Ërtem amit mondasz . De ezeket a cuccokat évtizede épitik igy. A gyenge pontja a konstrukciónak mâr régen ki kellert volna ugornia. Már hat gyenge pont ez egyáltalán.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Hja, láttam, hogy 4 van rajta, amelyikek kívül támasztanak azok nyilván egybol le esnek a tengelyrol amint megkotlik a csapágy, így egybol ráesik a lánc a görgo toronyra, ezt azért nyilván hallani lehet belul is, ahogy a lánc közepén lévo vezető tuskék elkezdik furészelni a tornyot, esetleg egybol letori töbol.
Igen, Orosz mérnokoknek is csille tologatást rendelek el, mondjuk annyit enyhult a haragom, hogy uresen kell tologatniuk, mert ok legalább belulre tették a görgöket, így azok nem tudnak olyan könnyen le esni a tengelyrol, ha elfogyott a csapágy.
Ha nem felejtem el, lövök képet arról, hogy néz ez ki amikor búcsúzik a csapágy, talán ott vannak még a maradványok a vasas konténerben a cégnél.
Hja, láttam, hogy 4 van rajta, amelyikek kívül támasztanak azok nyilván egybol le esnek a tengelyrol amint megkotlik a csapágy, így egybol ráesik a lánc a görgo toronyra, ezt azért nyilván hallani lehet belul is, ahogy a lánc közepén lévo vezető tuskék elkezdik furészelni a tornyot, esetleg egybol letori töbol.
Igen, Orosz mérnokoknek is csille tologatást rendelek el, mondjuk annyit enyhult a haragom, hogy uresen kell tologatniuk, mert ok legalább belulre tették a görgöket, így azok nem tudnak olyan könnyen le esni a tengelyrol, ha elfogyott a csapágy.
Ha nem felejtem el, lövök képet arról, hogy néz ez ki amikor búcsúzik a csapágy, talán ott vannak még a maradványok a vasas konténerben a cégnél.
Szerintem - akár milyen furcsán is hangzik - , a súlycsökkentés volt a fő indok.No tehát, ezek szerint sem a lánctalpas harckocsikészítésben köztudottan kezdő és amatőr németek, sem a velük ezen a téren nagyjából egy szinten tanyázó, szintén nyeretlen kétévesnek számító oroszok nem alkalmazták az általad javasolt megoldást a meglehetősen drága vasnak számító csúcstankjaiknál, miközben mindketten nyilván ismerik azt a megoldást is.
Szerintem itt jön el az a pillanat, amikor "Béláim, gondolkodjunk"! Vagyis hogy vajon mi lehet ennek az oka? Nos, én nem tudom, de elsőre arra tudnék gondolni, hogy amíg egy dózer, vagy kotró úgy 20 km/h-nál nem nagyon megy gyorsabban, addig egy MBT-től elvárható a 70 km/h körüli sebesség is, de még terepen is sokkal dinamikusabban kell mozognia, mint az előbbi vasaknak. Aztán persze lehet, hogy tévúton járok és nem a sebesség miatt csinálták így, de hogy valami nyomós okból, abban szinte biztos vagyok.
No tehát, ezek szerint sem a lánctalpas harckocsikészítésben köztudottan kezdő és amatőr németek, sem a velük ezen a téren nagyjából egy szinten tanyázó, szintén nyeretlen kétévesnek számító oroszok nem alkalmazták az általad javasolt megoldást a meglehetősen drága vasnak számító csúcstankjaiknál, miközben mindketten nyilván ismerik azt a megoldást is.
Szerintem itt jön el az a pillanat, amikor "Béláim, gondolkodjunk"! Vagyis hogy vajon mi lehet ennek az oka? Nos, én nem tudom, de elsőre arra tudnék gondolni, hogy amíg egy dózer, vagy kotró úgy 20 km/h-nál nem nagyon megy gyorsabban, addig egy MBT-től elvárható a 70 km/h körüli sebesség is, de még terepen is sokkal dinamikusabban kell mozognia, mint az előbbi vasaknak. Aztán persze lehet, hogy tévúton járok és nem a sebesség miatt csinálták így, de hogy valami nyomós okból, abban szinte biztos vagyok.
A titok a karbantartási szigorban lesz, szerintem, mert amíg a privát tulajdonban lévo munkagépeken akkor cserél a tulaj gorgot amikor akar, vagyis megvárja amíg megkotlik, és saját zsebbol cseréli, addig az állami tulajdonú harci szekéren a gyártó által eloírt uzemido után, esetleg a napi ellenorzés során felfedezett lógás esetén a muszaki szaki levesz egyet a polcról, és az adófizetok kontójára idoben kicseréli.
Ahogy írottam volt, föleg a Murphy mester torvényei hatályba lépésekor történt esetekre gondoltam, amikor minden fasza, és mégis beut a szarság.
Megbocsáss, de a munkagépeken is vannak előírva kötelező karbantartások üzemórára / km-re lebontva.
Ha a tulaj ezeket figyelmen kívül hagyja, és utána történik baj, akkor ki a hibás? Aki a gépet tervezte / építette? Ugye nem.
Szerintem - akár milyen furcsán is hangzik - , a súlycsökkentés volt a fő indok.
Egyszerűen, bárhol súlyt tudnak spórolni, azt máshol védelemre költhetik...
De ez csak tipp...
A titok a karbantartási szigorban lesz, szerintem, mert amíg a privát tulajdonban lévo munkagépeken akkor cserél a tulaj gorgot amikor akar, vagyis megvárja amíg megkotlik, és saját zsebbol cseréli, addig az állami tulajdonú harci szekéren a gyártó által eloírt uzemido után, esetleg a napi ellenorzés során felfedezett lógás esetén a muszaki szaki levesz egyet a polcról, és az adófizetok kontójára idoben kicseréli.
Ahogy írottam volt, föleg a Murphy mester torvényei hatályba lépésekor történt esetekre gondoltam, amikor minden fasza, és mégis beut a szarság.
Merkavát lomhácskának nevezni? Epic,Lehetséges, de én valahogy nem tartom valószínűnek. Mennyit lehet megspórolni így, 100, vagy nagyon max. 200 kilót? Ha ez a dolog tényleg annyira a tartósság, üzembiztonság rovására menne, akkor ezt a plusztömeget simán bevállalták volna szerintem.
Na nézzük akkor meg, mi a helyzet a többi tanknál.
M60, lassú "őskövület", 15000-es darabszámban gyártva:
Itt úgy oldották meg, ahogyan te is tennéd.
Merkava (elvileg Mk 4), eléggé lomhácska ez is (és persze a korábbi külföldi típusok megoldásaiból is használták, amit csak tudtak):
A megoldás szintén az általad javasolt.
Chieftain (szintén idős cucc):
Megoldás szintén azonos.
Egyenesági leszármazottja, a Challenger 1 és 2:
És akkor jöjjenek a talán kicsit újabb és nagyobb sebességű tankok:
M1 Abrams:
Csak belül támaszt a görgő.
Type 10:
Kettő belül, egy kívül.
Type 99A:
Kettő kívül, kettő belül.
VT-4-nél ugyanez:
Leclerc-ről ennél jobb képet most nem találtam, de elvileg csak belül támaszt az összes görgő, mint az oroszoknál is:
Szóval elvileg az újabb és gyorsabb tankoknál már nem nagyon használják az egy görgővel mindkét oldalon támasztós megoldást.
Lehetséges, de én valahogy nem tartom valószínűnek. Mennyit lehet megspórolni így, 100, vagy nagyon max. 200 kilót? Ha ez a dolog tényleg annyira a tartósság, üzembiztonság rovására menne, akkor ezt a plusztömeget simán bevállalták volna szerintem.
Na nézzük akkor meg, mi a helyzet a többi tanknál.
M60, lassú "őskövület", 15000-es darabszámban gyártva:
Itt úgy oldották meg, ahogyan te is tennéd.
Merkava (elvileg Mk 4), eléggé lomhácska ez is (és persze a korábbi külföldi típusok megoldásaiból is használták, amit csak tudtak):
A megoldás szintén az általad javasolt.
Chieftain (szintén idős cucc):
Megoldás szintén azonos.
Egyenesági leszármazottja, a Challenger 1 és 2:
És akkor jöjjenek a talán kicsit újabb és nagyobb sebességű tankok:
M1 Abrams:
Csak belül támaszt a görgő.
Type 10:
Kettő belül, egy kívül.
Type 99A:
Kettő kívül, kettő belül.
VT-4-nél ugyanez:
Leclerc-ről ennél jobb képet most nem találtam, de elvileg csak belül támaszt az összes görgő, mint az oroszoknál is:
Szóval elvileg az újabb és gyorsabb tankoknál már nem nagyon használják az egy görgővel mindkét oldalon támasztós megoldást.