Én úgy emléxem, volt egy 2010 körül is. A fényképen a kerítés tövében fexik a helikopter maradványa.1995-ben.
Vagy az egy másik eset volt?
Nem, nem. Az már 52es volt: https://www.rt.com/news/helicopter-falls-moscow-906/
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Én úgy emléxem, volt egy 2010 körül is. A fényképen a kerítés tövében fexik a helikopter maradványa.1995-ben.
Vagy az egy másik eset volt?
Borisz Vorobjov ezredes esete volt ez. Az Udarnaja Szila ( az Első Csatorna régi katonai műsora,amit egyébként egy tiszt vezetett) Ka-50-esről szóló adásában elemezték. Ott az hangzik el,hogy a vizsgálóbizottság szerint az óriási túlterhelés okozta ezt az esetet is. Emlékeim szerint +3g húzható ebbe a helikopterbe maximum. A törő terhelési többes általában ennek az 1.5-1.8-szorosa szokott lenni a megengedett maximális túlterhelés értékének,a repülőgépeknél.1995-ben.
Vagy az egy másik eset volt?
Igen, ez volt, csak nem tudom,hogy itt mi lett a vizsgálat végeredménye.Én úgy emléxem, volt egy 2010 körül is. A fényképen a kerítés tövében fexik a helikopter maradványa.
Nem, nem. Az már 52es volt: https://www.rt.com/news/helicopter-falls-moscow-906/
A koax rotoros helikopterek az egyik irányba sokkal kevésbé fordulékonyak, mint a másikba. Mert az egyik irányba úgy adódnak össze a terhelések, hogy összeakadnak a lapátok.Borisz Vorobjov ezredes esete volt ez. Az Udarnaja Szila ( az Első Csatorna régi katonai műsora,amit egyébként egy tiszt vezetett) Ka-50-esről szóló adásában elemezték. Ott az hangzik el,hogy a vizsgálóbizottság szerint az óriási túlterhelés okozta ezt az esetet is. Emlékeim szerint +3g húzható ebbe a helikopterbe maximum. A törő terhelési többes általában ennek az 1.5-1.8-szorosa szokott lenni a megengedett maximális túlterhelés értékének,a repülőgépeknél.
19:54-től hangzanak el a kulcsmondatok:
A koax rotoros helikopterek az egyik irányba sokkal kevésbé fordulékonyak, mint a másikba. Mert az egyik irányba úgy adódnak össze a terhelések, hogy összeakadnak a lapátok.
Lehetséges, annyit tudok,hogy Ka-26-os a jobb fordulóra érzékeny, de azért az egy lényegesen régebbi konstruktció. Mégis van olyan ismerősöm,aki ugyanúgy brutális bedöntésekkel dolgozik vele jobb és bal fordulóban is.A koax rotoros helikopterek az egyik irányba sokkal kevésbé fordulékonyak, mint a másikba. Mert az egyik irányba úgy adódnak össze a terhelések, hogy összeakadnak a lapátok.
Direkt oda írtam a neved(anélkül senki írását-fordítását nem teszek ki) mint szerző(fordító), hogy lássák az emberek@boki
Viszonylag gyorsan szembejött az előbbi cikk fordításom a facebookon.Amivel semmi baj, csak ha már a megkérdezésem nélkül kitetted, akkor az utolsó mondatban túlzásba vitt "a" betűket kivehetted volna belőle,elég dadogósra sikerült mondat volt Még jobban át kellett volna nézzem, mielőtt beküldöm ide. Egyébként semmi gond, hogy felraktad oda.
Eddig 300-an olvasták. Ha lesz majd máskor is érdekes anyagod majd szólj.@boki
Viszonylag gyorsan szembejött az előbbi cikk fordításom a facebookon.Amivel semmi baj, csak ha már a megkérdezésem nélkül kitetted, akkor az utolsó mondatban túlzásba vitt "a" betűket kivehetted volna belőle,elég dadogósra sikerült mondat volt Még jobban át kellett volna nézzem, mielőtt beküldöm ide. Egyébként semmi gond, hogy felraktad oda.
Allesmort kérdezd. Ő írta le, amikor ez a rettenetes eset megesett. Nekem ennyi elég.Tanulnék.
Miért is?
.
Helló! Ha Ka-50-esre gondolsz, akkor messze nem gyártottak ennyit. Épült hat prototípus 1982 és 1991 között, amelyekből a tervező iroda kísérleti üzemében raktak össze ötöt.32 dbot gyártottak belőle.
Helyett: A Ka-50-es típus sohasem állt hadrednbe!A Ka-52-es típus sohasem állt hadrendbe!
Én is valahogy így emlékeztem, de a wiki írta a 32 darabot.Helló! Ha Ka-50-esre gondolsz, akkor messze nem gyártottak ennyit. Épült hat prototípus 1982 és 1991 között, amelyekből a tervező iroda kísérleti üzemében raktak össze ötöt.
