Sz-125 Nyeva,Pecsora / S-125 Neva,Pechora / SA-3 Goa (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Tudom, hogy a régi rakéták a célanyagok, de pl. vadászgép cél max. úgy tudna szimulálni, ha lenne rajta féklap, ami nem engedné 300 m/s fölé gyorsulni, de akkor meg a rakéta hol tudna manőverezni...? Az anyag is azt mutatja, ha jó látom, hogy 650 m/s a sebessége a csúcson.

Hát ezzel szerintem nagyjából egy Tocska ballisztikus rakétát lehet szimulálni.
(még akár a végfázis kitérő manőverrel egyetemben is)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 531
113
Logikus magyarázatot kapott az az értesülés, hogy Ankara számos ukrán S-125 légvédelmi rendszert vásárolt.

Néhány hónappal ezelőtt ismertté vált, hogy a török fél nagyszámú S-125 légvédelmi rendszert szerzett be Ukrajnától, felmerültek olyan információk, hogy ezeket a komplexumokat Líbiában és Szíriában telepítik katonai repülőgépek és drónok megsemmisítése érdekében. Mindazonáltal, miután információ jelent meg az ukrán hadsereg egy csoportjának Törökországba érkezéséről és az S-400 légvédelmi rendszer tervezett rendszerbeállításáról, a szakértők úgy vélik, hogy az ukrán rakétarendszereket célrakéták kilövésére fogják használni.

„Ma Törökországnak olyan rakétákra van szüksége, amelyek képesek a valós célpontok utánzására, és ebben az esetben az ukrán fegyverek jelentik a legolcsóbb és legmegfelelőbb lehetőséget. Természetesen a rakéta viszonylag alacsony repülési sebessége miatt nem tudja teljesen kiaknázni az S-400 potenciálját, de nyilván Ankarának még nincs szüksége erre ”- jegyzi meg a szakértők.

Az elemzők egy meglehetősen figyelemre méltó tényre hívják fel a figyelmet - a török fegyveres erők S-400 "Triumph" légvédelmi rakétarendszerének helyzeti területe a Fekete-tenger déli részén van elhelyezve, és a radarok teljesen lefedik az Orosz Krímet, ami meglehetősen komoly veszélyt jelenthet az orosz katonai bázisok biztonságára, különösen mivel Törökország az Észak-atlanti Szövetség tagja, bár Törökország a közelmúltig Görögországot jelölte meg fő ellenfeleként.

Lehet.

Vagy megy Líbiába, Szíriába, Karabahba illetve bárhova, ahol az újdonsült türk Napóleon proxiháborúztatja a buckalakó zsoldosait.

Nem túl korszerű a cucc, de a periférián repkedő Mad Max Szuhojok és MiG-ek ellen talán még elmegy. Illetve nem jelent sok veszélyt a saját F-16-osaira sem, ha netán összekülönbözne az általa pénzelt iszlám milíciákkal.

Ja, meg persze óccsó, mint a milícisták élete...
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 615
113
-fhYTQRMn2WnCoConNJ59i43OsZSOtdD6yVP_yYcKe7Wc7MoEh0jak0HptWVZzqkDb33fsGz5cvxPsC40soPt_HqRpfrbA


5V27 rakéta
1370675090_1248811277_s125_14.gif

1264318130_s125_02.jpg

1544012178-4389.jpg

1544012178-6775.jpg

Néhány indítás
3.jpg

1594554481_5488.jpg

1456145455_oblozhka.jpg

1544012179-5414.jpg

SZNR-125
1370674427_sredstva-stancii-navedeniya-raket-snr-125.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 226
14 499
113


Nézem az első fokozatot, ami gyorsít 1-2-3Mach-ra, és utána "dobják", de akkor is :eek: , hogy arra a pár másodperc 2M átlagra ráraknak egy nyilazás nélküli stabilizátort. Ha csak 1-2-3% teljesítményromlás --mert szerintem legkevesebb annyi--, azt is sok üzemanyaggal kell ellensúlyozni, az is veszteség, ami összeadódva. "hipp & hopp": kilométerek akár.
Vagy tud valaki közelítőleg a magyarázatot? nekem nem tűnik optimálisnak, nem is nagyon emléxem hasonlóra, hanem inkább ilyenekre:



Nike-missile-family.jpg



nike_ajax_10.jpg

Nike_Zeus_A_test_launch.jpg







 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113
Nézem az első fokozatot, ami gyorsít 1-2-3Mach-ra, és utána "dobják", de akkor is :eek: , hogy arra a pár másodperc 2M átlagra ráraknak egy nyilazás nélküli stabilizátort. Ha csak 1-2-3% teljesítményromlás --mert szerintem legkevesebb annyi--, azt is sok üzemanyaggal kell ellensúlyozni, az is veszteség, ami összeadódva. "hipp & hopp": kilométerek akár.
Vagy tud valaki közelítőleg a magyarázatot? nekem nem tűnik optimálisnak, nem is nagyon emléxem hasonlóra, hanem inkább ilyenekre:



Nike-missile-family.jpg



nike_ajax_10.jpg

Nike_Zeus_A_test_launch.jpg







Ha egyszer ekkora felület kell rá.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 615
113
Az a "stabilizátor" az indítás után 90 fokkal "hátracsapódik", ezért nehéz lenne nyilazottá tenni. Lásd a fenti indítási képeket.
 
  • Tetszik
Reactions: laiki and fip7
M

molnibalage

Guest
Nézem az első fokozatot, ami gyorsít 1-2-3Mach-ra, és utána "dobják", de akkor is :eek: , hogy arra a pár másodperc 2M átlagra ráraknak egy nyilazás nélküli stabilizátort. Ha csak 1-2-3% teljesítményromlás --mert szerintem legkevesebb annyi--, azt is sok üzemanyaggal kell ellensúlyozni, az is veszteség, ami összeadódva. "hipp & hopp": kilométerek akár.
Vagy tud valaki közelítőleg a magyarázatot? nekem nem tűnik optimálisnak, nem is nagyon emléxem hasonlóra, hanem inkább ilyenekre:
Az 3 "Mach" az 600 m/s. Az még M2.0 sincs kismagasságon, kb. M1,8?

RLtest.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 226
14 499
113
Ha egyszer ekkora felület kell rá.

Az a "stabilizátor" az indítás után 90 fokkal "hátracsapódik", ezért nehéz lenne nyilazottá tenni. Lásd a fenti indítási képeket.


Ezek így vannak.

A svédek hasonló sebességtartományra kettős nyilazású deltát raktak.
Bár ezek repülők voltak de a sebességtartomány szinte azonos. Alig emléxem ilyen --ehhez az oroszhoz hasonló-- megoldásra.
Annyira alig, hogy sehogy. :)

Csak érdeklődtem, hogy miért egy ilyen --aerodinamikailag-- nem túl hatékony (-nak tűnő) megoldást választottak. :rolleyes:
Feltűnt ez a nem szokásos megoldás, minden különösebb/jelentős előny nélkül, de nem is látom, hogy elterjedt volna.
"Megnyugodtam": más sem talált/tud ilyen okot.
"Egészségükre!"
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 008
38 089
113
Ezek így vannak.

A svédek hasonló sebességtartományra kettős nyilazású deltát raktak.
Bár ezek repülők voltak de a sebességtartomány szinte azonos. Alig emléxem ilyen --ehhez az oroszhoz hasonló-- megoldásra.
Annyira alig, hogy sehogy. :)

Csak érdeklődtem, hogy miért egy ilyen --aerodinamikailag-- nem túl hatékony (-nak tűnő) megoldást választottak. :rolleyes:
Feltűnt ez a nem szokásos megoldás, minden különösebb/jelentős előny nélkül, de nem is látom, hogy elterjedt volna.
"Megnyugodtam": más sem talált/tud ilyen okot.
"Egészségükre!"

Szerintem egyszerűen csak helytakarékosságból választották ezt a szovjet mérnökök. Egyébként a gyorsítófokozattal együtt leválik nagyon hamar.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 615
113
Az első fokozat szárnya alap helyzetben téglalap alakú. Szerintem azért alakították ki úgy, hogy indulás után 90 fokot forduljon hátra, mert a szárny fesztávja túl nagy lett volna a szállítási, illetve indulás előtti helyzetben az indító állványon, viszont ekkora fesztávra szükség van a rakéta stabil repüléséhez az indulás után.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel