Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
A Tu-160M2-t, nem lehetett volna átépiteni fix szárnyúvá a változtatható nyilazású helyett? Ez a variaszárny mindenhonnan kikopott, fix szárnnyal gondolom nagyon sok súly is spórolnának, egyszerűbb lenne a gép, és a szárnyak alá is szerelhetnének felfüggesztőket, szárnyba egyszerűbben üzemanyagot, stb
Kérdés, lehetne-e egy optimális szárnyállást találni, ami felszálláskor, leszálláskor, repüléskor ad egy optimális egyensúlyt. Mondjuk a csúcssebességből lehetne valamennyit feláldozni.
A variaszárny a lelke.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 202
113
.
Ez a pár fotó egyébként nem túl meggyőző, ha megnézitek a polcokon, asztalokon, szerelőállványokon nincs semmi. Pár ember odaállt a fotó kedvéért, de amúgy semmi látható jele a gépen zajló aktiv munkának. Az egész képnek olyan volt a hangulata, hogy augusztusban a gépet kezdte belepni a por.
Ez amúgy 2002-ben 50 % -ban elkészült gép(lekonzervált) befelyezése. nem 0-ról épült gép tehát nem M2.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
M

molnibalage

Guest
A Tu-160M2-t, nem lehetett volna átépiteni fix szárnyúvá a változtatható nyilazású helyett? Ez a variaszárny mindenhonnan kikopott, fix szárnnyal gondolom nagyon sok súly is spórolnának, egyszerűbb lenne a gép, és a szárnyak alá is szerelhetnének felfüggesztőket, szárnyba egyszerűbben üzemanyagot, stb
Kérdés, lehetne-e egy optimális szárnyállást találni, ami felszálláskor, leszálláskor, repüléskor ad egy optimális egyensúlyt. Mondjuk a csúcssebességből lehetne valamennyit feláldozni.
Nem. Az egész gép aerodinamikája és teljesítménye annak köszönhető, hogy rajta van. Ha fix szárnyat építenél be, akkor biztosan nehezebb lenne. Ha szubszonikus utazósebességre optimalizálnád, akkor a le-felszálló sebessége lenne iszonyatos és M2.0 csúcs biztosan nem lenne.
Ha meg a másik kettőre, akkor by-bye 16 ezer km hatótáv...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 132
113
A Tu-160M2-t, nem lehetett volna átépiteni fix szárnyúvá a változtatható nyilazású helyett? Ez a variaszárny mindenhonnan kikopott, fix szárnnyal gondolom nagyon sok súly is spórolnának, egyszerűbb lenne a gép, és a szárnyak alá is szerelhetnének felfüggesztőket, szárnyba egyszerűbben üzemanyagot, stb
Kérdés, lehetne-e egy optimális szárnyállást találni, ami felszálláskor, leszálláskor, repüléskor ad egy optimális egyensúlyt. Mondjuk a csúcssebességből lehetne valamennyit feláldozni.
Ha a Szovjetunió széthullásával nem szakad be, majd áll le a Tu-160 gyártása, illetve nem kell az ukránoktól kell szó szerint visszakönyörögni az ott ragadt egységeket (amik egy részét azért csak szétvágták US pénzen) akkor más lenne a leányzó fekvése és nem lenne sürgető az új bombázók témája. Viszont a Medvék öregszenek, a Tu-160-ból meg pont a fenti okok miatt sose volt elég. A PAK-DA program még eléggé messze van és átmeneti megoldásként végül az alaposan modernizált Tu-160 gyártásának újraindítása lett a befutó. Stopgap measure mondaná rá az angol. A variaszárnyak kukázása lényegében a komplett gép újratervezését jelentené az aerodinamika, súlypont illetve egyéb mérnöki nyalánkságokkal egyetemben. A PAK-DA mellett ez meg már teljesen felesleges lenne na meg inkább késleltető faktor a pénzekről nem is beszélve.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
A variaszárny a lelke.
.
Részben csak kérdés volt részemről, részben meg az analóg elektronika is a lelke volt, mégis átalakitották azt is, tehát ha hozzányúlnak, akkor kérdés, hogy a szárnyhoz is hozzá lehetne-e nyúlni. Amúgy az Il-76 korszerűsitéskor is újratervezték a szárnyat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
.
Részben csak kérdés volt részemről, részben meg az analóg elektronika is a lelke volt, mégis átalakitották azt is, tehát ha hozzányúlnak, akkor kérdés, hogy a szárnyhoz is hozzá lehetne-e nyúlni. Amúgy az Il-76 korszerűsitéskor is újratervezték a szárnyat.
Avionikát még a MiG-21-esben is cseréltek, mégse faragták át F-16-ossá.
Avionikát bármiben lehet cserélni, de a sárkányt nem szokás totál mássá átépíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
.
Részben csak kérdés volt részemről, részben meg az analóg elektronika is a lelke volt, mégis átalakitották azt is, tehát ha hozzányúlnak, akkor kérdés, hogy a szárnyhoz is hozzá lehetne-e nyúlni. Amúgy az Il-76 korszerűsitéskor is újratervezték a szárnyat.
Szerintem ez nem ugyanaz, mint amikor a Szu-15-ös deltaszárnyát kicserélték:
su15-1.gif

su15t-1.gif


A HT magazinban(?) volt egy cikk, amelyben a visszaemlékező sztorizott arról, hogy amikor elvégzett egy rakás számítást a Tu-160 törzs-szárny átmenet kialakítására, azt bemutatta a vezetőjének, az lekorholta, hogy:
"Ez aerodinamikai maszatolás"
S kezdhette elölről.
Na most ahhoz a centroplánhoz tervezz te fix szárnyat, ami kifejezetten variaszárnyhoz lett kialakítva.
Ez már nem egy "primitív kályhacső":
su7bmk-3.jpg

su17-2.jpg

 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ki ne találd,hogy inkább Falconnal mennél!
Pedig valószínű, mert 1 bizjeten a kilátást is élvezhetem. És időben sem járnék rosszabbul, mert azt nem hiszem, hogy a Tu-160 több ezer km-t döngetne hangsebesség fölött, pláne, hogy a legtöbb ország tiltja a hangrobbanásos átrepüléseket... :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
Pedig valószínű, mert 1 bizjeten a kilátást is élvezhetem. És időben sem járnék rosszabbul, mert azt nem hiszem, hogy a Tu-160 több ezer km-t döngetne hangsebesség fölött, pláne, hogy a legtöbb ország tiltja a hangrobbanásos átrepüléseket... :)
Az egy TU-160.Ha ez nem elég erv akkor tudok nagyon jó origami fórumot. :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 999
32 362
113
Élvezetes út lehet a gép belsejében, ablakok nélkül annak a pár embernek, aki amúgy akár kényelmesen is utazhat egy Falcon, vagy egy Gulfstream fedélzetén.

Nyilván, csak Putyin biztos inkább orosz gyártmányt választana :)

Egyébként meg:

A második cikkben ott az ablakos utasszállító Tu-160 :D
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 796
113
Gondolom, hogy a normál támadási eljárás gyakorlása és nem a Föld pólusváltásának kiváltása. :D

1302709.jpg



És kísérték. :)