Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 570
85 042
113
Gondolom, a rajta lévő feliratból következtetett valaki erre. :)
Bár, ha így van és tényleg UAv konténer, akkor a burkolaton lévő sugárzásra figyelmeztető jelzés nem illik a képbe...
BPLA-Bezpilotnij -letalnij aparát magyarul pilóta nélküli relpülőként fordítható, de radar van benne.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Azért ez a 305-ös gyártmány nekem nagyon nem jön be. Az a brutálisan túlburjánzó pilonrengeteg akkora holt tömeg, olyan nagy extra légellenállás oldalanként két-két rakétáért, ami egész egyszerűen nem éri meg. A pilon pilonjának pilonja, oldalt kiegészítve még pilonnal...a rakéta meg már majdnem a földön lóg.

Az izraeliek valahogy sokkal normálisabban fel tudták rakni a maguk nagy hatótávú helikopterfedélzeti rakétájukat a jóval kisebb Apache-ra:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 014
6 135
113
Azért ez a 305-ös gyártmány nekem nagyon nem jön be. Az a brutálisan túlburjánzó pilonrengeteg akkora holt tömeg, olyan nagy extra légellenállás oldalanként két-két rakétáért, ami egész egyszerűen nem éri meg. A pilon pilonjának pilonja, oldalt kiegészítve még pilonnal...a rakéta meg már majdnem a földön lóg.

Az izraeliek valahogy sokkal normálisabban fel tudták rakni a maguk nagy hatótávú helikopterfedélzeti rakétájukat a jóval kisebb Apache-ra:


Már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok ugyan ezen nézetemmel. Megnyugodtam, hogy nem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Láthattunk már igen sokféle rakétát az új orosz helikopterekhez, de mi nem vagyun olyan gyorsak, mint amilyen gyorsan pakolják ki az Armija-n az újabb és újabb típusokat a gépek mellé.

A képen jobbra a 305-ös gyártmány:

dpzOR3o.jpeg


7n8rIvy.jpeg

De ez nem azonos ezzel:

O96FGBDejhg.jpg

Más a szárny kialakítása.

Viszont van ez a rakéta is:

8IONMhX.jpeg


Ez eddig nem volt. Érdmes összevetni az ugyanezen kiálításon készült fenti fotósorozattal, ahol a gép jobb oldalán idáig az a rakáta szerepelt, ami ezen a fenti fotón átkerült a bal oldalra (a szemböli képen a jobb oldalra), ez az "orosz Brimstone" viszont teljesen új.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 570
85 042
113
Kína 36 darab orosz Ka-52K helikopter vásárlását tervezi.


hegUepqmJAg.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 735
12 261
113
Kína 36 darab orosz Ka-52K helikopter vásárlását tervezi.


hegUepqmJAg.jpg

Meg majd másik 360 illegális másolatot.
 
W

Wilson

Guest
Kína 36 darab orosz Ka-52K helikopter vásárlását tervezi.


hegUepqmJAg.jpg
Meg majd másik 360 illegális másolatot.


Ka-52 a kínai helikopterhordozók számára...


E_RKIRqVgAc1ixO


A kínaiak orosz Ka-52-es helikoptereket szeretnének vásárolni a Type-075 típusú helikopterhordozóikhoz.
Kína 36 gép - 12 helikopterhordozónként - megvásárlásában érdekelt. Valójában Egyiptom útját követi, amely ugyanilyen Ka-52-eseket vásárolt a Mistraljai számára.


Kína vizsgálja annak lehetőségét, hogy több mint 30 Ka-52K harci helikoptert vásároljon Oroszországtól, amelyek "szárnyakat adnak" az új 075-ös típusú univerzális leszállóegységnek - írja a South China Morning Post. Szakértők szerint egy újabb jelentős védelmi megállapodás fellendítheti a Peking és Moszkva közötti együttműködést az Egyesült Államokkal fennálló feszült kapcsolatok közepette.

Katonai elemzők szerint a megállapodás az Oroszország és a Kínai Népköztársaság közötti "szoros védelmi együttműködés" jele lehet az USA-val fennálló feszült kapcsolatok közepette. "A Kínai Népi Felszabadító Hadsereg már jó ideje fontolgatja az orosz Ka-52K megvásárlását. A 075-ös típusú többcélú egységeknek szüksége van egy nehéz harci helikopterre" - mondta a hírügynökségnek Zhou Chenming pekingi katonai szakértő.

A múlt héten az orosz média arról számolt be, hogy egy kínai küldöttség látogatást tett a Primorszki területen található Progress repülőgépgyártó üzemben, ahol a Ka-52K-t gyártják. A források szerint Peking megállapodást köthet Moszkvával "legalább 36" egység megvásárlásáról.
"A Ka-52K az orosz haditengerészet első hajófedélzeti helikoptere, amely összecsukható lapátokkal és nagyobb felszállótömeggel rendelkezik, ami segít a helytakarékosságban és a 075-ös típusú univerzális egységek igényeinek kielégítésében" - mutat rá a kínai szakértő. A Ka-52K módosítás korrózióálló kezeléssel is rendelkezik, és ahogy Zhou rámutat, ez az egyetlen nehéz helikopter a világon, amely katapultüléssel van felszerelve.


"Ha a két ország üzletet köt a Ka-52K-ról, az elősegítheti a védelmi ágazatuk közötti együttműködést" - véli az elemző. Ez lehet a harmadik nagy orosz-kínai üzlet ezen a területen, miután Peking már vásárolt Szu-35-ös vadászgépeket és Sz-400-as SAM-eket Moszkvától.
Ahogy a South China Morning Post kifejti, Kína arra számít, hogy az új 075-ös hajóit "mini repülőgép-hordozóként" fogja használni. Fontos részét kell képezniük Peking stratégiájának, amellyel a tengeren, különösen a Dél-kínai-tengeren követi érdekeit. A nagy probléma azonban eddig az volt, hogy a kínai védelmi ágazat nem tud olyan nehéz harci helikoptert tervezni, amely megfelelne az új hajó harci igényeinek. Kína jelenleg a Z-8, Z-9 és Z-20 helikopterek fedélzeti változatain dolgozik mind a Type 075, mind a kevésbé fejlett Type 071 hajók számára, de ezeknek a projekteknek időre van szükségük a megvalósuláshoz.


"A Ka-52K üzlet Peking és Moszkva számára is előnyös lenne - Oroszországnak pénzre van szüksége a védelmi ágazat támogatásához, Kínának pedig időre" - mondta a kiadványnak egy, a Népi Felszabadító Hadsereghez közel álló forrás.

A kínaiak már régóta ábrázolják a helikopterhordozóikat orosz helikopterekkel a koncepcióikban
Az ok banális - egyelőre nem tudnak minőségileg hasonlót készíteni. Amint lemásolják vagy saját maguk készítik, természetesen áttérnek a saját helikopterek gyártására, de egyelőre az idő fogytán van, helikopterhordozóik vannak, de a szükséges helikopterek nincsenek meg. Ebből adódik a vásárlás iránti érdeklődés. Az Orosz Föderáció jó pénzt fog keresni ezen.


Colonelcassad
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 570
85 042
113
A kínaiakat követõen a Primorye-i Progress gyárat egy vietnami televíziós stáb látogatta meg és szintén a Ka-52-õt mutatták be. Nem titok, hogy a vietnami légierőnek új támadóhelikopterre van szüksége a leszerelt Mi-24A helyett.

 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Egy kis múltidézés. Hogyan zajlott a Kamov Ka-50 első harcfeladata? Erről ír cikkében Oleg Galickih a Rosszijiszkaja Gazeta honlapján.

Aki még többre kíváncsi, annak ott lesz a link az írás végén, amit már csak azért is ajánlatos megnézni, mert alatta van egy klassz képgaléria a típusról.

2001 január 6-án szállt fel először a Groznij "Északi"repülőtérről igazi harci feladat végrehajtására egy Kamov Ka-50-es géppár,ismertebb nevén "Fekete Cápa".
Ennek a forgószárnyasnak a rendszerbe állítása eléggé elhúzódott. Az első prototípus 1982-ben szállt fel, ám a Szovjetunióban kezdődő átmenet majd az ország szétesése miatt tolódott az igazi hadrendbe állítható modellek megjelenése. A típus csak 1995 augusztusában lett rendszerbe állítva. A típus tesztelése a torzsoki légibázison zajlott. 1999-ben végre döntés született arról,hogy valós harci körülmények között is ellenőrizzék a típus képességeit. 2000 decemberében létrehozták a BUG-ot, (Bojevaja Udernaja Gruppa), vagyis a harci támadó csoportot. A csoportba kettő Ka-50-es (a 24-es és a 25-ös oldalszámúak) és egy Ka-29-es tartozott.Az újév előestéjén a csoport megjelent a "Groznij Északi" repülőtéren, ahol rendkívül komoly biztonsági intézkedéseket vezettek be, és nagy mértékben erősítették a reptér 24-órás őrzés-védelmét. A terroristák ugyanis értesültek az új gépek érkezéséről, és rendkívül magas pénzdíjat ajánlottak annak, aki meg tudja semmisíteni az új helikoptereket. A helikoptereket megerősített földsáncok mögé rejtették, a pilóták pedig a gépek közelében, katonai sátrakban éltek.
Az első néhány nap orientációs és próbarepülésekkel telt. A pilóták megismerkedtek a helyi domborzati viszonyokkal.
Kiderült, hogy a Ka-50-es nagyszerűen tud repülni a hegyvidéki környezetben. A koaxiális forgószárny elrendezés nagy stabilitást jó iránytartást ad a helikopternek, továbbá érzéketlenné teszi a váratlan szél befúvásoknak, amelyre való érzékenység sok helikopternek a gondja.
Ezen kívül a helikopter kiválóan manőverezik a szűk völgyekben,kanyonokban. A gép gyorsan reagál és ha hirtelen emelkedik a terep magassága,akkor azonnal nagyon gyors magassággyűjtésre, közel függőleges emelkedésre képes.

A gép páncélozott üveggel és a pilóta valamint a létfontosságú rendszerek páncélzattal védettek a földről jövő ellenséges tűz ellen.
A csecsenföldi harci feladatok végrehajtása előtt a pilóták lőtéren elsajátították a 2A42-es jelű 30mm-es űrméretű gépágyú,az SZ-8-as nem irányított rakéták és a Vihr irányított páncéltörő rakéták alkalmazását.
Már a legelső harci bevetésen rakétákkal támadta a terroristák állásaita 25-ös oldalszámú gép,a Ka-29-es személyzetének beszámolója alapján. A harcban a Ka-29-es helikopter segítette,amelyik felderítő és célmegjelölő feladatot töltött be. Igazság szerint ez az első bevetés nem zajlott eseménymentesen: a hazarepülés során a 25-ös oldalszámú gép pilótája szokatlan vibrációt érzett, ezért úgy döntött,hogy a lehető leggyorsabban leszáll Hankalában. A vibráció oka kiderült: találat érte az egyik forgószárny-lapátot,több repeszdarabot is találtak benne. A meglőtt forgószárny lapátot kicserélték.

A Ka-50-es géppár időnként Mi-24-esek kíséretében, időnként azok nélkül, 2001 február 14-ig 121 harci bevetést repült.
A Ka-50-esek az utolsó napokban már "szabad vadászatot" végeztek,teljesen önálló célfelderítéssel. A helikoptert a harcászati hatékonyság és a megbízhatóság jellemezte. Egyúttal a helikopter a szögletes formái miatt egy becenevet is kapott,ő lett a :"Bőrönd".

2009-ben a még a Ka-50-es gyártását leállították a még modernebb Ka-52-es miatt, amely komoly továbbfejlesztési lehetőségekkel bír, és a Ka-50-esnél alkalmazott legjobb megoldásokat is örökölte.
Végül azt már csak én tenném hozzá, hogy a DCS szimulátorban is a 25-ös oldalszámú gép és annak kabinja lett lemodellezve, még az átépítés előtti formájában.
A cikk:
Первый бой "Черной акулы": как проходило боевое крещение Ка-50 — Российская газета (rg.ru)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Egy kis múltidézés. Hogyan zajlott a Kamov Ka-50 első harcfeladata? Erről ír cikkében Oleg Galickih a Rosszijiszkaja Gazeta honlapján.

Aki még többre kíváncsi, annak ott lesz a link az írás végén, amit már csak azért is ajánlatos megnézni, mert alatta van egy klassz képgaléria a típusról.

2001 január 6-án szállt fel először a Groznij "Északi"repülőtérről igazi harci feladat végrehajtására egy Kamov Ka-50-es géppár,ismertebb nevén "Fekete Cápa".
Ennek a forgószárnyasnak a rendszerbe állítása eléggé elhúzódott. Az első prototípus 1982-ben szállt fel, ám a Szovjetunióban kezdődő átmenet majd az ország szétesése miatt tolódott az igazi hadrendbe állítható modellek megjelenése. A típus csak 1995 augusztusában lett rendszerbe állítva. A típus tesztelése a torzsoki légibázison zajlott. 1999-ben végre döntés született arról,hogy valós harci körülmények között is ellenőrizzék a típus képességeit. 2000 decemberében létrehozták a BUG-ot, (Bojevaja Udernaja Gruppa), vagyis a harci támadó csoportot. A csoportba kettő Ka-50-es (a 24-es és a 25-ös oldalszámúak) és egy Ka-29-es tartozott.Az újév előestéjén a csoport megjelent a "Groznij Északi" repülőtéren, ahol rendkívül komoly biztonsági intézkedéseket vezettek be, és nagy mértékben erősítették a reptér 24-órás őrzés-védelmét. A terroristák ugyanis értesültek az új gépek érkezéséről, és rendkívül magas pénzdíjat ajánlottak annak, aki meg tudja semmisíteni az új helikoptereket. A helikoptereket megerősített földsáncok mögé rejtették, a pilóták pedig a gépek közelében, katonai sátrakban éltek.
Az első néhány nap orientációs és próbarepülésekkel telt. A pilóták megismerkedtek a helyi domborzati viszonyokkal.
Kiderült, hogy a Ka-50-es nagyszerűen tud repülni a hegyvidéki környezetben. A koaxiális forgószárny elrendezés nagy stabilitást jó iránytartást ad a helikopternek, továbbá érzéketlenné teszi a váratlan szél befúvásoknak, amelyre való érzékenység sok helikopternek a gondja.
Ezen kívül a helikopter kiválóan manőverezik a szűk völgyekben,kanyonokban. A gép gyorsan reagál és ha hirtelen emelkedik a terep magassága,akkor azonnal nagyon gyors magassággyűjtésre, közel függőleges emelkedésre képes.

A gép páncélozott üveggel és a pilóta valamint a létfontosságú rendszerek páncélzattal védettek a földről jövő ellenséges tűz ellen.
A csecsenföldi harci feladatok végrehajtása előtt a pilóták lőtéren elsajátították a 2A42-es jelű 30mm-es űrméretű gépágyú,az SZ-8-as nem irányított rakéták és a Vihr irányított páncéltörő rakéták alkalmazását.
Már a legelső harci bevetésen rakétákkal támadta a terroristák állásaita 25-ös oldalszámú gép,a Ka-29-es személyzetének beszámolója alapján. A harcban a Ka-29-es helikopter segítette,amelyik felderítő és célmegjelölő feladatot töltött be. Igazság szerint ez az első bevetés nem zajlott eseménymentesen: a hazarepülés során a 25-ös oldalszámú gép pilótája szokatlan vibrációt érzett, ezért úgy döntött,hogy a lehető leggyorsabban leszáll Hankalában. A vibráció oka kiderült: találat érte az egyik forgószárny-lapátot,több repeszdarabot is találtak benne. A meglőtt forgószárny lapátot kicserélték.

A Ka-50-es géppár időnként Mi-24-esek kíséretében, időnként azok nélkül, 2001 február 14-ig 121 harci bevetést repült.
A Ka-50-esek az utolsó napokban már "szabad vadászatot" végeztek,teljesen önálló célfelderítéssel. A helikoptert a harcászati hatékonyság és a megbízhatóság jellemezte. Egyúttal a helikopter a szögletes formái miatt egy becenevet is kapott,ő lett a :"Bőrönd".

2009-ben a még a Ka-50-es gyártását leállították a még modernebb Ka-52-es miatt, amely komoly továbbfejlesztési lehetőségekkel bír, és a Ka-50-esnél alkalmazott legjobb megoldásokat is örökölte.
Végül azt már csak én tenném hozzá, hogy a DCS szimulátorban is a 25-ös oldalszámú gép és annak kabinja lett lemodellezve, még az átépítés előtti formájában.
A cikk:
Первый бой "Черной акулы": как проходило боевое крещение Ка-50 — Российская газета (rg.ru)
Nem volt ez ekkora sikertörténet. Nem véletlenül nem vették gyártásba. Még tíz évvel később is balkanyarban összeakadtak a forgószárnyai. (vagy jobb.)
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ka-52 a kínai helikopterhordozók számára...


E_RKIRqVgAc1ixO


A kínaiak orosz Ka-52-es helikoptereket szeretnének vásárolni a Type-075 típusú helikopterhordozóikhoz.
Kína 36 gép - 12 helikopterhordozónként - megvásárlásában érdekelt. Valójában Egyiptom útját követi, amely ugyanilyen Ka-52-eseket vásárolt a Mistraljai számára.


Kína vizsgálja annak lehetőségét, hogy több mint 30 Ka-52K harci helikoptert vásároljon Oroszországtól, amelyek "szárnyakat adnak" az új 075-ös típusú univerzális leszállóegységnek - írja a South China Morning Post. Szakértők szerint egy újabb jelentős védelmi megállapodás fellendítheti a Peking és Moszkva közötti együttműködést az Egyesült Államokkal fennálló feszült kapcsolatok közepette.

Katonai elemzők szerint a megállapodás az Oroszország és a Kínai Népköztársaság közötti "szoros védelmi együttműködés" jele lehet az USA-val fennálló feszült kapcsolatok közepette. "A Kínai Népi Felszabadító Hadsereg már jó ideje fontolgatja az orosz Ka-52K megvásárlását. A 075-ös típusú többcélú egységeknek szüksége van egy nehéz harci helikopterre" - mondta a hírügynökségnek Zhou Chenming pekingi katonai szakértő.

A múlt héten az orosz média arról számolt be, hogy egy kínai küldöttség látogatást tett a Primorszki területen található Progress repülőgépgyártó üzemben, ahol a Ka-52K-t gyártják. A források szerint Peking megállapodást köthet Moszkvával "legalább 36" egység megvásárlásáról.
"A Ka-52K az orosz haditengerészet első hajófedélzeti helikoptere, amely összecsukható lapátokkal és nagyobb felszállótömeggel rendelkezik, ami segít a helytakarékosságban és a 075-ös típusú univerzális egységek igényeinek kielégítésében" - mutat rá a kínai szakértő. A Ka-52K módosítás korrózióálló kezeléssel is rendelkezik, és ahogy Zhou rámutat, ez az egyetlen nehéz helikopter a világon, amely katapultüléssel van felszerelve.


"Ha a két ország üzletet köt a Ka-52K-ról, az elősegítheti a védelmi ágazatuk közötti együttműködést" - véli az elemző. Ez lehet a harmadik nagy orosz-kínai üzlet ezen a területen, miután Peking már vásárolt Szu-35-ös vadászgépeket és Sz-400-as SAM-eket Moszkvától.
Ahogy a South China Morning Post kifejti, Kína arra számít, hogy az új 075-ös hajóit "mini repülőgép-hordozóként" fogja használni. Fontos részét kell képezniük Peking stratégiájának, amellyel a tengeren, különösen a Dél-kínai-tengeren követi érdekeit. A nagy probléma azonban eddig az volt, hogy a kínai védelmi ágazat nem tud olyan nehéz harci helikoptert tervezni, amely megfelelne az új hajó harci igényeinek. Kína jelenleg a Z-8, Z-9 és Z-20 helikopterek fedélzeti változatain dolgozik mind a Type 075, mind a kevésbé fejlett Type 071 hajók számára, de ezeknek a projekteknek időre van szükségük a megvalósuláshoz.


"A Ka-52K üzlet Peking és Moszkva számára is előnyös lenne - Oroszországnak pénzre van szüksége a védelmi ágazat támogatásához, Kínának pedig időre" - mondta a kiadványnak egy, a Népi Felszabadító Hadsereghez közel álló forrás.

A kínaiak már régóta ábrázolják a helikopterhordozóikat orosz helikopterekkel a koncepcióikban
Az ok banális - egyelőre nem tudnak minőségileg hasonlót készíteni. Amint lemásolják vagy saját maguk készítik, természetesen áttérnek a saját helikopterek gyártására, de egyelőre az idő fogytán van, helikopterhordozóik vannak, de a szükséges helikopterek nincsenek meg. Ebből adódik a vásárlás iránti érdeklődés. Az Orosz Föderáció jó pénzt fog keresni ezen.


Colonelcassad
Csencselni kellene az oroszoknak. Hajókat helikopterekért.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Csencselni kellene az oroszoknak. Hajókat helikopterekért.
.
.
Ez jó ötlet, mert a kinai úgyis lemásolja, tehát eleve jobb lenne ebből az alapállásból tárgyalni. Épitenek cserébe egy nagy hajót, plusz a hajó komplett dokumentációja esetleges újabbak gyártásához. És akkor a helikopter dokumentációja is megy cserébe, legalább pár hónap munkát megspórolnak a kinai copypaste "fejlesztőknek".
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
.
.
Ez jó ötlet, mert a kinai úgyis lemásolja, tehát eleve jobb lenne ebből az alapállásból tárgyalni. Épitenek cserébe egy nagy hajót, plusz a hajó komplett dokumentációja esetleges újabbak gyártásához. És akkor a helikopter dokumentációja is megy cserébe, legalább pár hónap munkát megspórolnak a kinai copypaste "fejlesztőknek".
Tervezni még csak tudnak az oroszok. + megvan nekik a Mistral mindenestül. Hanem nincs hol, és főleg nincs kivel gyártani.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Nem volt ez ekkora sikertörténet. Nem véletlenül nem vették gyártásba. Még tíz évvel később is balkanyarban összeakadtak a forgószárnyai. (vagy jobb.)
Blőááá,ez fájt, és már sokadjára. A 7-es busz kanyarodik! A repülőgépek, helikopterek fordulni szoktak. 10 évvel későbbi lapátösszeakadásról(tehát 2011-es) nem tudok,persze ettől még előfordulhatott. Ha tippelnem kéne, inkább a jobb fordulóra lehetett kényes, bár ezt csak a Ka-26-os pilótáktól hallottakból kiindulva mondom. 1985-ben Jevgenyij Larjusin sajnos lapátösszecsapódás miatt zuhant le 1985-ben az egyik prototípussal. Ő sajnos -2g-t tolt a gépbe,ennek volt köszönhető a dolog,ez a terhelés túllépte a gépre megadott negatív túlterhelés határát. Utána áttervezték a forgószárnyat, a két lapátsor közti (függőleges) távolságot megnövelték és a vezérlőrendszerbe is beleraktak egy korlátozást, hogy a jövőben ne alakulhasson ki ilyen helyzet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Blőááá,ez fájt, és már sokadjára. A 7-es busz kanyarodik! A repülőgépek, helikopterek fordulni szoktak. 10 évvel későbbi lapátösszeakadásról(tehát 2011-es) nem tudok,persze ettől még előfordulhatott. Ha tippelnem kéne, inkább a jobb fordulóra lehetett kényes, bár ezt csak a Ka-26-os pilótáktól hallottakból kiindulva mondom. 1985-ben Jevgenyij Larjusin sajnos lapátösszecsapódás miatt zuhant le 1985-ben az egyik prototípussal. Ő sajnos -2g-t tolt a gépbe,ennek volt köszönhető a dolog,ez a terhelés túllépte a gépre megadott negatív túlterhelés határát. Utána áttervezték a forgószárnyat, a két lapátsor közti (függőleges) távolságot megnövelték és a vezérlőrendszerbe is beleraktak egy korlátozást, hogy a jövőben ne alakulhasson ki ilyen helyzet.
1995-ben.
Vagy az egy másik eset volt?

 
  • Szomorú
  • Hűha
Reactions: fishbed and Bleroka

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Blőááá,ez fájt, és már sokadjára. A 7-es busz kanyarodik! A repülőgépek, helikopterek fordulni szoktak. 10 évvel későbbi lapátösszeakadásról(tehát 2011-es) nem tudok,persze ettől még előfordulhatott. Ha tippelnem kéne, inkább a jobb fordulóra lehetett kényes, bár ezt csak a Ka-26-os pilótáktól hallottakból kiindulva mondom. 1985-ben Jevgenyij Larjusin sajnos lapátösszecsapódás miatt zuhant le 1985-ben az egyik prototípussal. Ő sajnos -2g-t tolt a gépbe,ennek volt köszönhető a dolog,ez a terhelés túllépte a gépre megadott negatív túlterhelés határát. Utána áttervezték a forgószárnyat, a két lapátsor közti (függőleges) távolságot megnövelték és a vezérlőrendszerbe is beleraktak egy korlátozást, hogy a jövőben ne alakulhasson ki ilyen helyzet.
.
.
Megesik az ilyesmi máshol is... Régi klasszikus a youtubeon is, amikor a CH-53E a hosszú utántöltő rúddal egy hirtelen manővernél belecsap a saját lapátjába:
.
.
Szerencséjükre az utántöltő volt a gyengébb, az tört, igy nem zuhantak le.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Gacsat te olyan vagy ,mint a két öreg a Muppet showban az erkélyen...állandóan csak durrogsz,zsémbeskedsz... :D :D
Igen, pontosan.:p ha megfigyeled, az oroszok kettős tevékenységét a hibák esetén:
Kommunikáció: minden rendben van, nincs itt semmi látnivaló, haladjunk tovább.
tett: gőzerővel dolgoznak a kijavításon. Jelen esetbe átálltak a Ka-52esre. Ennek állítólag az volt a fő oka, hogy egy pilóta nem bírt a rengeteg tennivalóval.
Itt jegyezném meg, hogy annak a norvég helikopternek, ami kinyírta a teljes utazó közönséget a kardinális hibáját nem javították ki. Eltört a főtengely sebességváltója? Jóvanazúgy. Azt hiszem, mi is vettünk belőle.