Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
283590.jpg

295581.jpg

298597.jpg
Az a bazi zöld konténer az valami önvédelmi cucc?
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Kiváncsi vagyok, hogy mivel lőtték le. A MANPADS hihető (ha nagyob rakéta találja el, szerintem nem marad ennyire egyben).

Érdekességek:
Az utóbbi időben egyre több helyen Ataka-V -vel voltak felfegyverezve, viszont itt (legalábbis a bal oldalon, a jobb nem látszik) Vikhr -t hordozott a gép.
Az egyik indítótubus nyitva is van, ami arra utal, hogy használta is. BÁR, az is lehetséges, hogy a találat következtében elműködött a Vikhr, és azért van nyitva a tubus. Az is látható, hogy a kabin nyitva és egyben van, szóval valószínűleg a pilóták jól vannak:

3ikI5wt.png



Eléggé szétégett a bal szárny vége. Nem tudom, hogy itt estleg egy sérült Vikhr elműködése miatt szenesedett el minden, vagy esetleg ez a rész volt a legközelebb a légvédelmi rakéta robbanásához:
lTdIaE9.png




Ez a Ka-52 példány DIRCM -el is fel volt szerelve. Úgy tűnik, ebben az esetben nem segített:
Ix76bFw.png



Érdekes még, hogy a belső pilonon nem NIR, hanem üzemanyag tartály van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
Kiváncsi vagyok, hogy mivel lőtték le. A MANPADS hihető (ha nagyob rakéta találja el, szerintem nem marad ennyire egyben).

Érdekességek:
Az utóbbi időben egyre több helyen Ataka-V -vel voltak felfegyverezve, viszont itt (legalábbis a bal oldalon, a jobb nem látszik) Vikhr -t hordozott a gép.
Az egyik indítótubus nyitva is van, ami arra utal, hogy használta is. BÁR, az is lehetséges, hogy a találat következtében elműködött a Vikhr, és azért van nyitva a tubus. Az is látható, hogy a kabin nyitva és egyben van, szóval valószínűleg a pilóták jól vannak:

3ikI5wt.png



Eléggé szétégett a bal szárny vége. Nem tudom, hogy itt estleg egy sérült Vikhr elműködése miatt szenesedett el minden, vagy esetleg ez a rész volt a legközelebb a légvédelmi rakéta robbanásához:
lTdIaE9.png




Ez a Ka-52 példány DIRCM -el is fel volt szerelve. Úgy tűnik, ebben az esetben nem segített:
Ix76bFw.png



Érdekes még, hogy a belső pilonon nem NIR, hanem üzemanyag tartály van.
Az lenne a meglepő, ha NIR lenne ott és nem pótos.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and gacsat

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 230
93
Kiváncsi vagyok, hogy mivel lőtték le. A MANPADS hihető (ha nagyob rakéta találja el, szerintem nem marad ennyire egyben).

Érdekességek:
Az utóbbi időben egyre több helyen Ataka-V -vel voltak felfegyverezve, viszont itt (legalábbis a bal oldalon, a jobb nem látszik) Vikhr -t hordozott a gép.
Az egyik indítótubus nyitva is van, ami arra utal, hogy használta is. BÁR, az is lehetséges, hogy a találat következtében elműködött a Vikhr, és azért van nyitva a tubus. Az is látható, hogy a kabin nyitva és egyben van, szóval valószínűleg a pilóták jól vannak:

3ikI5wt.png



Eléggé szétégett a bal szárny vége. Nem tudom, hogy itt estleg egy sérült Vikhr elműködése miatt szenesedett el minden, vagy esetleg ez a rész volt a legközelebb a légvédelmi rakéta robbanásához:
lTdIaE9.png




Ez a Ka-52 példány DIRCM -el is fel volt szerelve. Úgy tűnik, ebben az esetben nem segített:
Ix76bFw.png



Érdekes még, hogy a belső pilonon nem NIR, hanem üzemanyag tartály van.
Viszont szemmel láthatóan futót nyitott és egyben leszállt. A bal hajtómű gondola nyakig repesztalálatokkal. A személyzet szemszögéből nézve, jó a túlélőképesség.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Kiváncsi vagyok, hogy mivel lőtték le. A MANPADS hihető (ha nagyob rakéta találja el, szerintem nem marad ennyire egyben).

Érdekességek:
Az utóbbi időben egyre több helyen Ataka-V -vel voltak felfegyverezve, viszont itt (legalábbis a bal oldalon, a jobb nem látszik) Vikhr -t hordozott a gép.
Az egyik indítótubus nyitva is van, ami arra utal, hogy használta is. BÁR, az is lehetséges, hogy a találat következtében elműködött a Vikhr, és azért van nyitva a tubus. Az is látható, hogy a kabin nyitva és egyben van, szóval valószínűleg a pilóták jól vannak:

3ikI5wt.png



Eléggé szétégett a bal szárny vége. Nem tudom, hogy itt estleg egy sérült Vikhr elműködése miatt szenesedett el minden, vagy esetleg ez a rész volt a legközelebb a légvédelmi rakéta robbanásához:
lTdIaE9.png




Ez a Ka-52 példány DIRCM -el is fel volt szerelve. Úgy tűnik, ebben az esetben nem segített:
Ix76bFw.png



Érdekes még, hogy a belső pilonon nem NIR, hanem üzemanyag tartály van.
Jobb minőségű kép ugyenerről, másik szögből:
gn8sb4k66uj81.jpg
 

oregbogaras

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 438
4 828
113
A pilóta az "Aligátor" előkészítéséről beszélt egy ukrajnai különleges műveletre
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 754
113
...ami --EVU-- micsoda is? ...mindent (is) nem tudok, de hajlandó vagyok megtanulni! :hadonaszos:


...na jó: megpróbálni megtanulni.

