[HUN] Vadászgépek beszerzése

F-35 beszerzés anyagi korlátairól. Mivel 4 milliárd dollárból kb. 24 gép és a megfelelő szokásos support kijönne, ezért nem sci-fi
Teljesen sci-fi...
Az F-35 öt nem csak megvenni kéne hanem üzemeltetni is.
A repóra költsége sokkal magasabb minden minden más technikánál.
get

2 F-35 század üzemeltetési költsége, erős jóindulattal viseltetve az F35 felé, annyiba kerülne mint 8 Gripen századé
 
Teljesen sci-fi...
Az F-35 öt nem csak megvenni kéne hanem üzemeltetni is.
A repóra költsége sokkal magasabb minden minden más technikánál.
get

2 F-35 század üzemeltetési költsége, erős jóindulattal viseltetve az F35 felé, annyiba kerülne mint 8 Gripen századé
Ez 2012-es adat, valahol olvastam nemrég aktuálisat, de nem találom.

Cserében erre a képzési nehézségre, extraköltségre akadtam.


Google ford.

"Az F-35A esetében azonban csak az Egyesült Államokban kell számolni átfogó pilóta képzéssel. Nem biztos (egyelőre nem jelentették be), hogy valóban létrejön-e egy teljes értékű oktatóközpont az F-35 pilóták átfogó képzéséhez - az F-35 pilóták minden kiképzése jelenleg az Egyesült Államokban zajlik. Csak a nagyon drága F-35 3D szimulátorok és elegendő számú tapasztalt oktató jelent óriási beruházást.

Éppen ezért az európai F-35 üzemeltetők (Hollandia, Belgium, Norvégia, Dánia stb.) Pilótáik kezdettől fogva teljesen képzettek az USA-ban képzett T-6 és T-38 gépeken. Végül is egy kétüléses F-35 hiánya állt az amerikai légierő azon követelménye mögött, amely a T-7 Red Hawk kiképzéséhez valóban nagyon magas repülési teljesítményt (vagy egy úszó gémmel rendelkező tankerből való tankolás képességét illeti). Úgy tűnik, még a fejlett olasz M-346 edzőgép sem képes teljesen felkészíteni az F-35 pilótáit.

Az F-35A-n való képzés tehát teljesen más dimenzió, mint például a cseh JAS-39 Gripen edzés. Csehországban a pilótáknak csak három hónapra és körülbelül 15 repülésre van szükségük a Gripen átképzéséhez. Ez teljesen irreális az F-35A esetében. "
 
Teljesen sci-fi...
Az F-35 öt nem csak megvenni kéne hanem üzemeltetni is.
A repóra költsége sokkal magasabb minden minden más technikánál.
get

2 F-35 század üzemeltetési költsége, erős jóindulattal viseltetve az F35 felé, annyiba kerülne mint 8 Gripen századé
Jaj, ne már. Rudi, ezt a szutyok diagramot tőled nem vártam volna.
A mesékben van x4 árdifi. Ezt a magyar lízing díj is mutatja. A Gripen C legjobb esetben is talán USAF F-16C árából reptethető. Az a 4700-as érék kb. a keróköltésge a gépnek... A mesében van benne az, ami az "includes" alatt felsorol.

Az EF esetéln 7-8 éve 60 ezer eurós teljes repóra költségekről lehetett olvasni. a 18000 is romáb népmese.

Az F-16 7700 értéke is hónnan a búbánatos f*szból jön...?


Ezt a balfasz diagramot kérem úgy felejtse el mindenki, ahogy van.
T-Ö-M-É-N-Y M-A-R-H-A-S-Á-G.

A Gripen és Hovnédelem cikknél ott vannak a mellékletben az USAF F-16 költségek. 20k USD/óra tája.
 
Ez 2012-es adat, valahol olvastam nemrég aktuálisat, de nem találom.

Az arányok 2012 óta nem változtak érdemben.
Annyi hogy az F35A esetében a $21 ezer / óra egy elérendő célként volt meghatározva aminek nem sok realitása volt / van.
2018 ban a NYT szerint ez az érték inkább $44 ezer / óra volt
Jaj, ne már. Rudi, ezt a szutyok diagramot tőled nem vártam volna.
Mert nem olvastad a grafikon mögött a Janes elemzést....
Tedd meg!
Ha gondolod írj egy hasonló mélységű, forrásokkal alátámasztott munkát, de addig én inkább őket tekintem hitelesnek
 
Az arányok 2012 óta nem változtak érdemben.
Annyi hogy az F35A esetében a $21 ezer / óra egy elérendő célként volt meghatározva aminek nem sok realitása volt / van.
2018 ban a NYT szerint ez az érték inkább $44 ezer / óra volt

Mert nem olvastad a grafikon mögött a Janes elemzést....
Tedd meg!
Ha gondolod írj egy hasonló mélységű, forrásokkal alátámasztott munkát, de addig én inkább őket tekintem hitelesnek
A Gripen FAQ mellé tett árakat (egy már sajnos) halott linkről szedtem le, de a RAND egész metódusa is oda van téve.
A mesékben 7700 USD az F-16.
És innentől fogva többi nem is érdekel. Tömény marhaság a feltételekkel is. A táblázat, amit említettem TÉNYEKET tartalmaz. Az USAF adatai.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az arányok 2012 óta nem változtak érdemben.
Annyi hogy az F35A esetében a $21 ezer / óra egy elérendő célként volt meghatározva aminek nem sok realitása volt / van.
2018 ban a NYT szerint ez az érték inkább $44 ezer / óra volt

Mert nem olvastad a grafikon mögött a Janes elemzést....
Tedd meg!
Ha gondolod írj egy hasonló mélységű, forrásokkal alátámasztott munkát, de addig én inkább őket tekintem hitelesnek
Mennyiért reptetjük évente a jelenlegi gépeinket? Hogy legyen vmi bázis.
Tavaly 25 milliárdba fájt a Gripen század. De ebben lizing, minden venne van.
 
Mennyiért reptetjük évente a jelenlegi gépeinket? Hogy legyen vmi bázis.
Tavaly 25 milliárdba fájt a Gripen század. De ebben lizing, minden venne van.
Gondilom a költségvetés egyik sorát vetted adatnak, de ebből nem igazán derül ki hogy ebből mennyi volt a gépek tényleges repült óra klts.e mondjuk a Jane's tematikájának megfelelően (értsd: alkatrész, üzemanyag, javítási klts.ek)
 
Gondilom a költségvetés egyik sorát vetted adatnak, de ebből nem igazán derül ki hogy ebből mennyi volt a gépek tényleges repült óra klts.e mondjuk a Jane's tematikájának megfelelően (értsd: alkatrész, üzemanyag, javítási klts.ek)
Számomra a repül óra költség az összes kiadás / repóra.
Pont.
Mert ezt kell elkölteni a gépre.
Az, hogy ebből masszív tételeket lehúzva parádéznak egyesek nevetséges számokkal engem röhögésre késztet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Számomra a repül óra költség az összes kiadás / repóra.
Pont.
Mert ezt kell elkölteni a gépre.
Az, hogy ebből masszív tételeket lehúzva parádéznak egyesek nevetséges számokkal engem röhögésre késztet.
Primitív megközelítés aminek az az eredménye hogy semmit nem fogsz tudni semmivel összehasonlítani.
A 25 milliárdban jó eséllyel még a kecskeméti őrkutya költsége is benne van...

De jó röhögést...
az minket is jókedvre derít :)
 
Mennyiért reptetjük évente a jelenlegi gépeinket? Hogy legyen vmi bázis.
Tavaly 25 milliárdba fájt a Gripen század. De ebben lizing, minden venne van.
Keró-költség is benne van? Ráadásul hiába tudnánk minden fillért, tudjuk az évi össz rep-órát?
 
Ha van 4-5 milliard beszerzesre, tovabbi 10 uzemeltetesre, johet a 2 szazad F-35 felolem :D Azt meg nekem nehezen meseli be akarki hogy 1 szazad F-35 orszagvedelmi szempontbol jobb valasztas mint 2 szazad Gripen.
 
Gondilom a költségvetés egyik sorát vetted adatnak, de ebből nem igazán derül ki hogy ebből mennyi volt a gépek tényleges repült óra klts.e mondjuk a Jane's tematikájának megfelelően (értsd: alkatrész, üzemanyag, javítási klts.ek)
Igen onnan, csak az aprót, pár százmillió:), felfelé kerekítettem. Igen, ebben minden xar benne van ezért nem releváns adat. Bár ha az éves lizingdíjat vki tudja és azt ebből a tételből kivonjuk, akkor lehet ez megközelítően jó adat lenne.

Innen van, alulról a 4-ik sor.
Kepkivagas1.jpg
 
Számomra a repül óra költség az összes kiadás / repóra.
Pont.
Mi az összes költség? Ami konkrétan kötődik a típushoz, vagy a kecskeméti bázis költségeinek arányosított része is benne van? (Hiszen nem csak a gripenek használják.) Kérdezem, nem kötekszem. Csak tv-s koromban az volt a fentartó kérdése, mennyibe kerül egy műsorperc előállítása, és én azt mondtam, hogy teljes költségvetés/sugárzott adásperc, akkor rögtön rájött, hogy nem erre kíváncsi. Pedig a működéshez/műsorkészítéshez kell áram, wc-papír, és sok minden más is. Ahogy egy vadászszázad működtetéséhez is.
 
Primitív megközelítés aminek az az eredménye hogy semmit nem fogsz tudni semmivel összehasonlítani.
A 25 milliárdban jó eséllyel még a kecskeméti őrkutya költsége is benne van...

De jó röhögést...
az minket is jókedvre derít :)
Ne haragudj, de amikor ennek megközelítésnek az eredménye az, hogy a SAAB és a sok netes trollhívjője nekiáll lobogtatni azt a 4700 dollárt, mint teljes repóra költséget, addig bashingelni fogom az ilyen szutyok diagramot. Ennél még az is jobb, ha ezt nem teszik ki, mert ide vezet. Főleg úgy, hogy a benne levő értékek más megbízhatóbb forrással szembemenve nettó baromságot állít.

Mi az összes költség? Ami konkrétan kötődik a típushoz, vagy a kecskeméti bázis költségeinek arányosított része is benne van? (Hiszen nem csak a gripenek használják.) Kérdezem, nem kötekszem. Csak tv-s koromban az volt a fentartó kérdése, mennyibe kerül egy műsorperc előállítása, és én azt mondtam, hogy teljes költségvetés/sugárzott adásperc, akkor rögtön rájött, hogy nem erre kíváncsi. Pedig a működéshez/műsorkészítéshez kell áram, wc-papír, és sok minden más is. Ahogy egy vadászszázad működtetéséhez is.
Az nem, de lássuk be, azt sanszosan kerekítési hiba lenne. Nem ilyen apróságok miatt vicc az a Jane's féle táblázat.
Ja, és amúgy szoktak hülyeséget írni, itt is tévedett rudi.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and migfun
Keró-költség is benne van? Ráadásul hiába tudnánk minden fillért, tudjuk az évi össz rep-órát?

Igen onnan, csak az aprót, pár százmillió:), felfelé kerekítettem. Igen, ebben minden xar benne van ezért nem releváns adat. Bár ha az éves lizingdíjat vki tudja és azt ebből a tételből kivonjuk, akkor lehet ez megközelítően jó adat lenne.

Innen van, alulról a 4-ik sor.
Kepkivagas1.jpg
Én a költségvetés szellemiségét figyelembe véve ezt nem gondolnám.
Szerintem a 24,78Mrd Forintban csak az van benne, amit a svédeknek (Svéd Légierő, mivel tőlük béreljük a gépeket) utalunk.
A személyzet díja (földi és repülő) miért is lenne benne? Ők a Honvédség alkalmazásában vannak. Nem a svédek adják a fizujukat.
Ugyan így a kerozint sem svédek adják. Meg valószinüleg a kenőanyagot sem.
De az az igazság, hogy ez sokkal közelebb áll a reális, összehasonlítható költségekhez, mint molni marhasága.
Azt gondolom, hogy az US Air Force sem taxisként alkalmazza a pilótáit, vagy a földi személyzetet. Azaz, nem akkor ketyeg a fizetésük, amikor éppen a levegőben vannak, vagy a szerelők éppen a gépeken matatnak.
Arról nem is beszélve, hogy hogyan lehetne egy mondjuk amerikai pilóta és egy leendő lengyel pilóta fizetését, juttatásait egy lapra venni, majd azzal kiszámolni a "repült óra költséget". Az üzemanyag belevehető, de csak valami nagyon nagy átlaggal.
A Gripenek költségeit abból a szerződésből lehet legjobban leszűrni, amit a Saab és a Svéd Lévierő kötött. (Ezt most nem tudom belinkelni, mert úton vagyok.)
 
Én a költségvetés szellemiségét figyelembe véve ezt nem gondolnám.
Szerintem a 24,78Mrd Forintban csak az van benne, amit a svédeknek (Svéd Légierő, mivel tőlük béreljük a gépeket) utalunk.
A személyzet díja (földi és repülő) miért is lenne benne? Ők a Honvédség alkalmazásában vannak. Nem a svédek adják a fizujukat.
Ugyan így a kerozint sem svédek adják. Meg valószinüleg a kenőanyagot sem.
De az az igazság, hogy ez sokkal közelebb áll a reális, összehasonlítható költségekhez, mint molni marhasága.
Azt gondolom, hogy az US Air Force sem taxisként alkalmazza a pilótáit, vagy a földi személyzetet. Azaz, nem akkor ketyeg a fizetésük, amikor éppen a levegőben vannak, vagy a szerelők éppen a gépeken matatnak.
Arról nem is beszélve, hogy hogyan lehetne egy mondjuk amerikai pilóta és egy leendő lengyel pilóta fizetését, juttatásait egy lapra venni, majd azzal kiszámolni a "repült óra költséget". Az üzemanyag belevehető, de csak valami nagyon nagy átlaggal.
A Gripenek költségeit abból a szerződésből lehet legjobban leszűrni, amit a Saab és a Svéd Lévierő kötött. (Ezt most nem tudom belinkelni, mert úton vagyok.)

WUT barátom?
Az megvan, hogy ezek összege a svédeknek fizetett pénz mellett kerekítési hiba? Ott van benne a gripenes anyagban rudi számításával együtt.
Szóval mi ez a vastag személyeskedés úgy, hogy semmit nem tettél mögé..?
 
  • Tetszik
Reactions: endre