Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 939
67 960
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Abnormális ez a videó, úgy ahogy van.
Azzal kezdünk, hogy hajtóművezik az állóhelyen a 160-ast, Vologya meg közben egykedvűen őgyeleg a fúvócsövek kilépő keresztmetszetének síkjában, unottan kavicsokat dobálgatva a gázáramba.
Ezután kigurulunk a pályára, de közben az utolsó ellenőrzéseket elvégzők odasétálgatnak a gurulón az amúgy még alapjáraton is fertelmesen zajos bombázóhoz, a füle már egyiknek se lehet valami jó.
Kigurulunk a pályára, a távolban, a horizonton az orosz táj elmaradhatatlan kelléke, az erdőtűz füstje látható, melyet az időjárási inverzió szépen lenyom a talajra.
(Amúgy az orosz videókon tényleg nagyon sok az erdőtűz, vagy bármilyen tűz a háttérben. Sőt nem csak ott, mikor feléjük jártam, nem volt olyan nap, hogy valahol, valami ne égett volna).
Ezután áthúzunk Moszkva belvárosa felett, végig az IL-78-ast követve, majd felesünk jó magasra, ott egy kicsit útvonalazunk és végül hazaérve, leszállunk.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 939
67 960
113
276542.jpg


Tu-160M, kissé viseltes borítással.Bizonyára a fény is teszi, de ekkora felületeken nem csoda, hogy így gyűrődik a késő-szovjet lemezelés.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 953
86 574
113
Alekszej Krivorucsko VM-helyettes a Kazanyi repülőgépgyárban végzett ellenőrzést, ahol a Tu-160 ésTu-22M3 modernizálása folyik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 835
37 621
113
Alekszej Krivorucsko VM-helyettes a Kazanyi repülőgépgyárban végzett ellenőrzést, ahol a Tu-160 ésTu-22M3 modernizálása folyik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ilyen aranysújtásos silddel felszerelt szőrmesapkát sem láttam korábban, mint ami ezen a kíséretében lévő főtiszteken volt. :)
Meglepően keskeny a Tu-160 orra, bár logikus, csak valahogy nem vártam, hogy ilyen nagy hozzá képest az ember.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 939
67 960
113
Ha igaz a példány neve, akkor ez már egy olyan Tu-160M (vagy M2? - összekuszálódtak a megnevezések), amiben már a most átadott, új NK-32-02-es hajtóművek vannak. Csodák nincsenek, ezek is sűrű, sárga nitrogén-dioxidos füstöt eregetnek minimál forszázs üzemmódon:

277286.jpg


Ami feltűnő még, az a szárny nyilazási szöge. Az eredeti Tu-160-asokon még ezzel a szöggel szálltak fel és le a gépek, de később valamiért (nem tudom miért) a legkisebb nyilazási szög nagyobb lett.

228324.jpg

262529.jpg


Majd néhány frissebb fotón ismét a jobban "terpesztett" szárnyállással látjuk a gépet le- és felszállni.

243464.jpg


Nem igazán jöttem még rá a dolog miértjére, sanszos, hogy a mindenkori súlyponthoz lehet köze, ami esetleg a flotta bizonyos példányainál más, mint a többinél.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha igaz a példány neve, akkor ez már egy olyan Tu-160M (vagy M2? - összekuszálódtak a megnevezések), amiben már a most átadott, új NK-32-02-es hajtóművek vannak. Csodák nincsenek, ezek is sűrű, sárga nitrogén-dioxidos füstöt eregetnek minimál forszázs üzemmódon:

277286.jpg


Ami feltűnő még, az a szárny nyilazási szöge. Az eredeti Tu-160-asokon még ezzel a szöggel szálltak fel és le a gépek, de később valamiért (nem tudom miért) a legkisebb nyilazási szög nagyobb lett.

228324.jpg

262529.jpg


Majd néhány frissebb fotón ismét a jobban "terpesztett" szárnyállással látjuk a gépet le- és felszállni.

243464.jpg


Nem igazán jöttem még rá a dolog miértjére, sanszos, hogy a mindenkori súlyponthoz lehet köze, ami esetleg a flotta bizonyos példányainál más, mint a többinél.
Eddig is ilyen réselt volt a szárny? Vajon meddig tudja ez tartani a 2M sebességet?