Magyarország és Németország multinacionális közlekedési projektet indít
https://www.bundeswehr.de/de/organi...rten-multinationales-transportprojekt-2463638
A multinacionális légi közlekedési egységgel ( MNAU) a Wunstorfi Légibázison nemzetközi A400M szövetség jön létre . Magyarország az első partnerország, amely Németország mellett áll.
"légierő felügyelője, Ingo Gerhartz altábornagy és magyar kollégája, Killián Nándor vezérőrnagy megnyitja a multinacionális légiközlekedési egységet a wunstorfi légibázison."
Google ford.
A megvalósítási csoport - az MNAU wunstorfi első munkatársa - létrehozásával a terv első lépését a gyakorlatban megvalósították. Magyarország Németország első nemzetközi partnere. „A multinacionális légi közlekedési egység végrehajtó csoportjának létrehozása újabb mérföldkő a multinacionális, katonai légi közlekedésben. Az együttműködés magyar partnereinkkel a Magyar Légierő első műszaki tisztjének integrálásával kezdődik ”- mondja Ingo Gerhartz altábornagy, a légierő felügyelőj
Az MNAU a jövőben Lechfeldtől fog működni
A jövőben az MNAU a lechfeldi légibázison találja meg otthonát. A tervek szerint tíz A400M-et állomásoznak ott, hogy újabb A400M-es helyet állítsanak fel Wunstorf mellett. Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket. Ez nemcsak az éghajlatot védi, hanem jelentős költségeket és erőforrásokat is megtakarít.
A cél egy teljesen multinacionális egyesület felállítása Lechfeldben. Az MNAU tagjai így a személyzet mellett a saját szuverén kóddal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is integrálhatják az egyesületbe. Lehetséges például, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi közlekedésért felel. A repülés közbeni tankolás lehetősége Közép-Európa felett lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok ( MAGDAYs) anélkül, hogy a gyakorlat ideje alatt más repülőtereken kellene személyzetet és anyagokat állomásoztatni.
Igen, ez régóta témakör volt már. Ami nekem meglepetés mindössze ez a "wunstorfi kitérő". Ennek olyan túl sok értelme nincs. Meg is ijedtem amikor olvastam a beidézett hírt, mert eredetileg Lechfeld volt emlegetve (ami itt van nagyon közel Bajorország - Augsburg -tól délre). Ugye a Leopard 2A4 -esek átadójakor (júliusban) is azt emlegette Thomas Silberhorn német védelmi miniszterhelyettes, hogy Lechfeld -en lesz az üzemeltetés - még szeptembertől (
https://magyarnemzet.hu/kulfold/megerosodik-a-magyar-vedelmi-ipar-8425512/). Benkő papa pedig idén már kvázi minden interjújában emlegeti - kiemelve a légi-utántöltés képességét is mely ezzel előáll az oldalunkon ...
A wunstorfi üzemeltetés azt jelentette volna, ha kell valami, akkor úgy indul a buli, hogy először Németországot hosszában keresztülrepüljük (+ az aprajafalva). Ez igazából akkor fog beindulni, ha Lechfeld -en lesz minden ezzel kapcsolatban.
Mi is a koncepció?
- a németek bedobnak 10 db olyan A400M -et, mely típusból
feleslegük van illetve ilyen módon kvázi
kihasználatlanok,
- többnemzeti légiszállítási egység -
egyelőre két taggal. A kezdetektől szempont, hogy mind a pilóták, mind a gépek tekintetében beszállhatnak a résztvevők. Namost ez ugye most kétnemzeti és még nincs a láthatáron más - ezen már korábban agyaltam külön topikokban, hogy esetleg vennénk A400M -et is a németektől és/vagy pilótával is beszállnánk? Ugyanis ebből bizniszt is csinálhatnánk, ha hozunk "ügyfeleket" és a gépek óráit mások is kivehetnék ... A németek - igaz informálisan - de számítanak arra, hogy esetleg meg tudunk masszírozni másokat is e tekintetben a környékből. Szép virágnyelven volt erre "ráutaló magatartás" a fentebb idézett interjúban is.
-
légi-utántöltési képesség is. Ez hívószó lehet esetleg más országok számára is.
- egyébként igen, hasonlóan működne, mint a C-17 Pápán. Azaz ezen program keretein belül is most csak hülye példával élve, ha kellene cuccot kiszállítani misszióba, akkor előzetes foglalást követően ezek a gépek igénybevehetők.
Ugye lehet olyan logika is, hogy nyugodtan választhatunk mást is a rámpás katonai szállítók terén (pl. KC-390) - mivel az A400 "képességet" ezzel letudtuk és ilyen módon lesz diverz a szállítóképességünk (ugye akkor pl. lenne ezek a A400 -sok, lenne KC-390 és még a pápai C-17 -eseket is használhatnánk továbbra is).
Avagy amit emlegettem fentebb, hogy esetleg átveszünk pár gépet a németektől és ebben a buliban üzemeltetve megpróbáljuk másoknak is eladni a fennmaradó repórákat. Ugye azért nem teljesen idegen tőlünk használt teherszállító gépet venni - pl. most legutoljára két hete Katartól az A330 -st (
https://airportal.hu/egy-airbus-a330-200f-aruszallito-repulogepet-vasarolt-a-magyar-allam/). Apróság zárójelben: ez is Airbus meg az is Airbus ... (+ hogy ezt a KM vette - nem a HM)
Ugyanakkor nem hagy nyugodni az a gondolat sem, hogy az utóbbi idők interjúijaiban pl. Benkő miniszter úr is egyre inkább arról beszél, hogy "katonai rámpás szállítógéppel kapcsolatos kérdés megoldása" vagy hasonló ilyen "képességes" hablaty meg hasonlók. Azaz nem az volt emlegetve, hogy "veszünk" vagy "érkezik" vagy ilyesmi ... Azaz lehet, hogy ez lesz a hosszú távú megoldás, hogy nem veszünk semmit (Se KC-390 -et - se A400 -at), hanem nagyjából mindent ezzel a programmal ("repóra-bérlés") tudunk le (meg persze a pápai C-17 -el) ...