[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

120089817_4869807849710964_6273997928142526745_o.jpg



120061311_4869808033044279_8496347328205446227_o.jpg



120038283_4869808133044269_5633353484161523401_o.jpg



Gyakorlaton a H145M.
 
arról van infó hogy a H145M milyen önvédelmi rendszerekkel rendelkezik?
Csak azért kérdezem mert örülök én a H-force-nak meg az új heliknek, de a Mihut is azért szidták oldalakon keresztül mert elég gyatra az önvédelme a manpad ellen.
S javítsatok ki ha tévedek de mind a H145M és a H225M passzív páncélzata csak a kézi fegyverek(small arms) ellen véd...szóval egy DsHk leszállítja őket. S eddig csak IR-suppressort láttam említve a 145M-el.

A másik kérdés az, az hogy ugye lesz irányított rakéta.
ha már gyatra a passzív védettség, a rakéták ellenit nem tudom de nem tűnik ragyogónak, akkor nem olyan irányított atgm kéne rá ami 7km+-ről küldi a meglepetést? Spike ER/+/NLOS pl.

A nem irányított rakétáknál meg gondolom nem ülhetsz manpad távolságon kívül..ami elég szívás egy olyan gépnél ami nem áll ellen a 12.7mm+-os kategóriáknak....de akkor mi értelme van a nem irányított rakétának ezeken:confused:..?
 
arról van infó hogy a H145M milyen önvédelmi rendszerekkel rendelkezik?
Csak azért kérdezem mert örülök én a H-force-nak meg az új heliknek, de a Mihut is azért szidták oldalakon keresztül mert elég gyatra az önvédelme a manpad ellen.
S javítsatok ki ha tévedek de mind a H145M és a H225M passzív páncélzata csak a kézi fegyverek(small arms) ellen véd...szóval egy DsHk leszállítja őket. S eddig csak IR-suppressort láttam említve a 145M-el.

A másik kérdés az, az hogy ugye lesz irányított rakéta.
ha már gyatra a passzív védettség, a rakéták ellenit nem tudom de nem tűnik ragyogónak, akkor nem olyan irányított atgm kéne rá ami 7km+-ről küldi a meglepetést? Spike ER/+/NLOS pl.

A nem irányított rakétáknál meg gondolom nem ülhetsz manpad távolságon kívül..ami elég szívás egy olyan gépnél ami nem áll ellen a 12.7mm+-os kategóriáknak....de akkor mi értelme van a nem irányított rakétának ezeken:confused:..?

MAWS van rajtuk.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B
arról van infó hogy a H145M milyen önvédelmi rendszerekkel rendelkezik?
Van...
Hensoldt AMPS-M MAWS rendszer van ami csak az IRH rakéták indítására / közeledésére figyelmeztet.
Jelen kiépítésben nincs hozzájuk (pontosan fogalmazva: még soha nem láttunk egyetlen H145M gépen sem) ennél komolyabb önvédelmi rendszert.
Fontos hogy u.ennek a rendszernek van komolyabb verziója is - AMPS-MLR - ami már RWR rendszert is tartalmaz, sőt az AMPS-MD hez már DIRCM is van (bár vannak kétségeim hogy egy DIRCM egyáltalán elférne e egy H145M méretű helin...)
AMPS-MLR szintig v.színűleg csak akarat kérdése lenne upgradelni.
A másik kérdés az, az hogy ugye lesz irányított rakéta.
A hírek szerint az Airbus Helicopters jövő év elején kezdi el integrálni Spike családot a H145M-re, úgyhogy az lesz.
Az más kérdés hogy mi megvesszük e hozzá...
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B
Fontos hogy u.ennek a rendszernek van komolyabb verziója is - AMPS-MLR - ami már RWR rendszert is tartalmaz, sőt az AMPS-MD hez már DIRCM is van (bár vannak kétségeim hogy egy DIRCM egyáltalán elférne e egy H145M méretű helin...)
AMPS-MLR szintig v.színűleg csak akarat kérdése lenne upgradelni.
Ha H225M képeket nézegetek ott jóval több érzékelővel találkozik az ember, nyilván hely is van rá a gépen, de arra kiváncsi volnék, hogy ott is ugyanazaon rendszer elemeit fogjuk látni vagy valami mást. Én nem tudtam a Hensoldt elemeit összepárositani a pl. lenti Caracalon látottakkal...
caracal_mx-15.jpg

Vagy brazil H225M
Airbus_H225M_Caracal_Brazil.jpg
 
Rotoragy forgás közben.
Mondjuk ez egy BO105é de nagyon hasonló konstrukció mint a H145M
Legalább látszi mit csinál az a két gömb a lapátok tövében repülés közben
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Srácok nem tudom volt-e már, ha igen bocsánat... de most találtam a google-vel. Számomra érdekes és ha nem volt még itt, akkor sokak számára az lehet... :D

http://real.mtak.hu/104513/1/RTK_2019_1_8_Doman.pdf
Május 13-án már volt, de lehet, hogy már korábban is:
Lehet már volt, de azért betszem ide olvasnivalónak - AZ AIRBUS H145M HELIKOPTER ÉS A TÚLÉLŐKÉPESSÉG - 2019-es cikk:
http://real.mtak.hu/104513/1/RTK_2019_1_8_Doman.pdf
:)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Amikor beleér a bilibe a kezed rájösz, hogy a felsoroltakból egyikből sem tudtunk volna kifinanszirozni 40-et...és jött az aranyközépút...
Háát a AW139-ből még csak-csak kijött volna a 40 gép, de 40db ugyanolyan gép meg értelmetlen lenne. Nem véletlenül lettek ezek differenciálva. És nem, nem a Light Attack a fő szempont.
Ha a nemzeti helikopter képesség marhaság is volt, azért az 1 ország-1 gyártó koncepció szerintem simán életképes lehet.
Én igazság szerint - pont emiatt - a 9 MD-t nem igazán értem a rendőrségnél. Darabja 13,6M EUR volt, úgy, hogy 14-15 éves használt gépekről beszélünk.
Miközben évek óta H135-ösöket használt a mentőszolgálat, és 2019-ben azokra is cserélték le őket. Szerintem csak nagyon minimálisat kellett volna hozzátenni, és vadiúj H135-öt, vagy H145-öt kaphattak volna. Ugyebár nekik a HForce-ra nem is lett volna szükség. Mint ahogy a MAWS-ra sem.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Én sem...
Talán nagyon idő előtt kellettek ezek a gépek és az Airbus üzlet akkor még nagyon képlékeny volt...ütemezésben nem fért bele (nem gyártásilag, hanem szerződéskötésileg)...gondolom.

Vagy közös logisztikát akartak, lévén vannak nekik MD-500-asaik.
 
Vagy közös logisztikát akartak, lévén vannak nekik MD-500-asaik.
OK, de ez így "gombhoz a kabátot". A 4db MD-500-hoz veszünk 5db MD 902-őt (elég drágán, használtan!), ahelyett, hogy átgondolva a nagyobb mentőheli flottához igazították volna a rendőrségi beszerzést?
Ugye ezzel az 5 MD beszerzésével majdnem párhuzamosan váltották le a 7 bérelt gépet 9 használtra a mentőknél. Bár a mentőhelik kicsit később cserélődtek, mint ahogy az MD-ket megvették volna, de tudtommal ott egy lejáró szerződésről volt szó. Tehát lehetett tudni, hogy a mentőknél csere lesz. Azaz tervezhető lett volna akár a közös típus beszerzése is. Igazság szerint a H135 is elég lett volna a rendőröknek is. De a H145 biztosan.
 
Háát a AW139-ből még csak-csak kijött volna a 40 gép, de 40db ugyanolyan gép meg értelmetlen lenne. Nem véletlenül lettek ezek differenciálva. És nem, nem a Light Attack a fő szempont.
Ha a nemzeti helikopter képesség marhaság is volt, azért az 1 ország-1 gyártó koncepció szerintem simán életképes lehet.
Én igazság szerint - pont emiatt - a 9 MD-t nem igazán értem a rendőrségnél. Darabja 13,6M EUR volt, úgy, hogy 14-15 éves használt gépekről beszélünk.
Miközben évek óta H135-ösöket használt a mentőszolgálat, és 2019-ben azokra is cserélték le őket. Szerintem csak nagyon minimálisat kellett volna hozzátenni, és vadiúj H135-öt, vagy H145-öt kaphattak volna. Ugyebár nekik a HForce-ra nem is lett volna szükség. Mint ahogy a MAWS-ra sem.

"Én igazság szerint - pont emiatt - a 9 MD-t nem igazán értem a rendőrségnél. Darabja 13,6M EUR volt, úgy, hogy 14-15 éves használt gépekről beszélünk."

11 darab van belőlük és ebből egyszer 5 darab összesen volt 13.6 millió euró, nem pedig darabja.
 
"Én igazság szerint - pont emiatt - a 9 MD-t nem igazán értem a rendőrségnél. Darabja 13,6M EUR volt, úgy, hogy 14-15 éves használt gépekről beszélünk."

11 darab van belőlük és ebből egyszer 5 darab összesen volt 13.6 millió euró, nem pedig darabja.
Így viszont már indokolható a beszerzés.
Én innen vettem az árat. Ahol szerintem eléggé félreérthetően van megfogalmazva.
Egymás mellé van keverve a mi-2-esek gépenkénti felújítási ára, és a MD- csomagára.