Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Azt hallottam, hogy KC390 lesz.
1db-ot kapunk a portugálok rendeléséből nemsokára és még 1 jön hozzá több évvel később.

Na ez kezd érdekes lenni,nem kérdezem meg,hogy honnan van az infó:) de szerinted az információ forrás egy 1-100-g tartó skálán hány %-n megbízható.:)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 316
96 611
113
Azt hallottam, hogy KC390 lesz.
1db-ot kapunk a portugálok rendeléséből nemsokára és még 1 jön hozzá több évvel később.
Nah tegnap linkeltem ezt a cikket nekem is az jött át belőle, hogy ez a mi gépünk lesz.

Ha ilyen rejtélyes európai vevőről olvasok, mindig Magyarországra gondolok. :D
De lehet a portugálok csak fura a megfogalmazás.
Beteszem a teljes cikket, mert a cégben érintettek vagyunk, az L-39NG meg a legsanszosabb jelölt sugárhajtású kiképzőgépnek.
Lehet a csehek megtolják a céget akár 1 milliárd koronás EU zsével, ha jól ertettem.

Google ford.
Az Aero Vodochody átfogó alkatrészcsomagot küldött az első Embraer KC-390 repülőgéphez, amelyet egy európai vevőnek szántak - jelentette be a társaság az Ipari és Kereskedelmi Minisztériummal folytatott találkozón
https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pr...ovi--oznamila-firma-na-jednani-s-mpo--256399/

A koronavírus világjárványnak a légi exportra gyakorolt hatásáról, az L-39NG projekt fejlesztéséről és az új részvényesek szárnyai alatt működő legnagyobb cseh repülési gyár jövőképéről Aero Vodochody-ban beszélték az ipari miniszterhelyettes, Martina Tauberová és Marian Piecha.


" Az ALV CR-vel az iparágban végzett kérdőíves felmérés azt mutatta, hogy repülőgépgyártóink állapota döntő jelentőségű a teljes cseh ellátási lánc szempontjából a koronás válság idején. Mivel a globális láncokban az export visszaesése most zajlik, a nagy hazai projektek fenntarthatják a downstream ökoszisztémát. Ezért a nagy gyártókkal, amelyek a rendszer gerincét képezik, olyan támogatási intézkedéseket oldunk meg , amelyek elősegítik a cseh légiközlekedési ipar levegőben tartását "- mondta Martina Tauberová , a külkereskedelem és az EU ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese .

Az Aero zászlóshajója az új L-39NG oktató repülőgép, amely mostantól a tanúsítás utolsó előtti szakaszába lépett. Üzleti szinten ez azonban továbbra is befektetési projekt. Az L-39NG programot az Aero, az OMNIPOL csoporttal együtt finanszírozza, stratégiai partner és az Odolena Voda repülőgépgyár jövőbeli új részvényese. Üzleti szempontból a gyár működését eddig elsősorban a legendás L-39 Albatros repülőgépek nagyjavításai és korszerűsítése, az L-159 sorozatú repülőgépek értékesítése és a nemzetközi együttműködés vezetett. "A koronavírus-krízis a legjobban sújtott minket a nemzetközi repülőgépgyártóknak történő szállítások során. Míg a működtetett repülőgépek nagyjavításának és korszerűsítésének üzleti folyamata továbbra is a terv szerint zajlik, például az Airbus A220 programmal kapcsolatban, most a megrendelések 30% -os csökkenését tapasztaljuk, hasonlóan az Embraer szállításához. Ennek ellenére ezen a héten teljes KC-390 repülőgép-alkatrészt küldtünk Brazíliába, amelyet az első európai vevőnek szánnak "- Jakub Hoda, az AERO Vodochody AEROSPACE alelnöke az AERO Vodochody- tal való találkozón értékelte az Aero jelenlegi helyzetét .

A brazil Embraer számára a KC-390 Aero szállítja a törzs legértékesebb részeit, amelyek fejlesztésében a vállalat is részt vett. A KC-390 hátsó törzsének mérete 6,5 × 4,5 × 3,3 méter, ami a Cseh Köztársaságban valaha gyártott repülőgépek legnagyobb része. Az eddig gyártott KC-390 repülőgépeket a brazil hadsereg használja, az első európai vevő Portugália. "Az Aero szállítása az Embraer számára egy nagy együttműködési projekt Brazíliával. Ezért érdekelt az együttműködés előrejelzései és jelenlegi állása. A tavalyi légi export Brazília, amelyek egyike a főbb piacokon és a piacok az érdeklődés a cseh repülés, elérte a 1,13 milliárd koronát , „tette hozzá Martina Tauberová, miniszter-helyettes Ipari és Kereskedelmi Külkereskedelmi és az EU , együttműködve Brazíliában .

Miután meglátogatták az új L-39NG oktató repülőgépek gyártócsarnokát, a program következő pontjában megbeszélés a cseh repülési ipar fontos integrációs projektjére összpontosított, amelyben a hazai termelési és fejlesztési ellátási lánc szerepel. " A következő 5 évben azt tervezzük, hogy tovább tisztítsuk az L-39NG ellátási láncát. A jelenlegi arány a belföldi szállítások 40% -a és a külföldi szállítások 60% -a. És ebben az arányban az L-39NG projekt mintegy 5500 légitársaság alkalmazottat képvisel a Cseh Köztársaságban. Fokozatosan azt akarjuk bízni a cseh ellátási láncban, hogy a szállítások akár 60% -át is elérje "- mondta Jiří Podpěra, az OMNIPOL elnöke az L-39NG projekt további irányáról . A 40 éves tapasztalatára épít az Aero repülőgépgyártás értékesítésében, amelynek kiviteléért ő történelmileg volt felelős. A nemzetközi kereskedelemben tapasztalt szereplőként az OMNIPOL vezetése átveszi a felvásárlási folyamat befejezését követően a Penta befektetési csoporttól.

A hitelesítési tesztek jelenlegi szakaszában az L-39NG repülőgép áthaladt a tesztrepüléseken, és most a tanúsítási repülések szakaszába halad, amelyek befejezik a légialkalmassági ellenőrzési folyamatot. A földi tesztek, amelyek Letňanyban, a VZLÚ-ban zajlanak, most az összesen négyszáz tervezett tesztelési művelet második felében vannak. A fejlesztési események magas aránya, amelyet az Aero az új L-39NG repülőgép projektje alkalmával hajt végre, előfeltétele annak, hogy részt vegyenek a légiközlekedési kihívásban, amelyet a Cseh Köztársaság Ipari és Kereskedelmi Minisztériuma készít az ágazat fejlesztésének és kutatásának támogatására. " Szeptemberben kihirdetjük az EU strukturális alapjainak speciális légi és űrhajózási felhívását az OPPIK APPLICATION programban, legfeljebb egymilliárd korona elkülönítésével. Az Aero-ban bemutattam annak paramétereit és tájékoztattam kollégáimat arról a konzultációs napról, amelyet a MIT CR szeptember elején szervez a jelentkezők számára "- mondta.Marian Piecha az ipari alapokért felelős ipari és kereskedelmi miniszterhelyettes.

A koronavírus világjárvány által súlyosan sújtott és a történelem egyik legnagyobb polgári válságával küzdő repülési ágazat támogatására irányuló ágazati megközelítés ma már általános gyakorlat. Gyakorlatilag minden olyan ország kormánya használta, amelynek erős pozíciója van a globális repülési iparban. Ez az ALV CR által az MIT CR-hez elvégzett elemzésből következik. Ugyanakkor a világ eseményeinek kutatása azt mutatja, hogy a legnagyobb kockázatot a fejlett repülési ágazattal rendelkező országok, a képzett munkavállalók elbocsátása és a fejlesztési kompetenciák elvesztése jelentik. " Leképeztük a szinte minden légiközlekedési hatalom kormányának bejelentett intézkedéseit: az Egyesült Államok, Oroszország, Franciaország, Nagy-Britannia és mások. Az általános támogatási csomagok mellett ezek túlnyomó többsége speciális programokat is bemutatott a repülés és űrkutatás területén.Az ebben az összefüggésben az állami kiadások célja elsősorban kutatás és fejlesztés támogatása, fenntartása képzett csapat, amely támogatja az értékesítés a termelés és mennyiségének növelésével fegyverek megrendelések, " mondta a Szövetség elnöke Aerospace gyártók (ALV CR) és az igazgatóság elnöke a Kutatási és repüléstechnikai Vizsgáló Intézet. (VZLÚ) Josef Kašpar, aki kíséri a képviselőket az Aero Vodochody ülésén. Az Aero-i találkozó látogatások sorozatát indította a légitársaságokban, amelyeket a Czech Aerospace Roadshow alcímmel a Cseh Köztársaság Ipari és Kereskedelmi Minisztériuma szervezett az ALV ČR-vel együttműködve.

A repülési ipar a cseh ipari bázis egyik csúcstechnológiájú ágazata, és teljesíti az Ország jövőre irányuló innovációs stratégia mind a 9 pillérét. A Cseh Köztársaság világszerte tekintélyes pozícióval rendelkezik és egyike a világ kilenc olyan országának, amely saját területén gyárt és fejleszt repülőgépeket. A Cseh Köztársaság Ipari és Kereskedelmi Minisztériuma intenzíven részt vesz az ipar támogatásának kialakításában, szakértőkkel, a stratégiai légitársaságok képviselőivel és az innovációs potenciállal rendelkező kisebb vállalatokkal együttműködve. "Az európai alapok felhasználásával célzott támogatásnak kell segítenie a cseh társaságokat a jelenlegi válság leküzdésében, és a jövőben meg kell erősítenie versenyképességét a világpiacon. Ezért szeretnénk tükrözni az ipar fontosságát és stratégiai helyzetét a magas hozzáadott értéket képviselő cseh export szerkezetében az új exportstratégiában, amelyen jelenleg dolgozunk. "mondta Martina Tauberová, az ipar- és kereskedelemért felelős miniszterhelyettes a külkereskedelem és az EU területén.

Az új L-39NG kiképző repülőgép a katonai repülés szegmensének egyik stratégiai hazai projektje, amelynek hatalmas exportpotenciálja van. Kihúzza a világot azzal a törekvéssel, hogy legendás elődjére, az L-39 Albatrossra építhessen. Az Aero 2900 Albatrossot gyártott és továbbra is a legszélesebb körben használt oktató repülőgép a világon, amelyet továbbra is 60 katonai üzemeltető használ a világon. A társaság üzleti stratégiája az L-39 flotta cseréje az L-39NG repülőgépek erősebb változatával. A NATO, Afrika, Ázsia és az Amerika országai vannak a legfejlettebb exportpiacok alkalmazásában.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 057
80 831
113
Azt hallottam, hogy KC390 lesz.
1db-ot kapunk a portugálok rendeléséből nemsokára és még 1 jön hozzá több évvel később.

Elvitte a portugálok pénzét a COVID19 vagy hogyhogy lemondanak a gépeikről?
Eddig úgy tudtuk a megrendelt 28 brazil gépből kapunk hármat, kb. 2021-től évente egyet. Azaz kb. a 5. és 12. közötti brazil gépek közül kap a Honvédség hármat.
De mióta az Embraer a Boeing helyett kínai és indiai cégekkel akar összeállni, azóta már az sem biztos hogy akar a kormány ilyen gépet venni.

Vagy a tegnapi cseh hír alapján indult el ez a találgatás valamelyik facebook csoportban? Itt is volt erről szó, a KC-390 topikban...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 316
96 611
113
Elvitte a portugálok pénzét a COVID19 vagy hogyhogy lemondanak a gépeikről?
Eddig úgy tudtuk a megrendelt 28 brazil gépből kapunk hármat, kb. 2021-től évente egyet. Azaz kb. a 5. és 12. közötti brazil gépek közül kap a Honvédség hármat.
De mióta az Embraer a Boeing helyett kínai és indiai cégekkel akar összeállni, azóta már az sem biztos hogy akar a kormány ilyen gépet venni.

Vagy a tegnapi cseh hír alapján indult el ez a találgatás valamelyik facebook csoportban? Itt is volt erről szó, a KC-390 topikban...
Sztem nem elsősorban anyagi ( bár ugy5is xarul állnak), hanem stratégiai okokból mondatnak le az egyik gépről.

1-2 hónapja kétszer is volt portugálok - magyar külügyminiszteri találkozó, Orbán is fogadta a portugál miniszterelnököt.
Az EU csúcson egyedüli szocialista kormányként a V4 állásponthoz közelít képviselt. Kapott is fejmosást.Szal nem lepődnék meg nagyon, csak kicsit

Egyébként nekik lesz/van szimulátoruk is, sztem oda megyünk képzésre is.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
T

Törölt tag 1586

Guest
Nah tegnap linkeltem ezt a cikket nekem is az jött át belőle, hogy ez a mi gépünk lesz.
Az általad linkelt Cseh cikk egyértelműen arról szólt hogy a Portugáloknak (első Eu.i vevő) gépéhez szállított az AV részegységeket.

Amíg több forrás nem támasztja alá hogy a Portugálok valóban átadnak nekünk gépeket, addig szerintem érdemes ezt az infót erős fenntartásokkal kezelni...
A Portugál C-130 flotta öreg (+40 év), a fenntartásuk költséges. A Portugálok a KC390-ek értkezéséhez ütemezték a karbantartásokat. Ha ebben csúszás lesz akkor a C-130 flotta levegőben tartása plusz költségeket jelent majd nekik amit nem hiszem hogy csak a mi kedvünkért örömmel bevállalnak, mi meg nem hiszem hogy kifizetjük nekik ezt a várhatóan nem kevés plusz költséget.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 057
80 831
113
"Az öt többfeladatú közepes, katonai szállító repülőgépet 2023 és 2027 között szállítja le a brazil repülőgépgyártó vállalat Portugália részére."

Ha az első portugál gépet adnák át, akkor 2023-ig nem lesz szállítógépe a Honvédségnek?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

hana

Well-Known Member
2014. június 4.
125
304
63
Elvitte a portugálok pénzét a COVID19 vagy hogyhogy lemondanak a gépeikről?
Eddig úgy tudtuk a megrendelt 28 brazil gépből kapunk hármat, kb. 2021-től évente egyet. Azaz kb. a 5. és 12. közötti brazil gépek közül kap a Honvédség hármat.
.
Nekem az jött le, hogy a portugálok később megkapják azt a gépet, amit nekünk adnak, csak nekünk sürgősebb volt, így belementek hogy mi hamarabb megkapjunk 1-et. De összesen csak 2db gépről szólt az infóm...persze ki tudja mi lesz a végleges, mire megkapjuk a 2.-at is az legalább 4 év.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 316
96 611
113
Az általad linkelt Cseh cikk egyértelműen arról szólt hogy a Portugáloknak (első Eu.i vevő) gépéhez szállított az AV részegységeket.

Amíg több forrás nem támasztja alá hogy a Portugálok valóban átadnak nekünk gépeket, addig szerintem érdemes ezt az infót erős fenntartásokkal kezelni...
A Portugál C-130 flotta öreg (+40 év), a fenntartásuk költséges. A Portugálok a KC390-ek értkezéséhez ütemezték a karbantartásokat. Ha ebben csúszás lesz akkor a C-130 flotta levegőben tartása plusz költségeket jelent majd nekik amit nem hiszem hogy csak a mi kedvünkért örömmel bevállalnak, mi meg nem hiszem hogy kifizetjük nekik ezt a várhatóan nem kevés plusz költséget.
Igen, ez még csak feltételezés, de nekem egyre gyanúsabb. A linkelt cikk címe nem egyértelmű. Ha a portugálokat akarták volna irni, miért ilyen furánn fogalmaztak a címben??

Valszeg az indokaid a gyorsabb portugál cserére megalapozottak. Ők 5 gépet kapnak első körben. Egyet már átvettek. Sztem a második lesz a miénk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 316
96 611
113
"Az öt többfeladatú közepes, katonai szállító repülőgépet 2023 és 2027 között szállítja le a brazil repülőgépgyártó vállalat Portugália részére."

Ha az első portugál gépet adnák át, akkor 2023-ig nem lesz szállítógépe a Honvédségnek?
Egyet már megkaptak. Ez elavult infó.