A repülőnapon gondolom sokan láttátok a magyar Gripent Meteor és Iris-t függesztménnyel bíztató, hátha lesz belőle valami…
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez már nem a hátha kategória!A repülőnapon gondolom sokan láttátok a magyar Gripent Meteor és Iris-t függesztménnyel bíztató, hátha lesz belőle valami…
A MIG-29 9.12A vs. Gripen C realitása nálunk ez volt.
What.Ha a tegnapi fejleményeket veszitek alapul és a látottatakat, akkor a súlymakettekből a képességbővítés mondhatni egyértelmű a közeljövőt nézve. Számomra az is beszédes, hogy a mi gépeinkre voltak ezek ráaggatva és nem a makettként kiállított Gripen E-t matricázták át ék felségjelűre.
Jól olvastad. Értem a mindenből a legmodernebbet elvet és tényleg e szerint gondolkoztak a HM által eddig is. De ha az utalást veszed alapul amit a képek sugallnak, nem úgy volt kiállítva a Gripen E, hogy rajta a mi felségjelünk hanem a hazai gépek voltak felszerelve azzal amivel.
Köszi.Gratulákok, ismét jó írás lett!
De, az volt, csak túl kicsi. Ha az ember típust vált, akkor annak ne a félig kifutó változatát vegye meg.E mellet a Gripen A beszerzés nem volt előrelépés a MIG-29-hez képest,
Nem szar, csak az sem volt a legjobb, ahogy a módosítás sem az eredeti formájában.így az eredeti Gripen szerződés elég szar döntés volt. (szerintem)
Igen. A szebb jövő alapján elhozhatta legalább a stabilabb és jobb vassal.A szoci szerződés módosítás anyagilag volt siralmas döntés, de a Gripen C legalább műszakilag előrelépés volt, a MIG-29-hez képest ami tény.
Fényévekkel,de hát az alapállapota is egy térugrás a MiG-hez képest.Az is tény, hogy hosszabb távon nagyobb volt a friss tervezésű Gripen C-ben a fejlesztési potenciál, mint a MIG-29-esben.
2026 után jön majd el a korszak, ahol nekünk kell észnél lenni.És az is tény, hogy a lízing miatt nem tudtuk balkáni módon lelakni a Gripen flottát, és meghonosodott nálunk egy normális üzemeltetési kultúra is.
Teljesen egyértelmű, hogy ha pehet, már abba is be akarnak szallni az AVn keresztül.Jól olvastad. Értem a mindenből a legmodernebbet elvet és tényleg e szerint gondolkoztak a HM által eddig is. De ha az utalást veszed alapul amit a képek sugallnak, nem úgy volt kiállítva a Gripen E, hogy rajta a mi felségjelünk hanem a hazai gépek voltak felszerelve azzal amivel.
Meg az F16MLU is,ami már lehet sisakcélzós is,meg AMRAAMos.Repteljesitmény szempontjábol is az lett volna a nyserő.Dogban ugyan a MiG nagyon jó,csak hatótávban,hordképességben meg már nem annyira.De, az volt, csak túl kicsi. Ha az ember típust vált, akkor annak ne a félig kifutó változatát vegye meg.
A szomorú igazság az, hogy a kb. mindenki által szénné fikázott letárolt F-16 ADF gépek is többet tudtak a MiG-nél minden téren kivéve az R-73 + sisakcélzó terén.
Naja.Kiderűl,hogy mennyi volt az eddigi üzemeltetésből a svédek érdeme....2026 után jön majd el a korszak, ahol nekünk kell észnél lenni.
???Dehogy megy. Ez egy cruise missile, kepes celt keresni, hurokban ujra elhuzni, van rajta thermal iganing, radar mimden istennyila plusz saját azonosító algo es db is van benne, 3D modellekkel.
Az ADF nem MLU, de egyébként igen.Meg az F16MLU is,ami már lehet sisakcélzós is,meg AMRAAMos.Repteljesitmény szempontjábol is az lett volna a nyserő.Dogban ugyan a MiG nagyon jó,csak hatótávban,hordképességben meg már nem annyira.
Idővel megkaphatta volna az MLU frissitést,ahogy a portugáloknál meg is kapta,ha jol emlékszemAz ADF nem MLU, de egyébként igen.
A brazilok nem Targo sisakot használnak?Akkor el lehet kezdeni találgatni melyik HMCS lesz.
A D.Afrikai Gripenekhez is rendszeresített Cobrat szerintem már nem gyártkák, úgyhogy szerintem a leg esélyesebb a BAE Striker II
De, a Brazilok Targo sisakot rendelték az E/F hez.A brazilok nem Targo sisakot használnak?
Köszi az infót!De, a Brazilok Targo sisakot rendelték az E/F hez.
Az izraeli Targo az olcsósított változata az USA JHMCS nek.
Az angol Striker II messze jobb a Targónál. Mit ne mondjak, a Striker II nél a NVG bár bele van integrálva a sisakba, a Targónál meg még mindig fel kell csatolni a jó öreg NVG binoculárokat...
Remélem mi a drágább de jobb megoldást választjuk
Alcahalo, ez aranyos. Szerinted azon nem lehet valamilyen spektrumon atlatni?
Az hagyján, de ha az Eltak leadtak a tuznyitas utan 2-3 masodperccel a helyét, akkor egy leendő muholdrol gyakorlatilag real-time követik utána, folyamatosan updatelve a Taurust.
De, az volt, csak túl kicsi. Ha az ember típust vált, akkor annak ne a félig kifutó változatát vegye meg.
A szomorú igazság az, hogy a kb. mindenki által szénné fikázott letárolt F-16 ADF gépek is többet tudtak a MiG-nél minden téren kivéve az R-73 + sisakcélzó terén.
És ezt szarozták és nevezték 25 éves istencsapása és minden másnak a balfaszok, csak meg AMARG-ban voltak letárolva. Kb. 1,5 éve 1993-ban, mert a hh vége miatt már az ANG-nek sem kellett a AP-re. De hát a sajtó és a tömeg már akkor is balfasz volt.
- Annak is volt már BVR képessége AIM-7M-mel, ami jobb, több téren is, mint az R-27R.
- Jobb kabin.
- Jobb HUD.
- AG üzemmódos radar (DBS) (bár ebben nem vagyok biztos)
- És legalább az AGM-65A/B/D megvolt, tehát minimális PGM képessége megvolt.
Igen. Vicces lett volna anélkül a méregdrága új vadászgép...A Gripen A-nál egyáltalán volt valós BVR képesség? Tényleg nem tudom. Úgy emlékszem valami előszéria volt az valójában, és a C verziónál érték el azt amit terveztek.
Ha a MiG helyett jött volna, akkor igen. De lecserélni azt arra, hát az pénzégetés a javából.Én az F-16ADF-et szintén nem tartottam volna jó választásnak.
De. végül hajlandók lettek volna. Csak akkor már a hajó elment.F-16-ból volt C verzió, de azt meg valamiért nem akarták nekünk eladni az USA-kok.
Ha kihúztuk volna a MiG-ekkel normálisan, akkor ma a kérdés az lenne, hogy Gripen E vs F-35A.Aztán mostanában érkeznének meg a MIG-29 helyez az újonnan beszerzett repülőgépek.
Ööö, nem.2. Ha már minden áron nyugati gépet akartunk venni akkor a Mirage 2000-9 lett volna az ideális megoldás.
...most jön a diplomatikus válasz:Ő azt mondta
Igen, "nincs rendszerben"...se a Reccelite, se a Meteor, se az AASRAM nincs rendszerben
Igen, még nincs...nincs megrendeles sem rá
Még jó...Egyenlore csak a katonák vágyálma.
Ez nyilvánvaló volt.Ezeket a függesztett cuccokat demo célokra kaptak kölcsön.
Ööö, nem.
A Mirage-2000-5 is csak annyira jól sikerült, hogy az USA és Tajvan is el akarta adni, annyira drága.
Én úgy gondolom, hogy műszakilag ennél jobb tartalom nem volt elérhető a számunkra akkoriban.
A pénzügyi és politikai része a dolognak más kérdés.