[HUN] Helikopterbeszerzés

A 27-essel kapcsolatban azt olvastam, hogy kb 2/3-a a Herkynek, de a fenntartási költség majdnem akkora, mint a 130-asnál, így kvázi nem túl gazdaságos.
Igaz ez?
Ezt a hülyeséget az USA találta ki, csak hogy a parti őrség és az erdészeti hivatal Herkit vegyen Spartan helyett.
Ezzel szemben a valóság az, hogy a Spartan az LM és az Alenia közös fejlesztése, így sok alkatrésze /pl. a hajtóműve is/ azonos a Herkiével. Ebből következően a csak 2 hajtóműves olasz gép üzemeltetése kb. fele az amerikainak...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Az még az idióta Hende lázálma volt.

És szerinted ezt ő találta ki? Vagy valaki már akkor arra gondolt a háttérben hogy ha 40 gépet rendelünk valakitől, akkor az milyen politikai és gazdasági előnyökkel jár majd. Aztán évekig nem tudták eldönteni, hogy melyiknek lenne a legnagyobb "haszna" ...

Ez utóbbi hogy értendő?
A H225M mióta nem "saját" az Airbusnál?
Vagy mit értesz ez alatt?

Az AW139, KUH-1 Surion, Blackhawk "közepes" méretű helikopterek voltak versenyben a "nemzeti helikopterképesség" elképzelésben. Végül az ezeknél kisebb H145M és az ezeknél nagyobb H225M lett megrendelve...
 
Az AW139, KUH-1 Surion, Blackhawk "közepes" méretű helikopterek voltak versenyben a "nemzeti helikopterképesség" elképzelésben. Végül az ezeknél kisebb H145M és az ezeknél nagyobb H225M lett megrendelve...
Amikor beleér a bilibe a kezed rájösz, hogy a felsoroltakból egyikből sem tudtunk volna kifinanszirozni 40-et...és jött az aranyközépút...
 
Amikor beleér a bilibe a kezed rájösz, hogy a felsoroltakból egyikből sem tudtunk volna kifinanszirozni 40-et...és jött az aranyközépút...

Jó meglátás! Egy idő után már csak kb. 20 gépről beszéltek. Az olasz ajánlat is 18+2 volt, Blackhawk-ot is kb 20 db-ot emlegettek.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Jó meglátás! Egy idő után már csak kb. 20 gépről beszéltek. Az olasz ajánlat is 18+2 volt, Blackhawk-ot is 20 db-ot emlegettek.
20 millió USD/db áron számolva a 20 gép az kb. 400 millió USD. A 40 gép meg 800 millió USD.
Így meg kijött kb. 592 millió USD-ből. (16 * ~27 millió USD = 432 millió USD. 20* ~8 millió USD = 160 millió USD)
Örüljünk, ha ezt a 36 gépet rendesen fel tudjuk szerelni és karban tudjuk tartani, el tudjuk látni humánerőforrásal.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint
Örüljünk, ha ezt a 36 gépet rendesen fel tudjuk szerelni és karban tudjuk tartani, el tudjuk látni humánerőforrásal.

Elrontottam a számítást! Azt ne vegyétek figyelembe! Csak a H145m kb 100 milliárd Ft volt.
Ezért töröltem.
És a topikot is elrontottam, mert ez nem a helikopteres topik. :oops:
 
Amikor az esélyeket latolgatod, gondolj arra, hogy hogy lett a 40 db közepes helikopterből álló nemzeti helikopterképesség helyett 20 kisebb és 16 nagyobb helikopter megrendelve egy olyan gyártótól, aki a közepes kategóriában nem igazán tudott "saját" típust ajánlani...
Nanana, a H-225M egyrészt Airbus-gyártmány, másrészt nem merném sem a könnyű/kis, se a nehéz/óriás-helikopter kategóriába sorolni! Akkor pedig marad a közepes kategória, aminek persze van alsó és felső határa is: nem minden közepes gép pont ugyanakkora méretű és terhelhetőségű, ezen belül van kisebb és nagyobb is, de attól még ebbe a méret-kategóriába tartoznak. Mint a Mi-8/17, a Blackhawk és a H-225M is ...
 
Amikor az esélyeket latolgatod, gondolj arra, hogy hogy lett a 40 db közepes helikopterből álló nemzeti helikopterképesség helyett 20 kisebb és 16 nagyobb helikopter megrendelve
Szerintem egyszerűen úgy lett a 40-ből 20+16, hogy rájöttek: az eredeti terv mind anyagilag mind a repülő és üzemeltető személyzet hiánya miatt gyakorlatilag megvalósíthatatlan. Vért izzadva lehet hogy meg tudnánk venni 40 közepes helikoptert, aztán 10-15 gép üzemanyag, alkatrész, pilóta és rep-műszakiak hiánya miatt csak ott rohadna hasig a fűben ... azt meg minek?!
 
Szerintem egyszerűen úgy lett a 40-ből 20+16, hogy rájöttek: az eredeti terv mind anyagilag mind a repülő és üzemeltető személyzet hiánya miatt gyakorlatilag megvalósíthatatlan. Vért izzadva lehet hogy meg tudnánk venni 40 közepes helikoptert, aztán 10-15 gép üzemanyag, alkatrész, pilóta és rep-műszakiak hiánya miatt csak ott rohadna hasig a fűben ... azt meg minek?!

Meg mert egy csomó feladatra túl nagy egy közepes. Egyébként 20+16+2.
Mellesleg szerintem a 40 az egy ilyen közelítő szám.
 
Szerintem egyszerűen úgy lett a 40-ből 20+16, hogy rájöttek: az eredeti terv mind anyagilag mind a repülő és üzemeltető személyzet hiánya miatt gyakorlatilag megvalósíthatatlan. Vért izzadva lehet hogy meg tudnánk venni 40 közepes helikoptert, aztán 10-15 gép üzemanyag, alkatrész, pilóta és rep-műszakiak hiánya miatt csak ott rohadna hasig a fűben ... azt meg minek?!
Meg esetleg a Z2026 fejlődése során rájöttek, hogy lesz majd olyan dolog, amit szállítani kell, amihez a közepes kategória alja nem lesz elég. Hanem ahhoz már a 225M kell.
/Érdekeség, hogy az Airbus Heavyként hivatkozik a H225M-jére./
 
Úgy tíz-tizenöt év múlva, mikor az Airbus két magára valamit is adó nagyhatalmánál, a franciáknál és a németeknél is a CH-47F block II vagy III lesz a különlegesek és a haderő nehéz szállító típusa és megállapodnak majd az európai nagyjavításban, karbantartásban is, akkor lesz majd érdekes ajánlat felénk is, hogy ebbe a történetbe beszálljunk.
Magyarán, lesz még magyar felségjeles Chinook.
 
Úgy tíz-tizenöt év múlva, mikor az Airbus két magára valamit is adó nagyhatalmánál, a franciáknál és a németeknél is a CH-47F block II vagy III lesz a különlegesek és a haderő nehéz szállító típusa és megállapodnak majd az európai nagyjavításban, karbantartásban is, akkor lesz majd érdekes ajánlat felénk is, hogy ebbe a történetbe beszálljunk.
Magyarán, lesz még magyar felségjeles Chinook.
A próféta szóljon belőled
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka