Sz-125 Nyeva,Pecsora / S-125 Neva,Pechora / SA-3 Goa (Szovjetunió)

Tudom, hogy a régi rakéták a célanyagok, de pl. vadászgép cél max. úgy tudna szimulálni, ha lenne rajta féklap, ami nem engedné 300 m/s fölé gyorsulni, de akkor meg a rakéta hol tudna manőverezni...? Az anyag is azt mutatja, ha jó látom, hogy 650 m/s a sebessége a csúcson.

Hát ezzel szerintem nagyjából egy Tocska ballisztikus rakétát lehet szimulálni.
(még akár a végfázis kitérő manőverrel egyetemben is)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Logikus magyarázatot kapott az az értesülés, hogy Ankara számos ukrán S-125 légvédelmi rendszert vásárolt.

Néhány hónappal ezelőtt ismertté vált, hogy a török fél nagyszámú S-125 légvédelmi rendszert szerzett be Ukrajnától, felmerültek olyan információk, hogy ezeket a komplexumokat Líbiában és Szíriában telepítik katonai repülőgépek és drónok megsemmisítése érdekében. Mindazonáltal, miután információ jelent meg az ukrán hadsereg egy csoportjának Törökországba érkezéséről és az S-400 légvédelmi rendszer tervezett rendszerbeállításáról, a szakértők úgy vélik, hogy az ukrán rakétarendszereket célrakéták kilövésére fogják használni.

„Ma Törökországnak olyan rakétákra van szüksége, amelyek képesek a valós célpontok utánzására, és ebben az esetben az ukrán fegyverek jelentik a legolcsóbb és legmegfelelőbb lehetőséget. Természetesen a rakéta viszonylag alacsony repülési sebessége miatt nem tudja teljesen kiaknázni az S-400 potenciálját, de nyilván Ankarának még nincs szüksége erre ”- jegyzi meg a szakértők.

Az elemzők egy meglehetősen figyelemre méltó tényre hívják fel a figyelmet - a török fegyveres erők S-400 "Triumph" légvédelmi rakétarendszerének helyzeti területe a Fekete-tenger déli részén van elhelyezve, és a radarok teljesen lefedik az Orosz Krímet, ami meglehetősen komoly veszélyt jelenthet az orosz katonai bázisok biztonságára, különösen mivel Törökország az Észak-atlanti Szövetség tagja, bár Törökország a közelmúltig Görögországot jelölte meg fő ellenfeleként.

Lehet.

Vagy megy Líbiába, Szíriába, Karabahba illetve bárhova, ahol az újdonsült türk Napóleon proxiháborúztatja a buckalakó zsoldosait.

Nem túl korszerű a cucc, de a periférián repkedő Mad Max Szuhojok és MiG-ek ellen talán még elmegy. Illetve nem jelent sok veszélyt a saját F-16-osaira sem, ha netán összekülönbözne az általa pénzelt iszlám milíciákkal.

Ja, meg persze óccsó, mint a milícisták élete...
 
-fhYTQRMn2WnCoConNJ59i43OsZSOtdD6yVP_yYcKe7Wc7MoEh0jak0HptWVZzqkDb33fsGz5cvxPsC40soPt_HqRpfrbA


5V27 rakéta
1370675090_1248811277_s125_14.gif

1264318130_s125_02.jpg

1544012178-4389.jpg

1544012178-6775.jpg

Néhány indítás
3.jpg

1594554481_5488.jpg

1456145455_oblozhka.jpg

1544012179-5414.jpg

SZNR-125
1370674427_sredstva-stancii-navedeniya-raket-snr-125.jpg
 


Nézem az első fokozatot, ami gyorsít 1-2-3Mach-ra, és utána "dobják", de akkor is :eek: , hogy arra a pár másodperc 2M átlagra ráraknak egy nyilazás nélküli stabilizátort. Ha csak 1-2-3% teljesítményromlás --mert szerintem legkevesebb annyi--, azt is sok üzemanyaggal kell ellensúlyozni, az is veszteség, ami összeadódva. "hipp & hopp": kilométerek akár.
Vagy tud valaki közelítőleg a magyarázatot? nekem nem tűnik optimálisnak, nem is nagyon emléxem hasonlóra, hanem inkább ilyenekre:



Nike-missile-family.jpg



nike_ajax_10.jpg

Nike_Zeus_A_test_launch.jpg







 
Nézem az első fokozatot, ami gyorsít 1-2-3Mach-ra, és utána "dobják", de akkor is :eek: , hogy arra a pár másodperc 2M átlagra ráraknak egy nyilazás nélküli stabilizátort. Ha csak 1-2-3% teljesítményromlás --mert szerintem legkevesebb annyi--, azt is sok üzemanyaggal kell ellensúlyozni, az is veszteség, ami összeadódva. "hipp & hopp": kilométerek akár.
Vagy tud valaki közelítőleg a magyarázatot? nekem nem tűnik optimálisnak, nem is nagyon emléxem hasonlóra, hanem inkább ilyenekre:



Nike-missile-family.jpg



nike_ajax_10.jpg

Nike_Zeus_A_test_launch.jpg







Ha egyszer ekkora felület kell rá.
 
Az a "stabilizátor" az indítás után 90 fokkal "hátracsapódik", ezért nehéz lenne nyilazottá tenni. Lásd a fenti indítási képeket.
 
  • Tetszik
Reactions: laiki and fip7
Nézem az első fokozatot, ami gyorsít 1-2-3Mach-ra, és utána "dobják", de akkor is :eek: , hogy arra a pár másodperc 2M átlagra ráraknak egy nyilazás nélküli stabilizátort. Ha csak 1-2-3% teljesítményromlás --mert szerintem legkevesebb annyi--, azt is sok üzemanyaggal kell ellensúlyozni, az is veszteség, ami összeadódva. "hipp & hopp": kilométerek akár.
Vagy tud valaki közelítőleg a magyarázatot? nekem nem tűnik optimálisnak, nem is nagyon emléxem hasonlóra, hanem inkább ilyenekre:
Az 3 "Mach" az 600 m/s. Az még M2.0 sincs kismagasságon, kb. M1,8?

RLtest.jpg
 
Ha egyszer ekkora felület kell rá.

Az a "stabilizátor" az indítás után 90 fokkal "hátracsapódik", ezért nehéz lenne nyilazottá tenni. Lásd a fenti indítási képeket.


Ezek így vannak.

A svédek hasonló sebességtartományra kettős nyilazású deltát raktak.
Bár ezek repülők voltak de a sebességtartomány szinte azonos. Alig emléxem ilyen --ehhez az oroszhoz hasonló-- megoldásra.
Annyira alig, hogy sehogy. :)

Csak érdeklődtem, hogy miért egy ilyen --aerodinamikailag-- nem túl hatékony (-nak tűnő) megoldást választottak. :rolleyes:
Feltűnt ez a nem szokásos megoldás, minden különösebb/jelentős előny nélkül, de nem is látom, hogy elterjedt volna.
"Megnyugodtam": más sem talált/tud ilyen okot.
"Egészségükre!"
 
Ezek így vannak.

A svédek hasonló sebességtartományra kettős nyilazású deltát raktak.
Bár ezek repülők voltak de a sebességtartomány szinte azonos. Alig emléxem ilyen --ehhez az oroszhoz hasonló-- megoldásra.
Annyira alig, hogy sehogy. :)

Csak érdeklődtem, hogy miért egy ilyen --aerodinamikailag-- nem túl hatékony (-nak tűnő) megoldást választottak. :rolleyes:
Feltűnt ez a nem szokásos megoldás, minden különösebb/jelentős előny nélkül, de nem is látom, hogy elterjedt volna.
"Megnyugodtam": más sem talált/tud ilyen okot.
"Egészségükre!"

Szerintem egyszerűen csak helytakarékosságból választották ezt a szovjet mérnökök. Egyébként a gyorsítófokozattal együtt leválik nagyon hamar.
 
Az első fokozat szárnya alap helyzetben téglalap alakú. Szerintem azért alakították ki úgy, hogy indulás után 90 fokot forduljon hátra, mert a szárny fesztávja túl nagy lett volna a szállítási, illetve indulás előtti helyzetben az indító állványon, viszont ekkora fesztávra szükség van a rakéta stabil repüléséhez az indulás után.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel