[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Szerinted egy összeszerelő üzem nem tud tovább működi karbantartó bázisként? Mi gyártjuk le de minden szir-szar javításért majd elvonatoztatjuk őket németországba?
A továbbiakban nem lesz szükség kopóalkatrészekre?

Igazad van ezt csináljuk most a Rábával, ott is működik amit írsz. Megszüntetjük a gyártást, becsukják a szereldét, majd lehet vinni a szervizre a még meglévő teherautókat és már meg is van oldva a gyár jövője. o_O

Amúgy a kopóalkatrészeket nem az összeszerelő üzemben gyártják. Azt az eredeti beszállítótól szerzi be a haderő logisztikai szervezete.
 
Az a baj,hogyha nem álmokból hanem ismert tényekből indulunk ki akkor mégis milyen Boxer alkatrészgyártásról beszélsz?Lehet nagyot vagy kicsit álmodni de ne kezeljük már ténykent az álmainkat.Jelenleg az tény,hogy 172db Lynx gyártásara épül gyár.Nincs más tény csak ez az egy.Vannak valószínű dolgok,mint pl a gyártás utáni nagyjavító képesseg de ez csak valószínű.
Na jólvan én ehhez fáradt vagyok. Bebasztam egy ábrát is erről, keresd meg ha akarod.

Igazad van ezt csináljuk most a Rábával, ott is működik amit írsz. Megszüntetjük a gyártást, becsukják a szereldét, majd lehet vinni a szervizre a még meglévő teherautókat és már meg is van oldva a gyár jövője. o_O

Amúgy a kopóalkatrészeket nem az összeszerelő üzemben gyártják. Azt az eredeti beszállítótól szerzi be a haderő logisztikai szervezete.
Parancsolsz? Erről szerintem inkább dudi beszélt.
 
Igazad van ezt csináljuk most a Rábával, ott is működik amit írsz. Megszüntetjük a gyártást, becsukják a szereldét, majd lehet vinni a szervizre a még meglévő teherautókat és már meg is van oldva a gyár jövője. o_O

Amúgy a kopóalkatrészeket nem az összeszerelő üzemben gyártják. Azt az eredeti beszállítótól szerzi be a haderő logisztikai szervezete.

A RÁBA magának köszönheti mert szándekosan szart szallított.
 
Na jólvan én ehhez fáradt vagyok. Bebasztam egy ábrát is erről, keresd meg ha akarod.


Parancsolsz? Erről szerintem inkább dudi beszélt.

Beraktál egy ábrát,de már akkor sem értettem,hogy mit akarsz vele.Azok komplett részegységek amiket beszállítók gyártanak és raknak össze, hozzánk már kompletten jönnek csak be kell építeni.Nem mi fogjuk legyártani a tűzvezető rendszert,az készen jön mi csak beépitjük.Ugyan ez a helyzet az optikai rendszerekkel meg a fegyverzettel és még sokminden mással is(motor,váltót stb).Pont abba a hibába estél amiről beszélek,ami ellen szélmalomharcot vívok.
 
Ha már magyar gyártás a kenguruknál a Rheinmetall gyártói bázisa így épül fel.
A Rheinmetall MILVEHCOE nem csak a 211 Boxer CRV szállítását és karbantartását fogja irányítani a LAND 400 Phase 2 szerződés alapján, hanem regionális központ lesz,
  • Gyártó, elektronikai és igazgatási épületek
  • vállalati képzési központ
  • szabadtéri jármű tesztpálya
  • egy elektromágneses kompatibilitási kamra
  • egy teljesen zárt fegyverteszt-alagút
  • autóparkoló az alkalmazottak és a látogatók számára, járműtárolók, üzemanyagtöltő és mosóhelyek, víztároló tartályok, hulladék és újrahasznosító létesítmények.
 
Szerinted egy összeszerelő üzem nem tud tovább működi karbantartó bázisként? Mi gyártjuk le de minden szir-szar javításért majd elvonatoztatjuk őket németországba?
A továbbiakban nem lesz szükség kopóalkatrészekre?

A kettő nem egy és ugyan az. Autógyártásban, vannak a gyárak és a márkaszervízhálózat. Nyilván itt nem lesz hálózat, egy szerviz lesz, ami lehet Zalaegerszegen is, a gyár területén. Azonban ez nem a gyártással függ majd össze. Üzemeltetéshez, karbantartáshoz, javításokhoz lesz az a bázis, felszerelve azzal a technológiával, ami ahhoz a feladathoz kell. A gyárban, pedig a gyártás, összeszerelés folyik. Nekik nem lesz közük a már használatban lévő eszközök karbantartásához. A szervizelésben érdekelt rész végzi a javításokat, az erre képzett és az adott területen foglalkoztatott szakemberekkel. A gyár, a német cégé lesz, feltételezem. Lehet a szerviz is, de az is lehet hogy a Honvédségé közvetlenül. Majd kiderül.
 
A kettő nem egy és ugyan az. Autógyártásban, vannak a gyárak és a márkaszervízhálózat. Nyilván itt nem lesz hálózat, egy szerviz lesz, ami lehet Zalaegerszegen is, a gyár területén. Azonban ez nem a gyártással függ majd össze. Üzemeltetéshez, karbantartáshoz, javításokhoz lesz az a bázis, felszerelve azzal a technológiával, ami ahhoz a feladathoz kell. A gyárban, pedig a gyártás, összeszerelés folyik. Nekik nem lesz közük a már használatban lévő eszközök karbantartásához. A szervizelésben érdekelt rész végzi a javításokat, az erre képzett és az adott területen foglalkoztatott szakemberekkel. A gyár, a német cégé lesz, feltételezem. Lehet a szerviz is, de az is lehet hogy a Honvédségé közvetlenül. Majd kiderül.

Mondjuk logikus lenne, a szerviz tatai kialakítása. Ez csak tipp részemről.
 
Amúgy friss hír(német ismerős) kicsit több lesz mint egy összeszerelő üzem mivel elektronikai berendezéseket is fognak gyártani a zalai üzemben,ezt az infót erősíti Armin Papperger, a Rheinmetall AG igazgatótanácsának elnökének a nyilatkozata is,
"Olyan elektronikákat tartalmazó berendezéseket gyártanak majd, amelyekben meghatározó lesz a mesterséges intelligencia, továbbá a digitális és a robottechnika. „Meg fogjuk csinálni, higgyék el”,"
 
Igazad van ezt csináljuk most a Rábával, ott is működik amit írsz. Megszüntetjük a gyártást, becsukják a szereldét, majd lehet vinni a szervizre a még meglévő teherautókat és már meg is van oldva a gyár jövője. o_O

Amúgy a kopóalkatrészeket nem az összeszerelő üzemben gyártják. Azt az eredeti beszállítótól szerzi be a haderő logisztikai szervezete.


A Győri MAN szervízben a múlthéten 10 honvédségi Rába állt.
Ez így megy évek óta. Nem a Rába hanem a MAN szervizeli a teherautókat.
 
A hivatalos közlemény szerint a Rheinmetall többségi tulajdonában lesz.

A gyár teljesen német lesz. Miben tudnánk beszállni ? Amikor az első hazai autógyár az Opel megvalósult, előtte az volt a hivatalos verzió, hogy az Opel és a Rába vegyesvállalata lesz. Na mit adott a Rába ? A tulajdonában lévő szentgotthárdi területet, az ott álló acél oszlopokkal, amit a szoci időkben saját gyáruknak terveztek, de már nem jutottak tovább az építésben, az acél oszlopok leállításánál. Itt annyi lehet a közös vállalat hazai része, hogy adjuk a területet és esetleg anyagi forrást részben, a gyár felépítéséhez.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A gyár teljesen német lesz. Miben tudnánk beszállni ? Amikor az első hazai autógyár az Opel megvalósult, előtte az volt a hivatalos verzió, hogy az Opel és a Rába vegyesvállalata lesz. Na mit adott a Rába ? A tulajdonában lévő szentgotthárdi területet, az ott álló acél oszlopokkal, amit a szoci időkben saját gyáruknak terveztek, de már nem jutottak tovább az építésben, az acél oszlopok leállításánál. Itt annyi lehet a közös vállalat hazai része, hogy adjuk a területet és esetleg anyagi forrást részben, a gyár felépítéséhez.

Megnehezíti a dolgot,hogy ugye nem publikus,hogy valójában hány százalékban lesz benne a magyar állam ebben a vegyes vállalatban,de szerintem maximum az általad is említett verzió lehet terület és részben beszáll valamennyi pénzel az üzem felépítésébe.
 
A gyár teljesen német lesz. Miben tudnánk beszállni ? Amikor az első hazai autógyár az Opel megvalósult, előtte az volt a hivatalos verzió, hogy az Opel és a Rába vegyesvállalata lesz. Na mit adott a Rába ? A tulajdonában lévő szentgotthárdi területet, az ott álló acél oszlopokkal, amit a szoci időkben saját gyáruknak terveztek, de már nem jutottak tovább az építésben, az acél oszlopok leállításánál. Itt annyi lehet a közös vállalat hazai része, hogy adjuk a területet és esetleg anyagi forrást részben, a gyár felépítéséhez.
Mi az, hogy a gyár teljesen német lesz?
Az alapítás előtt a közös cég tulajdoni viszonyait tisztázzák. Ki, mit adott bele (pénzt, ingatlant, licence jogokat, berendezéseket, stb.), aszerint osztják el a cég részvényeit. Ha ez a Magyar Államnak nem megfelelő, akkor nem megy bele a közös cégbe. És ez fordítva is igaz.
Ha későbbiekben a közös cégbe kell még pénzt betolni, akkor azt a részvények arányában kell betolni tőkeemelés képpen.
És pont ezért nem értem, hogy miért megy itt a hiszti arról, hogy nekünk kell kifizetni a járművek fejlesztését.
Hiszen a fejlesztést már az ausztrálok és a RM kifizette. Ha nekünk egyedi igényeink lesznek (nem gondolom, hogy a BTR80 után bármin is komolyan fennakadnánk) azért persze fizetnünk kell, de nem véletlen a kiválasztott torony és a fegyver sem. Az amerikaiak meg majd kifizetik a 35/50-es torony fejlesztését.
Nekünk meg marad a különböző funkciójárművek elkészítése, amiben nem nagyon lehet azért belebukni.
Még a BTR80-asakból (teljesen alkalmatlan :(:cool:) is összehoztak a Currusban valami "működőt". :hadonaszos:
Azért egy már meglévő hídvető mechanikát (Leo1-ből) vagy egy emelt tetőlemezt összehozni nem egy komoly kihívás - szerintem. A többi jármű meg főleg a berendezésével különbözik az IFV-től.
De gondolom egy forgatható daru, vagy egy csörlő felrögzítése sem lesz óriási feladat, ha arra adjuk a fejünket. Ezeket komplette le kell emelni a RM-nál a polcról.
De a berendezési tárgyak 95%-a is már létezik, szintén a polcról leemelhető, hiszen valamivel a Boxereket is be kellett rendezni.
Ha ezen tervek már léteztek a RM tulajdonában, akkor azt megegyezés szerint vagy eladja egészében a közös vállalatnak - és akkor csak mi gyárthatjuk, vagy ha otthon teljesen kifejlesztik, akkor a vegyesvállalat csak a gyártási licence-et kapja meg. Természetesen azt is pénzért.
Szóval lehet ennek sokféle megoldása. De maga a Magyar Honvédség is megrendelheti az alverzió lefejlesztését a vegyesvállalattól. És akkor azt teljesen a RM Hungary (Mittomén, mi lesz a neve) fogja lefejleszteni saját mérnökökkel, esetleg a RM kölcsönöz a cégtől saját alkalmazottat a fejlesztéshez.
A lényeg az, hogy ezen mindenki nyer. Azzal, hogy a RM önálló IFV-je kapott egy pártoló országot nem csak pénzügyi forrást kerített mögé (azt az ausztrál és amerikai tenderen is megkapta volna), de diplomáciai hátszelet is. Már nem csak RM logós dipitáskás manager kinézetű tintanyalók fogják promótálni ezerrel, hanem mondjuk magyar delegációk, sőt honvédelmi miniszterek neadjisten mindenkori miniszterelnökök fognak lobbizni 1-1 tender sikeréért. A RM-nak elég ha csak be tud húzni 1 jelentkezőt K-K Európából (a csehek erre a legjobb jelölt)
De amennyiben elkezdik lecserélni Európa más részein is a láncos járműveket, akkor lesz kész opciónk a tenderekre. Igen, T/2-ben mondom, mert bármennyire is akarnák az egyes országok a magas hozzáadott értéket, csakhát a RM-nak kell majd a helyi összeszereléshez az alkatrészeket vinni.
 
Megnehezíti a dolgot,hogy ugye nem publikus,hogy valójában hány százalékban lesz benne a magyar állam ebben a vegyes vállalatban,de szerintem maximum az általad is említett verzió lehet terület és részben beszáll valamennyi pénzel az üzem felépítésébe.
Igazság szerint lényegtelen. Az operatív irányítást a RM csinálja (és neki is kell!). Ha viszont nem tetszik valami, akkor egy államnak, amelyiknek a területén van az üzem, nagyon sok mozgástere van az irányítás kikényszerítésében.
Övé a törvényi háttér, övé az emberanyag, és szokás szerint miénk az opciós jog a teljes tulajdoni hányadra.
 
A Győri MAN szervízben a múlthéten 10 honvédségi Rába állt.
Ez így megy évek óta. Nem a Rába hanem a MAN szervizeli a teherautókat.
Az MAN dolgokat csináljak ott. A RÁBA (futómű, alváz) karbantartásaval kapcsolatos dolgokat RÁBA csinálja. Ez sajna így van. És nem egyszerre, így sűrűn járnak Győrbe a járgányok.
 
Az MAN dolgokat csináljak ott. A RÁBA (futómű, alváz) karbantartásaval kapcsolatos dolgokat RÁBA csinálja. Ez sajna így van. És nem egyszerre, így sűrűn járnak Győrbe a járgányok.

Na ez így nagyon logikus. :D

Ami nekem fura vagy fél év tán régebben is nem láttam a Rába udvarán egy teherautót sem.
Míg elötte mindíg volt ott pár darab amin látszott, hogy nem újjak.

Máshol a MANokba man futómű megy?
 
Mi az, hogy a gyár teljesen német lesz?
Az alapítás előtt a közös cég tulajdoni viszonyait tisztázzák. Ki, mit adott bele (pénzt, ingatlant, licence jogokat, berendezéseket, stb.), aszerint osztják el a cég részvényeit. Ha ez a Magyar Államnak nem megfelelő, akkor nem megy bele a közös cégbe. És ez fordítva is igaz.
Ha későbbiekben a közös cégbe kell még pénzt betolni, akkor azt a részvények arányában kell betolni tőkeemelés képpen.
És pont ezért nem értem, hogy miért megy itt a hiszti arról, hogy nekünk kell kifizetni a járművek fejlesztését.
Hiszen a fejlesztést már az ausztrálok és a RM kifizette. Ha nekünk egyedi igényeink lesznek (nem gondolom, hogy a BTR80 után bármin is komolyan fennakadnánk) azért persze fizetnünk kell, de nem véletlen a kiválasztott torony és a fegyver sem. Az amerikaiak meg majd kifizetik a 35/50-es torony fejlesztését.
Nekünk meg marad a különböző funkciójárművek elkészítése, amiben nem nagyon lehet azért belebukni.
Még a BTR80-asakból (teljesen alkalmatlan :(:cool:) is összehoztak a Currusban valami "működőt". :hadonaszos:
Azért egy már meglévő hídvető mechanikát (Leo1-ből) vagy egy emelt tetőlemezt összehozni nem egy komoly kihívás - szerintem. A többi jármű meg főleg a berendezésével különbözik az IFV-től.
De gondolom egy forgatható daru, vagy egy csörlő felrögzítése sem lesz óriási feladat, ha arra adjuk a fejünket. Ezeket komplette le kell emelni a RM-nál a polcról.
De a berendezési tárgyak 95%-a is már létezik, szintén a polcról leemelhető, hiszen valamivel a Boxereket is be kellett rendezni.
Ha ezen tervek már léteztek a RM tulajdonában, akkor azt megegyezés szerint vagy eladja egészében a közös vállalatnak - és akkor csak mi gyárthatjuk, vagy ha otthon teljesen kifejlesztik, akkor a vegyesvállalat csak a gyártási licence-et kapja meg. Természetesen azt is pénzért.
Szóval lehet ennek sokféle megoldása. De maga a Magyar Honvédség is megrendelheti az alverzió lefejlesztését a vegyesvállalattól. És akkor azt teljesen a RM Hungary (Mittomén, mi lesz a neve) fogja lefejleszteni saját mérnökökkel, esetleg a RM kölcsönöz a cégtől saját alkalmazottat a fejlesztéshez.
A lényeg az, hogy ezen mindenki nyer. Azzal, hogy a RM önálló IFV-je kapott egy pártoló országot nem csak pénzügyi forrást kerített mögé (azt az ausztrál és amerikai tenderen is megkapta volna), de diplomáciai hátszelet is. Már nem csak RM logós dipitáskás manager kinézetű tintanyalók fogják promótálni ezerrel, hanem mondjuk magyar delegációk, sőt honvédelmi miniszterek neadjisten mindenkori miniszterelnökök fognak lobbizni 1-1 tender sikeréért. A RM-nak elég ha csak be tud húzni 1 jelentkezőt K-K Európából (a csehek erre a legjobb jelölt)
De amennyiben elkezdik lecserélni Európa más részein is a láncos járműveket, akkor lesz kész opciónk a tenderekre. Igen, T/2-ben mondom, mert bármennyire is akarnák az egyes országok a magas hozzáadott értéket, csakhát a RM-nak kell majd a helyi összeszereléshez az alkatrészeket vinni.

A gyár a RM teljes technológiai, szervezeti, logisztikai, kidolgozottságával készül, ebben biztos vagyok. Persze, a nevében benne lesz hogy "Hungary", ( pld.: Audi Hungária kft )de ettől mi még nem sokat fogunk adni a területen és anyagiakon kívül. Lévén, nincs világszínvonalú harcjármű gyártásban jelenleg semmiféle tudásunk, amit hozzá tudnánk most tenni. Nem gyártottunk ilyesmit, a mai kor kihívásainak megfelelő technológiát sem tudunk felmutatni, ebben a szegmensben. Nincs ezzel gond, örüljünk hogy most majd lesz ilyen. Ami a jövőt illeti, nem fog mindenütt gyárat építeni a RM. Viszont ha befut a Lynx és sok megrendelése lesz a cégnek, akkor bizony lesz munka bőven Zalaegerszegen is, akár évtizedekig. Az autógyártók üzemek tekintetében kontinensekben gondolkodnak. Ebből kiindulva, logikus ha a RM épít gyárat Ausztráliában. Illetve logikus lenne, ha az USA tenderen tudnak indulni és nyerni, akkor ott is érthetően kellene gyárat hozzá rakni a történethez. Mi itt, lépéselőnyben vagyunk, ha Közép Európa más országai is vennének Lynx harcjárműveket, vagy Boxert, netán egyéb RM terméket, akkor azok bizony Zalaegerszegen is készülhetnek majd.
 
Megnehezíti a dolgot,hogy ugye nem publikus,hogy valójában hány százalékban lesz benne a magyar állam ebben a vegyes vállalatban,de szerintem maximum az általad is említett verzió lehet terület és részben beszáll valamennyi pénzel az üzem felépítésébe.

Igen, a szerződés részletei nem tartoznak a nyilvánosságra, szerintem egyébként ezért, agyalni is kár rajt. Úgysem tudjuk meg.