Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

A Tu-160M2-t, nem lehetett volna átépiteni fix szárnyúvá a változtatható nyilazású helyett? Ez a variaszárny mindenhonnan kikopott, fix szárnnyal gondolom nagyon sok súly is spórolnának, egyszerűbb lenne a gép, és a szárnyak alá is szerelhetnének felfüggesztőket, szárnyba egyszerűbben üzemanyagot, stb
Kérdés, lehetne-e egy optimális szárnyállást találni, ami felszálláskor, leszálláskor, repüléskor ad egy optimális egyensúlyt. Mondjuk a csúcssebességből lehetne valamennyit feláldozni.
A variaszárny a lelke.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat
.
Ez a pár fotó egyébként nem túl meggyőző, ha megnézitek a polcokon, asztalokon, szerelőállványokon nincs semmi. Pár ember odaállt a fotó kedvéért, de amúgy semmi látható jele a gépen zajló aktiv munkának. Az egész képnek olyan volt a hangulata, hogy augusztusban a gépet kezdte belepni a por.
Ez amúgy 2002-ben 50 % -ban elkészült gép(lekonzervált) befelyezése. nem 0-ról épült gép tehát nem M2.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
A Tu-160M2-t, nem lehetett volna átépiteni fix szárnyúvá a változtatható nyilazású helyett? Ez a variaszárny mindenhonnan kikopott, fix szárnnyal gondolom nagyon sok súly is spórolnának, egyszerűbb lenne a gép, és a szárnyak alá is szerelhetnének felfüggesztőket, szárnyba egyszerűbben üzemanyagot, stb
Kérdés, lehetne-e egy optimális szárnyállást találni, ami felszálláskor, leszálláskor, repüléskor ad egy optimális egyensúlyt. Mondjuk a csúcssebességből lehetne valamennyit feláldozni.
Nem. Az egész gép aerodinamikája és teljesítménye annak köszönhető, hogy rajta van. Ha fix szárnyat építenél be, akkor biztosan nehezebb lenne. Ha szubszonikus utazósebességre optimalizálnád, akkor a le-felszálló sebessége lenne iszonyatos és M2.0 csúcs biztosan nem lenne.
Ha meg a másik kettőre, akkor by-bye 16 ezer km hatótáv...
 
A Tu-160M2-t, nem lehetett volna átépiteni fix szárnyúvá a változtatható nyilazású helyett? Ez a variaszárny mindenhonnan kikopott, fix szárnnyal gondolom nagyon sok súly is spórolnának, egyszerűbb lenne a gép, és a szárnyak alá is szerelhetnének felfüggesztőket, szárnyba egyszerűbben üzemanyagot, stb
Kérdés, lehetne-e egy optimális szárnyállást találni, ami felszálláskor, leszálláskor, repüléskor ad egy optimális egyensúlyt. Mondjuk a csúcssebességből lehetne valamennyit feláldozni.
Ha a Szovjetunió széthullásával nem szakad be, majd áll le a Tu-160 gyártása, illetve nem kell az ukránoktól kell szó szerint visszakönyörögni az ott ragadt egységeket (amik egy részét azért csak szétvágták US pénzen) akkor más lenne a leányzó fekvése és nem lenne sürgető az új bombázók témája. Viszont a Medvék öregszenek, a Tu-160-ból meg pont a fenti okok miatt sose volt elég. A PAK-DA program még eléggé messze van és átmeneti megoldásként végül az alaposan modernizált Tu-160 gyártásának újraindítása lett a befutó. Stopgap measure mondaná rá az angol. A variaszárnyak kukázása lényegében a komplett gép újratervezését jelentené az aerodinamika, súlypont illetve egyéb mérnöki nyalánkságokkal egyetemben. A PAK-DA mellett ez meg már teljesen felesleges lenne na meg inkább késleltető faktor a pénzekről nem is beszélve.
 
A variaszárny a lelke.
.
Részben csak kérdés volt részemről, részben meg az analóg elektronika is a lelke volt, mégis átalakitották azt is, tehát ha hozzányúlnak, akkor kérdés, hogy a szárnyhoz is hozzá lehetne-e nyúlni. Amúgy az Il-76 korszerűsitéskor is újratervezték a szárnyat.
 
.
Részben csak kérdés volt részemről, részben meg az analóg elektronika is a lelke volt, mégis átalakitották azt is, tehát ha hozzányúlnak, akkor kérdés, hogy a szárnyhoz is hozzá lehetne-e nyúlni. Amúgy az Il-76 korszerűsitéskor is újratervezték a szárnyat.
Avionikát még a MiG-21-esben is cseréltek, mégse faragták át F-16-ossá.
Avionikát bármiben lehet cserélni, de a sárkányt nem szokás totál mássá átépíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
.
Részben csak kérdés volt részemről, részben meg az analóg elektronika is a lelke volt, mégis átalakitották azt is, tehát ha hozzányúlnak, akkor kérdés, hogy a szárnyhoz is hozzá lehetne-e nyúlni. Amúgy az Il-76 korszerűsitéskor is újratervezték a szárnyat.
Szerintem ez nem ugyanaz, mint amikor a Szu-15-ös deltaszárnyát kicserélték:
su15-1.gif

su15t-1.gif


A HT magazinban(?) volt egy cikk, amelyben a visszaemlékező sztorizott arról, hogy amikor elvégzett egy rakás számítást a Tu-160 törzs-szárny átmenet kialakítására, azt bemutatta a vezetőjének, az lekorholta, hogy:
"Ez aerodinamikai maszatolás"
S kezdhette elölről.
Na most ahhoz a centroplánhoz tervezz te fix szárnyat, ami kifejezetten variaszárnyhoz lett kialakítva.
Ez már nem egy "primitív kályhacső":
su7bmk-3.jpg

su17-2.jpg

 
Ki ne találd,hogy inkább Falconnal mennél!
Pedig valószínű, mert 1 bizjeten a kilátást is élvezhetem. És időben sem járnék rosszabbul, mert azt nem hiszem, hogy a Tu-160 több ezer km-t döngetne hangsebesség fölött, pláne, hogy a legtöbb ország tiltja a hangrobbanásos átrepüléseket... :)
 
Pedig valószínű, mert 1 bizjeten a kilátást is élvezhetem. És időben sem járnék rosszabbul, mert azt nem hiszem, hogy a Tu-160 több ezer km-t döngetne hangsebesség fölött, pláne, hogy a legtöbb ország tiltja a hangrobbanásos átrepüléseket... :)
Az egy TU-160.Ha ez nem elég erv akkor tudok nagyon jó origami fórumot. :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
Élvezetes út lehet a gép belsejében, ablakok nélkül annak a pár embernek, aki amúgy akár kényelmesen is utazhat egy Falcon, vagy egy Gulfstream fedélzetén.

Nyilván, csak Putyin biztos inkább orosz gyártmányt választana :)

Egyébként meg:

A második cikkben ott az ablakos utasszállító Tu-160 :D
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Gondolom, hogy a normál támadási eljárás gyakorlása és nem a Föld pólusváltásának kiváltása. :D

1302709.jpg



És kísérték. :)