KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)


Mi a banatnak vennenek a 10 (!) Atlasuk, legalabb egy tucat (!!) C-130 es valami 40-50 (!!!) C-235 melle, el nem tudom kepzelni...

Hát ez tényleg érdekes....csak gyűlnek a konteók a fejemben. :)

Szerintem hulyeseg az egesz. Talan ha ott tartananak, hogy embargo lesz ellenuk, de egyelore meg NATO-tagok, a masodik legnagyobb haderovel (valami csaknem felmillios sereg), szoval szo sincs ilyesmirol.
 
Minek kellene nekik az A-400 mellé?

Azért valljuk be, 10 darab A400 hosszú távon egy akkora (és nem kis álmokat szövögető) országnak, mint a törökök édeskevés és az ezeréves B/E Herculeseik is lassan kiöregednek. 2008-tól korszerűsítették őket elvileg további 20 évre. A politikai szálakról nem is beszélve, könnyen alkatrész nélkül maradhatnak.

Szeptember környékén még az ukránok házaltak náluk az An-178 közös gyártásával. Tudjátok, nem zörög a haraszt... :)
https://militaryleak.com/2020/09/08/ukraine-offers-antonov-an-178-co-production-to-turkey/
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Tegin
Azért valljuk be, 10 darab A400 hosszú távon egy akkora (és nem kis álmokat szövögető) országnak, mint a törökök édeskevés és az ezeréves B/E Herculeseik is lassan kiöregednek. 2008-tól korszerűsítették őket elvileg további 20 évre. A politikai szálakról nem is beszélve, könnyen alkatrész nélkül maradhatnak.

Szeptember környékén még az ukránok házaltak náluk az An-178 közös gyártásával. Tudjátok, nem zörög a haraszt... :)
https://militaryleak.com/2020/09/08/ukraine-offers-antonov-an-178-co-production-to-turkey/

No de az ukranokban meg talan lenne is fantazia: a szomszedban vannak, teljesen csorok, egy tizgepes rendeles a mennyorszag lenne a terveiknek, no meg biztosan hajlandoak tech transferre is (ha meg eltunik az orszag a sullyesztoben mondjuk 15 ev mulva, akkor a torokok gyarthatjak tovabb egyedul.)
Ezzel szemben a brazilok nemhogy nem szegenyek, de gazdagok, ok abban erdekeltek, hogy ok kapjanak tovabbi technologiat, nem abban, hogy ok adjanak at (sokan elfelejtik, hogy az 5-6. legnagyobb gazdasag a vilagon, rengeteg penzuk van - csak az mind egy vekony elitnel marad: a gazdagok szupergazdagok, a szegenyek hihetetlen nyomorban elnek, minimalis a tarsadalmi mobilitas.)
 
Hát ez tényleg érdekes....csak gyűlnek a konteók a fejemben. :)
Szerintem egyáltalán nem elképzelhetetlen...
- Amilyenek mostanában a Török-Francia illetve a Török-Német kapcsolatok a türkök jó eséllyel már most semmiféle technikai támogatást vagy alkatrészt sem kapnak az A400-ik üzemeltetéséhez. Amúgy is egyre több NATO tagállam hirdet nyílt embargót a Török fegyver eladásokra. => a török A400 ok meg fognak állni.
- A multkorában a türkök már tárgyalgattak az Ukránokkal is az An-178 ról. A törökök v.színű ismerik az Ukránokat és ha már lehet választani akkor már inkább ők is a Brazilikkal üzletelnek.
- az A400 ok eladása láthatóan nem megy. A török rep.iparnak munkát kell találni. Ha bele tudnak folyni a KC390 gyártásába és a végén esetleg beiindulnak a KC390 eladások akkor még akár jól is járhatnak...
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
A videokat ismertem, de a cikkben van par jo kep, idepakolom oket, hatha eltunne, no meg kulon erdekes pl a slats/flaps ill az a custom fly-by-wire, a "kezifekrol" mar nem is beszelve... :D
https://aviationweek.com/defense-space/kc-390-flight-embraers-agile-airlifter

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png
 
No de az ukranokban meg talan lenne is fantazia: a szomszedban vannak, teljesen csorok, egy tizgepes rendeles a mennyorszag lenne a terveiknek, no meg biztosan hajlandoak tech transferre is (ha meg eltunik az orszag a sullyesztoben mondjuk 15 ev mulva, akkor a torokok gyarthatjak tovabb egyedul.)
Ezzel szemben a brazilok nemhogy nem szegenyek, de gazdagok, ok abban erdekeltek, hogy ok kapjanak tovabbi technologiat, nem abban, hogy ok adjanak at (sokan elfelejtik, hogy az 5-6. legnagyobb gazdasag a vilagon, rengeteg penzuk van - csak az mind egy vekony elitnel marad: a gazdagok szupergazdagok, a szegenyek hihetetlen nyomorban elnek, minimalis a tarsadalmi mobilitas.)

Szerintem simán belemennének még a közösködésbe is a törökökkel.
Persze nem roppannának bele akkor sem, ha csak saját maguknak legyártanák azt a 28 példányt és kész, de nyilván nekik is érdekükben áll minél több példányt eladni. A dél-amerikai országok, akik korábban aláírtak valami szándéknyilatkozatot a gép megvásárlására (Chile, Kolumbia, Argentina), a covid miatt jó ideig nem fognak vásárolni, a csehek detto.
Egy megrendelés mondjuk 12 gépre egy Töröko kaliberű vásárlótól jelentősen megdobná a típus exportesélyeit. Megbízhatóbbak is mint az ukik, a gép is nagyobb kapacitású... van benne ráció.

Mondjuk én is lerabolnám az Antonovot technológiával/licencel a törökök helyében. Elférne ott a komplett saját szállítógéptípus(ok) gyártása is a kiképzőgép és az 5 gen vadász mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and kamm
Szerintem egyáltalán nem elképzelhetetlen...
- Amilyenek mostanában a Török-Francia illetve a Török-Német kapcsolatok a türkök jó eséllyel már most semmiféle technikai támogatást vagy alkatrészt sem kapnak az A400-ik üzemeltetéséhez. Amúgy is egyre több NATO tagállam hirdet nyílt embargót a Török fegyver eladásokra. => a török A400 ok meg fognak állni.
- A multkorában a türkök már tárgyalgattak az Ukránokkal is az An-178 ról. A törökök v.színű ismerik az Ukránokat és ha már lehet választani akkor már inkább ők is a Brazilikkal üzletelnek.
- az A400 ok eladása láthatóan nem megy. A török rep.iparnak munkát kell találni. Ha bele tudnak folyni a KC390 gyártásába és a végén esetleg beiindulnak a KC390 eladások akkor még akár jól is járhatnak...
Az iráni embargó sikertelensége jól mutatta, hogy a népszerű típusok alkatrészeit bárhová be lehet csempészni a lebukás kockázata nélkül, mert a "nem feltűnő" alkatrészek több cégen és még több közvetítőn át könnyen ki- és bejuttathatók. Ám ezt a ritka A400M és a még ritkább KC-390 alkatrészek esetén már nehezebben és csak jóval drágábban lehetne megvalósítani...

Az Antonov török gyártásának semmi akadálya sem lenne a szaudi üzlet meghiúsulása óta. Ezzel szemben a munkanélküliséggel küzdő Brazília és a népszerűségvesztésben élenjáró Bolsonaro garantáltan nem támogatná a KC-390 külföldi gyártását.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Ezzel szemben a munkanélküliséggel küzdő Brazília és a népszerűségvesztésben élenjáró Bolsonaro garantáltan nem támogatná a KC-390 külföldi gyártását.
Bocsi, de ez tényszerűen nem igaz:

- Egyrészt a KC-390 nek jelenleg is csak az összeszerelése történik Braziliában.
Az alkatrészek és részegységek minimum 80% át NEM Braziliában gyártják.

- Másrészt a Brazilok egyszer már megegyezetek a Boeing céggel egy USA összeszerelő sor felállításáról, és ez az üzlet nem a Brazilok hibájából hiúsult meg.
Mindenesetre tisztán mutatja hogy megfelelő ajánlat esetén a Brazilok hajlandóak kiadni a kezükből még az összeszerelést is.
 
Bocsi, de ez tényszerűen nem igaz:

- Egyrészt a KC-390 nek jelenleg is csak az összeszerelése történik Braziliában.
Az alkatrészek és részegységek minimum 80% át NEM Braziliában gyártják.

- Másrészt a Brazilok egyszer már megegyezetek a Boeing céggel egy USA összeszerelő sor felállításáról, és ez az üzlet nem a Brazilok hibájából hiúsult meg.
Mindenesetre tisztán mutatja hogy megfelelő ajánlat esetén a Brazilok hajlandóak kiadni a kezükből még az összeszerelést is.
már ha Brazilia nem ad elő egy helyes gazdasági földbeállást a következő években.
 
A KC-390-nek jelenleg is csak az összeszerelése történik Brazíliában.
Az alkatrészek és részegységek minimum 80% át NEM Brazíliában gyártják.
Hasonló arányok lehetnek az Airbus és a Boeing "gyártásánál" is, lásd a sokezernyi beszállítót! De a braziloknak nélkülözhetetlen még az "összeszerelés" is - gondolj csak a favellákban nyomorgókra...!!!

A brazilok egyszer már megegyeztek a Boeing céggel egy USA összeszerelő sor felállításáról, és ez az üzlet nem a brazilok hibájából hiúsult meg.
Mindenesetre tisztán mutatja hogy megfelelő ajánlat esetén a brazilok hajlandóak kiadni a kezükből még az összeszerelést is.
SOHA nem egyeztek meg a KC-390 USA összeszereléséről!!! - A Boeing azt csak szerette volna, hogy "hazai versenytársat" állítson az LM által gyártott Herkinek...
/Ami amúgy sem sikerülhetett volna, mert mostanra a fegyveres erők az öreg Herkik 80%-át már lecserélték a modernebb "J" változatokra. - "Kétszer cserélni" meg a Boeing kedvéért sem fognak, gondolj csak a kétszeri csere, az átképzés és az alkatrészek finoman szólva is eget rengető költségeire...!!!/
 
. Ezzel szemben a munkanélküliséggel küzdő Brazília és a népszerűségvesztésben élenjáró Bolsonaro garantáltan nem támogatná a KC-390 külföldi gyártását.
Mesélj még!!!!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hasonló arányok lehetnek az Airbus és a Boeing "gyártásánál" is, lásd a sokezernyi beszállítót!
Ez így van.
Ha ezt te is tudod akkor végképp nem értem hogy beszélhetsz "Brazil KC-390" ről
De a braziloknak nélkülözhetetlen még az "összeszerelés" is - gondolj csak a favellákban nyomorgókra...!!!
???
Mi köze a favellákban nyomorgóknak a repülőgép összeszereléshez?
Minden társadalomban vannak favellák (az USA ban is) persze eltérô arányban. A közös ezekben hogy nem az itt lakók foglalkoznak repülôgép összeszereléssel / gyártással.
SOHA nem egyeztek meg a KC-390 USA összeszereléséről!!!
Persze...mivel a Boeing visszatáncolt az egész Embraer üzlettől.
De az USA összeszerelés része volt annak a megállapodás tervezetnek amir Brazil részről már mindenki jóváhagyott, csak az utólsó utáni pillanatban a Boeing visszalépett.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Igen, épp az arányokkal vannak problémák! - A külföldi összeszerelés meg garantáltan nem fog javítani a siralmas brazil arányon...! :(
Még mindig nem értem, hogy hogy jön ez ide! Legközelebb az őserdők problémájàn keresztül próbálod bebizonyítani, hogy az Embraer katonai szállítógép projektje szar? o_O
 
Még mindig nem értem, hogy hogy jön ez ide! Legközelebb az őserdők problémájàn keresztül próbálod bebizonyítani, hogy az Embraer katonai szállítógép projektje szar? o_O
Ilyen hülyeséget Te állítasz! - Én azt mondtam, hogy KC-390 egy kiforratlan típus, mely gyermekbetegségeiről és későbbi típushibáiról még semmit sem tudunk. Tehát ilyen gépek rendszeresítése katonai célra több mint kockázatos. - Jó jó, értem én, most béke van, így ki nem sz@rja le, hogy repülés tilalom vagy különböző alkatrészek hiányában mennyit fognak rohadni a betonon, miközben milliókat húznak ki az adófizetők zsebéből...!!!
Nem véletlen, hogy más országok nem kötnek ilyen kockázatos üzletet 1 dél-amerikai banánköztársasággal...!!!