[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Itt köszön vissza a nagy méret hátránya! Szép nagy a küzdőtér, deszanttér, de amikor a magas tereket páncélozni kell, akkor aránytalanul megugrik a tömeg. Ezért van jelentősége annak, hogy a Puma kb. 20 centivel kisebb. Az könnyen lehet akár 3-4 tonna tömegmegtakarítás, amit a védelem fokozására lehet használni. A Lynx nagyobb testére nagyobb felületű és tömegű kiegészítőpáncél kell majd, ha valaki mondjuk Level 6-ot szeretne.

Egy Koskin nevű ember (T-34 tervezője) erre már 70 éve rájött, és azóta ezt minden harcjárműkonstruktőr tudja. A németek is. Csak a laikusok lepődnek meg, hogy "nem ez vót megbeszéve!"
Az lenne a meglepő, ha tudná azt amit a Puma. o_O
És most jöhetnek az olyan vélemények, hogy 15 évvel újabb, meg csodapáncélja van, stb., .... ;)


Tömeg nincs megadva a Level 5 mellé, szóval szerintem egyelőre még ne temessük. ;) Majd ha azt látom, hogy 44 tonna és Level 5, én csak akkor kezdek morcos lenni. Ha pedig azt, hogy 50 tonna és még mindig Level 5, na akkor meg dühös.



A Lynx-nél más volt a szempont, nem is hívják Spz-nek. Nem is éri el egy Spz harcértékét. (KF, Kettenfahrzeug 41, nem pedig Spz, Schützenpanzer, mint a Puma). Így nem is kell meglepődni.

Én úgy tudom, hogy mivel a Lynx KF41 név egy járműcsaládot takar, ezért lett a KF a jelölése, mint egy közös platformra épülő járműcsalád összefoglaló neve és nem pedig Spz (mivel nem csak IFV-verzió fog készülni). A PUMA-ból meg csak IFV verzió létezik és nem is volt más verzió tervezve (hogy azóta ez esetleg változott-e azt nem tudom), ezért szerepel az Spz, vagyis hogy IFV, a nevében. De lehet, hogy rosszul tudom.
 
Tömeg nincs megadva a Level 5 mellé, szóval szerintem egyelőre még ne temessük. ;) Majd ha azt látom, hogy 44 tonna és Level 5, én csak akkor kezdek morcos lenni. Ha pedig azt, hogy 50 tonna és még mindig Level 5, na akkor meg dühös.





Én úgy tudom, hogy mivel a Lynx KF41 név egy járműcsaládot takar, ezért lett a KF a jelölése, mint egy közös platformra épülő járműcsalád összefoglaló neve és nem pedig Spz (mivel nem csak IFV-verzió fog készülni). A PUMA-ból meg csak IFV verzió létezik és nem is volt más verzió tervezve (hogy azóta ez esetleg változott-e azt nem tudom), ezért szerepel az Spz, vagyis hogy IFV, a nevében. De lehet, hogy rosszul tudom.

Kettenfahrzeug rövidítése a KF.
 
Tömeg nincs megadva a Level 5 mellé, szóval szerintem egyelőre még ne temessük. ;) Majd ha azt látom, hogy 44 tonna és Level 5, én csak akkor kezdek morcos lenni. Ha pedig azt, hogy 50 tonna és még mindig Level 5, na akkor meg dühös.





Én úgy tudom, hogy mivel a Lynx KF41 név egy járműcsaládot takar, ezért lett a KF a jelölése, mint egy közös platformra épülő járműcsalád összefoglaló neve és nem pedig Spz (mivel nem csak IFV-verzió fog készülni). A PUMA-ból meg csak IFV verzió létezik és nem is volt más verzió tervezve (hogy azóta ez esetleg változott-e azt nem tudom), ezért szerepel az Spz, vagyis hogy IFV, a nevében. De lehet, hogy rosszul tudom.

Így lehet valahogy, igen.
A tulajdonságokat azért meghatározza az eredeti konstrukció.

Lehet versenyautóból személyautót csinálni, kényelmetlen, meg drága, de lehet.
Lehet személyautóból is versenyautót csinálni, az sem lesz az igazi....
De mindig a versenyautó fog nyerni, ha versenyezni kell...... ;)

Pumából tényleg drága lenne mindenféle verzió, mert annyira IFV-nek tervezték, hogy sok kompromisszummal járna.
Egy lánctalpas alvázból viszont tényleg sokféle járművet ki lehet alakítani, akár még költséghatékonyan is (lásd M113). Lehet, hogy a Lynx inkább az M113 utódja, mint a Puma alternatívája, bármilyen korszerű fegyverzete és páncélzata lesz is ....
Talán ehhez képest kellene az árát nézni....
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Így lehet valahogy, igen.
A tulajdonságokat azért meghatározza az eredeti konstrukció.

Lehet versenyautóból személyautót csinálni, kényelmetlen, meg drága, de lehet.
Lehet személyautóból is versenyautót csinálni, az sem lesz az igazi....
De mindig a versenyautó fog nyerni, ha versenyezni kell...... ;)

Pumából tényleg drága lenne mindenféle verzió, mert annyira IFV-nek tervezték, hogy sok kompromisszummal járna.
Egy lánctalpas alvázból viszont tényleg sokféle járművet ki lehet alakítani, akár még költséghatékonyan is (lásd M113). Lehet, hogy a Lynx inkább az M113 utódja, mint a Puma alternatívája, bármilyen korszerű fegyverzete és páncélzata lesz is ....
Talán ehhez képest kellene az árát nézni....


Manapság a modularitás a divat, vagy mi.
Szerintem, ha így nézzük, akkor a Boxert és PUMA-t próbálták összeházasítani. Úgy értem, a "modularitásra való hajlamot", meg az IFV verzió a nagyobb és magasabb belső teret, a 8 fős deszanttal a Boxertól "örökölte", a védettséget, terepjáróképességet (hogy láncos lett) meg a Pumától próbálták átvinni.
Azt meg majd csak az idő döntheti el, hogy mennyire sikerült jól és válik be a Rheinmetall koncepciója, pláne élesben.
Azért akkor kicsit nevetnék, ha végül a Bundeswehr lecserélné a jelenleg kissé problémásnak tűnő (bár, hogy ez pontosan kinek-minek a hibája, az más kérdés...) Pumáit Hiúzokra.

Védettség kapcsán, az ausszi tenderen a Redback-re is Level 6-ot írnak, az meg nekem méretben (a teknő magasságban is) nagyon hasonlónak tűnik a KF41-hez. Na, ha az 42 tonnából (amit írnak róla mindenhol) tudni fogja a Level 6-ot, akkor a Lynx is 44 tonnából. Vagy mindkettő nehezebb lesz a jelenleg megadott tömegnél Level 6 esetén.
 
Manapság a modularitás a divat, vagy mi.
Szerintem, ha így nézzük, akkor a Boxert és PUMA-t próbálták összeházasítani. Úgy értem, a "modularitásra való hajlamot", meg az IFV verzió a nagyobb és magasabb belső teret, a 8 fős deszanttal a Boxertól "örökölte", a védettséget, terepjáróképességet (hogy láncos lett) meg a Pumától próbálták átvinni.
Azt meg majd csak az idő döntheti el, hogy mennyire sikerült jól és válik be a Rheinmetall koncepciója, pláne élesben.
Azért akkor kicsit nevetnék, ha végül a Bundeswehr lecserélné a jelenleg kissé problémásnak tűnő (bár, hogy ez pontosan kinek-minek a hibája, az más kérdés...) Pumáit Hiúzokra.

Védettség kapcsán, az ausszi tenderen a Redback-re is Level 6-ot írnak, az meg nekem méretben (a teknő magasságban is) nagyon hasonlónak tűnik a KF41-hez. Na, ha az 42 tonnából (amit írnak róla mindenhol) tudni fogja a Level 6-ot, akkor a Lynx is 44 tonnából. Vagy mindkettő nehezebb lesz a jelenleg megadott tömegnél Level 6 esetén.
Ha konkurens termékek (a Pumán kívül) tudják a level 6-ot, akkor ez is. Különben úgy vágnák ki az összes tenderről az első körben mint a macskát..... Ezzel szemben bent van az auszi, USA, Cseh döntőben.
 
http://dtrmagazine.com/wp-content/u...hicle-Programs-to-2030-Special-Supplement.pdf
Hát itt azt írják, hogy a programban lvl6 lesz a követelmény:
The IFV will operate alongside the M1 Abrams main battle tank and therefore require equal mobility over difficult terrain. STANAG 4569 Level 6 KE protection will be a requirement.
Ezt én már korábban is megjegyeztem! :rolleyes:
Mi több, emlékeim szerint a Lynx azt is vállalta (pedig a kiírásban nem volt benne), hogy körkörösen lesz a 30mmnek ellenálló.
Ezért esélyesebb, mint a Redback. Az csak szemből teljesíti ezt a feltételt...
 
Ezt én már korábban is megjegyeztem! :rolleyes:
Mi több, emlékeim szerint a Lynx azt is vállalta (pedig a kiírásban nem volt benne), hogy körkörösen lesz a 30mmnek ellenálló.
Ezért esélyesebb, mint a Redback. Az csak szemből teljesíti ezt a feltételt...
Igen láttam, csak hátulról olvasok előre így néha vannak ilyen anomáliák, jött egy hívás aztán már mire eljutottam hozzád lejárt az 5 perc.
 



x5fdb7e7919ce9401825479.JPG.pagespeed.ic.5iSXcuWMs0.webp


x5fdb7e7a9f5c0809766274.JPG.pagespeed.ic.49-9AePlj1.webp


x5fdb7e7ab10ed071324750.JPG.pagespeed.ic.YoSj2W53yv.webp