[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 2822

Guest

Néztem ma egy halom gameplay videót róla a YT-on, nekem kicsit vegyesek az érzéseim azok alapján. Larian csinálja ezt is, de hihetetlenül hasonlít a DOS2-re (ami nem feltétlenül baj), de pont amiben nem hasonlít az nekem nem tetszett. A user interface-t 80%-ban copy paste-olták. Imitt amott vannak kisebb változtatások, de le sem tagadhatná, hogy a DOS2-ből van, főleg a character creation screen. A minimap és a jelölések szintén. A teljes grafika és színvilág szintén ugyanaz, először azt hittem DOS2-s videót nézek. A skill bar kicsit máshogy néz ki. Ezek egyébként nem rossz dolgok, mert a DOS2-ben is jók voltak.

Viszont amikor karakterek interakcióba lépnek egymással és van egy cut scene akkor nekem valami ázsiai mmo érzésem van, nagyon nem tetszik. A karakterek arca és külleme mintha a BDO-ból vagy Terából jött volna. Nem tudom rendesen körülírni, de aki látott már ázsiai tömeg játékot az biztosan tudja. Csak olyan.. fura.. Mintha két külön engine-ű játékot eresztettek volna össze, egy DOS2-t amire ráhúzták a BDO cuki arcú karaktereit.
Szerk.: és nem csak a grafika, de a ruházat, stílus/megjelenés, mintha nem illene valahogy a környezetbe

Lone wolf mód még nincs early access-ben, de később elvileg lesz. (én DOS2-t mindig csak lone wolfban játszottam, nem szerettem a csapatosdit)

állítólag a voice acting ismét tökéletes, viszont a dialógusok silányabbak mint a DOS2-ben. ezt olvastam, nem én tapasztaltam/láttam

a játék világa szerintem sokkal jobb lesz, még is csak d&d, a DOS2 sztorija olyan elmegy kategória

A videók alapján viszont ha választanom kéne a DOS2 és e között én a DOS2-t venném meg..

Persze még csak early access és lehet 1-2 óra gameplay nézés után meggondolom magam, majd meglátom. :p
 
M

molnibalage

Guest
Néztem ma egy halom gameplay videót róla a YT-on, nekem kicsit vegyesek az érzéseim azok alapján. Larian csinálja ezt is, de hihetetlenül hasonlít a DOS2-re (ami nem feltétlenül baj), de pont amiben nem hasonlít az nekem nem tetszett. A user interface-t 80%-ban copy paste-olták. Imitt amott vannak kisebb változtatások, de le sem tagadhatná, hogy a DOS2-ből van, főleg a character creation screen. A minimap és a jelölések szintén. A teljes grafika és színvilág szintén ugyanaz, először azt hittem DOS2-s videót nézek. A skill bar kicsit máshogy néz ki. Ezek egyébként nem rossz dolgok, mert a DOS2-ben is jók voltak.

Viszont amikor karakterek interakcióba lépnek egymással és van egy cut scene akkor nekem valami ázsiai mmo érzésem van, nagyon nem tetszik. A karakterek arca és külleme mintha a BDO-ból vagy Terából jött volna. Nem tudom rendesen körülírni, de aki látott már ázsiai tömeg játékot az biztosan tudja. Csak olyan.. fura.. Mintha két külön engine-ű játékot eresztettek volna össze, egy DOS2-t amire ráhúzták a BDO cuki arcú karaktereit.
Szerk.: és nem csak a grafika, de a ruházat, stílus/megjelenés, mintha nem illene valahogy a környezetbe

Lone wolf mód még nincs early access-ben, de később elvileg lesz. (én DOS2-t mindig csak lone wolfban játszottam, nem szerettem a csapatosdit)

állítólag a voice acting ismét tökéletes, viszont a dialógusok silányabbak mint a DOS2-ben. ezt olvastam, nem én tapasztaltam/láttam

a játék világa szerintem sokkal jobb lesz, még is csak d&d, a DOS2 sztorija olyan elmegy kategória

A videók alapján viszont ha választanom kéne a DOS2 és e között én a DOS2-t venném meg..

Persze még csak early access és lehet 1-2 óra gameplay nézés után meggondolom magam, majd meglátom. :p
A DOS2 UI-jával semmi bajom nem volt. Más téren csinálta azt, hogy a végén felpofoztam volna a készítőket...
Az első része sokkal jobb volt. A második a végén csak felbaszta az agyam...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
a játék világa szerintem sokkal jobb lesz, még is csak d&d, a DOS2 sztorija olyan elmegy kategória

Kukacoskodás ON
Nincs olyan világ, hogy "d&d", elég sok setting van hozzá, amikből egyik a Baldur's Gate városát is magába foglaló Forgotten Realms, esetleg még ismerős lehet Dragonlance, Ravenloft, Planescape vagy személyes kedvencem Midkemia.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
A DOS2 UI-jával semmi bajom nem volt. Más téren csinálta azt, hogy a végén felpofoztam volna a készítőket...
Az első része sokkal jobb volt. A második a végén csak felbaszta az agyam...

Nem játszottam az elsővel :(

sőt, annak ellenére, hogy eddig kb 500 órát toltam bele a DOS2-be, még nem játszottam végig xD Persze néztem egy halom spoliert, mert érdekelt a vége a sztorinak, de mindig eljön a pont amikor játék közben kitalálok valami új buildet és full újrakezdem. talán ez az egyetlen sztori alapú játék amit akár ezerszer is szívesen újrakezdek..
 
M

molnibalage

Guest
Nem játszottam az elsővel :(

sőt, annak ellenére, hogy eddig kb 500 órát toltam bele a DOS2-be, még nem játszottam végig xD Persze néztem egy halom spoliert, mert érdekelt a vége a sztorinak, de mindig eljön a pont amikor játék közben kitalálok valami új buildet és full újrakezdem. talán ez az egyetlen sztori alapú játék amit akár ezerszer is szívesen újrakezdek..
Teljesen semmilyen volt, becsületből toltam végig és, ha nem lett volna 3 órával korábbi mentésem, akkor csak szar vége lett volna.
Teljesen elcseszték a balanszot is.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Kukacoskodás ON
Nincs olyan világ, hogy "d&d", elég sok setting van hozzá, amikből egyik a Baldur's Gate városát is magába foglaló Forgotten Realms, esetleg még ismerős lehet Dragonlance, Ravenloft, Planescape vagy személyes kedvencem Midkemia.

csak nyugodtan taníts, sosem voltam teljesen tisztában ki-mihez tartozik ott. a neverwinter online vitt bele, ott ismertem meg a sötét elf trilógiát, ami az alapja?/része a világnak, de olyat is olvastam, hogy az egész valami board game-ből indult ki, aztán talán valamilyen kalifornai cég felvásárolt ezt azt és tovább bővítette a világot

Neverwinterben ott szerepel Baldur's gate mint egy származási hely a character creationnél, illetve ravenloft mint helyszín/kiegészítő pár éve jelent meg. az egyik leghangulatosabb hely volt, kicsit olyan erdélyi drakulás vámpíros
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
csak nyugodtan taníts, sosem voltam teljesen tisztában ki-mihez tartozik ott. a neverwinter online vitt bele, ott ismertem meg a sötét elf trilógiát, ami az alapja?/része a világnak, de olyat is olvastam, hogy az egész valami board game-ből indult ki, aztán talán valamilyen kalifornai cég felvásárolt ezt azt és tovább bővítette a világot

Neverwinterben ott szerepel Baldur's gate mint egy származási hely a character creationnél, illetve ravenloft mint helyszín/kiegészítő pár éve jelent meg. az egyik leghangulatosabb hely volt, kicsit olyan erdélyi drakulás vámpíros

Icewind Dale, Baldur's Gate, Neverwinter mind Forgotten Realms regények központi területei ezért fókuszálnak rájuk a játékok is.

D&D világok többféleképpen képződnek, a legelső (Greymoor) Gygax korai kalandkönyveiből nőtték ki magukat, amik még csak 1-1 lazán kapcsolódó kalandot jelentettek, Temple of Elemental Evil játékban lehet vele találkozni.
Dragonlance egy szerepjáték fanatikus házaspár nem hivatalos történeteiből és kalandmoduljaiból nőtte ki magát, akiket utána alkalmaztak is, ezzel hivatalossá téve a világot (apróság, de előbb voltak a regények, ezért a hozzájuk írt kalandmodulok iszonyatosan kötöttek voltak...).
Forgotten Realms pont az ellentétje, megalkotásánál fő szempont az volt, hogy a játékosok minél szabadabban kalandozhassanak a világban (ezért is lett egy sötét elf a Salvatore regények főhőse).
Eberron volt az utolsó világ amikor még félig-meddig aktív voltam, egy nyereményjáték során a rajongók beküldhették munkáikat és a "legjobból" hivatalos világ lett. Természetesen sikerült egy iszonyat bénát kiválasztani 0 eredetiséggel, nem is erőltetik.
Ravenloft elég régi világ, de nem szeretem semmiben sem az élőholtas dolgokat ezért számomra sötét folt.

Egy kis korai D&D érdekesség a végére:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Néztem ma egy halom gameplay videót róla a YT-on, nekem kicsit vegyesek az érzéseim azok alapján. Larian csinálja ezt is, de hihetetlenül hasonlít a DOS2-re (ami nem feltétlenül baj), de pont amiben nem hasonlít az nekem nem tetszett. A user interface-t 80%-ban copy paste-olták. Imitt amott vannak kisebb változtatások, de le sem tagadhatná, hogy a DOS2-ből van, főleg a character creation screen. A minimap és a jelölések szintén. A teljes grafika és színvilág szintén ugyanaz, először azt hittem DOS2-s videót nézek. A skill bar kicsit máshogy néz ki. Ezek egyébként nem rossz dolgok, mert a DOS2-ben is jók voltak.

Viszont amikor karakterek interakcióba lépnek egymással és van egy cut scene akkor nekem valami ázsiai mmo érzésem van, nagyon nem tetszik. A karakterek arca és külleme mintha a BDO-ból vagy Terából jött volna. Nem tudom rendesen körülírni, de aki látott már ázsiai tömeg játékot az biztosan tudja. Csak olyan.. fura.. Mintha két külön engine-ű játékot eresztettek volna össze, egy DOS2-t amire ráhúzták a BDO cuki arcú karaktereit.
Szerk.: és nem csak a grafika, de a ruházat, stílus/megjelenés, mintha nem illene valahogy a környezetbe

Lone wolf mód még nincs early access-ben, de később elvileg lesz. (én DOS2-t mindig csak lone wolfban játszottam, nem szerettem a csapatosdit)

állítólag a voice acting ismét tökéletes, viszont a dialógusok silányabbak mint a DOS2-ben. ezt olvastam, nem én tapasztaltam/láttam

a játék világa szerintem sokkal jobb lesz, még is csak d&d, a DOS2 sztorija olyan elmegy kategória

A videók alapján viszont ha választanom kéne a DOS2 és e között én a DOS2-t venném meg..

Persze még csak early access és lehet 1-2 óra gameplay nézés után meggondolom magam, majd meglátom. :p
DOS2 BDO Tera Larian. Miről beszéltek? A DOS-t tudom mi volt egykor, meg a Bladurs Gate-et ismerem, D&D-ztem papíron dobókockával, de valahol elvesztettem a fonalat a témában, úgy tűnik, mert nem tudom miről beszéltek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 693
113
Hát ez alapján nem látom, hogy a VR és látvány kivételével mi lehet a jó benne. Mert játékmechanikailag 1993-ban érzem magam most is kinézetre.

Szerencsére ami 1993-ban jó volt, az 2020-ban is tök jó. ;) Amúgy meg rohadt nehéz, ha jó a csapat nagyon gyorsan ledarálnak, ha casual noobok, az is rögtön látszik.

A metascore is elég beszédes.

A metascoret még nem próbáltam, de biztos jó. :p

Steam-es verzióhoz is kijött egy patch ami engedi a cross-play-t egs-sel, lehet megint nekifutok, anno Red Orchestra-t és Darkest Hour-t rengeteget toltuk, 2. résznél már elveszett a varázs, Rising Storm-ot és Vietnam-ot már csak megvettem akciósan, de alig toltam.

Dettó. Rising Storm egyedüli varázsát számomra az adta meg, hogy a bénaságomat leplezendő hangulatos banzai chargeot lehetett nyomatni a császárért szuronnyal illetve kiélesített gránáttal. Az RS2 ez a funkció sajnos nincs, csak folyamatosan meghalsz. Nekem a pályák sem voltak az igaziak.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
DOS2 BDO Tera Larian. Miről beszéltek? A DOS-t tudom mi volt egykor, meg a Bladurs Gate-et ismerem, D&D-ztem papíron dobókockával, de valahol elvesztettem a fonalat a témában, úgy tűnik, mert nem tudom miről beszéltek.

DOS2 a Divinity: Original Sin 2 számomra a az egyik, ha nem a legjobb pc-s szerepjáték (amivel eddig játszottam)
BDO a Black Desert Online, a Tera meg csak Tera. Ez a neve. mind a kettő az mmorpg kategóriába tartozik (mint a wow pl)
 
M

molnibalage

Guest
DOS2 a Divinity: Original Sin 2 számomra a az egyik, ha nem a legjobb pc-s szerepjáték (amivel eddig játszottam)
BDO a Black Desert Online, a Tera meg csak Tera. Ez a neve. mind a kettő az mmorpg kategóriába tartozik (mint a wow pl)
Az első részt alig pár helyen szívva legnehezebb szinten végigtoltam és tényleg meg kellett tanulni vele játszani.

A 2. részt a videók alapján a folyamatos patch-ekkel szétcseszték. Miére én játszottam vele legyőzhetetlen ellenfelek kerültek bele, 4-szers pajzs értékekkel, mint kiadáskori videókon.

Hiába csináltak jó újításokat is, a kapott játékélmény a végén egyszerűen borzalmas lett. Erről írtam egy hosszabb kommentet máshol.

Ezen felül egyre inkább vallom azt, hogy csak attól nem lesz jó egy játék, hogy hosszú meg rásütik, hogy epikus. Nekem nincs erőm 150-200 órás játékokhoz már valahogy soha többet. A Gothic 2 féle kb. 40-60 óra az, amire azt mondom, hogy lehet feszes. A Wicher III is kb. 100-120 óra táján megáll, ha nem grindolsz.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Az első részt alig pár helyen szívva legnehezebb szinten végigtoltam és tényleg meg kellett tanulni vele játszani.

A 2. részt a videók alapján a folyamatos patch-ekkel szétcseszték. Miére én játszottam vele legyőzhetetlen ellenfelek kerültek bele, 4-szers pajzs értékekkel, mint kiadáskori videókon.

Hiába csináltak jó újításokat is, a kapott játékélmény a végén egyszerűen borzalmas lett. Erről írtam egy hosszabb kommentet máshol.

Ezen felül egyre inkább vallom azt, hogy csak attól nem lesz jó egy játék, hogy hosszú meg rásütik, hogy epikus. Nekem nincs erőm 150-200 órás játékokhoz már valahogy soha többet. A Gothic 2 féle kb. 40-60 óra az, amire azt mondom, hogy lehet feszes. A Wicher III is kb. 100-120 óra táján megáll, ha nem grindolsz.
Huhh ki az a nolife aki ilyenekkel játszik... Ha napi egy órát jatszok munka után akkor is fél év... A GTA 5 kb. Év alatt a feléig vittem el. ebben volt egy hét lábadozás amikor semmi masra nem.volt erőm
 
M

molnibalage

Guest
Huhh ki az a nolife aki ilyenekkel játszik... Ha napi egy órát jatszok munka után akkor is fél év... A GTA 5 kb. Év alatt a feléig vittem el. ebben volt egy hét lábadozás amikor semmi masra nem.volt erőm
Az első rész asszem 3 hónapig tartott a második is kb.
A GTA V annyira nem tetszik, hogy ingyen sem játszok vele. Leszedtem, kipróbálta, és 2-3 óra után hagytam a fenébe.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Huhh ki az a nolife aki ilyenekkel játszik... Ha napi egy órát jatszok munka után akkor is fél év... A GTA 5 kb. Év alatt a feléig vittem el. ebben volt egy hét lábadozás amikor semmi masra nem.volt erőm

Én is ücsörgök a szép új 400k-s notebook előtt, oszt ha el is indítok vmit akkor az is egy 1000 éves stratégia ami ment az 5 éve 60k-ért vásárolt notin is :D
Asszem mostanában döbbenek rá mennyire megváltoztam az elmúlt pár évben.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Az első részt alig pár helyen szívva legnehezebb szinten végigtoltam és tényleg meg kellett tanulni vele játszani.

A 2. részt a videók alapján a folyamatos patch-ekkel szétcseszték. Miére én játszottam vele legyőzhetetlen ellenfelek kerültek bele, 4-szers pajzs értékekkel, mint kiadáskori videókon.

Hiába csináltak jó újításokat is, a kapott játékélmény a végén egyszerűen borzalmas lett. Erről írtam egy hosszabb kommentet máshol.

Ezen felül egyre inkább vallom azt, hogy csak attól nem lesz jó egy játék, hogy hosszú meg rásütik, hogy epikus. Nekem nincs erőm 150-200 órás játékokhoz már valahogy soha többet. A Gothic 2 féle kb. 40-60 óra az, amire azt mondom, hogy lehet feszes. A Wicher III is kb. 100-120 óra táján megáll, ha nem grindolsz.

Igen, legnehezebb szinten négy tagú csapattal szerintem sem élvezhető a játék. De ez nem is miattad van benne, hanem egy halom mazochista miatt aki élvezi végigtolni bármennyi idő alatt is legnehezebb szinten és (megérdemelten) dicsekedni vele. Kb mint a no death run a doom ban legnehezebb szinten vagy souls-ban.

Ha négy tagú csapattal játszol akkor mindenképp full fizikai sebzés kell mindenkinek, vagy full mágia. A kettőt ötvözni szó szerint bünteti a játék, mivel akkor az ellenfeleknek mind a két ellenállását le kell vinned. Illetve könnyebb fokozaton kell játszani, hogy élvezhető legyen. Ellenkező esetben lesz olyan kontent amihez nem tudsz hozzáférni, mert túl erős. Például az első szigeten van egy kék sárkány aki ha segítesz neki, segít megölni a sikoltókat. De ha más irányba viszed el a beszélgetést akkor meg is ölheted ha gonosz karaktert építesz. Na ez tacticalon 4 tagú csapattal kb lehetetlen. Ehhez vagy lone wolf perk kell és soloban vagy duoban nyomni, vagy kisebb nehézségi szint.