Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

Miert van későn?
A késő-szovjet/új-orosz rakétafegyverzetek közül, mint az R-77-es és az R-37-es után végre a Vihr is révbe érni látszik.
Ez se mai találmány, de az R-77-1-eshez és az R-37M-hez hasonlóan az Vikhr-1-es is az elődtípus alapos átdolgozásával jött létre.
Szóval a jobb későn, mint soha arra vonatkozott - és ezzel egyet is értek - hogy ez a rendszer se mi találmány. Hosszú évekig csak ígéret volt, a másik két rakétához hasonlóan ez is közvetlenül a sorozatgyártás megkezdése előtt torpant meg legalább két és fél évtizednyire.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A késő-szovjet/új-orosz rakétafegyverzetek közül, mint az R-77-es és az R-37-es után végre a Vihr is révbe érni látszik.
Ez se mai találmány, de az R-77-1-eshez és az R-37M-hez hasonlóan az Vikhr-1-es is az elődtípus alapos átdolgozásával jött létre.
Szóval a jobb későn, mint soha arra vonatkozott - és ezzel egyet is értek - hogy ez a rendszer se mi találmány. Hosszú évekig csak ígéret volt, a másik két rakétához hasonlóan ez is közvetlenül a sorozatgyártás megkezdése előtt torpant meg legalább két és fél évtizednyire.

Későnk akkor jön egy ATGM vagy egy légi harc rakéta(vagy bármi),ha az elődtípus már nem tudja kielegíteni az igényeket,azaz az ellenség harckocsijai vagy légi harc rakétái túlhaladják a meglévő eszközt.Az ATAKA V esetében erről beszélni nem lehet,mert az még ma is elég minden szóbajöhető ellenség ellen (nem az USA nem szóbajöhető ellenség bár az Abrams-et is megtréfálhatja az ATAKA V).Viszont az R-77-1 az egyértelműen késett vagy 20-25 évet.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Későnk akkor jön egy ATGM vagy egy légi harc rakéta(vagy bármi),ha az elődtípus már nem tudja kielegíteni az igényeket,azaz az ellenség harckocsijai vagy légi harc rakétái túlhaladják a meglévő eszközt.Az ATAKA V esetében erről beszélni nem lehet,mert az még ma is elég minden szóbajöhető ellenség ellen (nem az USA nem szóbajöhető ellenség bár az Abrams-et is megtréfálhatja az ATAKA V).Viszont az R-77-1 az egyértelműen késett vagy 20-25 évet.
Annyiban árnyalnám a dolgot, hogy ilyenkor nem csak a leküzdendő célokkal szembeni alkalmasságot kell vizsgálni, de a cél leküzdésének módját is.
Az Ataka rádió-parancsközlő rendszere és a sebessége komolyabb korlátokat jelent a helikopternek, mint jó légköri viszonyok esetén a Vihr-1-es. Az Ataka se lassú, de a Vihr-1-es az gyorsabb.
Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.
 
Annyiban árnyalnám a dolgot, hogy ilyenkor nem csak a leküzdendő célokkal szembeni alkalmasságot kell vizsgálni, de a cél leküzdésének módját is.
Az Ataka rádió-parancsközlő rendszere és a sebessége komolyabb korlátokat jelent a helikopternek, mint jó légköri viszonyok esetén a Vihr-1-es. Az Ataka se lassú, de a Vihr-1-es az gyorsabb.
Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.

Jobb a Vikhr-1 ez tény,de a szükséges mértékben az ATAKA V is megfelel,ezért mondom azt,hogy nem késett a Vikhr-1.A szükséges és elégséges elvéről pedig biztosan többet tud egy mérnök mint én.

Félreértés ne essék pont én nem vagyok a modern technika ellen és mindenfajta módon támogatom a modern tehnikát!
 
Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.
A Vikhr a Kornethez hasonló lézeres vezetősugaras irányítású, külső forrás nem tudja célra vezetni cserébe majdnem lehetetlen zavarni, a Shturm/Ataka fejlesztett, Ka-52-re integrált verzióját egészítették ki félaktív lézeres önirányítással, az tényleg tud használni külső célmegjelölést.
 
A kezdetek - 1982 V-80
prototip-v-80.jpg
űszerfal
Ka-50 műszerfal
pribornaya-panel-ka-50.jpg

Fegyverzet
boekomplekt-ka-50.jpg

2A42 30mm gá.
pushka-ka-50.jpg

Vihr ATGM 10km max. hatótáv, 600m/s sebesség
vooruzhenie-ka-50.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ka-52
vzlyot-ka-52.jpg
 
Ez olyan, mintha azt linkelted volna be, hogy "Ka-52, rotorlapátokkal".
Abban mi újdonság van, hogy a Ka-52-esen van Vityebszk? Az összes átadott példányon ez van. Mindig is ez volt.

Csak 2015-től szállítják a teljes Vityebszk rendszerrel a gépeket. Másik dolog, hogy a képen szemléltetve van, hogy hol a Vityebszk és mi is az. Vannak újoncok, akik nem ismerik.
Én is írhatnám x embernek a posztolt képekre bármely topikban, hogy mi benne az újdonság, hiszen már több évesek és már voltak posztolva. :)