fenti kijelentéshez?

Ez egy F-15A modernizációja Warner Robins Air Logistics Center üzemében a MSIP alatt.
9XJBNI1.png


Ez meg a gyártás. Ha nem írnám oda, hogy melyik melyik, felismernéd a különbséget...?

ZqWRLgL.png
A nagyjavítás, D-check, depó-szintű karbantartás, upgrade/modernizálás az végszerelés-szintű munkákat jelent, csak itt előtte szét is kell szerelni, "ki kell üríteni" a gépet. ;)
 
Mostanság már nem is ördögtől való, mi több, szinte trend, hogy a komolyabb nagyjavításokat maga a gyártó végzi el, egyszerűen az újgépes soron slotokat biztosítva.
Az új Szu-35Sz-ek között évek óta látni Szu-27SzM3-as modernizációkat, meg visszahívott korábbi Szu-35Sz-eket, mivel a nyitottabb architektúra miatt eleve sokkal többször kerül sor a dizájn módosítására, bulletinekre, de olyanokra, melyeket sokkal egyszerűbb és gazdaságosabb azon a színvonalú, szervezettségű és alkatrész ellátottságú soron elvégezni, ahol az új gépeket is gyártják. Egy helyre elég csak fókuszálni a beszállítást és jóformán egy lépésben, lokálisan lehet az új gépek mellé készletezett elemekkel azonos ütemben beszerzett alkatrészekkel elvégezni a javítást is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Tehát lényegében a gyártósor végén foglal el slotokat.
Vagy azzal párhuzamosan, attól függetlenül is működhet, akár máshol is. Nem véletlen hogy sokkal több a világban a javító-karbantartó, mint a repülőgépgyártó cég. A PG-ben se volt repülőgépgyártás, de volt és működött sok típusra nagyjavító kapacitás.
 
Nem ez a lényeg.
Az F-35-nél is a LRIP alatti első gépek közül 100+ mennyiségben nem alkalmasak harci bevetésre. Azok átalakítását is azért napolták le, mert a gyártósorra mentek volna vissza.

Ennek fényében pöcsh. kijelentése minimum fejvakaros. A Gripenek hova mennek vissza D checkre? Hm...
Nem a gyártóüzembe lényegében...?
Maróth mai bejelentése alapján képzeljünk el egy Gripen gyártó (összeszerelő) üzemet a SAAB többségi tulajdonlásával;)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Maróth mai bejelentése alapján képzeljünk el egy Gripen gyártó (összeszerelő) üzemet a SAAB többségi tulajdonlásával;)
:D
Egyébként az a durva, hogy amiket bejelentettek, az alapján akármi lehet. És holnap csak úgy akármit vehetünk. És az akármit, azt úgy értem, hogy bármi. :D:D
Mindegy, hogy milyen drága, minden mindegy. :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Általános vélemény, hogy kevés Gripenünk van. Ez igaz. Éppen ezért érdemesnek tartom megvizsgálni, hogy "csali-Gripen" eszközt is kellene beszereznie az MH-nak, lehetőleg olyat, ami olcsóbb mint a (közepes-/nagy-hatósugarú) rakéta amivel lelövik. :)
...az AV(repgép-gyárunk)-nak egy ilyen termék profilja tud lenni.
--vagy (rosszabb) esetben venni.
Bármelyik megoldás Gripent ment. Ellenséget/eszközt leköt, és jó sokba kerül neki időben is, pénzben is, eszközben is.

Ezek miatt szimpatikus ötlet nekem...


Pl. egy drón egyik alkalmazása több más mellett.
... drón, már megint ide lyukadtunk ki. :rolleyes:


Aero Vodochody / Hu : :hadonaszos:



U.i: Az előző hozzászólás teljesen igaz, a Covid válság nagyon nagy/jó üzletek lehetőségét is hozta !!!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány