[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Elfogult vagy. Én minden állításomat képekkel rajzokkal, számításokkal igyekeztem alátámasztani, korábban (puma topic)
Az ellen érv általában a következő szokott lenni:
- A Lynx biztos jobb, de még most fejlesztik, meg titkos is. Viszont jobb, az biztos.
- Na jó, lehet, hogy mégse, de akkor viszont a Puma nem üzembiztos, nem hadrafoghato.

Az ilyen vélemény az elfogult. Ha figyeltrtetek én a Puma ért sem rajongtam, de a kettő közül egyértelműen azt tartom jobbnak. Konstrukciós okokból.
Azon viszont nem lehet segíteni semmilyen elektronikával, meg csoda pancellal. Ez szakma.
Aki ezt nem látja be, az az elfogult. Valamiért. Az meg érzelem.
Nem értelek , a 2 érved közül én egyiket sem mondtam , én nem a Pumát támadom hanem a Lynx-et próbálom védeni hogy egy dia miatt be írjuk már le a vasat és ezzel úgy mindent és mindenkit.
Az meg hogy azt mondod elfogult vagyok hát.... mint mondtam , én akkor is örültem amikor úgy volt Puma lesz és akkor is amikor megtudtam hogy végül a Lynx fog nyerni. Mint már írtam , nem értem miért lesz a Lynx bandába , de én inkább a “ tök mindegy melyik mert mindkettővel jól jár a honvédség bandában” vagyok :D
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Pont ezt írom, hogy valószínűleg létezik az oldalt leírtak miatt, de azt nem tudom, hogy hogyan aránylik (1:1 ; 1:1,1...) a stanag rendszerhez.
2 opció van, lvl5 az stanag szerinti és az, hogy nem tudjuk mi az a lvl5.
Legokosabbak valószínűleg akkor leszünk, amikor itt lesz az első példány.
•Nem moduláris lesz a páncélzat?
Modularity to tailor protection and achieve rapid upgrades;
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Miért csinálnák így?
Mert augusztusban csak a csapásirány dőlt el, nem a részletek. A beruházás és a egy keretszerződés 218 Lynxre. De a felszereltség valószínúleg csak a kezdő 46-os csomag kapcsán. Annyira új ez az IFV, hogy hülyeség lenne máshogy csinálni.

Ha a kebabos szerződéssel vetem össze, ott Maróth nyilatkozatai alapján 2 részből állt a szerződés. Egy kezdő 10-es csomag és a nagy beszerzés, most már látjuk gyárastól. De a konfigok valószinűleg ott is kialakítás alatt vannak.

Ezt gondolom a Lynxnél is, csak itt a gyár sztori együtt jött a keretszerződéssel. Most megy a finomhangolás, beilleszteni a magyar hadiipari lehetőségekbe, Pro Patria, Hirtenberger stb...illetve valószínűleg ez egy folyamatosan, alakuló, finomodó együttműködés. Nincsenek kőbe vésve a részletek a felszereltség kapcsán. Lehet a magyar beszállítás ütemezése is változhat a közben futó cseh és egyéb projektek függvényében. Be lesznek építve a tapasztalatok az ausztrál tesztek alapján is.

Viszonylag kényelmes helyzetben vagyunk. Ha vmit változtatni szeretnénk, le kell csörögni Zalaegerszegre és elnézve a stratégiai partnerséget az RM-el, meglesz a kellő rugalmasság.
 
•Nem moduláris lesz a páncélzat?
Modularity to tailor protection and achieve rapid upgrades;

Ha megveszed a LvL5 kitett akkor közel sem biztos,hogy abból lehet LvL6-ot csinálni.
Mert augusztusban csak a csapásirány dőlt el, nem a részletek. A beruházás és a egy keretszerződés 218 Lynxre. De a felszereltség valószínúleg csak a kezdő 46-os csomag kapcsán. Annyira új ez az IFV, hogy hülyeség lenne máshogy csinálni.

Ha a kebabos szerződéssel vetem össze, ott Maróth nyilatkozatai alapján 2 részből állt a szerződés. Egy kezdő 10-es csomag és a nagy beszerzés, most már látjuk gyárastól. De a konfigok valószinűleg ott is kialakítás alatt vannak.

Ezt gondolom a Lynxnél is, csak itt a gyár sztori együtt jött a keretszerződéssel. Most megy a finomhangolás, beilleszteni a magyar hadiipari lehetőségekbe, Pro Patria, Hirtenberger stb...illetve valószínűleg ez egy folyamatosan, alakuló, finomodó együttműködés. Nincsenek kőbe vésve a részletek a felszereltség kapcsán. Lehet a magyar beszállítás ütemezése is változhat a közben futó cseh és egyéb projektek függvényében. Be lesznek építve a tapasztalatok az ausztrál tesztek alapján is.

Viszonylag kényelmes helyzetben vagyunk. Ha vmit változtatni szeretnénk, le kell csörögni Zalaegerszegre és elnézve a stratégiai partnerséget az RM-el, meglesz a kellő rugalmasság.

Semmilyen tapasztalat nem lesz az ausztrál tenderből beépítve,mert addigra már bőven gyártani fogunk mire onnan lesz bármi is.Nem úgy működik a gyártás,hogy egyik pillanatról a másikra be lehet új dolgokat emelni.Leszerződtünk egy 218db-s szériára,ez mind egységes lesz,nem lesz a fele ilyen a fele meg olyan.

Pont nem vagyunk kényelmes helyzetben!Már le van fixálva,hogy nekünk mi lesz.Az ausztrálok vannak kényelmes helyzetben mert van még vagy 2-3 évük mire eldöntik,hogy egyáltalán melyik típust válasszák.
 
Elfogult vagy. Én minden állításomat képekkel rajzokkal, számításokkal igyekeztem alátámasztani, korábban (puma topic)
- Na jó, lehet, hogy mégse, de akkor viszont a Puma nem üzembiztos, nem hadrafoghato.

.
Ez viszont tény, nem elfogult vélemény. És bár javult a rendelkezésre állás, továbbra sem parádés az eredmény. Mivel toltak bele most egy csomó zsét, most nem lehet anyagi, logisztikai okokra fogni, pedig én erről meg voltam győződve.
 
Ha megveszed a LvL5 kitett akkor közel sem biztos,hogy abból lehet LvL6-ot csinálni.


Semmilyen tapasztalat nem lesz az ausztrál tenderből beépítve,mert addigra már bőven gyártani fogunk mire onnan lesz bármi is.Nem úgy működik a gyártás,hogy egyik pillanatról a másikra be lehet új dolgokat emelni.Leszerződtünk egy 218db-s szériára,ez mind egységes lesz,nem lesz a fele ilyen a fele meg olyan.

Pont nem vagyunk kényelmes helyzetben!Már le van fixálva,hogy nekünk mi lesz.Az ausztrálok vannak kényelmes helyzetben mert van még vagy 2-3 évük mire eldöntik,hogy egyáltalán melyik típust válasszák.
3 év múlva kezdjük a gyártást, optimális esetben is 2026-27-ig tart. Miért ne vennénk figyelembe az ausztrál tapasztalatokat?? Még az első 46-nál is lesz rá, ha nem is teljes körű lehetőség.

Miért lenne mind egységes? Nem értelek, ennél sokkal rugalmasabban működik, minden gyártás, hát még egy kis szériás harcjárműgyártás.

Ha lenne vmi qrvanagy konstrukciós hiba, azokat a legtöbb esetben utólag is lehet orvosolni. Hány és hány példa van az autóiparban is, amikor visszahívnak 100 - 200.000-es sorozatokat utómunkálni. Itt nem is kell ilyen nagyban gondolkodni. Folyamatosan lehet beépíteni a változásokat.
Egy sima szériaautógyártásnál is sok különbség van az első évben gyártott és a 3-4-ik évben gyártot autók között. Nem dizájnra gondolok, bár az is lehet, de mind konstrukciós módosításokban, mind az alkatrészek, mind a szerelés és egyéb minőségben sokkal jobbak. Egy ilyen gyártás folyamatosan alakul és javul. A vége megint más, ott szintén romlik a minőség, hisz a gyártószeszámokba, arra a kis időre már anyagilag deficites belenyúlni, olcsóbb a kézi barkács javítás.
 
Akkor nyilván level 6-ot is rá lehet pakolni!Vagy ez azt jelenti hogy a level 5 a max?
Passz, de azt kihangsúlyozták, hogy a modularitás mindenek felett. Legózahatod össze-vissza, részben minimál műhelyigénnyel és a páncélzat is változtatható. Ez volt a konstrukció fő szempontja. Hogy ez mennyiben ígéret és mennyiben valóság, majd 2025 körül meglátjuk.
 
Passz, de azt kihangsúlyozták, hogy a modularitás mindenek felett. Legózahatod össze-vissza, részben minimál műhelyigénnyel és a páncélzat is változtatható. Ez volt a konstrukció fő szempontja. Hogy ez mennyiben ígéret és mennyiben valóság, majd 2025 körül meglátjuk.
Igen, meg nyilván ez a megrendelőtől is függ!Ha valaki Level 6-ot akar,szerintem megoldja a Rheinmetall!50 tonnába sok minden belefér...!:)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
3 év múlva kezdjük a gyártást, optimális esetben is 2026-27-ig tart. Miért ne vennénk figyelembe az ausztrál tapasztalatokat?? Még az első 46-nál is lesz rá, ha nem is teljes körű lehetőség.

Miért lenne mind egységes? Nem értelek, ennél sokkal rugalmasabban működik, minden gyártás, hát még egy kis szériás harcjárműgyártás.

Ha lenne vmi qrvanagy konstrukciós hiba, azokat a legtöbb esetben utólag is lehet orvosolni. Hány és hány példa van az autóiparban is, amikor visszahívnak 100 - 200.000-es sorozatokat utómunkálni. Itt nem is kell ilyen nagyban gondolkodni. Folyamatosan lehet beépíteni a változásokat.
Egy sima szériaautógyártásnál is sok különbség van az első évben gyártott és a 3-4-ik évben gyártot autók között. Nem dizájnra gondolok, bár az is lehet, de mind konstrukciós módosításokban, mind az alkatrészek, mind a szerelés és egyéb minőségben sokkal jobbak. Egy ilyen gyártás folyamatosan alakul és javul. A vége megint más, ott szintén romlik a minőség, hisz a gyártószeszámokba, arra a kis időre már anyagilag deficites belenyúlni, olcsóbb a kézi barkács javítás.

Mert nem 2 hét megszervezni a gyártást hanem évek.
 
Jaj, ne kezdd mar el megint ezt a direkt-felreertelmezos, didaktikus-egybites szavakon lovaglast. Egyreszt pontosan tudod, mirol beszel @SilvioD, masreszt hulyeseg az is, amit mondasz, mert egy gyarepites ket ev, nem ujragyartani egy acelelemet.

Nem az acélelem lesz a gáz hidd el hanem minden más az acélon kívül..
 
Az elejen termeszetes hogy nagy aranyu lessz a beszallitoi lanc tevekemysege akik elorredolgozva raktarkeszleteket halmoztak fel lassitott utemu gyartassal /foprofil gyartas mellett./
Es szepen fokozatosan futtatjak fel a hazai alkatresztermelest... A beepites meg beepites.a melosoknak a muszakoknak be kell tanulni ossze kell szokni...
De ez ha jol tudom mar az elso dbok nemetorszagi gyartasa eseten megtortenik. Tehat igen az elso lynx eleg kozel van relative. Hogy ausztral tapasztalatok bele e epulnek? Egeszbiztos annyira azert nincs kozel. A teztrk lenyegi resze egyebkent hamar lemegy.
 
A betanulas gyorsitasa es a gyartosor felallitasa vegett ugyis szerintem minimum 3 de inkabb nemetesen 4 parhuzamos de eltero soron megy majd a szereles es a betanulas. Az elejen az elso 4 es szeria legyartasa biztos hogy lassan fog mennei. /gyartosort ertekelve stb.../ itt ha valami miatt alkatreszt kell cserelni a gyartosorba valo belenyulas nem gond /hisz legalabb 3-4 lehetseges variacio fut egyszerre./
Lesz humanero takarek egy robotizalt egy javaban humaneros es egy kitudja milyen variacio. Csak pl. /kesobb ezeket amugy ertekesithetik... Kulonbozo meretu gyartoegysegekre optimalizava kulonbozo variacioju gyartosorokat./vegulis technologia fejlesztes./
 
Jelenleg fizikálisan nem létezik olyan Lynx nekünk lesz.
Jelenleg fizikálisan pedig a kengurusok ifv-je létezik aminek állítólagosan lvl6-nak kell lennie vagy kibukik, innen nézve felesleges nekünk gyengébb lynx-et terveztetni vagy felszerelni era/nera páncélzattal.
 
Jelenleg fizikálisan pedig a kengurusok ifv-je létezik aminek állítólagosan lvl6-nak kell lennie vagy kibukik, innen nézve felesleges nekünk gyengébb lynx-et terveztetni vagy felszerelni era/nera páncélzattal.

A RM-es PPT mást mond...
Az,hogy mit vesznek az ausztrálok kb lényegtelen
 
A RM-es PPT mást mond...
Az,hogy mit vesznek az ausztrálok kb lényegtelen

Ja hogy akkor megsem "fizikálisan" keresed a létező Lynxeket...?

Kicsit megzavarodtam itt a logikadat kovetve, szerintem nem vagyok egyedül, segíts ki minket, hogyan is van ez szerinted...