Fotó: az első proto, ami 1985-ben zuhant le.
Majd beindult egy előszéria gyártás az orosz Távol-Keleten, amiből mindössze nyolc Ka-50-es szállt fel 1991 és 1996 között. Ezen felül a meglévő pár sárkányt átépítették Ka-52-esre. Kivéve négy pédányt amit - hogy legyen az üzemnek megrendelése - Ka-50-esként fejeztek be 2008-ig és átadták a Torzsoki kiképző központnak, mondván "gyakorló gép".
A Ka-52-es típus sohasem állt hadrendbe! Az első bő húsz évben csak a gyár promózta, így jutott el Csecsenföldre és hadgyakorlatra. Majd mindössze az állami és a légierős tesztközpontokban repült 2012-ig.
Fotó: a második Ka-50 veszteség, amiben 1998-ban már ez az előszéria Ka-50-es zuhant le
A Wiki és forrásai szovjet/orosz támakörökben (is), jellemzően pontatlanok.Én is valahogy így emlékeztem, de a wiki írta a 32 darabot.
1995-ben ,augusztus 28-án egy elnöki rendelettel hivatalosan hadrendbe álló típusnak nyilvánították a Ka-50-est. Ezért van benne az általam lefordított RG cikkben is,ez a dátum. Az már egy más kérdés, hogy a "demokratikus"90-es évek áldatlan állapotaiban ez hogyan valósult meg. Igazából nem volt kettő teljesen egyforma példány, és a 25-ös oldalszámú is többször át lett építve,a legutoljára éjszakai alkalmazás céljából. Sokkal modernebb kabint kapott (3 hatalmas színes kijelző),a Skval helyett egy az eredményes éjszakai alkalmazást lehetővé tevő célkereső rendszerrel is ellátták. Végül azonban 2009-ben úgy döntöttek, hogy leállítják a típus gyártását, és helyette inkább a két személyes Ka-52-est rendszeresítik, ahol így kevésbé leterhelt a pilóta.Helyett: A Ka-50-es típus sohasem állt hadrednbe!
Gacsat nem tud oroszul, így csak angol wikit használ(ott vannak teljes képtelenségek írva általában). Az orosz wiki többnyire pontos adatokkal bír az orosz haditechnikáról. Így van ez a Ka-50 esetén is.A Wiki és forrásai szovjet/orosz támakörökben (is), jellemzően pontatlanok.
Elvileg összesen 19db repülőképes példány épült a Ka-50-esből,az utolsó 2 a 2009-es évben.Helló! Ha Ka-50-esre gondolsz, akkor messze nem gyártottak ennyit. Épült hat prototípus 1982 és 1991 között, amelyekből a tervező iroda kísérleti üzemében raktak össze ötöt.
Fotó: az első proto, ami 1985-ben zuhant le.
Majd beindult egy előszéria gyártás az orosz Távol-Keleten, amiből mindössze nyolc Ka-50-es szállt fel 1991 és 1996 között. Ezen felül a meglévő pár sárkányt átépítették Ka-52-esre. Kivéve négy pédányt amit - hogy legyen az üzemnek megrendelése - Ka-50-esként fejeztek be 2008-ig és átadták a Torzsoki kiképző központnak, mondván "gyakorló gép".
A Ka-52-es típus sohasem állt hadrendbe! Az első bő húsz évben csak a gyár promózta, így jutott el Csecsenföldre és hadgyakorlatra. Majd mindössze az állami és a légierős tesztközpontokban repült 2012-ig.
Fotó: a második Ka-50 veszteség, amiben 1998-ban már ez az előszéria Ka-50-es zuhant le
Igen, egy orosz gép onnantól áll hadrendbe:1995-ben ,augusztus 28-án egy elnöki rendelettel hivatalosan hadrendbe álló típusnak nyilvánították a Ka-50-est. Ezért van benne az általam lefordított RG cikkben is,ez a dátum. Az már egy más kérdés, hogy a "demokratikus"90-es évek áldatlan állapotaiban ez hogyan valósult meg. Igazából nem volt kettő teljesen egyforma példány, és a 25-ös oldalszámú is többször át lett építve,a legutoljára éjszakai alkalmazás céljából. Sokkal modernebb kabint kapott (3 hatalmas színes kijelző),a Skval helyett egy az eredményes éjszakai alkalmazást lehetővé tevő célkereső rendszerrel is ellátták. Végül azonban 2009-ben úgy döntöttek, hogy leállítják a típus gyártását, és helyette inkább a két személyes Ka-52-est rendszeresítik, ahol így kevésbé leterhelt a pilóta.
Így van, és ebből 18 repült is, ahogy írtam!Elvileg összesen 19db repülőképes példány épült a Ka-50-esből,az utolsó 2 a 2009-es évben.
Itt gyártási év, gy. szám, ha volt akkor még oldalszám szerint is le van bontva a dolog:
https://russianplanes.net/regsearch...line2=&status=&status2=&therearephotos=&date=