Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Speculated Radar blocker of Su-57 each vane has S Shape so effectively it can act as similar like S Duct . And numerous S vanes makes sure about the scattering of Radar Waves even more than Single S Duct . <a href="https://t.co/xxUHJFNn8i">pic.twitter.com/xxUHJFNn8i</a></p>&mdash; Sukhoi Su-57 Felon (@I30mki) <a href="
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
">December 15, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az F-22-esnél így van, de az F-35-ösnél meg nem.

Igen, az F-35-ösnél már messzebb van, mint pl. az F-22-esnél. De közelebb, mint bármelyik 4. genes gépnél, ami eszembe jut, F-16, F-15, F-14...

Érte én...
  • Minden gépnek egy rohadt nagy szárnya, amin van akár orrsegédszárny, meg csűrők vagy akár elevonok is a tököm tudja, hogy most melyik, amik kitérnek
  • De ha van egy kisebb szárnyad is, akkor már nem megy...? Mikor ott van möhötte a hatalmas másik, ami mögött normál esetben van teljesen kitérített vezérsík...?
  • A B-2 meg egyetlen rohadt nagy szárny.
Minden a geometrián múlik, nem számít, hogy van canard vagy sem.
A megfelelő szögek beállításával adott irányokba alacsony lehet az RCS.

Néha azért gondolkozzunk már el egy picit...


No kicsit megpróbáltam utánajárni a dolognak.

Először találtam egy ilyet:

https://aviation.stackexchange.com/questions/21718/do-stealth-designs-have-canard-configuration

Itt ugye többek között azt írják, hogy ha nincs egy síkban a szárnnyal (és az X-36 kivételével nem nagyon van így, mert aerodinamikailag ez hátrányos), akkor már problémás.

Aztán itt is a RCS-re hátrányosnak nevezik meg a teljesen kitéríthető kacsaszárnyakat:

https://ntrs.nasa.gov/api/citations/19960000737/downloads/19960000737.pdf

Itt is súlyos hátránynak nevezik:

https://asmedigitalcollection.asme.org/GT/proceedings/GT1990/79054/V002T02A003/240938

És még valahol azt olvastam, hogy a hátsó vezérsíkok hátulról, a kacsaszárnyak pedig szemből és oldalról növelik meg a RCS-t.

Én meg nem vagyok radarszakértő és sajna olyan doksikat sem találtam, ahol konkrét mérésekkel hasonlítják össze a kacsa és a normál hátsó vezérsíkos elrendezést. Szóval a gyanúm egyelőre nem múlt el.
 
A szöveg az érdekes infó.
k3e4nJkAqus.jpg
 
Megtennéd kérlek, hogy ezt az összesen 2db mondatot a képről lefordítod nekünk? Köszi!
Az előző poszthoz kapcsolódik. Az első szériagyártású Szu-57(01 oldalszámú) ami ma Novoszibirszkben szállt le, Ahtyubinszkben a GLIC-ben a hiperszónikus fegyverrendszerek tesztelésére lesz felhasználva .
 
A gömb/kerek formájú szenzort a kabin előtt nem fogom soha megbocsátani az oroszoknak.
Olyan nagy bűnt nem követken el. Lásd Rafale, EF Typhoon, block 60-as F-16-os, mind szép, modern repülőgép. Ezzel szemben amivel én nem tudok kibékülni, az a digit camo festés, ami már rég lejárt lemez, illetve a Szuhoj gépekre jellemző, múltszázadi rádiuszok a különféle éleken. Ha GD már a hetvenes évek közepén tudott pengeéles belépőéleket csinálni az összes felületére, ahogy azóta az összes gyártó, beleérte a szovjet-orosz MiG-et is, nem értem, hogy ez a Szuhojnál miért nem megy?
 
Mi tőrtént a

Hát fasza! Egy ujabb gep tesztre, nem volt még elég teszt 11 ev alatt. Hát a hmd hol van?

Csak 1 valós indokot mondj ami sürgeti őket ? Ha rendszerbe áll valszeg 20-30 évre ott is marad , akkor már nem jobb ha minél több dolgot tesztelnek le velük a sorozatgyártás tényleges véglegesítése előtt ?
 
  • Tetszik
Reactions: duckdodgers™
Mi tőrtént a

Hát fasza! Egy ujabb gep tesztre, nem volt még elég teszt 11 ev alatt. Hát a hmd hol van?
Megszokott eljárás, hogy a szériagépeket is tesztelik, hiszen vannak fegyverek, amik még fejlesztés alatt vannak. Ismert volt még korábban, hogy azelső két gép vagy LIpeckbe vagy a GLIC-be kerül.
 
Hogy jobban megértsd,bemásolom a FB hsz-met:

A képen lévő gép T-50Sz-2, szériaszáma 51002. Eredetileg ez lett volna a 02-es oldalszámú, ha nem zuhan le tavaly dec. 24-én az első legyártott szériagép a T-50Sz-1/51001. Mivel lezuhant az első 01-es, így a második legyártott lett a 01-es oldalszámú.