Saab 37 Viggen (Svédország)

Ez alapján pedig ( 1981-ben ) 4+ kategóriás i lehetne;


[QUOTE ="gacsat, post: 32165, member: 197"]Az első sikeres SR71es elfogást a Baltikumban (a svédek közül) Per-Olof Eldh abszolválta, aki most visszaemléxik az eseményre: ... 1981ben a datalinket integráltuk a PS46 levegő-levegő pulzáló doppler radarral, és a SkyFlash rakétával, ami a J37nek jelentősen megnövelte a lehetőségeit. A multifunkci kijelzőn a térképre tekintve láthattuk a barátokat, az ellenségeket, a SAM (földi légvédelmi rakéta) telepeket,stb. a helyzetkép folyamatosan frissült a földi kontroll és a többi Viggen által, ami a pilótának korábban nem létező áttekintést adott a helyzet fölött. Havatovább, a rendszer olyan jó volt, hogy ugyanazt a taktikát alkalmazhattuk, ha láttunk, ha nem. Mikor az első svér SR71es elfogást csináltam, a célpont teljesítette az északi elhúzást a szovjet partok mellett, aztán délre fordult Gotland és Oland közé. A datalink az irányítással be volt kapcsolva, és én épp szembe támadtam a célt. 8000 méternél gyorsítottam, hogy elérjem a M 1.35öt. Aztán felhúztam, és nagyon óvatosan folytattam a gyorsítást 1,7 és 2.0M között Majd 18500 és 20 000 m között léptem ki a tetején. Az összes céladat ott volt a térképemen, beleértve a radarképet is a zóna szélén, amit azonnal be is fogott. rakéta indítást szimuláltam - a megközelítési sebesség 4.5 és 5.0 M között volt, az SR71 3Mmel repült 21 500 méteren. Megláttam.

Nem, ez nem az F-35 2020-ban, hanem a SAAB J-37 Viggen 1981-ben. ;)[/QUOTE]
Az Sr-71es kötött pályán repült, mint egy villamos. Fix útvonala és menetrendje volt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem, ez nem az F-35 2020-ban, hanem a SAAB J-37 Viggen 1981-ben. ;)
Az Sr-71es kötött pályán repült, mint egy villamos. Fix útvonala és menetrendje volt.[/QUOTE]

Kicsit bőven idéztem, -szűkítve- erre gondoltam a majd' 40 évvel későbbi F-35 vs. Viggen párhuzammal:

"... 1981ben a datalinket integráltuk a PS46 levegő-levegő pulzáló doppler radarral, és a SkyFlash rakétával, ami a J37nek jelentősen megnövelte a lehetőségeit. A multifunkciós kijelzőn a térképre tekintve láthattuk a barátokat, az ellenségeket, a SAM (földi légvédelmi rakéta) telepeket,stb. a helyzetkép folyamatosan frissült a földi kontroll és a többi Viggen által, ami a pilótának korábban nem létező áttekintést adott a helyzet fölött. Hovatovább, a rendszer olyan jó volt, hogy ugyanazt a taktikát alkalmazhattuk, ha láttunk, ha nem..."
 
Az Sr-71es kötött pályán repült, mint egy villamos. Fix útvonala és menetrendje volt.

Kicsit bőven idéztem, -szűkítve- erre gondoltam a majd' 40 évvel későbbi F-35 vs. Viggen párhuzammal:

"... 1981ben a datalinket integráltuk a PS46 levegő-levegő pulzáló doppler radarral, és a SkyFlash rakétával, ami a J37nek jelentősen megnövelte a lehetőségeit. A multifunkciós kijelzőn a térképre tekintve láthattuk a barátokat, az ellenségeket, a SAM (földi légvédelmi rakéta) telepeket,stb. a helyzetkép folyamatosan frissült a földi kontroll és a többi Viggen által, ami a pilótának korábban nem létező áttekintést adott a helyzet fölött. Hovatovább, a rendszer olyan jó volt, hogy ugyanazt a taktikát alkalmazhattuk, ha láttunk, ha nem..."[/QUOTE]
Nálunk 81ben MiG-23as volt, ami földi rávezetés nélkül haza is alig talált. Valami Zafír (vagy mi) rávezető készülék volt, hogy ne kelljen rádiózni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Atyaég, az a hang felszálláskor!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ja bizony, ez már tényleg valami "mellbevágó" élmény! Képzeld el ugyanezt mikor a Viggen 40-50m-rel a fejed fölött 1000-el áthúzva vagy rácsapás után kifordulva csinálja ugyanezt, mint ahogy Ostravában meg lehetett többször is tapasztalni!! :):D:hadonaszos::hadonaszos:
 
Ja bizony, ez már tényleg valami "mellbevágó" élmény! Képzeld el ugyanezt mikor a Viggen 40-50m-rel a fejed fölött 1000-el áthúzva vagy rácsapás után kifordulva csinálja ugyanezt, mint ahogy Ostravában meg lehetett többször is tapasztalni!! :):D:hadonaszos::hadonaszos:

Kb. 2002-ben mikor egyébként is először utaztam utasszállítón, leszálltunk Grazban, majd a reptrérről sétálva a vonat megálló felé halottam valami mennydörgést a hátam mögül. Mondom mi az ördög, ez kizárt hogy utasszállító. Majd megfordulva láttam egy felszálló Draken (ha jól emlékszem) géppárt. Az is mellbevágó élmény volt gondolhatod :D De egy ilyen Viggen élményt szívesen átélnék.
 
Kb. 2002-ben mikor egyébként is először utaztam utasszállítón, leszálltunk Grazban, majd a reptrérről sétálva a vonat megálló felé halottam valami mennydörgést a hátam mögül. Mondom mi az ördög, ez kizárt hogy utasszállító. Majd megfordulva láttam egy felszálló Draken (ha jól emlékszem) géppárt. Az is mellbevágó élmény volt gondolhatod :D De egy ilyen Viggen élményt szívesen átélnék.
Akkor Ostrava NATO-days minden év szeptember közepén - ill. idén sajnos a vírus miatt elég kétséges. Ha a keresőbe beírod hogy "ostrava nato day 2020", akkor tudsz tájékozódni a helyzetről. A svédek (IS) szeretnek oda járni a Viggennel, Drakennel, Tunnan-al, eddig valamivel mindig megjelentek, volt hogy ott voltak mindhárom "muzeális" gépükkel. Persze lehet hogy jobban jársz/járunk, ha inkább jövő tavasszal a 2021-es dátummal írjuk be ... most éppen ez a helyzet. :(
 
Akkor Ostrava NATO-days minden év szeptember közepén - ill. idén sajnos a vírus miatt elég kétséges. Ha a keresőbe beírod hogy "ostrava nato day 2020", akkor tudsz tájékozódni a helyzetről. A svédek (IS) szeretnek oda járni a Viggennel, Drakennel, Tunnan-al, eddig valamivel mindig megjelentek, volt hogy ott voltak mindhárom "muzeális" gépükkel. Persze lehet hogy jobban jársz/járunk, ha inkább jövő tavasszal a 2021-es dátummal írjuk be ... most éppen ez a helyzet. :(
Szerintem nem lesz megtartva, ha lesz is, kb. semmi nem lesz. A programme rész alatt facebook even link van. Semmi résztvevő nincs. Ezzel megszakad egy 2012 óta tartó sorozat nálam, mert 12, 14, 16, 18-ban voltam kint.
 
117036092_2253852841427159_1493599167403942331_o.jpg
116769648_2253852771427166_7021957801628553213_o.jpg
116879996_2253852758093834_3561947857638082349_o.jpg
116791215_2253852751427168_8970845658248919209_o.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Pár régi képem :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A jellegzetes, mély, dörgő Viggen hang abból ered, hogy a kilépő keresztmetszet igen nagy. Amit ebből a kályhacsőből még a svédek ki tudtak maxolni, az a Jaktviggen RM8B hajtóműve volt.
Az a videón szereplő RM8A-nál valamivel, hosszabb és nagyobb átmérőjű, továbbá több levegőt mozgatott meg, több kerozint égetett és amellett, hogy egy tonnával volt erősebb, még “ütni-vágni” is lehetett. Sem állásszög, sem gázkarmozgatás korlát nem vonatkozott rá.
Ekkora robajnál viszont füllel már nem hallható a különbség.
Arra emlékszem, hogy 1998-ban, Kecskeméten egyedül a Jaktviggen volt képes arra, hogy a felszállás közben, a pályán nekifutáskor a hangjával megremegtette a talajt…