[HUN] T-72 korszerűsítés

Ja ez most nem vélemény volt, meghogy erőltessem a 72-eseket. Egyszerűen egy tényre reagáltam.
Nyilván a legjobb az lenne, ha tudtunk volna még venni belátható időn belül (ez nálam max. 7-8 év) 44 vagy több új Leo A7+ MBT-t.
Az A4 sem ördögtől való ötlet, csak nincs rá megfelelő lehetőség, így ez sztornó.
Egy másik típus (pl. Merkava) rendszeresítése mint megtudhattuk gazdasági-műszaki okokból békeidőben nem indokolt.
Így nincs más hátra muszáj megtartaniuk a 72-esek egy részét, ami szomorú tény. Az viszont, hogy a használatban maradt járművek ne ilyen szutyok, gyomorforgató módon nézzenek ki, mert az mindannyiunk szégyene lenne (bár a videóban éppen a letároltakat láthatjuk) az némi pénzeszközt fog igénybe venni. Na ennek a mértéke már vita tárgya lehet, amiről itt nagyon sok fórumozónak megvan a kialakult véleménye, és alaposan végigrágták már. (Úgy látszik ugyanaz a vita dúlhat az illetékeseknél is) Én csak egyetlen véleményt nem értek, aki azt mondja, hogy semmit ne költsünk (még egy álcafestést se), mert ők nem a tények, hanem az álmok emberei.
Hát utoljára Lőrincz tábornok azt nyilatkozta, hogy az ellenerőben illetve egy esetleges nagyszervíz után átjárónyitó műszaki járműnként képzelik el a jövőjüket és zajlanak az egyeztetések a csehekkel illetve a lengyelekkel alkatrész ügyében.
 
Ja ez most nem vélemény volt, meghogy erőltessem a 72-eseket. Egyszerűen egy tényre reagáltam.
Nyilván a legjobb az lenne, ha tudtunk volna még venni belátható időn belül (ez nálam max. 7-8 év) 44 vagy több új Leo A7+ MBT-t.
Az A4 sem ördögtől való ötlet, csak nincs rá megfelelő lehetőség, így ez sztornó.
Egy másik típus (pl. Merkava) rendszeresítése mint megtudhattuk gazdasági-műszaki okokból békeidőben nem indokolt.
Így nincs más hátra muszáj megtartaniuk a 72-esek egy részét, ami szomorú tény. Az viszont, hogy a használatban maradt járművek ne ilyen szutyok, gyomorforgató módon nézzenek ki, mert az mindannyiunk szégyene lenne (bár a videóban éppen a letároltakat láthatjuk) az némi pénzeszközt fog igénybe venni. Na ennek a mértéke már vita tárgya lehet, amiről itt nagyon sok fórumozónak megvan a kialakult véleménye, és alaposan végigrágták már. (Úgy látszik ugyanaz a vita dúlhat az illetékeseknél is) Én csak egyetlen véleményt nem értek, aki azt mondja, hogy semmit ne költsünk (még egy álcafestést se), mert ők nem a tények, hanem az álmok emberei.

Van rá megfelelő lehetőség, nézz át a leo 2 hun topikba:
https://forum.htka.hu/threads/hun-leopard-2.1568/page-171#post-784786
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
Hát utoljára Lőrincz tábornok azt nyilatkozta, hogy az ellenerőben illetve egy esetleges nagyszervíz után átjárónyitó műszaki járműnként képzelik el a jövőjüket és zajlanak az egyeztetések a csehekkel illetve a lengyelekkel alkatrész ügyében.
Ezt hogy értik? Átépítik őket, mint mondjuk az orosz BMR-3 vagy csak kapnak KMT-7 aknataposót vagy KMT-8 aknakifordító ekét?
 
Ezen a videón a legelső, szovjetunióból érkező példányok láthatók. Még optikai távmérővel. Iraknak és Afganisztánnak lettek a lengyel és cseh példányok lepasszolva. Amik itthon maradtak használatra azok pont a beloruszból behozottak. Azokat sikerült ilyen vegyes kavalkád módon beszerezni. Van köztük A, AV, M1 meg minden. (Bár lehet, hogy csak az MH jelölte M1-nek az A-t, hiszen honnan lenne a szovjetuniónak ill. Belorussziának használt M1-e)
Igen, lattam az optikai tavmerot. Tatan szerintem van csehszlovak gyartmany, a multkori videobol ugy remlik. Azok futogorgoje 8 bordas es a sarvedo is regi tipusu.
 
Úgy fogalmazott az interjúban, hogy átjáró nyitó jármű szóval a BMR-3 szerintem közelebb van hozzá. (eke most is van hozzájuk)
Túl nagy átalakításban nem hiszek, mert azzal ugyanott lennénk, mint bármilyen modernizációval: jobban megéri újat venni, mint az MiRPz Keiler!
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
El nezegetve ezeket a kepeket, es a multkori tatai filmet ahol kb 30 db felsorakozott, felmerul bennem a kerdes hogy vajon, VAJON miert nem a beloruszbol 26-27 eve behozott 100 darabos tetelt hagytak meg sajat hasznalatra??? Az addig rendben hogy azok se kimondottan egysegesek de ezek kozt amik most itthon vannak meg, legyen kb 75 - 80 db, ezek kozt gyerekek minden van, os 1978-as T-72-tol a T-72AV - ig minden, lengyel, cseh, orosz. Mit valtozott a helyzet mint mikor 238 db volt itthon? Pontosan ugyanolyan logisztikai remalom, alkatreszek beszerzese az ilyen olyan lengyel, szovjet, csehszlovak alvaltozatokhoz.Akkor is ha mondjuk lehet hogy evtizede se szereztunk be semmit ezekhez. Hat persze hogy nem egyforma belul se a vas ha nem is torekedtek ra hogy legalabb egyformakat hagyjanak meg...
En nem forsziroznam ezek felujitasat es modernizalasat ebben a formaban. Ugy volnanak a leghasznosabbak ha szepen kihuznank oket a csataterre es az ellenseg kitaraz rajtuk, legalabb fogy a loszere.
A torony lecserelesevel esetleg valami mas, automatizalt, kisebb kaliberu modern toronnyal tuztamogato szerepben esetleg erdemes volna utanaszamolni megeri-e egy felujitas-modernizalas. Az esetlegesen felszabadulo tonnak a torony kidobasaval ovelhetik a mozgekonysagot meg valami extra pancelozas eseten is. Talan. De egy ilyen reparalashoz mar zsidok vagy lengyelek kellenenek. Nagyon esetleg szerbia bar ok mar nagyon a hataron tancolnak, talan valami kozos program ha volna ra igeny.
Valami az orosz terminator felere vagy spaag felrakasara gondolok.
Az eredeti tornyot biztosan dobnam es egy mely modernizacio es atalakitas az alvaznak.
Rejtély, hogy miért nem törekedtek egységes flottára.
 
Ezen a videón a legelső, szovjetunióból érkező példányok láthatók. Még optikai távmérővel. Iraknak és Afganisztánnak lettek a lengyel és cseh példányok lepasszolva. Amik itthon maradtak használatra azok pont a beloruszból behozottak. Azokat sikerült ilyen vegyes kavalkád módon beszerezni. Van köztük A, AV, M1 meg minden. (Bár lehet, hogy csak az MH jelölte M1-nek az A-t, hiszen honnan lenne a szovjetuniónak ill. Belorussziának használt M1-e)
Ebben van valami.
Honnan lehetne megtudni a pontos alváltozatokat es pontos darabszámokat?