Saab 37 Viggen (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Ez alapján pedig ( 1981-ben ) 4+ kategóriás i lehetne;


[QUOTE ="gacsat, post: 32165, member: 197"]Az első sikeres SR71es elfogást a Baltikumban (a svédek közül) Per-Olof Eldh abszolválta, aki most visszaemléxik az eseményre: ... 1981ben a datalinket integráltuk a PS46 levegő-levegő pulzáló doppler radarral, és a SkyFlash rakétával, ami a J37nek jelentősen megnövelte a lehetőségeit. A multifunkci kijelzőn a térképre tekintve láthattuk a barátokat, az ellenségeket, a SAM (földi légvédelmi rakéta) telepeket,stb. a helyzetkép folyamatosan frissült a földi kontroll és a többi Viggen által, ami a pilótának korábban nem létező áttekintést adott a helyzet fölött. Havatovább, a rendszer olyan jó volt, hogy ugyanazt a taktikát alkalmazhattuk, ha láttunk, ha nem. Mikor az első svér SR71es elfogást csináltam, a célpont teljesítette az északi elhúzást a szovjet partok mellett, aztán délre fordult Gotland és Oland közé. A datalink az irányítással be volt kapcsolva, és én épp szembe támadtam a célt. 8000 méternél gyorsítottam, hogy elérjem a M 1.35öt. Aztán felhúztam, és nagyon óvatosan folytattam a gyorsítást 1,7 és 2.0M között Majd 18500 és 20 000 m között léptem ki a tetején. Az összes céladat ott volt a térképemen, beleértve a radarképet is a zóna szélén, amit azonnal be is fogott. rakéta indítást szimuláltam - a megközelítési sebesség 4.5 és 5.0 M között volt, az SR71 3Mmel repült 21 500 méteren. Megláttam.

Nem, ez nem az F-35 2020-ban, hanem a SAAB J-37 Viggen 1981-ben. ;)[/QUOTE]
Az Sr-71es kötött pályán repült, mint egy villamos. Fix útvonala és menetrendje volt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 853
113
Nem, ez nem az F-35 2020-ban, hanem a SAAB J-37 Viggen 1981-ben. ;)
Az Sr-71es kötött pályán repült, mint egy villamos. Fix útvonala és menetrendje volt.[/QUOTE]

Kicsit bőven idéztem, -szűkítve- erre gondoltam a majd' 40 évvel későbbi F-35 vs. Viggen párhuzammal:

"... 1981ben a datalinket integráltuk a PS46 levegő-levegő pulzáló doppler radarral, és a SkyFlash rakétával, ami a J37nek jelentősen megnövelte a lehetőségeit. A multifunkciós kijelzőn a térképre tekintve láthattuk a barátokat, az ellenségeket, a SAM (földi légvédelmi rakéta) telepeket,stb. a helyzetkép folyamatosan frissült a földi kontroll és a többi Viggen által, ami a pilótának korábban nem létező áttekintést adott a helyzet fölött. Hovatovább, a rendszer olyan jó volt, hogy ugyanazt a taktikát alkalmazhattuk, ha láttunk, ha nem..."
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Az Sr-71es kötött pályán repült, mint egy villamos. Fix útvonala és menetrendje volt.

Kicsit bőven idéztem, -szűkítve- erre gondoltam a majd' 40 évvel későbbi F-35 vs. Viggen párhuzammal:

"... 1981ben a datalinket integráltuk a PS46 levegő-levegő pulzáló doppler radarral, és a SkyFlash rakétával, ami a J37nek jelentősen megnövelte a lehetőségeit. A multifunkciós kijelzőn a térképre tekintve láthattuk a barátokat, az ellenségeket, a SAM (földi légvédelmi rakéta) telepeket,stb. a helyzetkép folyamatosan frissült a földi kontroll és a többi Viggen által, ami a pilótának korábban nem létező áttekintést adott a helyzet fölött. Hovatovább, a rendszer olyan jó volt, hogy ugyanazt a taktikát alkalmazhattuk, ha láttunk, ha nem..."[/QUOTE]
Nálunk 81ben MiG-23as volt, ami földi rávezetés nélkül haza is alig talált. Valami Zafír (vagy mi) rávezető készülék volt, hogy ne kelljen rádiózni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Atyaég, az a hang felszálláskor!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ja bizony, ez már tényleg valami "mellbevágó" élmény! Képzeld el ugyanezt mikor a Viggen 40-50m-rel a fejed fölött 1000-el áthúzva vagy rácsapás után kifordulva csinálja ugyanezt, mint ahogy Ostravában meg lehetett többször is tapasztalni!! :):D:hadonaszos::hadonaszos:
 

hayate

Well-Known Member
2012. december 3.
343
1 751
93
Ja bizony, ez már tényleg valami "mellbevágó" élmény! Képzeld el ugyanezt mikor a Viggen 40-50m-rel a fejed fölött 1000-el áthúzva vagy rácsapás után kifordulva csinálja ugyanezt, mint ahogy Ostravában meg lehetett többször is tapasztalni!! :):D:hadonaszos::hadonaszos:

Kb. 2002-ben mikor egyébként is először utaztam utasszállítón, leszálltunk Grazban, majd a reptrérről sétálva a vonat megálló felé halottam valami mennydörgést a hátam mögül. Mondom mi az ördög, ez kizárt hogy utasszállító. Majd megfordulva láttam egy felszálló Draken (ha jól emlékszem) géppárt. Az is mellbevágó élmény volt gondolhatod :D De egy ilyen Viggen élményt szívesen átélnék.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Kb. 2002-ben mikor egyébként is először utaztam utasszállítón, leszálltunk Grazban, majd a reptrérről sétálva a vonat megálló felé halottam valami mennydörgést a hátam mögül. Mondom mi az ördög, ez kizárt hogy utasszállító. Majd megfordulva láttam egy felszálló Draken (ha jól emlékszem) géppárt. Az is mellbevágó élmény volt gondolhatod :D De egy ilyen Viggen élményt szívesen átélnék.
Akkor Ostrava NATO-days minden év szeptember közepén - ill. idén sajnos a vírus miatt elég kétséges. Ha a keresőbe beírod hogy "ostrava nato day 2020", akkor tudsz tájékozódni a helyzetről. A svédek (IS) szeretnek oda járni a Viggennel, Drakennel, Tunnan-al, eddig valamivel mindig megjelentek, volt hogy ott voltak mindhárom "muzeális" gépükkel. Persze lehet hogy jobban jársz/járunk, ha inkább jövő tavasszal a 2021-es dátummal írjuk be ... most éppen ez a helyzet. :(
 
M

molnibalage

Guest
Akkor Ostrava NATO-days minden év szeptember közepén - ill. idén sajnos a vírus miatt elég kétséges. Ha a keresőbe beírod hogy "ostrava nato day 2020", akkor tudsz tájékozódni a helyzetről. A svédek (IS) szeretnek oda járni a Viggennel, Drakennel, Tunnan-al, eddig valamivel mindig megjelentek, volt hogy ott voltak mindhárom "muzeális" gépükkel. Persze lehet hogy jobban jársz/járunk, ha inkább jövő tavasszal a 2021-es dátummal írjuk be ... most éppen ez a helyzet. :(
Szerintem nem lesz megtartva, ha lesz is, kb. semmi nem lesz. A programme rész alatt facebook even link van. Semmi résztvevő nincs. Ezzel megszakad egy 2012 óta tartó sorozat nálam, mert 12, 14, 16, 18-ban voltam kint.
 

hayate

Well-Known Member
2012. december 3.
343
1 751
93
117036092_2253852841427159_1493599167403942331_o.jpg
116769648_2253852771427166_7021957801628553213_o.jpg
116879996_2253852758093834_3561947857638082349_o.jpg
116791215_2253852751427168_8970845658248919209_o.jpg
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63
Pár régi képem :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 282
70 698
113
A jellegzetes, mély, dörgő Viggen hang abból ered, hogy a kilépő keresztmetszet igen nagy. Amit ebből a kályhacsőből még a svédek ki tudtak maxolni, az a Jaktviggen RM8B hajtóműve volt.
Az a videón szereplő RM8A-nál valamivel, hosszabb és nagyobb átmérőjű, továbbá több levegőt mozgatott meg, több kerozint égetett és amellett, hogy egy tonnával volt erősebb, még “ütni-vágni” is lehetett. Sem állásszög, sem gázkarmozgatás korlát nem vonatkozott rá.
Ekkora robajnál viszont füllel már nem hallható a különbség.
Arra emlékszem, hogy 1998-ban, Kecskeméten egyedül a Jaktviggen volt képes arra, hogy a felszállás közben, a pályán nekifutáskor a hangjával megremegtette a talajt…