A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Lehet Maróth most bedobta nekünk a labdát, amíg mi püföljük addig ő jegyzetel :D

Bedobta ezt a múltkor az egyik interjúban, hogy kicsit felkeltse az emberek érdeklődést a haditechnika iránt, azóta mindenki azt hiszi hogy az ő blogját, fórumát, hozzászólását olvasgatja, az ő véleményét vette figyelembe Maróth. Szerintem neki nincs se ideje se kedve nincs ezzel foglalkozni. Akinek meg ez a feladata, az meg csak röhög rajtunk hogy milyen tudatlan hülyék vagyunk...
 
Bedobta ezt a múltkor az egyik interjúban, hogy kicsit felkeltse az emberek érdeklődést a haditechnika iránt, azóta mindenki azt hiszi hogy az ő blogját, fórumát, hozzászólását olvasgatja, az ő véleményét vette figyelembe Maróth. Szerintem neki nincs se ideje se kedve nincs ezzel foglalkozni. Akinek meg ez a feladata, az meg csak röhög rajtunk hogy milyen tudatlan hülyék vagyunk...
Ez is lehetséges, úgy ahogy az ellentettje is.
 
Bedobta ezt a múltkor az egyik interjúban, hogy kicsit felkeltse az emberek érdeklődést a haditechnika iránt, azóta mindenki azt hiszi hogy az ő blogját, fórumát, hozzászólását olvasgatja, az ő véleményét vette figyelembe Maróth. Szerintem neki nincs se ideje se kedve nincs ezzel foglalkozni. Akinek meg ez a feladata, az meg csak röhög rajtunk hogy milyen tudatlan hülyék vagyunk...
cb82b0bd955900b08ff82501403fedd6.jpg
 
Valóságosak lehetnek a KF41 altípusok itt bemutatott változatai, a légvédelmi lézerágyú projekt és néhány UGV rendszeresítése. Továbbá még hiányzik a BTR váltótípusa a Bocskainál. Kelleni fog RCWS is a két dandár harcjárműveire.
 
Kb. 2 hete a szokásos csapatommal pont erről a területről beszélgettünk és csodálkoztunk is, hogy a civil rokon-területeken évek óta folyamatosan emlegetett megoldások "nem akarnak" átszivárogni a katonai területre, holott fordított technológiai-mozgásirány a gyakoribb.

Emellett "nálunk" szóba került egy "még-forradalmibb" irány a Diesel-elektromos(+hibrid ? ) mellett, ami sok előnnyel rendelkezne a szinte biztos 8X8 megoldással szemben: a 6X6, hernyótalpas megvalósításban ! ! !

Miért is ???
Pl ezek miatt:
- ez esetben(6X6 hernyótalppal) nem 4 elektromos (kerékagy-)motor kell oldalanként(vagyis összesen 8 darab, arany-árban mért elektromotor), hanem csak 3 darab oldalanként!!!
- oldalanként 3 hernyótalp esetén, 1 kilövésekor is bőven harc-/mozgásképes marada másik kettővel azon az oldalon és 2 kilövése esetén sem teljesen mozgásképtelen ( !!! ),
- egy hernyótalp legkevesebb 2,5 "eredeti" keréknek megfelelő felületet jelent, ami a szokásos jelölésben egy legkevesebb 12X12-es gumikerekes konstrukció talajnyomását jelenti, ami a szokásos gumikerekes, összkerekes, +Diesel meghajtás/erőátvitel megoldásban annál is bonyolultabb műszakilag, mint itt most leírva tűnik,
- ez a talajnyomás a konkurens 6X6/8X8 megoldásoknál sokkal jobb terepképességet tesz lehetővé, vagy azt "be lehet váltani" páncélzat(védettség)/fegyverzet súlyra( !!! ),
- ha a személyzet(2-3-4 fő) tandem elrendezésben kerül elhelyezésre (egymás mögött, mint Pl a Mi-24/F-15/... -ben), akkor a hagyományos elrendezéshez képest korábban elképzelhetetlen védelemnek szabadul fel hely.

