Akkora mennyiségben nem lenne lehetetlen Leopard 2A4-est szerezni, mint amekkora mennyiségben van jelenleg ésszerű keretek között felújítható T-72-esünk.
Ez a szám nagyjából 2-3 tucat. A maradék a Nyírtelkes videóban látható legrégebbi beszerzésből megmaradt, legelhasználtabb darabok, amelyeknek az utolsó eleme, vezetékrendszere, csőrendszere, futóműve, csapágyai, motorja is szét volt kopva már 20 évvel ezelőtt is...
A 12 db Leo 2A4HU esete a követendő szerintem.
Ja ez most nem vélemény volt, meghogy erőltessem a 72-eseket. Egyszerűen egy tényre reagáltam.
Nyilván a legjobb az lenne, ha tudtunk volna még venni belátható időn belül (ez nálam max. 7-8 év) 44 vagy több új Leo A7+ MBT-t.
Az A4 sem ördögtől való ötlet, csak nincs rá megfelelő lehetőség, így ez sztornó.
Egy másik típus (pl. Merkava) rendszeresítése mint megtudhattuk gazdasági-műszaki okokból békeidőben nem indokolt.
Így nincs más hátra muszáj megtartaniuk a 72-esek egy részét, ami szomorú tény. Az viszont, hogy a használatban maradt járművek ne ilyen szutyok, gyomorforgató módon nézzenek ki, mert az mindannyiunk szégyene lenne (bár a videóban éppen a letároltakat láthatjuk) az némi pénzeszközt fog igénybe venni. Na ennek a mértéke már vita tárgya lehet, amiről itt nagyon sok fórumozónak megvan a kialakult véleménye, és alaposan végigrágták már. (Úgy látszik ugyanaz a vita dúlhat az illetékeseknél is) Én csak egyetlen véleményt nem értek, aki azt mondja, hogy semmit ne költsünk (még egy álcafestést se), mert ők nem a tények, hanem az álmok emberei.