Ez párhuzamosan a nehézfegyverek kivonásakor született tervezet?Hát a 90-es években ez korántsem számított annyira reteknek mint amilyen állapotba kerültek azóta.
2000-es évek végi tervezet:
Amúgy teljes, lövész átfegyverzésről volt benne BTR modernizáció (részben ez meg is lett csinálva csak hát olyan amilyen) , személyi felszerelés cserével, AK modernizáció, egyéb kézifegyverekkel, amerikai helikopterek meg C-130. A könnyű támogató haderő elképzelésnek megfelelően. Ekkor születtek a Currus-os BTR alváltozatok (Műszaki, vegyi felderítő, sebesültszállító, és az alap Merdernizált BTR, C2 rendszerrel) 2008M málhamellény és lövedékálló mellény, illetve egy amerikai szabású bocimintás egyenruha, 2008M goretex esővédő felszerelés stb.
BTR-modernizáció:
- A BTR-80/80A-as modelleket folyamatosan modernizálják és építik át különböző feladatok ellátására.
- 2006/2007-es évben 115 db jármű modernizálása, átalakítása fejeződött be.
- 2008/2009-ben további 77 db jármű átépítése, amelyből 2008-ban 33 db készült el a többi 44 db 2009 első felében kerül kialakításra.
- 2009-ben várhatóan újabb 190 db jármű modernizálásáról döntenek.[5]
- Az alábbi változatok készültek el 2006/2007-ben: Vegyi- és sugárfelderítő jármű; Műszaki akadályelhárító jármű; Mentő-vontató jármű; Zászlóalj és századparancsnoki jármű; Zászlóalj- és század tűztámogató jármű.
- 2008–2010 között a következő változatok kerülnek kifejlesztésre: Előretolt repülésirányító pont; Felderítő szakaszparancsnoki és rajjármű; Sebesült kihordó jármű; Páncéltörőrakéta-hordozó jármű; Mobil harcvezetési pont; Aknavető-hordozó jármű.[6]
- A BTR páncélozott harcjárművek felújítását, modernizálását és átépítését a magyar Currus Rt. végzi.[7]
- A Magyar Honvédség 2008-ban a lengyel WB Electronics céggel kötött szerződést, amely értelmében a BTR modellek modern Fonet C2 digitális intercom kommunikációs rendszerrel lesznek ellátva.[8]
- A BTR–80A modelleket folyamatosan modernizálják. A modernizálás során az alábbi rendszerek, eszközök kerülnek beépítésre: Lőporgáz elszívás, STANAG szerinti külső indító csatlakozó aljzat, Fűtő szellőztető berendezés, Torony feszültség alatti állapotát jelző lámpa (elsütő áramkör), Csúszásgátló réteg a tetőpáncélon, Toronyfék, Opto-elektronikus lőszerfogyás érzékelő, Ivóvíz tároló, Láda felfogató rögzítő elemek (D-10).
Meddig jutottak ebben a terveken kívül?
Én multkor még L-159 beszerzési lehetőségről is olvastam ebből az időszakból.