...ja, és Kösz! :)


.
EVU= Ekranno Vihlopnoje Usztrojsztva. Hajtómű kiömlőnyílás árnyékoló eszköz. A hajtómű kiölőkhöz szerelik fel, hogy csökkentse a gép hőképét. A korábbi képeken látható lelőtt gépeken például nem volt felszerelve.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 045
14 050
113
EVU= Ekranno Vihlopnoje Usztrojsztva. Hajtómű kiömlőnyílás árnyékoló eszköz. A hajtómű kiölőkhöz szerelik fel, hogy csökkentse a gép hőképét. A korábbi képeken látható lelőtt gépeken például nem volt felszerelve.


Ha jól kotorásztam a szürke-állományomban, akkor ez "csak" az infra-vezérlésű rakéták ellen csökkenti a veszélyt, a --korábban látott Mi-35-- helikopter esetében az ATGM ellen nem ad védelmet, az ellen gyakorlatilag a repgépek rakétaindítást észlelő rendszerének és az APS(Aktív Protection System: Aktív Védelmi Rendszer (harckocsik)-- keveréke adna védelmet! Van ilyen az oroszoknak?

...és az "orosz-birodalomban" nincs akkora kapacitás, hogy 1-2 tucat helire "összedrótozzák"???

Mert akkor nem 50 heli-t kellene használni --és pótolni folyamataosan a vpédelmeszett helikopterekhez képest sokdzoros veszteséget--, hanem 1-2 tucat helit üzemeltetni --váltott személyzet--, és töredéke veszteséget pótolni.

Ebben látom a nagyon-nagy különbséget a hasonló helyzetekben az izraeliek javára!!!

Kis hazai "kitekintés": és ebben a rugalmasságban látnám a nyílt, rugalmasan/gyorsan/megfizethetően módosítható rendszerek előnyeit, amivel a szerbiai lopakodó-lelövéshez hasonlót tudnánk kilátásba-helyezni a támadóinknak!

Ma ennek/ilyen --jövőbeni konfliktusokat eldöntő-- képesség létrehozatalának nem látom semmi politikai akaratát, a nano-mennyiséges, csillió-milliárdos, leplombázott, mereven alkalmazható technikáknál!!!

...és ebben a szerbek --tanulva a keserű/saját példájukból-- fényévekkel vannak előttünk!!!



.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 754
113
Ha jól kotorásztam a szürke-állományomban, akkor ez "csak" az infra-vezérlésű rakéták ellen csökkenti a veszélyt, a --korábban látott Mi-35-- helikopter esetében az ATGM ellen nem ad védelmet, az ellen gyakorlatilag a repgépek rakétaindítást észlelő rendszerének és az APS(Aktív Protection System: Aktív Védelmi Rendszer (harckocsik)-- keveréke adna védelmet! Van ilyen az oroszoknak?

...és az "orosz-birodalomban" nincs akkora kapacitás, hogy 1-2 tucat helire "összedrótozzák"???

Mert akkor nem 50 heli-t kellene használni --és pótolni folyamataosan a vpédelmeszett helikopterekhez képest sokdzoros veszteséget--, hanem 1-2 tucat helit üzemeltetni --váltott személyzet--, és töredéke veszteséget pótolni.

Ebben látom a nagyon-nagy különbséget a hasonló helyzetekben az izraeliek javára!!!

Kis hazai "kitekintés": és ebben a rugalmasságban látnám a nyílt, rugalmasan/gyorsan/megfizethetően módosítható rendszerek előnyeit, amivel a szerbiai lopakodó-lelövéshez hasonlót tudnánk kilátásba-helyezni a támadóinknak!

Ma ennek/ilyen --jövőbeni konfliktusokat eldöntő-- képesség létrehozatalának nem látom semmi politikai akaratát, a nano-mennyiséges, csillió-milliárdos, leplombázott, mereven alkalmazható technikáknál!!!

...és ebben a szerbek --tanulva a keserű/saját példájukból-- fényévekkel vannak előttünk!!!



.
A Kamovokon ott a Vityebszk rendszer. Először a Ka-50-esen jelent meg, kísérleti jelleggel. Az 52-eseken viszont már eleve rendszeresítve van.
A Mil gépeken kevésbé elterjedt, inkább kiegészítésként jellemző.
Mint például ennél a Mi-35M-nél,amit 0:12-nél láthatunk felszállni a videóban. A Vityebszk tornyai a hátsó futóművek előtt vannak, és egy van még a faroktartó alatt. Az infracsapda szórótól,enyhén balra, lefelé a gép alatt egy szürke "torony".