A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Igen, szerintem a Mig-29 után nem nagyon akartak egy hajtóművesbe ülni. Pedig szerintem nem lett volna rossz döntés a Hornet sem...


Ugyanakkora összegből kb. 6-8 F-18-ra futotta volna, ami a válság alatt kanibalizálva az előző két-hajtóműves(hazai MiG-19/ osztrák Eurofighter) horrort idézte volna.

A 2002-2010 közötti túlélés kb. " Mission Imposible/Hu" lett volna :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: emel and vasszekely
Hát olcsóbb volt mint a gripen, több képességgel azért volt akkora a szájtátás amikor nem az lett. mondjuk az tuti, hogy a válság alatt kannibalizálva lettek volna.
A lízingnek van egy olyan nagyon komoly előnye, hogy az elején csak kb.10-edét kellett kifizetni, és később is előre tervezhető kiadást jelentett a költségvetés szempontjából. Ráadásul közben mindig rendben is voltak a gépek.
 
Legjobb tudomásom szerint a hajózók F-18-ast nevezték meg az ideális típusnak. Az F-16 látszott külsős szemmel a befutónak,...majd sokaknak hidegzuhanyként jött a Gripen.

Ha jól emlékszem, mire megszületett a magyar döntés, a C/D változat már nem volt gyártásban, csak a Super Hornet.
Használt gép meg nem volt eladó.
 
2002-2010-ről beszélünk?
Előkészíteni bármit lehet, kamu hírekkel ne foglalkozzunk már. Ha volt is bármi ötlet, amit Orbanek nem vettek át, Megyóek folytathatták volna . Nem tették! Nem volt válság, mégis leépítettek.

2002 - 14 db MiG-29 felújítása (az előző kormány döntött róla 2001-ben, de nem állították le...)
2003 - 2 db AN-26 felújítása
2003 - Gripen szerződés módosítása
2004 - 90 db jármű (Wolf, Unimog, MAN teherautók)
2004 - 2 db Mi-24P rendszerbe állítása (332, 336)
2004 - 1 db An-26 beszerzése (110)
2005 - 3 db RAT-31DL radar
2006 - érkeznek a Gripenek és a fegyverzetük + Litening konténer
2006 - csatlakozás a Strategic Airlift Capability-hez, Pápa lesz bázis (2009-től érkeznek a C-17esek)
2008 - 2 db AN-26 nagyjavítása (406, 407)
2009 - Mi-17 felújítás (2 db Mi-17N-re)
2009 - 3+1 Robinson helikopter közbeszerzés pályázati szakasza lezárult (a jelenlegi kormánypárt 2010-ben leállította a beszerzést)
 
2002 - 14 db MiG-29 felújítása (az előző kormány döntött róla 2001-ben, de nem állították le...)
2003 - 2 db AN-26 felújítása
2003 - Gripen szerződés módosítása
2004 - 90 db jármű (Wolf, Unimog, MAN teherautók)
2004 - 2 db Mi-24P rendszerbe állítása (332, 336)
2004 - 1 db An-26 beszerzése (110)
2005 - 3 db RAT-31DL radar
2006 - érkeznek a Gripenek és a fegyverzetük + Litening konténer
2006 - csatlakozás a Strategic Airlift Capability-hez, Pápa lesz bázis (2009-től érkeznek a C-17esek)
2008 - 2 db AN-26 nagyjavítása (406, 407)
2009 - Mi-17 felújítás (2 db Mi-17N-re)
2009 - 3+1 Robinson helikopter közbeszerzés pályázati szakasza lezárult (a jelenlegi kormánypárt 2010-ben leállította a beszerzést)
De hisz ez csupa előremutató, nyugati technika!
A leépítéseket is beírod?
 
2002 - 14 db MiG-29 felújítása (az előző kormány döntött róla 2001-ben, de nem állították le...)
2003 - 2 db AN-26 felújítása
2003 - Gripen szerződés módosítása
2004 - 90 db jármű (Wolf, Unimog, MAN teherautók)
2004 - 2 db Mi-24P rendszerbe állítása (332, 336)
2004 - 1 db An-26 beszerzése (110)
2005 - 3 db RAT-31DL radar
2006 - érkeznek a Gripenek és a fegyverzetük + Litening konténer
2006 - csatlakozás a Strategic Airlift Capability-hez, Pápa lesz bázis (2009-től érkeznek a C-17esek)
2008 - 2 db AN-26 nagyjavítása (406, 407)
2009 - Mi-17 felújítás (2 db Mi-17N-re)
2009 - 3+1 Robinson helikopter közbeszerzés pályázati szakasza lezárult (a jelenlegi kormánypárt 2010-ben leállította a beszerzést)
Egyszer érdemes lenne végigvenni 90-től a komolyabb mozzanatokat felújítás, fejlesztés terén, meg egyszer a feketelistát, leépítések, eladások, leállított progik.
Mondjuk 90 után egy bizonyos leépítés törvényszerű volt, a VSZ méretű hadsereg fenntartása fölösleges. Van olyan technika, ahok a selejtezés volt szükséges.

Persze az is egy szempont, hogy 2016 előtt az anyagi lehetőségek is rosszabbak voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Egyszer érdemes lenne végigvenni 90-től a komolyabb mozzanatokat felújítás, fejlesztés terén, meg egyszer a feketelistát, leépítések, eladások, leállított progik.
Mondjuk 90 után egy bizonyos leépítés törvényszerű volt, a VSZ méretű hadsereg fenntartása fölösleges. Van olyan technika, ahok a selejtezés volt szükséges.

Persze az is egy szempont, hogy 2016 előtt az anyagi lehetőségek is rosszabbak voltak.
ennyire akarod hogy elmenjen a kedved az élettől? egyszer elég volt átélni bent...
 
Ugyanakkora összegből kb. 6-8 F-18-ra futotta volna, ami a válság alatt kanibalizálva az előző két-hajtóműves(hazai MiG-19/ osztrák Eurofighter) horrort idézte volna.

A 2002-2010 közötti túlélés kb. " Mission Imposible/Hu" lett volna :rolleyes:
igazából az abszolút negatív pénzügyileg az 2010-2015 közt volt. És sikerült túlélni (megfogyva bár de törve nem)