A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ki nem szarja le a próbálgatást. A jelenlegi technikánál minden jobb proba/teszt ide vagy oda. Amiket meg most szerezz ma a honvédség űrtechnika a mostani cuccokhoz. Nincs már mibe belekötni?

Higgadj le. :cool:

Értelmezd amit írtam.

Úgy gondolom van amit kell csapatpróbázni/amivel SZÁMOTTEVŐ tapasztalat nincs külföldön/és van amit nem.

Szóval az acélkockás sisakokat tényleg kell csapatpróbázni?
Olyan embereknek akiknek nagyrésze elötte lehet nem is hordott sisakot. :rolleyes:

De a honvédelem.hu hemzseg az acélsisak os katonák képétől. o_O
Ahelyett, hogy akár egy gyors próbáztatás után vennének belőle egy rakattal.
Egy sisak nem űrtechnológia.
 
  • Tetszik
Reactions: papi
Beechcraft T-6 Texan II is az ő termékük. És a Textron AirLand Scorpion-ra is próbáltak vevőt találni Kelet-Európában.

"A Textron Aviation Defense a napokban jelentette be, hogy szerződést kötött a Thai Királyi Légierő parancsnokságával egy integrált képzési rendszer létrehozásáról a Kamphaeng Saen Légibázison települt kiképző központ számára. A 162 millió dollár értékű megállapodás 12 darab T-6C Texan II kiképző repülőgép, a pilóták és technikusok földi kiképzési rendszerei, bevetéstervező és elemző rendszerek, pótalkatrészek és földi támogató berendezések szállítását írja elő."


Lehet hogy bepróbálkoztak Magyarországon is?
Kell-e a Zlin és az L39NG közé még egy típus? (Voltak kinn magyar pilótákjelöltek a horvátoknál PC-9-en repülni.)
Vagy az L-39NG helyett?
Vagy a közös európai pilótaképzőhöz mi akarunk adni minden típust?
 

Anno, saját nagyon régi emlékeim szerint, a következő. Sorozáson, nagyon rámentek arra, hogy bírom-e a kis térben, bezárt helyen, való létet. Magyarul, nem leszek-e rosszul, egy kis, szűk helyen, ha ott vagyok, huzamosabb ideig. Egy harcjármű ilyen. Ablakon sem lehet kinézni. Aki klausztrofóbiás, az nem szolgálhat ilyen harceszközön, ez logikus.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Amugy ebben szerintem lenne racio, lehetne egy kicsit diverzifikalni hogy ne legyen a full nemet fugges? :rolleyes:

Persze, ez is egy szempont lehet a Patria mellett.
Meg nekem amúgy is szimpibb a Patria AMV, mint a Boxer. Az úszóképesség fontosságát én nem tudom eldönteni, de szerintem jó, ha legalább a kerekes APC/IFV-nél van rá mód. És ugye a Boxer egyáltalán nem tud úszni. Aztán, a Boxer ugyan védettebb, de ennek ára a nagyobb tömege, a 38 tonna körüli maximális tömeg, szemben a Patria AMV XP max 32 tonnájával és emellett még a kerekei is kisebbek, igaz csak minimálisan. Szóval terepen már eléggé necces lehet a dolog. És elvileg az AMV jelentősen olcsóbb is.
 
Persze, ez is egy szempont lehet a Patria mellett.
Meg nekem amúgy is szimpibb a Patria AMV, mint a Boxer. Az úszóképesség fontosságát én nem tudom eldönteni, de szerintem jó, ha legalább a kerekes APC/IFV-nél van rá mód. És ugye a Boxer egyáltalán nem tud úszni. Aztán, a Boxer ugyan védettebb, de ennek ára a nagyobb tömege, a 38 tonna körüli maximális tömeg, szemben a Patria AMV XP max 32 tonnájával és emellett még a kerekei is kisebbek, igaz csak minimálisan. Szóval terepen már eléggé necces lehet a dolog. És elvileg az AMV jelentősen olcsóbb is.

Ez igaz. Bár itt néhányan már pedzegettük, hogy amennyiben nem kell az úszóképesség - mert így döntünk -, akkor tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is kell kerekes.

Rövidtávon lesz egy közepes dandárunk BTR80A alapon, középtávon meg azt is nehézzé alakítjuk Hiúz alapon (veszünk mellé még egy negyvennégyes A7-et, meg egy huszonnégyes Pzh-t).

Kevés a katona, ergo a leghatékonyabb eszközökkel kell öket ellátni a legnagyobb harcérték érdekében.
(Plusz minél több Hiúzt gyártunk, annál olcsóbb lesz a jármü egységára.)
Ebben is van ráció.
 
Ez igaz. Bár itt néhányan már pedzegettük, hogy amennyiben nem kell az úszóképesség - mert így döntünk -, akkor tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is kell kerekes.

Rövidtávon lesz egy közepes dandárunk BTR80A alapon, középtávon meg azt is nehézzé alakítjuk Hiúz alapon (veszünk mellé még egy negyvennégyes A7-et, meg egy huszonnégyes Pzh-t).

Kevés a katona, ergo a leghatékonyabb eszközökkel kell öket ellátni a legnagyobb harcérték érdekében.
(Plusz minél több Hiúzt gyártunk, annál olcsóbb lesz a jármü egységára.)
Ebben is van ráció.
Igazából a közepes dandár inkább a harckocsi hiánya miatt közepes.
 
Igazából a közepes dandár inkább a harckocsi hiánya miatt közepes.
Ezzel gondolom arra célzol, hogy nem szükséges kerekes akkor sem, ha csak közepesben gondolkozunk. Ez igaz.
Csak szerintem akkor ha Lynx van a közepesben is, akkor _bün_ kihagyni azt a ziccert, hogy együtt tudna menni a tankokkal is.
 
Nem holnapra kell. A - let’s say cca 440 - Hiuz legyártása is 11 év, tehát 2033 a következö etap. A mostani német láncos beszerzés volt 550Mrd, a következönek nem szabadna már ennyinek lennie. Ez osztódna 7 évre (26-33).
Bele kellene férnie.
De ez az én magánvéleményem; elfogadom, ha más szerint meg nem.
 
Nem holnapra kell. A - let’s say cca 440 - Hiuz legyártása is 11 év, tehát 2033 a következö etap. A mostani német láncos beszerzés volt 550Mrd, a következönek nem szabadna már ennyinek lennie. Ez osztódna 7 évre (26-33).
Bele kellene férnie.
De ez az én magánvéleményem; elfogadom, ha más szerint meg nem.
Így leosztva már inkább.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér
.
Nem holnapra kell. A - let’s say cca 440 - Hiuz legyártása is 11 év, tehát 2033 a következö etap. A mostani német láncos beszerzés volt 550Mrd, a következönek nem szabadna már ennyinek lennie. Ez osztódna 7 évre (26-33).
Bele kellene férnie.
De ez az én magánvéleményem; elfogadom, ha más szerint meg nem.
A mostani beszerzésben a szimulátortól kezdve az A4-ig minden benne van. Tehát egy további beszerzés olcsóbb lehet. De ezt ráérünk 3-5 év múlva eldönteni.
Illetve ha tudnánk Hiűzt exportálni, sokban megkönnyítené a jövőbeli beszerzések fedezeti oldalát.
 
Igazából a közepes dandár inkább a harckocsi hiánya miatt közepes.

Én is arra tippelnék, hogy a közepesnek nevezett dandárban is Lynx lesz. Mivel gyártásra is kerül nálunk, ez lenne logikus. Illetve, a közös vállalat, akár Boxert is készíthet, ha felhúznak arra is csarnokot és felszerszámozzák. A gyártó ugyan az. Az, hogy harckocsi lesz-e benne, vagy miféle tüzérsége lesz, az még a nagyon a jövő zenéje, csak tippelhetünk arra is, mint a Lynxre is persze. :)
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
Ez igaz. Bár itt néhányan már pedzegettük, hogy amennyiben nem kell az úszóképesség - mert így döntünk -, akkor tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is kell kerekes.

Rövidtávon lesz egy közepes dandárunk BTR80A alapon, középtávon meg azt is nehézzé alakítjuk Hiúz alapon (veszünk mellé még egy negyvennégyes A7-et, meg egy huszonnégyes Pzh-t).

Kevés a katona, ergo a leghatékonyabb eszközökkel kell öket ellátni a legnagyobb harcérték érdekében.
(Plusz minél több Hiúzt gyártunk, annál olcsóbb lesz a jármü egységára.)
Ebben is van ráció.
Ettől függetlenül elkerülhetetlen szerintem a kerekesek beszerzése, pl. Az olyan alakulatokhoz, amik nem lövész dandárok, de kell nekik a jármű.
 
Ez igaz. Bár itt néhányan már pedzegettük, hogy amennyiben nem kell az úszóképesség - mert így döntünk -, akkor tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is kell kerekes.

Rövidtávon lesz egy közepes dandárunk BTR80A alapon, középtávon meg azt is nehézzé alakítjuk Hiúz alapon (veszünk mellé még egy negyvennégyes A7-et, meg egy huszonnégyes Pzh-t).

Kevés a katona, ergo a leghatékonyabb eszközökkel kell öket ellátni a legnagyobb harcérték érdekében.
(Plusz minél több Hiúzt gyártunk, annál olcsóbb lesz a jármü egységára.)
Ebben is van ráció.

Mindenesetre, ha terveznek beszerezni kerekes APC/IFV-t is, akkor nálam az AMV XP lenne a favorit. Ha nem terveznek, akkor persze minél több Lynx legyen.
Bár szerintem azért jó lenne kerekes is, akár majdani új közepes dandárba valamikor, mert azért vannak előnyei is. Ahogy olvastam eddig, amik már említve voltak, hogy gyorsabb közúton, tehát gyorsabban lehet vele reagálni, meg hogy úszóképes is lehet, de van még egy, szerintem nem elhanyagolható előnye. Mégpedig az, hogy dupla akkora távolságot tud megtenni egy feltöltésnyi üzemanyaggal, mint egy láncos (láncosok kb. 500 km-t, kerekesek kb. 1000 kilométert).


Valahol egyszer mar olvastam ezt a "kicsi a Boxer kereke" elmeletet. Ez valos egyebkent?

Kicsinek nem kicsi, csak egy egészen kicsit kisebb, mint az AMV XP-é. A Boxeren 415/80 R 685-ös kerekek vannak, a Patria AMV XP-n pedig 16.00 R 20-asok.
A méreteket itt megtalálod:

http://www.thebox.fr/Michelin/XFORCEMILITAR040416.pdf

Viszont a Boxer tonnákkal nehezebb.