A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Az a jó ebben amúgy (bár ez megítélés kérdése),hogy akár a legkevésbé esélyesnek tűnő hadiipari beruházást is bejelenthetnek,tekintetbe véve az eddig(szinte a semmiből)haditechnikai beszerzéseket.
Abban biztos vagyok, hogy amerikai eredetű gyártó nem fog idetelepülni. Ez most nem trend. Meg akkor ezek szerint másik Airbus sem lesz. Meg úgy általában gondolom, hogy nem nagyon lesz repülő eszköz gyártásához itt semmi, mivel akkor aktív konkurenciát jelentene az AERO-nak.
A szárazföldi erőknél az egyéni felszerelés túl sokrétű, hogy rentábilis legyen itt gyártani, pláne, hogy az EI-nek már van ilyen jellegű üzeme.
A kézifegyverek nagyrészt kipipálva. A géppuskák viszont még mindig lógnak a levegőben. Az FN- gyártásáról már volt egy kósza hír. Az biztos, hogy ott lenne azért lehetőség. A legtöbb új járműre kell majd fedélzeti géppuska. (7,62, .50) Ezt korábban már kifejtettem.
A GBP-t leváltó programot még nem jelentettek be, bár ráutalóan már MAN-okat rendeltünk a KWM ügylet részeként.
Rakétatechnológiával nagyon csehül állunk.
ATGM-et nem hinném, hogy gyártanának itt. Ha Spike lesz, akkor annak már az eredeti izraeli cégen kívül is van európai partnere (MESKO, Eurospike). Nem valószínű.
A Diehl viszont rendelkezik olyan portfolioval, ami érdekes lehet nekünk (OK, a szerbeket nem említem ;)). Ráadásul ezek nem csak ide kellhetnek, de más országok is vennék mint a cukrot.
Amit kihagytam még, az esetleg az MBDA lehetne, ott is elsősorban a repülőgép fedélzeti esetleg légvédelmi rakétáikkal. (nem tartom valószínűnek).
Radartechnika? Van ugye kis cégünk, aminek kérdés, hogy mennyire akarunk betenni.
A RUAG ugye árulja a teljes külföldi védelmi portfoliót, és a siroki üzemről volt is szó korábban.
A Nurol esetében szerintem nem tudnánk olcsóbban legyártani a járműveket, mint a törökök teszi. Ha jól emlékszem, csak karbantartó bázisról volt szó.
A Merci csak bónuszként került bele a tippembe, mert ott is van ugye már kapcsolat, de az is inkább a GBP.
A drónok esetén viszont simán alkalmasak lennénk egy kompozít üzem üzemeltetésére. Arra meg mostanában elég nagy szükség lesz. Pláne, ha hullanak mint a legyek.
 
A Hiúz azért benne volt a pakliban, főleg amikor tavasszal vki előbányászta az RM prezit. Az is látszott, hogy a cég hajlandó a gyártást is kiszervezni. Ennek ellenére engem azért meglepett, főleg a mennyiség. Azt hittem első körben Boxerrel együtt rendelünk 200-at

Igen ez a Lynx-l valamennyire benne volt a pakliban még ha nem is lehetett (legalábbis) nekünk laikusoknak biztosra venni azt,hogy egy IFV/APC rendelés esetén hazai gyártás is lesz,tekintve,hogy a magyar kormány kommunikációja a magyar társadalom felé olyan szinten van mint kannibál étrendjében a tejbegríz:-)
 
A Hiúz azért benne volt a pakliban, főleg amikor tavasszal vki előbányászta az RM prezit. Az is látszott, hogy a cég hajlandó a gyártást is kiszervezni. Ennek ellenére engem azért meglepett, főleg a mennyiség. Azt hittem első körben Boxerrel együtt rendelünk 200-at
Ó dehogy a 200+ az egy nagyon minimum mennyiség egy direkt erre a célra felépített gyárnál.
A környező országokba került ilyen licence gyártás, de ott azok inkább már egy meglévő gyár kapacitás- és palettabővítésével megoldhatóak voltak.
Zöldmezőset, vegyesvállalatban jóval hosszabb időtávra terveznek. A rentábilis gyártási volumen viszont meghatározza, hogy ezek a gyárak nem csak 2 nyáriak lesznek, hanem lesz itt még bőven utánrendelés is. Szerintem!:)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Magas nekem a Kossuth weboldala, de csak megtaláltam.

7.18 Lynx gyalogsági harcjárműveket kap a Magyar Honvédség – Több mint 700 milliárd forintos beszerzés, nem volt még ekkora katonai gyárberuházás hazánkban az elmúlt 100 évben – Maróth Gáspár, a Miniszterelnökség védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztosa
 
Ó dehogy a 200+ az egy nagyon minimum mennyiség egy direkt erre a célra felépített gyárnál.
A környező országokba került ilyen licence gyártás, de ott azok inkább már egy meglévő gyár kapacitás- és palettabővítésével megoldhatóak voltak.
Zöldmezőset, vegyesvállalatban jóval hosszabb időtávra terveznek. A rentábilis gyártási volumen viszont meghatározza, hogy ezek a gyárak nem csak 2 nyáriak lesznek, hanem lesz itt még bőven utánrendelés is. Szerintem!:)

Arról nem is beszélve,hogy ez a zalai dombok közzé rakott Lynx gyár adja magát a magyar Boxerek legyártására is.
 
Nah.
Először Halast tegyük rendbe, mert ott is mindig megy a fika.
Tehát első körben osszszerelés volt, de most már zajlik a fő alkatrészek gyártása és saját kutatás-fejlesztés.

A beszerzéseknél sokat nyom a latba a hadiipari beruházás, de kispályás nem kell, mint a szomszédoknak. Nem én mondom, Maróth. :)

Ezért nem gondolnám, hogy minden jövőbeli beszerzés össze lesz ezzel kötve, de a hangsúlyosabbaknál készülhetünk rá.
 
Na de akkor mi lesz! Uh de szép lenne ezt az évet zárni még valami hatalmas volumenű beszerzéssel, amolyan hab a tortán lenne....mondjuk a KMW-el egy hasonló mint a Lynx!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ó dehogy a 200+ az egy nagyon minimum mennyiség egy direkt erre a célra felépített gyárnál.

Csak ötletelés, senki ne gondolja túl!
Esetleg, ha úgy kalkulálnak, hogy a láncosok után ugyanitt lesz összerakva a kerekes is?
Az RM egyik legfontosabb üzletága a fleet management, nem lehet, hogy a földi technika nagy részét, vagy akár az egészet itt fogják karban tartani? Értve ezalatt a terepjárótól a harckocsiig mindent.
Így, ha nem pörög a Lynx, akkor sem lenne felesleges a gyár.
Valami ilyesmire gondolok.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Érdekes koncepció. A neve egyébként "hód" -ot jelent ...

A kérdés, hogy ez ekkora méretben rendben levő lehet? 15 tonnás vas - úgy egyébként Stanag 2-3. Magas is hosszú is - amolyan zsíros célpontnak tűnik. A lengyeleknek rendben van az OK, mert a protója - ami szintén nem volt sokkal kisebb - pont azért bukott el, hogy "kicsi a mérete". Milyen felderítő dologhoz kellhet ekkora dög nagy méret?

Nálunk valószínűleg, ha nem kell az úszás, mint képesség, akkor a Yörük 4x4 (kisebbik kebab) nevezhet erre a posztra. A törököknek kész konfigjai vannak erre a témára - hátul levő teleszkópos kamera, radar stb -re (gyárilag két teleszkóp), távirányított toronnyal stb. Ez nem lehet elég méretügyileg? Az úszást nem számítva elég fürge jószágnak tűnt videókon. Szerintem a rövidebb hossz és a jóval alacsonyabb magasság is előnyére válhat.

1577365181_kesif-ve-gozlem-araci.png

Én az úszó képességet előnynek tartom egy felderítőnél, mert a folyókat nem csak keresztben lehet átúszni hanem hosszában is kvázi még egy felderítési útvonal ami lehet hogy védettebb mint a nyílt területek .És ha el akarja hagyni a folyót elég sok komp lehajtó van amit még használhat kijutásra.
 
Ha úgy oldják meg, mint a Hiúznál megvalósulni latszik, akkor időt sem vesztünk és hadiipart is teremtünk.


Továbbra sem érzem problémának a korábbi munkaerőhiányt, ez tudja felnyomni a magyar béreket a kívánt szintre. Ráadásul nem vagyok meggyőződve, higy a Civid hatása miatt rövid távon ez olyan kritikus probléma lesz

Szakemberek
Ha ideális kapcsolat működik egy város és a környékbeli üzemek kozott, ez csak ideiglenes probléma. Rengeteg jó példát latok, ahol az iskolák közép és felsőfokon is az ipari igényekhez igazítják az oktatást. Kezd kialakulni egy olyan ösztöndíjrendszer, már középiskolában is, ahol előre elkötelezik magukat a diákok a cégekhez, negakadályozva a minőségi szakemberek elvándorlását.

A kormány egyelőre elkötelezett ez ügyben és ha lesznek is korrekciók, nem félek, hogy a munkahelyteremtő beruházások, hadiipar, és a Honvédség a következő időszakban elvonásoktól fog szenvedni.

Értem amit mondtál, csak sajnos ebben dolgozom, így rálátásom van, hogy az oktatás pl. Győrben 20 év után sem tudja még a dolgozói utánpótlást teljes körűen biztosítani a nagyüzemnek. Írtam, hogy sajnos ez a része, mármint a munkaerőhiány sajna tény, erre írhatjuk lelkesen, hogy ezzel nem lesz gond, de attól még ez lesz a fő bökkenő, s ha erre nem számítanak, akkor járhatunk különösen rosszul.
Nyilván abban igazad van, ha a kormány meg akarja valósítani, akkor keresztül lehet verni egy válság költségvetésen is a haderő-fejlesztést, én is ebben bízom, mert ha nem sikerül és ez a program is megbukik tartósan védtelenek maradunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Vagy csak felújítani(ha egyáltalán kell mert nem újszerű az állapotuk), kicserélni esetleg pár rendszert bennük, meg megfejleszteni az l44-es löveget. 20 évig még lenne belőlük egy a környezetünkben brutális erő, ha közben nem fejlesztjük meg. Nem gyenge szarként tartaná számon senki. Sem a románok, sem a szlávok, az osztrákok sem, szóval nem igazán értem mi a probléma. Kis ráfordítással, attól hogy a5+ lenne, az a7+ mellett ez potens harckocsierő lenne.
Na neee...
T-72 5 alvaltozatban 33 db ( A, M, M1...)
Leo A4 12db
Leo A5 ? db
Leo A7 44db
Kubinka lassan elbujhat mellettunk...
 
Valamikor tavaly mondta kedves külügyárünk hogy a ruszkikkal tárgyaltak valami helekopáter gyártásról. Nem arra gondolhatot az úr az interjúban?
 
Valamikor tavaly mondta kedves külügyárünk hogy a ruszkikkal tárgyaltak valami helekopáter gyártásról. Nem arra gondolhatot az úr az interjúban?
Nem lesz az oroszokkal semmi fegyver biznisz! Ez valami más lesz, de van egy érzésem, hogy az idén már nem nagyon tudjuk meg.