Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kiváncsi vagyok, hogy mivel lőtték le. A MANPADS hihető (ha nagyob rakéta találja el, szerintem nem marad ennyire egyben).

Érdekességek:
Az utóbbi időben egyre több helyen Ataka-V -vel voltak felfegyverezve, viszont itt (legalábbis a bal oldalon, a jobb nem látszik) Vikhr -t hordozott a gép.
Az egyik indítótubus nyitva is van, ami arra utal, hogy használta is. BÁR, az is lehetséges, hogy a találat következtében elműködött a Vikhr, és azért van nyitva a tubus. Az is látható, hogy a kabin nyitva és egyben van, szóval valószínűleg a pilóták jól vannak:

3ikI5wt.png



Eléggé szétégett a bal szárny vége. Nem tudom, hogy itt estleg egy sérült Vikhr elműködése miatt szenesedett el minden, vagy esetleg ez a rész volt a legközelebb a légvédelmi rakéta robbanásához:
lTdIaE9.png




Ez a Ka-52 példány DIRCM -el is fel volt szerelve. Úgy tűnik, ebben az esetben nem segített:
Ix76bFw.png



Érdekes még, hogy a belső pilonon nem NIR, hanem üzemanyag tartály van.
 
Kiváncsi vagyok, hogy mivel lőtték le. A MANPADS hihető (ha nagyob rakéta találja el, szerintem nem marad ennyire egyben).

Érdekességek:
Az utóbbi időben egyre több helyen Ataka-V -vel voltak felfegyverezve, viszont itt (legalábbis a bal oldalon, a jobb nem látszik) Vikhr -t hordozott a gép.
Az egyik indítótubus nyitva is van, ami arra utal, hogy használta is. BÁR, az is lehetséges, hogy a találat következtében elműködött a Vikhr, és azért van nyitva a tubus. Az is látható, hogy a kabin nyitva és egyben van, szóval valószínűleg a pilóták jól vannak:

3ikI5wt.png



Eléggé szétégett a bal szárny vége. Nem tudom, hogy itt estleg egy sérült Vikhr elműködése miatt szenesedett el minden, vagy esetleg ez a rész volt a legközelebb a légvédelmi rakéta robbanásához:
lTdIaE9.png




Ez a Ka-52 példány DIRCM -el is fel volt szerelve. Úgy tűnik, ebben az esetben nem segített:
Ix76bFw.png



Érdekes még, hogy a belső pilonon nem NIR, hanem üzemanyag tartály van.
Az lenne a meglepő, ha NIR lenne ott és nem pótos.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and gacsat
Kiváncsi vagyok, hogy mivel lőtték le. A MANPADS hihető (ha nagyob rakéta találja el, szerintem nem marad ennyire egyben).

Érdekességek:
Az utóbbi időben egyre több helyen Ataka-V -vel voltak felfegyverezve, viszont itt (legalábbis a bal oldalon, a jobb nem látszik) Vikhr -t hordozott a gép.
Az egyik indítótubus nyitva is van, ami arra utal, hogy használta is. BÁR, az is lehetséges, hogy a találat következtében elműködött a Vikhr, és azért van nyitva a tubus. Az is látható, hogy a kabin nyitva és egyben van, szóval valószínűleg a pilóták jól vannak:

3ikI5wt.png



Eléggé szétégett a bal szárny vége. Nem tudom, hogy itt estleg egy sérült Vikhr elműködése miatt szenesedett el minden, vagy esetleg ez a rész volt a legközelebb a légvédelmi rakéta robbanásához:
lTdIaE9.png




Ez a Ka-52 példány DIRCM -el is fel volt szerelve. Úgy tűnik, ebben az esetben nem segített:
Ix76bFw.png



Érdekes még, hogy a belső pilonon nem NIR, hanem üzemanyag tartály van.
Viszont szemmel láthatóan futót nyitott és egyben leszállt. A bal hajtómű gondola nyakig repesztalálatokkal. A személyzet szemszögéből nézve, jó a túlélőképesség.
 
Kiváncsi vagyok, hogy mivel lőtték le. A MANPADS hihető (ha nagyob rakéta találja el, szerintem nem marad ennyire egyben).

Érdekességek:
Az utóbbi időben egyre több helyen Ataka-V -vel voltak felfegyverezve, viszont itt (legalábbis a bal oldalon, a jobb nem látszik) Vikhr -t hordozott a gép.
Az egyik indítótubus nyitva is van, ami arra utal, hogy használta is. BÁR, az is lehetséges, hogy a találat következtében elműködött a Vikhr, és azért van nyitva a tubus. Az is látható, hogy a kabin nyitva és egyben van, szóval valószínűleg a pilóták jól vannak:

3ikI5wt.png



Eléggé szétégett a bal szárny vége. Nem tudom, hogy itt estleg egy sérült Vikhr elműködése miatt szenesedett el minden, vagy esetleg ez a rész volt a legközelebb a légvédelmi rakéta robbanásához:
lTdIaE9.png




Ez a Ka-52 példány DIRCM -el is fel volt szerelve. Úgy tűnik, ebben az esetben nem segített:
Ix76bFw.png



Érdekes még, hogy a belső pilonon nem NIR, hanem üzemanyag tartály van.
Jobb minőségű kép ugyenerről, másik szögből:
gn8sb4k66uj81.jpg
 
A pilóta az "Aligátor" előkészítéséről beszélt egy ukrajnai különleges műveletre
 
Végre rájöttek a srácok, hogy nem a krími strandok fölött fognak sétarepülni, és mindegyik gépre felrakták az EVU-t.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Végre rájöttek a srácok, hogy nem a krími strandok fölött fognak sétarepülni, és mindegyik gépre felrakták az EVU-t.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

...ami --EVU-- micsoda is? ...mindent (is) nem tudok, de hajlandó vagyok megtanulni! :hadonaszos:


...na jó: megpróbálni megtanulni.

...ja, és Kösz! :)


.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
...ami --EVU-- micsoda is? ...mindent (is) nem tudok, de hajlandó vagyok megtanulni! :hadonaszos:


...na jó: megpróbálni megtanulni.

...ja, és Kösz! :)


.
EVU= Ekranno Vihlopnoje Usztrojsztva. Hajtómű kiömlőnyílás árnyékoló eszköz. A hajtómű kiölőkhöz szerelik fel, hogy csökkentse a gép hőképét. A korábbi képeken látható lelőtt gépeken például nem volt felszerelve.
 
RF-13409 (18+ pilóta bent maradt)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
EVU= Ekranno Vihlopnoje Usztrojsztva. Hajtómű kiömlőnyílás árnyékoló eszköz. A hajtómű kiölőkhöz szerelik fel, hogy csökkentse a gép hőképét. A korábbi képeken látható lelőtt gépeken például nem volt felszerelve.


Ha jól kotorásztam a szürke-állományomban, akkor ez "csak" az infra-vezérlésű rakéták ellen csökkenti a veszélyt, a --korábban látott Mi-35-- helikopter esetében az ATGM ellen nem ad védelmet, az ellen gyakorlatilag a repgépek rakétaindítást észlelő rendszerének és az APS(Aktív Protection System: Aktív Védelmi Rendszer (harckocsik)-- keveréke adna védelmet! Van ilyen az oroszoknak?

...és az "orosz-birodalomban" nincs akkora kapacitás, hogy 1-2 tucat helire "összedrótozzák"???

Mert akkor nem 50 heli-t kellene használni --és pótolni folyamataosan a vpédelmeszett helikopterekhez képest sokdzoros veszteséget--, hanem 1-2 tucat helit üzemeltetni --váltott személyzet--, és töredéke veszteséget pótolni.

Ebben látom a nagyon-nagy különbséget a hasonló helyzetekben az izraeliek javára!!!

Kis hazai "kitekintés": és ebben a rugalmasságban látnám a nyílt, rugalmasan/gyorsan/megfizethetően módosítható rendszerek előnyeit, amivel a szerbiai lopakodó-lelövéshez hasonlót tudnánk kilátásba-helyezni a támadóinknak!

Ma ennek/ilyen --jövőbeni konfliktusokat eldöntő-- képesség létrehozatalának nem látom semmi politikai akaratát, a nano-mennyiséges, csillió-milliárdos, leplombázott, mereven alkalmazható technikáknál!!!

...és ebben a szerbek --tanulva a keserű/saját példájukból-- fényévekkel vannak előttünk!!!



.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Ha jól kotorásztam a szürke-állományomban, akkor ez "csak" az infra-vezérlésű rakéták ellen csökkenti a veszélyt, a --korábban látott Mi-35-- helikopter esetében az ATGM ellen nem ad védelmet, az ellen gyakorlatilag a repgépek rakétaindítást észlelő rendszerének és az APS(Aktív Protection System: Aktív Védelmi Rendszer (harckocsik)-- keveréke adna védelmet! Van ilyen az oroszoknak?

...és az "orosz-birodalomban" nincs akkora kapacitás, hogy 1-2 tucat helire "összedrótozzák"???

Mert akkor nem 50 heli-t kellene használni --és pótolni folyamataosan a vpédelmeszett helikopterekhez képest sokdzoros veszteséget--, hanem 1-2 tucat helit üzemeltetni --váltott személyzet--, és töredéke veszteséget pótolni.

Ebben látom a nagyon-nagy különbséget a hasonló helyzetekben az izraeliek javára!!!

Kis hazai "kitekintés": és ebben a rugalmasságban látnám a nyílt, rugalmasan/gyorsan/megfizethetően módosítható rendszerek előnyeit, amivel a szerbiai lopakodó-lelövéshez hasonlót tudnánk kilátásba-helyezni a támadóinknak!

Ma ennek/ilyen --jövőbeni konfliktusokat eldöntő-- képesség létrehozatalának nem látom semmi politikai akaratát, a nano-mennyiséges, csillió-milliárdos, leplombázott, mereven alkalmazható technikáknál!!!

...és ebben a szerbek --tanulva a keserű/saját példájukból-- fényévekkel vannak előttünk!!!



.
A Kamovokon ott a Vityebszk rendszer. Először a Ka-50-esen jelent meg, kísérleti jelleggel. Az 52-eseken viszont már eleve rendszeresítve van.
A Mil gépeken kevésbé elterjedt, inkább kiegészítésként jellemző.
Mint például ennél a Mi-35M-nél,amit 0:12-nél láthatunk felszállni a videóban. A Vityebszk tornyai a hátsó futóművek előtt vannak, és egy van még a faroktartó alatt. Az infracsapda szórótól,enyhén balra, lefelé a gép alatt egy szürke "torony".
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
RF-13409 (18+ pilóta bent maradt)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Erősítse meg más is kérem, hogy ez egy Ka-52 farka lehet, mert egyébként eléggé darabos a roncs (vagy más videórészletből, hogy ez tényleg Ka-52).
BheS87b.png


Pedig majdnem hozzáfűztem a topichoz, hogy milyen jól teljesít a Ka-52, mert a lelőtt példányok is mennyire egyben, valószínűleg komolyabb pilóta sérülés nélkül tudtak kényszerleszállni. (1 , 2)