Kb. ez a 6X6 elrendezés:

e2abd1b7e9fe041f8f9c679cca996b7f-1000.jpg



...oldalanként a 3 kerék helyett 3 (olcsó gyárthatóság miatt egyforma), ilyesmi gumi-/hernyó-talppal:


gumihevederes1.png



Forradalmi( ? ? ? ), rendben: ha lúd, legyen "dundi" :hadonaszos:

Regebben mar fel volt dobva, hogy 6x6 eseten terepen nem megoldhato-e, hogy a "standard" kerekekre "huzol" gumilanctalpat. Voltak kepek protokrol is, meg fakitermelesnel hasznalt traktoroknal van ilyen. Linkeltek is be roluk akkor videokat.

Elektromotoros meghajtasu kerekekkel konnyebb lenne ilyenkor a vezerlest is megoldani talan.
 
x5fd9f50548b27405415790.JPG.pagespeed.ic.S6saU1rJye.webp


Ez valami repulo, APC mutacio? :D
Majdnem APC. Ez egy APT: Aircraft/Aircrew Procedure Trainer. Nem egy új dolog és nem is egy szimulátor. Az érintőképernyőkön a pilótafülke műszerei, kapcsolói vannak megjelenítve. A különböző "flow"-kat, kapcsolási sorrendeket, eljárásokat lehet rajta gyakorolni, mert kb. ott helyezkednek el a kapcsolók körülötted térben, ahol az igazi pilótafülkében is. Meg lehet vele spórolni némi pénzt és nem a drága (rendes) szimulátoridőt foglalja az ember, amíg az elején keresgéli a kapcsolókat. Nem lehet vele megtanulni repülni, amit én használtam abban még kormány sem volt. Ráadásul az érintőképernyőt sem úgy kell kezelni, mint az igazi gombokat, karokat, tekerentyűket. Inkább egy Microsoft FS-hez hasonló valami, ahol minden panelnek saját érintőképernyője van, nem az egérrel kell b@sztatni. Árban saccra az egy ezrede lehet egy rendes Full Flight szimulátornak.

Amúgy ez egy helikopter "szim". Jobb oldalon bal kézre ott a kollektív.
 
Nem csak erdészeteknél. Ma már a gumiheveder elég elterjedt dolog. Nem mellesleg ha jól tudom itthon is gyártanak (gyártottak), igaz nem magyar cég.

Valamelyik topikban volt már ez téma. Talán a magyar Lynx topikban? Ha jól emlékszem arra jutottak, hogy jelenleg 25 tonna körüli tömegnél többet semmilyen gumilánctalp nem bír el.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and phaidros
Maróth mondta SpiritFM-es műsorban . 4:10
a szakértő hallgatói közösségnek is meglepő lesz

A török vasakra is azt mondta (19:30), hogy van megállapodás "de nem úgy ahogy a jól értesült szakmai közvélemény is találgatja"....

Meg azt is mondta minden másra amiről még nem tudunk semmit, hogy folyamatosan változnak a magyar elképzelések a lehetőségek és az új kihívások függvényében.
 
Amúgy, ha az új fejlesztésű kerekes harcjármű az APC lesz akkor meg is van az oka, hogy miért volt eddig akkora a kuss a kerekesekről.
Én valami fuchs 2 szerűségre tudok gondolni ami az olcsóbb könnyebb és esetleg úszóképes vonalat képviseli, ami a rheinmetall kínálatában jeleleg újabb típussal nincs jelen, csak a modern követelményekhez igazítva.
 
Bedobta ezt a múltkor az egyik interjúban, hogy kicsit felkeltse az emberek érdeklődést a haditechnika iránt, azóta mindenki azt hiszi hogy az ő blogját, fórumát, hozzászólását olvasgatja, az ő véleményét vette figyelembe Maróth. Szerintem neki nincs se ideje se kedve nincs ezzel foglalkozni. Akinek meg ez a feladata, az meg csak röhög rajtunk hogy milyen tudatlan hülyék vagyunk...
NEEEMááár!
AHHAHAAAAA:D:D:D
4:00 perctől:
"Hiszünk magában a termékben....Tudom, hogy ilyenkor ez nem kielégítő a hallgatók számára, pláne egy szűkebb, ámde szakértő hallgatói közösség számára, de higgyjék el nekem, hogy amikor majd elő tudunk állni a valódi paramétereivel a gépjárműveknek, az számukra is meglepő lesz."

Ezt hogyan kellene érteni Maróth úr???:cool: